21051, Raunop, 1990

21051, Raunop, 1990

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 21051

21051, Raunop, 1990

#1

Postitus Postitas Raunop » 12 Mai 2020 18:49

Minu esimene postitus selles Foorumis ja loomulikult peab see olema äsja omandatud Žiguli'st.
Auto sai leitud auto24 kuulutuse peale ja pärast esimest proovisõitu olin veendunud, et see on just see retroliikur, mida suveks tarvis.

Testisõidu ajal liikus masin kenasti, sai minema ja pärast ka pidama, ainsana jäi silma väike roolilõtk.
Kere paistab minu asjatundmatule silmale üsna okeis seisus, roostet siinseal ikka leidub, kuid suuri auke ja mehisemat mädanemist kusagilt silma ei hakanud.
Kahjuks on masin küll kõige nõrgema 1,2L mootoriga ja neljase kastiga, kuid suurem osa sõite on nagunii linnas ja lühemad. Pikki otsi teeb pigem mõne masinaga, mis on saanud Euro NCAP testis rohkem, kui null tärni :)

Autoga tuli kaasa ka hulk huvitavaid originaal aksessuaare, nagu:
* Tööriistakohver koos tööriistadega
* Tõkiskingad
* Roolilukk ja pedaalilukk
* Ohukolmnurk koos kotiga
* Esmaabikarp (sisu vahetasin tänapäevase vastu)
* Lamp, mis käib sigaretisüütajasse
* Pott originaal parandusvärviga, mis on ilmselt küll kivistunud, kuid värvikoodi saab sealt ikka
Mingit kola veel, mis kohe ei meenu.

Esimese paari päeva jooksul on sõit muutunud oluliselt vähem hirmsamaks, kui ta alguses oli, kuid vahepeal enda "tänapäevasesse" autosse istudes on tunne jälle teistpidi kummaline. Lada rool on märkimisväärselt suurem Subaru Foresteri omast, rääkimata tunnetuse erinevusest, kuna nullviiel roolivõimu pole. Lisaks pidurid, mille vajutamisel peab Lada puhul oma soovist ikka tõsisemalt märku andma.

On avaldunud ka mõned rikked, mille üle ilmselt oleks vanemat sorti auto puhul patt viriseda, eriti kui tegu on n.liidu autotööstuse toodanguga. Sillast seevastu kolinaid ei kosta ja mootor-kast toimetavad kenasti.

Rikked ja esimese hooga tegemist tahtvad asjad:
* Õlivahetus, kuna sel aastal pole tehtud.
* Tagumine parem trummelpidur vibreerib pidurdamise lõppfaasis, vahetult enne auto pidama jäämist.
* Esimene (vist vasak) pidur viliseb pidurdades.
* Roolilõtk korda, roolikarpi vist pidi saama “peale keerata” vms?
* Karburaator tahab putitamist saada. Järsemalt kiirendades gaasi vabastades ja kohe uuesti peale vajutades auto korraks hüppab edasi.
* Armatuurlaua osad märgutuled ei taha mitte igakord põleda (kaugtule oma nt.), funktsioonid ise töötavad.
* Juhi ukse saab lukust lahti keerata, kuid lukku tagasi mitte, nupp ei lähe alla. Nupp ise alla vajutades saab ukse lukku.

Hilisemad tegemised:
* Raadio sisse, ideaalis tahaks originaalraadiot, millele FM külge võlutud.
* Kunagi hiljem tahaks kere vaatamist, millalgi on värviparandusi tehtud, kuid veidi lohakalt. Eks leiduks ka roostet, mida eemaldada, kui asi nii kaugele peaks minema.
* Osa salongi plastikdetaile on deformeerunud / kulunud ja tahaks vahetamist, et parem välja näeks.
* Esiklaasil on märkimisväärne kogus täkkeid - Sellega seoses, kas keegi oskab soovitada, kus vahetada Lada esiklaasi?
* Juhiuks ei seisa lahti, vajub kinni.

