21033, LaRei, 1983

21033, LaRei, 1983

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
l
larei
Suletud kasutaja
Postitusi: 36
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

21033, LaRei, 1983

Postitus Postitas larei »

Seisma jäi 2000 aasta suvelõpus kui vanaisa ära suri. Nüüd tekkis järsku tahtmine hakata midagi korda saata.

1. Proovisin liigutada - mitte gramm edasi ega tagasi. Astusin salongi ja proovisin pidurdada, et äkki midagi. Aga alt hakkas sirinal pidurivedelikku välja voolama. Muuseas kahest kohast: eest ja tagant silla juurest. Võtsin ära tagumised rattad. Enne seda sai selgeks, et auto põhi on kehvas(eriti koht kuhu kinnitada tungraud) olukorras. Vasak trummel tuli ilusti ära ja liikus normaalselt. Parem ratas nii kinni kiilunud, et tao või käed lõhki. Ostsin rooste surma ja niksutasin ta lahti lõpuks. Kaks polti trumlisse heebel vahele ja haamriga. Õhtul juba kell 10 sain lahti. Jätsin asjad sinna paika ja koju. St. elan ise veidi eemal linnas, auto maal vanaema juures.

Päev uus ees. Mida teha, mida vaadata? Kust mida timmida ja mida vahetada? Sooviks igasugust abi, kuna ise pole just suurem asi õlinäpp. Aga noh niigi palju juba tehtud, võib-olla polegi nii lootusetu?

Arvatavasti tuleks vaadata ka esimesed üle. Saaks ta vähemalt liikuma, ehk saaks kanali peale ja seal rohkem uurida.

Panen varsti pildid ka sellest ülesse...
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1030
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

5 aasta seisis ta sul kus kohas õues või garaazis? no paljugi on vaja teha. Kõige parem oleks täiesti juppideks lahti kiskuda ja korralikult rooste ära tõrjuda. kokku panekul jupida korrastada ja purnunenud vananenud välja vahetada, aga kuna ma saan aru et sa ise just eriti sellega ei tegele, siis otsi oma kandist mõni mees kes sinuga lihtsamad asjad üle vaataks ja hinnangu annaks. ilmselt kõik voolikud on vaja ära vahetada, pidurid ka tuleb vist uued soetada. aga ei oska täpselt öelda. ilmselt liikuma on lihtne saada, aga masinat millega saaks korralikult sõita nii lihtsalt ei saa. ja ikkagi kust kohas ta seisis. kui õues siis on vaja küljekarbid vahetad ja ka muid plekke ja osi. aga igal juhul jõudu.;)
l
larei
Suletud kasutaja
Postitusi: 36
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas larei »

Õnneks oli ta ikka garaa?is.

Aga kas on kedagi auto huvilist ja teadjat mees JÕHVIST?
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Kõige tähtsamad asjad auto juures on rool ja pidurid ,e. siis üldsõnaliselt - juhitavus. Ohutus ennekõike.
Ise olen alati uue auto kojutirimise järel alustanud just nende elutähtsate asjade kontrollimisest.
Vaata üle zharniirid ja rooliotsad ,et lokse poleks ,et kaitsekummid terved oleksid! Esiõõtshoovad ,et pragusid poleks! Amordid peavad töötama.
Tee korda pidurid k.a. kässar ,sest ilma selleta võid tagapiduritest vaid und näha. Vaheta välja pragunenud pidurivoolikud ja lekkivad osad!
See oleks siis esialgu elementaarne ,mida tuleks silmas pidada enne kui saab hakata autoga sõitma ja liikumisel otsima vigu mis kõrvaldamist vajavad.
Kui ise nende asjdega hakkama ei saa ,ei tea ,siis leiad siit foorumist palju õpetusi. Ja kui ikka asja vastu tõsisem huvi ,mitte masinat põllul sodiks kärutades adrenaliini hankida ,saad ka küsimustele adekvaatseid vastuseid.

