VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Omanikul oli välja käia kolm mõjuvat põhjust, miks seda autot tasuks teha:
- Tegu on nn. "puhta kuuega",
- Kere on küll elu jooksul siit-sealt olmemõlkidega kaetud ja pindmist roostet esineb ka, aga ta on veel päästetav,
- auto on ostust saadik kuulunud ühte perekonda. Praegune omanik tegi väikse lapsena oma esimesed sõidud just selle autoga.
(Nii et mõnes mõttes natuke nagu perekonnareliikvia ka või nii).
Mõned üldvaated ka kõnealusest: Aastaid betoongaraažis seismine on värvkattele ka oma "jäljed" jätnud:
Juhiuks on kunagi ilmselt pahupidi käinud ja teda on siis püütud pahteldamisega ravida: Salongist ka paar pilti. Tuba tundub täitsa viisaka olemisega. Ilmselt istmekatted on need tooliriided päästnud: Kõigepealt aga tuleb alustada mootoriruumi puhtakspesemisest:
- Tegu on nn. "puhta kuuega",
- Kere on küll elu jooksul siit-sealt olmemõlkidega kaetud ja pindmist roostet esineb ka, aga ta on veel päästetav,
- auto on ostust saadik kuulunud ühte perekonda. Praegune omanik tegi väikse lapsena oma esimesed sõidud just selle autoga.
(Nii et mõnes mõttes natuke nagu perekonnareliikvia ka või nii).
Mõned üldvaated ka kõnealusest: Aastaid betoongaraažis seismine on värvkattele ka oma "jäljed" jätnud:
Juhiuks on kunagi ilmselt pahupidi käinud ja teda on siis püütud pahteldamisega ravida: Salongist ka paar pilti. Tuba tundub täitsa viisaka olemisega. Ilmselt istmekatted on need tooliriided päästnud: Kõigepealt aga tuleb alustada mootoriruumi puhtakspesemisest:
- TiitR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 101
- Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
- Asukoht: Tartumaa
- Autod: 1985 VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG; 2005 Škoda Octavia 2.0tdi DSG
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Kuidas ja millega pesed? Mul ka see mõte läbi käinud.
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Mootoriruumi pesemiseks kasutasin sellist vahendit:
- TiitR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 101
- Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
- Asukoht: Tartumaa
- Autod: 1985 VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG; 2005 Škoda Octavia 2.0tdi DSG
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Piserdad peale, lased veits seista ja siis survekaga maha? Lased ploki ka sellega üle?
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Laias laastus jah.
Kui mõnda kohta on aastatega pori kinni paakunud, siis tuleb ikka vahepeal pintsliga ka puhastustööd teha.
Kui mõnda kohta on aastatega pori kinni paakunud, siis tuleb ikka vahepeal pintsliga ka puhastustööd teha.
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Tähe 135b, Tartu.
Sama pood kus sa enda 06-le proovivärvi käisid võtmas kunagi.
Sama pood kus sa enda 06-le proovivärvi käisid võtmas kunagi.
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Ma olen nüüd siin paar päeva tegelenud selle 06 kere lahtivõtmisega. Kunagi kerele pealekantud korrosioonikaitseõli-mastiks-määre-misiganes kogus on ikka muljetavaldav olnud. Leotusvahend, mootoripesuvedelik ja nitrolahusti on see "püha kolmainsus", mis kerepuhastusel abiks on.
See põrandal asuv pikk, must ja rokane vibalik on küljekarbiliist seestpoolt: Sama asi teise külje pealt: Vahepeal proovisin maha kraapida seda juhiuksele kunagi pealekantud pahtlit. Pahtli alt tuli roostes plekk nähtavale: Mõni pilt tagant... ...ja mõned pildid eestpoolt: Aga üldiselt tundub et see paakunud õli on keret ja lävekarpe hullemast säästnud. Roostet on küll, aga see on laias laastus õnneks vist ikkagi pindmine.
Tööd jätkuvad.
See põrandal asuv pikk, must ja rokane vibalik on küljekarbiliist seestpoolt: Sama asi teise külje pealt: Vahepeal proovisin maha kraapida seda juhiuksele kunagi pealekantud pahtlit. Pahtli alt tuli roostes plekk nähtavale: Mõni pilt tagant... ...ja mõned pildid eestpoolt: Aga üldiselt tundub et see paakunud õli on keret ja lävekarpe hullemast säästnud. Roostet on küll, aga see on laias laastus õnneks vist ikkagi pindmine.