Sellest tulenevalt võib ka vihjeid jagada, kui mõni probleem tuttav tundub.
Head on ka soovitused, kuhu masin hooldusesse/remonti viia. Esimese hooga tahaks just piduri muredest lahti saada ja samal ajal võiks siis ka õlivahetuse ära teha.
Endal ei ole hetkel head võimalust auto alla pääseda ja vene autodega kogemused tahavad ka veel kogumist. Kindlasti teen ajapikku osa asju ka ise, kuid alustuseks tahaks lihtsalt sõita.

Pika jutu otsa paar pilti ka.
IMG_3563.jpeg
IMG_3563.jpeg (179 KiB) Vaadatud 1538 korda

IMG_3564.jpeg
IMG_3564.jpeg (141.06 KiB) Vaadatud 1538 korda

IMG_3565.jpeg
IMG_3565.jpeg (140.87 KiB) Vaadatud 1538 korda

IMG_3566.jpeg
IMG_3566.jpeg (137.33 KiB) Vaadatud 1538 korda

IMG_3567.jpeg
IMG_3567.jpeg (127.27 KiB) Vaadatud 1538 korda

IMG_3568.jpeg
IMG_3568.jpeg (115.82 KiB) Vaadatud 1538 korda

IMG_3569.jpeg
IMG_3569.jpeg (119.39 KiB) Vaadatud 1538 korda

VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1249
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva
Kontakt:

Re: 21051, Raunop, 1990

#2

Postitus Postitas VäikeMägilane » 13 Mai 2020 00:30

See masin liikus vist lõunapooolt tallinna, toona oli hind 1000 tuuri, paistab, et suht samas heas korras siiani. Mootori ja k.kasti osas üks õnnetumaid jah, kuid vaevalt need enam määravad on, kui kere korralik on (poolraamid, karbid põhi jms.). Hea, et rullikutega vööd.
Juhiuksel piiraja tift ära pudenenud, esiklaas uus 25-35.-, kiil eest võtta tuleb tihendiga vaikselt ära, hiljem tagasi koos kiiluga ja määritud nööri/kruvikaga paika tagasi. Kahekesi parem teha.

Edu!
Festina lente!

Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 21051

Re: 21051, Raunop, 1990

#3

Postitus Postitas Raunop » 18 Mai 2020 01:21

Sai auto hoolduseks ja remondiks viidud MHT Auto OÜ töökotta. Põhiliselt sooviks oli korda saada pidurdamisel vibreeriv tagumine parem ja vilistav eesmine vasak pidur, lisaks veel mootori õli ja erinevate filtrite vahetus.
Palusin lisaks ka karburaatorit uurida, et leida jõnksutamise põhjus.

Järgmisel päeval tuli hooldusest kõne, mis kustutas lootuse, et üsna hiljuti (Detsembris) ülevaatuse puhtalt läbinud autol vigu väga palju pole. Probleeme erinevate lõtkude ja purunenud kaitsekummidega oli omajagu, lisaks lekkivad tagaamordid ja muud jura.
Lihtsam on öelda, mis remontimisele kuulus:
* Rooliotsad
* Ees pidurisilindrid
* Ees piduriklotsid
* Pendelhoova puksid
* Taga pidurisilindrid
* Käsipiduritross
* Tagaamordid
* Mõned piduritorud
* Ees pidurikettad
* Kiirenduspumba membraan
* Siduri töösilinder (lekkis)
* Üks sarniir

Lisaks varuosade vahetusele veel
* Sillaregull
* Õlivahetus
* Karburaatori hooldus
* Pidurisadulate remont

Arve tuli umbes sama kopsakas, kui odavamad Lada’d auto24’s müügil, kuid veermik peaks nüüd heas korras olema. Paljud osad olnud need samad, millega auto 30 aastat tagasi tehasest tuli.
Peale remonti tuli kohe veidi pikem (100km) maanteesõit, millega sai ka päris omapärase maanteesõidu kogemuse, olles harjunud modernsete autodega. Max normaalne kiirus ilma suurema lärmita oli 85kmh ja pika peale jäi gaasijalg kangeks. Autos on nimelt veidi keeruline ideaalset isteasendit saavutada, sest esiteks on tegu vene autoga ja teiseks on keegi kavalpeal kinni keevitanud juhiistme seljatoe nurga regulaatori.

