21061, Villu, 1986

21061, Villu, 1986

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
v
Villu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 28 Nov 2019 15:28
Asukoht: Saaremaa
Autod: LADA 21061

21061, Villu, 1986

Postitus Postitas Villu »

Terv!

Viimaks sain kaamerast pildid arvutisse ning mõtlesin, et jagan ka natuke ajalugu meie pere ühe pikaajalisema liikmega.

Auto on pärilt Saaremaalt. Tegemist on siis 1986. aasta VAZ 21061'ga, mis on olnud meie perekonnas salongist saadik. Isa ostis ta Kadaka tee VAZ esindusest (oli vist esindus, ehk keegi oskab kinnitada seda) 23. aprillil 1986 - isegi ostutšekk on veel alles. Pikka aega oli auto peres ainuke liikur kuni 2005. aastani, mil tuli uus saksa raud majja ning siks jäi garaaži enamuse ajast seisma. Küll aga hoiti seda siiski heaperemehelikult ning suvisel ajal sai siiski sõidetud.
Aastatega läks isa tervis kehvemuse poole ning auto jäi üha rohkem ja rohkem seisma, viimase 3 aasta jooksul oli odomeeter liikunud edasi tervelt 400 kilomeetrit. Eelmine sügis tõstatati küsimus ka maha müüa, millele ma (õnneks) peale sattusin ning välistasin kategooriliselt. Järgnes talv ning ma värskendasin teda ise kuuri all elule. Midagi kapitaalselt ei olnud õnneks vaja teha, kuna auto on siiski üsna heas seisus tehnilise poole pealt.

Selle aasta märtsis lahkus vana peremees meie seast. Vennaga sõitsime VAZiga veel ärasaatmisel autode kolonni ees, matuseauto järgi. Et mälestada vana ja võtta vastu uus.

Tänase seisuga olen pidanud autoga tegema üsna vähe. Väga suur rahulolu tunne on, et auto on veel endiselt peres edasi ning millega nüüd hea ise pühapäeviti hea ilmaga enda põnne ringi sõidutada.


Visuaalse poole pealt tehtud tööd:
* Kõige esimesed veljed sai kuuri alt välja lohistatud, töökojas liivapritsiga üle lastud ning peaaegu originaaltoonis üle värvitud.
* Autosoli metallipoleerimispastaga nühitud käsi rakku, kuna kroomdetailidel oli siin-seal täpikesi, mille see imevahend ilusasti maha said. Kõige parem tulemus tuli ilukilpide näol, mis läksid täiesti uueks (olid ka riiulis seisnud ca 20 aastat).
* Salongi täielik hooldus. Istmed ära võetud ning koos aluskattega kõik ära pestud tekstiilipesuriga. Armatuur ja uksepolstrid hooldusvahendiga üle käidud korduvalt. Ajaga oli salong üsna palju tolmu kogunud, kuna sõideti hästi palju lahtisel kruusateel.
* Küljepeegel vahetatud uue vastu, vana oli roostes.
* Esiembleem vahetatud uue vastu, vana oli pleekinud ja kole.

Tehnilise poole pealt tehtud tööd:
* Kardaaniristid mõlemad vahetatud
* Uus radikas paigaldatud
* Juhipoolne uksepiiraja
* Õli ja filter vahetatud
* Üks tagasisilla tihend vahetatud...
* ... ja paar pirni siin-seal. :D
Rohkem pähe ei tulegi.

Eks kui aega on, siis jagan siia, mis veel vahepeal toimunud on.

Kui keegi Saaremaal/Kuressaares näeb, astuge ligi ;)

2 pilti ka ka:
Pilt

Pilt
Vasta