Tööd jätkuvad.
- TiitR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 101
- Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
- Asukoht: Tartumaa
- Autod: 1985 VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG; 2005 Škoda Octavia 2.0tdi DSG
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Minu omal olid ka nii esi-kui tagapõll mingi Vene mastiksi moodi asjaga võõbatud, samuti karbid altpoolt liistu ja uurisingi, (sealtsamast Salutaryst), et mis vahend selle paksu tökati sealt kõige paremini eemaldaks ja ühene vastus oli, et unusta ära kõik keemilised vahendid ja osta bentsu. Ja tõepoolest, bensiin oligi kõige efektiivsem
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Noh, ütleme nii et see "rokarookimise saaga" on selleks korraks läbi. Kulus palju igast vedelat keemiat, veel rohkem autoremondisõnastikku.
Mustakollasekirju auto on hakanud omandama rohkem kollast tooni. Suht skeptiline olin ma kõige rohkem tagatiibade puhul, et mis selle musta "kultuurkihi" alt nähtavale tuleb.
Aga tulid värv, kivitäkked ja roostetäpid. Ühesõnaga, eeldatav vaatepilt.
Kuna juhiuks oli see kõige probleemsem detail, võtsin tolle ette ja tegin ta kuumaõhupuhuri ja pahtlilabidaga vanast pahtlist puhtaks.
Rooste tuli lagedale. Egas midagi- traatkettaga plekipind puhtaks ja roostemuundur peale. Millalgi pidi üks tuttav, kes plekitöödega tegeleb, 06-l spotteriga tagapõllel ja juhipoolsel lävekarbil lauge mõlgi välja tõmbama.
Siis vaatame, kas selle selle juhiuksega ka midagi teha annab. Ta on ikka suht lopergune selle puhastatud koha pealt.
Mustakollasekirju auto on hakanud omandama rohkem kollast tooni. Suht skeptiline olin ma kõige rohkem tagatiibade puhul, et mis selle musta "kultuurkihi" alt nähtavale tuleb.
Aga tulid värv, kivitäkked ja roostetäpid. Ühesõnaga, eeldatav vaatepilt.
Kuna juhiuks oli see kõige probleemsem detail, võtsin tolle ette ja tegin ta kuumaõhupuhuri ja pahtlilabidaga vanast pahtlist puhtaks.
Rooste tuli lagedale. Egas midagi- traatkettaga plekipind puhtaks ja roostemuundur peale. Millalgi pidi üks tuttav, kes plekitöödega tegeleb, 06-l spotteriga tagapõllel ja juhipoolsel lävekarbil lauge mõlgi välja tõmbama.
Siis vaatame, kas selle selle juhiuksega ka midagi teha annab. Ta on ikka suht lopergune selle puhastatud koha pealt.
- TiitR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 101
- Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
- Asukoht: Tartumaa
- Autod: 1985 VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG; 2005 Škoda Octavia 2.0tdi DSG
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Käibki kohapeal ja tegutseb nö. mobiilselt? Mul kõrvalistuja karbil kerge sissesurumine olnud, äkki saaksin tema teenuseid kasutada, enne kui kuhugi värvikambrisse ära viin?
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Kuna plekksepal polnud see nädal veel võimalik auto juurde tulla et neid probleemseid kohti spotteriga teha, hakkasin jupphaaval kerega otsast tegelema. Ega mul midagi erilist raporteerida polegi- aeg on kulunud põhiliselt rooste eemaldamisele detailidelt traatkettaga ja kere pahteldamisele-lihvimisele.
Paar ülevaatlikku pilti ka: Pahtliteks kasutasin selliseid asju: Vasakpoolne on siis kergpahtel mõlkis pindade tasandamiseks ja parempoolset saab vajadusel kasutada ka otse haljale plekile, kus rooste on juba jõudnud mingeid korrodeerumisjälgi tekitada (nagu karbid, tiivakaared, esi- ja tagapõll jms).
Selle 06 pluss on see et (kui pahupidi käinud juhiuks välja arvata) kerele on pahtlit kulunud suht vähe. Enamjaolt olmemõlgid siin-seal.