Tundus ka, et karburaatori probleemist täitsa lahti pole, gaasi vabastades ja koheselt uuesti peale vajutades teeb auto endiselt väikese jõnksu, sõltuvalt kui palju uuesti gaasi vajutatakse. Täheldasin, et probeem läks veidi vähemaks 98bensiinilt Alexela 95’le vahetades (lubatakse, et biovaba). Siiski ei ole sellest hädast täiesti lahti.
Auto ujumine maanteel muutus oluliselt väiksemaks, kuid rooli lõtk on endiselt häiriv.

Ise määrisin ja pingutasin nädalavahetusel uksi ja selle kruve, tulemusena käivad nüüd uksed palju väiksema vaevaga kinni kui enne.
Järgmiseks võtan ette juhipoolse salongitule, mis ei hakka põlema, lisaks ei lülita juhiukse avamine põlema parempoolset salongilampi (teiste uste peale süttib), seega minu loogika ütleb, et probleem paikneb kusagil lülitites ja alustan ukse lüliti uurimisega niipea, kui see rõvedalt vihmane ilm läbi saab, kuna garaažis mul ruumi pole.

Sai ka veidi kohustuslikku kirjandust hangitud :D
9F29F81B-53AC-4288-B68A-5977B56A1308.jpeg
9F29F81B-53AC-4288-B68A-5977B56A1308.jpeg (141.5 KiB) Vaadatud 1268 korda

Vaalo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 136
Liitunud: 01 Nov 2007 16:24
Asukoht: Tallinn
Autod: vaz 2101, vaz 21033

Re: 21051, Raunop, 1990

#4

Postitus Postitas Vaalo » 18 Mai 2020 12:22

Tere
Kas teeninduses süüdet ei kontrollitud/reguleeritud?
Istme seljatoe nn "kammi" purunemine on tüüpviga, kogu mehhanismi tuimalt kinni keevitamine seevastu aga üsna radikaalne remondivõte :)

VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1249
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva
Kontakt:

Re: 21051, Raunop, 1990

#5

Postitus Postitas VäikeMägilane » 18 Mai 2020 15:00

Vaalo kirjutas:Tere
Kas teeninduses süüdet ei kontrollitud/reguleeritud?
Istme seljatoe nn "kammi" purunemine on tüüpviga, kogu mehhanismi tuimalt kinni keevitamine seevastu aga üsna radikaalne remondivõte :)


See on jah natuke ränk, arvestades, et remont ei ole just ülemõistuse-juppe ju on.
Imelik et TÜVi läbis-arvestades, mis vahetati.

Isteasend ongi siksil suht kehva, jalad tulevad liiga kõrgele ja k.kang jääb liiga kaugele-nokk kinni saba lahti, aitab teistsuguse k.kangi panek, rooliasendi muutmine ja radikaalsem võte on pedaalide nurga muut. 07 istmed on palju inimlikumad kui viieka omad. Ja kui lisada roolivõim ja 5-ne kast, siis on juba väga mõnus pikemaid otsi sõita ja parklas manööverdada.
Festina lente!