Profiili järgi oled vist selleks liiga noor ,et lubasid omada ja tänaval sõita. Kui elad linnast väljas ,siis proovida saab ju ikka ....
Aga pilte autost ootame kõik huviga ,sest võibolla pole mõtet üldse erilist vaeva näha...;)

Sõpru - kaasmaalasi leiad kasutajate otsingust. Üks näiteks :
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 2#pid51812
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

kõik mis logman ütles on õige aga siiski ütlen oma arvamuse: lada juures on kõige tähtsam põhi. kõigepealt lase see korda teha, soovitatavalt remontplekke, mitte lappimist kasutades. eriti tähtsad on tagasilla varraste kinnituskohad, tagavedrude kännud, õõtshoobade kinnitused, sisemised ja välimised küljekarbid, loomulikult poolraamid (kui juba need mädad on siis:(). muid plekke ja uksi tuleb vahetada vastavalt vajadusele, arvan et paari roostetäpiga uks pole liiklusohutuse seisukohast kuigi oluline, aga mädade karpidega auto võib avariis näiteks pooleks minna:rolleyes tagasilla alt äramurdumisel võivad samuti väga kurvad tagajärjed olla... kui kere ok, siis pidurid, roolisüsteem ka üle käia, muud hädad tulevad tõesti aktiivse sõitmise korral kiiresti välja ja lada puhul ei pea nende remontimiseks olema ei kraadi elektroonikas ega autoteenindaja ametit, kõik on lihtne ja loogiline...
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
l
larei
Suletud kasutaja
Postitusi: 36
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas larei »

Algselt postitas: logman
...
Sõpru - kaasmaalasi leiad kasutajate otsingust. Üks näiteks :
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 2#pid51812
sellelt lingilt sain ainult natuke infot mundrikandjate tööst.

..................

Praegu käib aga tegu rataste lahti kangutamisega, sest omal jõul ie liiguta ma teda veel sentimeetritgi. Paar aastat tundus nagu auto parem tagumine osa oleks veidi lääpas! Täna kui kõik rattad all olid ja asusin esimestega tegelema, jäin taga vaatama, et enam NAGU ei olekski väga korrast ära. Algul kartsin, et vedru katki. Tagaratastega tegeledes aga erilisi vigastusi ma ei näinud vedrul. Kas amort kinni kiilunud? Enam ei ole justkui midagi. Praegu jäi seisma. Las liguneb. Peab paariks päevaks Lõunaosariike külastama. Eks esmaspäeva õthul üritan pildid valmis teha. Äkki saan kanalile veetud ja alt ka pilte teha...
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Algselt postitas: larei
Algselt postitas: logman
...
Sõpru - kaasmaalasi leiad kasutajate otsingust. Üks näiteks :
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 2#pid51812
sellelt lingilt sain ainult natuke infot mundrikandjate tööst.
Profiile uuri ja leiad tegelasi küll Ida-Virust.
Sel antud lingil pesitsev kah omamoodi mundrimees ,aga mis siis....;)
l
larei
Suletud kasutaja
Postitusi: 36
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas larei »

Seda rohelist Sonatat näen igapäev. Seda mida seal info postituses oli. Nimelt see minu kõrval maja naaber:D
l
larei
Suletud kasutaja
Postitusi: 36
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas larei »

Täna 22 juuli, sain masina liikuma:) Panin viimase ratta liikuma ja nii ta läks. Sain ta vanast garaazist ära veetud ja kanali peale. Tegin pilte ka aga kurat aparaat jäi garaazi! Bensiini paagi tegin ka enam-vähem puhtaks. Puha 20 liitrit oli sisse unustatud... Suur see paak neil üldse on? Aga tagasi panemisel läksid juhtmed sassi(vist) need mis on seal paagi peal. Mul oli just nagu kaks juhet. Üks peaks olema vist andur ja teine näidik. Panin mäletamist mööda tagasi, kuid kahtlen. Ja pidurid tuleks tagasi panna. Praegu pidurdab vaid tagumine vasak kässeriga. Esimestel ratastel panen uued klotsid. Imelik oli see, et mõlemal tulid sisemistel klotsid lahti. Mootorit tahaks ka veidi timmida. Muidu saab tast isegi asja-looma;)
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1734
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Algselt postitas: larei
... Suur see paak neil üldse on?...

39 liitrit kui õigesti mäletan...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Algselt postitas: PuZuP
Algselt postitas: larei
... Suur see paak neil üldse on?...

39 liitrit kui õigesti mäletan...
Õige jah.
l
larei
Suletud kasutaja
Postitusi: 36
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas larei »

Viimaks need pildid ka;) Mõne hetke pärast asuvad sellisel aadressil: http://www.zone.ee/selektor
Kui huvi on siis öelge millest veel pilte tahate.
w
wax
Foorumi kasutaja
Postitusi: 193
Liitunud: 13 Mär 2002 10:16
Asukoht: Tallinn/Võru
Autod: Ladasid enam pole
Kontakt:

Postitus Postitas wax »

Esimeselt pildilt näha, et piduritoru õline. Niisama lambist ta õliseks ei lähe - lihtsalt jubedalt läbi roostetanud. Ja ma arvan et kogu autol sama jama. Kui pidurdada tahad, soovitan kõik torud uued panna, ja vasest (ei roosteta, ja on hea painutada:)).