Võrreldes ühe tumepunase 011-ga, mis ma kunagi ammu tegin, on kõnealuse auto pinnad laias laastus suht sirged. Tolle 011-ne kerele kulus pahtlit kusagil 3 kilo, sest auto esimene omanik, kes oli ta uuena poest ostnud, arvas et auto katus on ideaalne koht aja jooksul erinevate raskete asjade ladustamiseks. Pluss siis veel need pahupidi käinud uksed jms.
06 puhul ma arvan et saan laias laastus kiloga hakkama aga eks näis. Ehk õnnestub järgmine nädal tal kere täitevkrundi alla saada.
Paar ülevaatlikku pilti ka: Pahtliteks kasutasin selliseid asju: Vasakpoolne on siis kergpahtel mõlkis pindade tasandamiseks ja parempoolset saab vajadusel kasutada ka otse haljale plekile, kus rooste on juba jõudnud mingeid korrodeerumisjälgi tekitada (nagu karbid, tiivakaared, esi- ja tagapõll jms).
Selle 06 pluss on see et (kui pahupidi käinud juhiuks välja arvata) kerele on pahtlit kulunud suht vähe. Enamjaolt olmemõlgid siin-seal.
Võrreldes ühe tumepunase 011-ga, mis ma kunagi ammu tegin, on kõnealuse auto pinnad laias laastus suht sirged. Tolle 011-ne kerele kulus pahtlit kusagil 3 kilo, sest auto esimene omanik, kes oli ta uuena poest ostnud, arvas et auto katus on ideaalne koht aja jooksul erinevate raskete asjade ladustamiseks. Pluss siis veel need pahupidi käinud uksed jms.
06 puhul ma arvan et saan laias laastus kiloga hakkama aga eks näis. Ehk õnnestub järgmine nädal tal kere täitevkrundi alla saada.
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Reedel õnnestus mu tuttaval plekksepal selle 06 probleemsed detailid spotteriga välja tõmmata.
Kõige rohkem kulus tal aega selle plõnniva plekiga juhiukse peale. Öeldi et kuna keegi on teda juba kolkinud ja mitte kõige õnnestunumalt, siis plekk on välja venitatud ning see on tagatipuks nö. ära surnud. Mees püüdis midagi päästa, mis päästa annab ja tulemus sai mu arust päris hea.
Nüüd saab siis projektiga edasi minna, tsiteerides klassikuid.Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Vahepeal läks 06 esimese täitevkrundikorra alla. Mõni ülevaatlik pilt ka:
Kaks kõige rohkem pahteldamist-voolimist nõudvat detaili:
Kusjuures esi- ja tagapõll kõige lopergusemad õnneks polnudki:
Ja täitevkrundiks läks selline kriitvalge ollus.
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Selle auto kolm kõige hullemat detaili said kujusse voolitud ning täitevkrundi alla. Juhiuks, tagatiib ning juhipoolne lävekarp:
Nagu on üks ütlus, et plaane tehakse selleks et need saaks hiljem p..sse minna, siis plaanisin järgmine nädal autol ära võtta esi- ja tagaklaasi. Üritaks nad koos tihendiga ja ühes tükis kätte saada, ilma klaase lõhkumata. Esimeste fotode pealt on näha, et katuseserv on mõlema klaasi kohal roostes. Mis klaasitihendite all peitub, võib oletada. Samuti prooviks uksi küljest ära saada, et saaks nendega ükshaaval juba edasi tegeleda.
Ja ehk õnnestub ka kere üleni ära lihvida, teha pahtliga mõned pisiparandused ning tõmmata talle viimane täitevkrunt peale.
Aga eks see kõik selgub tuleval nädalal. Nagu on veel üks ütlus et "kas käsi kullas või p...se mullas".
Nii mõnelgi tekkis küsimus, et miks ma juhiust uue vastu ei vahetanud vaid lasin uksepleki spotteriga välja tõmmata ja ta pärast kujusse voolisin, ma ei oska muud öelda kui et vastuse saate auto omanikult. See oli tema tingimus, et juhiuks jääb sama.Nagu on üks ütlus, et plaane tehakse selleks et need saaks hiljem p..sse minna, siis plaanisin järgmine nädal autol ära võtta esi- ja tagaklaasi. Üritaks nad koos tihendiga ja ühes tükis kätte saada, ilma klaase lõhkumata. Esimeste fotode pealt on näha, et katuseserv on mõlema klaasi kohal roostes. Mis klaasitihendite all peitub, võib oletada. Samuti prooviks uksi küljest ära saada, et saaks nendega ükshaaval juba edasi tegeleda.
Ja ehk õnnestub ka kere üleni ära lihvida, teha pahtliga mõned pisiparandused ning tõmmata talle viimane täitevkrunt peale.
Aga eks see kõik selgub tuleval nädalal. Nagu on veel üks ütlus et "kas käsi kullas või p...se mullas".
- TiitR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 101
- Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
- Asukoht: Tartumaa
- Autod: 1985 VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG; 2005 Škoda Octavia 2.0tdi DSG
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Mina enda omal loobusin tihendite ellujätmisest (nii v naa juba suht surnud ja lähevad uued) ja siis saab klaasid väga eduliselt ja tervelt kätte.
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Ütleme nii et see ringilenduv ja isenakkuv tatitõbi tõmbab töötempot ikka tunduvalt allapoole.
Et suht problemaatiline on toimetada, ühes käes krundipüstol, mille sees täitevkrunt ja teises käes taskurätt, mille sees tatt. (See ei ole mitte see piduriõli). Aga midagi sai vahepeal tehtud ka.
Ma olin suht skeptiline selle klaaside kohal asuva katuseserva suhtes kui neid kohti traatkettaga puhastama hakkasin. Pindmist roostet tuli värvi alt päris palju nähtavale, aga õnneks polnud läbivaid auke: Kusjuures pahtlit ei läinudki kerele teab mis palju- kumbagi kulus kahepeale kokku natuke pealt 1 kilo.
Kui viimati alumist ringi kruntisin, läks peale kaks, seekord aga lasin peale kolm täitevkrundikihti. Korra proovisin neid uksehingede kinnituspolte ka kruttida, aga nagu arvata võis siis mitte ükski neist ei tahtnud alluda.
Et ehk mul õnnestub ühelt tuttavalt laenata löökkruvikeeraja ja poldid kätte saada. Nagunii tuleb millalgi need ka uued panna.
Et suht problemaatiline on toimetada, ühes käes krundipüstol, mille sees täitevkrunt ja teises käes taskurätt, mille sees tatt. (See ei ole mitte see piduriõli). Aga midagi sai vahepeal tehtud ka.
Ma olin suht skeptiline selle klaaside kohal asuva katuseserva suhtes kui neid kohti traatkettaga puhastama hakkasin. Pindmist roostet tuli värvi alt päris palju nähtavale, aga õnneks polnud läbivaid auke: Kusjuures pahtlit ei läinudki kerele teab mis palju- kumbagi kulus kahepeale kokku natuke pealt 1 kilo.
Kui viimati alumist ringi kruntisin, läks peale kaks, seekord aga lasin peale kolm täitevkrundikihti. Korra proovisin neid uksehingede kinnituspolte ka kruttida, aga nagu arvata võis siis mitte ükski neist ei tahtnud alluda.
Et ehk mul õnnestub ühelt tuttavalt laenata löökkruvikeeraja ja poldid kätte saada. Nagunii tuleb millalgi need ka uued panna.
- Viin
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 849
- Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
- Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
- Autod: BA3 2105 & Riva Junior
- Kontakt:
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Kunagi proovisin poltide avamiseks igasuguseid lahendusi kuid kõige paremini toimetas täpse otsaga padrun mutrikeeraja otsas.
- TiitR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 101
- Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
- Asukoht: Tartumaa
- Autod: 1985 VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG; 2005 Škoda Octavia 2.0tdi DSG
Re: VAZ 2106, 1977, 06VAZ (keretööd)
Löögiga mutrikeeraja eks? Ma suutsin tagumistest ustest 10 poldist tervelt ühe elusalt kätte saada, teised läksid kõik välja puurimiseks. Ostsin spetsiaalselt löökkruvika, kuid sellel polnud valikus 100% õiget otsa ja sellega polnudki midagi teha. Esimesed uksed eemaldas mul mees, kes tegi keevitustöid ja see sai kõik kenasti lahti, ütles ka, et võlusõnaks seal ülitäpne ja sobiv otsik.