Kasutaja avatar
martin13
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 28 Aug 2013 17:58
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2105 rallikas, 2105, 2106, BMW e30

Re: 21051, Raunop, 1990

#6

Postitus Postitas martin13 » 18 Mai 2020 16:40

Mille roolivõimu mõtekas paigaldada? Mitte et mul endal käed süldid oleks aga vahest nõrgemsugu roolis ja ma ei saa rahus õlle juua, peab aitama keerata kõrvalt istmelt

VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1249
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva
Kontakt:

Re: 21051, Raunop, 1990

#7

Postitus Postitas VäikeMägilane » 18 Mai 2020 19:48

martin13 kirjutas:Mille roolivõimu mõtekas paigaldada? Mitte et mul endal käed süldid oleks aga vahest nõrgemsugu roolis ja ma ei saa rahus õlle juua, peab aitama keerata kõrvalt istmelt


Nö. pane peale süsteemi pakuvad idanaabrid - ca 350.-
Ise siin aretatakse Opeli võime peale ja Ungarist saab ka tellida, aga kust täpselt ei tea.
Kõik nad on elektrilised ja karpamotole peab olema kaasas kiiruse imitaator, mis võimu aktiviseerib.
Festina lente!

Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 21051

Re: 21051, Raunop, 1990

#8

Postitus Postitas Raunop » 23 Mai 2020 16:04

Ilmselt peab korra ikkagi teenindusest läbi käima, peale remonti on piduripedaal üsna sült ja pidurdusjõudu peab sealt pedaali kaugemast otsast otsima.

Kõige rohkem peale selle häirib rooli lõtk, mis on väga tüütu, peab ikka uurima, kas annab seal midagi “peale keerata”.

Oma mõistusega lahendan lihtsamaid asju, hetkel seda, et juhipoolsele salongipirnile ja kapoti alusele pirnile ei tule kummalegi toidet peale, samas kõrvalistuja pirn põleb.

Probleemsest valgustist pilt ka. Lisaks leidsin just õhu sissevõtu küljest lahtise toru, mille sobivasse auku tagasi ühendasin.
151A485F-D704-4806-92EE-E6C15FF8452E.jpeg
151A485F-D704-4806-92EE-E6C15FF8452E.jpeg (75.64 KiB) Vaadatud 920 korda

A2128397-CD39-4AD3-BB2E-ECCA9EB9E9D9.jpeg
A2128397-CD39-4AD3-BB2E-ECCA9EB9E9D9.jpeg (107.13 KiB) Vaadatud 920 korda

allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 277
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Re: 21051, Raunop, 1990

#9

Postitus Postitas allah » 24 Mai 2020 09:55

Raunop kirjutas:.... kapoti alusele pirnile ei tule toidet peale, ....


Mootoriruumi valgustit kontrollisid ikka siis kui masina ääretuled põlesid? See saab põleda ainult koos ääretuledega. Seal pistikus teine juhe peaks edasiminema parempoolsesse esimesse ääretulepirni ja see ei tohiks ka põleda kui mootoriruumi valgustisse toide ei jõua.

Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 21051

Re: 21051, Raunop, 1990

#10

Postitus Postitas Raunop » 24 Mai 2020 16:12

allah kirjutas:
Raunop kirjutas:.... kapoti alusele pirnile ei tule toidet peale, ....


Mootoriruumi valgustit kontrollisid ikka siis kui masina ääretuled põlesid? See saab põleda ainult koos ääretuledega. Seal pistikus teine juhe peaks edasiminema parempoolsesse esimesse ääretulepirni ja see ei tohiks ka põleda kui mootoriruumi valgustisse toide ei jõua.


Vat seda ei osanud vaadata, kontrollin järgmine kord. Tänud vihje eest!
Autol tuled muidu põlevad kenasti.

Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 21051

Re: 21051, Raunop, 1990

#11

Postitus Postitas Raunop » 27 Juun 2020 01:20

Veidike aega on mööda läinud ja auto on vahepeal veidi paremaks saanud.