Uusi küünlajuhtmeid tahab vist kah saada - otsad tunduvad olevat põlenud ja juhtmed ise kah kindlasti kanged nagu plastmass :spin

Värv ja plekid tunduvad muidu täitsa kobedad olevat. Äärtest natuke kobrutab, kuid mitte midagi väga tõsist. Karbid - need on küll vist omadega läbi. :rolleyes Poolraamide seisu ei oska öelda, kuna põhja alt pilte pole. Kuid üldpilti vaadates paistab et sellest autost saaks päris lihtsalt elulooma :)
l
larei
Suletud kasutaja
Postitusi: 36
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas larei »

See piduritoru läheb arvatavasti vahetusse, kuid õline on ta rooste immutuse tõttu. Lasin seda ohtralt igasse prakku, et asi veidi kobedamalt liiguks. Ning kas mugavamat moodust ei ole roostes torukeste ja poltide avamiseks kui ma praegu spray'tan seda polti ja keeran iga võtmega poldi nukid maha. Siis viilin jälle nii parajaks, et aste võiksem lehtvõti peale läheks ja siis tuleb küll libedamalt.
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

piduritorude lahtikeeramiseks on täitsa olemas spetsiaalne võti. sellega on neid nukke väga raske maha keerata, endal pole veel õnnestunud:P ehk õnnestub see sul kusagilt osta või laenata. muude mutrite-poltide keeramiseks tasuks hek lehtvõtmed käest ära panna ja kasutada padrunvõtmeid või silmuseid. kui sa juba 2-3 päeva enne actionit ära spreitad (või vedela õliga pritsid) need kohad, kus keerata vaja, tulevad nad lahti küll... ja keera siis mõistusega, mitte nagu mina, kes idioodi järjekindlusega igasuguseid mutreid küll üle pingutan ja pooleks keeran:lol
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
l
larei
Suletud kasutaja
Postitusi: 36
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas larei »

Nojah seda spets võtit olen näinud ka. Kuid ei leia enam. See nagu silmusvõti millel on tehtud toru jämedune sälk sisse. Jah seda tean.
w
wax
Foorumi kasutaja
Postitusi: 193
Liitunud: 13 Mär 2002 10:16
Asukoht: Tallinn/Võru
Autod: Ladasid enam pole
Kontakt:

Postitus Postitas wax »

Algselt postitas: larei
Nojah seda spets võtit olen näinud ka. Kuid ei leia enam. See nagu silmusvõti millel on tehtud toru jämedune sälk sisse. Jah seda tean.
Ei, on olemas teistsugune spets võti, mis absoluutselt kõik lahti keerab, olenemata keeratava mutri/poldi suurusest :) Lõunaajal lähen käin pagasnikus ja teen pildi. Peale seda ei saa muidugi seda jublakat enam kasutada, mis lahti keerasid. Kuid noh - alati on kasulikum ja targem uus panna :)
l
larei
Suletud kasutaja
Postitusi: 36
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas larei »

See oleks tore küll. Peaasi, et lahti saan.
w
wax
Foorumi kasutaja
Postitusi: 193
Liitunud: 13 Mär 2002 10:16
Asukoht: Tallinn/Võru
Autod: Ladasid enam pole
Kontakt:

Postitus Postitas wax »

Ülemine siis see mida sina mõtled, alumine see, millega mina kõik lahti saan :spin

Pilt
l
larei
Suletud kasutaja
Postitusi: 36
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas larei »

Nii selle võtme panin isa tagant nüüd tuuri:D Aga kasu sellest ka ei olnud. Kui sina rääkisid poltide pooleks keeramisest siis mina sinna maale ei jõudnud, sest ennem läks võti. Kuid ostsin 30 krooniga sellise vahva võtme, millel keerad poldi ära, asetad paika ja poldiga pingutad võtit, et ta seal mutri küljes rohkem kinni oleks. Sellega sai täna palju tööd tehtud. Plaanis vahetada kõik voolikud ja torud. Tagumine osa voolikutest ja torudest tühi, v.a. bensu toru.
Vasta