Kuna näidikuploki taustvalgus pooleldi ei põlenud ja ka hoiatustulukesed mitte, siis otsustasin pirne kontrollida. Need selgusid mõistagi, et on läbi, peale vahetamist oli valgust kohe rohkem. Kaalusin, kas sisse panna valged Led'id või hõõgpirnid, praegu said hõõgpirnid. Üldiselt kogu protsess keerukas polnud, vaid gaasitrossi tagasipanek oli paras n*ss ja käed sai korralikult ära äestada

IMG_3620.JPG
IMG_3620.JPG (117.5 KiB) Vaadatud 461 korda

IMG_3619.JPG
IMG_3619.JPG (146.8 KiB) Vaadatud 461 korda


Järgmiseks sai sisse raadio. Hetkel läks kodus riiulist leitud vana nuppudega lääne raadio, mis täitsa töötab, pole küll vene oma, kuid polnud hetkel töökorras vene oma võtta. Peale paigaldamist muidu töötab, kuid kõlaritesse kostub peenike vile, mis suureneb koos mootori pööretega, ilmselt on toitele filtrit vahele vaja.

IMG_3666.JPG
IMG_3666.JPG (100.27 KiB) Vaadatud 461 korda


Kohale jõudis ka pakk Lada Shop'ist, mis sisaldas uusi peegleid, kindalaeka kinnitusplastikud ja veel üht-teist. Nüüd näeb peeglist kenasti ka tagumisi autosid. Enne olid mingid plastikpeeglid, millest ühte ei saanud piisava nurga alla reguleerida, et kenasti näitaks. Pildil ülemine on uus peegel, all vana.

IMG_3660.JPG
IMG_3660.JPG (63.2 KiB) Vaadatud 461 korda

IMG_3665.JPG
IMG_3665.JPG (223.21 KiB) Vaadatud 461 korda


Kuna peale MHT Autos tehtud karburaatori puhastust minek siiski ei paranenud, sai võetud ette teekond Olavi juurde, kes võlus Ladale hoopis uue elu sisse. Süütenurk oli täiesti paigast ja karburaator tahtis ka reguleerimist. Peale seda käib mootor palju ühtlasemalt ja võimsust on ka kenasti juures, maanteel enam jalgu ei jää teistele :)
Muuhulgas bensiinivoolikut karbussi küljest lahti võttes avanes alumine pilt - voolik on täiesti läbi pragunenud ja ei olnud klambriga isegi korralikult karburaatori küljes. Reaalne oht, et auto oleks võinud süttida, kuidas selline voolik rahuga eelmises remonditöökojas karburaatori külge pandi, ei mahu mulle küll pähe. Teine variant, et voolik ei käinud küljest äragi, kuid mida nad siis seal üldse tegid selle karburaatoriga, mille eest raha võeti, ei tea.

IMG_3632.JPG
IMG_3632.JPG (124.35 KiB) Vaadatud 461 korda

IMG_3633 2.JPG
IMG_3633 2.JPG (65.76 KiB) Vaadatud 461 korda


Roolikarbist vahepeal niipalju, et peale keerata polnud tarvis, sest viga paistab hoopis karbist välja tulevas võllis, millel on loks sees. Uus karp saab ka tuleval nädalal külge.

IMG_3679.JPG
IMG_3679.JPG (127.6 KiB) Vaadatud 461 korda


Tänase ilusa ilma puhul käis auto ka pesust läbi, paar kohustuslikku pärast-pesu pilti ka.
IMG_3672.JPG
IMG_3672.JPG (201.67 KiB) Vaadatud 461 korda

IMG_3677.JPG
IMG_3677.JPG (113.55 KiB) Vaadatud 461 korda


Üldised tegemised siis järgmisena plaanis:
* Roolikarp külge
* Raadio vilina likvideerimine
* Ilmselt uut juhiukse lukku, kuna praegusel luku tagumine plaat loperdab ja ei suuda ust lukustada (nupp ei lähe plaadi lõtku tõttu alla)
* Roostemuunduriga kehvemad kohad üle käia karpide juures
* Siitsealt natuke värviparandusi
* Ilmselt tahaks kogu ring uusi amorte ja vedrusid, pole veel otsustanud kas gaasi või õliamordid.


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist