1. leht 4-st

2106, Maario2106s, 1991

Postitatud: 09 Okt 2019 11:50
Postitas Maario2106s
Tere.
Alustuseks vabandan piltide kvaliteedi pärast!

Sai teoks tehtud ammune unistus, soetada omale 2106 projektiks.
Autost: Aastaks 1991,mootor 1,6 4k-kast.Auto sain 500 raha eest ja sellega tulid kaasa:Valuveljed 14T,cd stereo,plekid talvekatel.uued mootori tihendid,karpa remont komplekt,uued tõste kohad, uus kapote lukk, uued piduri torud ja klotsid.

Mis kohe tegemist tahab:Piduritele hooldus,mootori tihendite ja simmerite vahetus, diffri simmerite vahetus,elementaarne hooldus mootorile,bensupumba vahetus,käigukastile hooldus, sillad üle vaadata ja remontida. Kere kohapealt:Poolraamid korda teha-osaliselt mädad,taga põll vahetada,kunde uks ja esitiib vahetada.Tundub, et auto on mingiaeg üle värvitud, pealtnäha üsna sirge ja korralik.

Plaanid mootoriga:Esialgu surved mõõta ja siis selgub kas teen selle mootori korda või otsin kohe 1,7 mootori mida tegema hakkan. Kindlasti on plaanis mootorit järgi aidata olgu siis see sama 1,6 või 1,7. See selgub lähipäevil.

Sisu osas:Välja vahetada istmed,paigaldada rulliga turvavööd,sportivnõi rool,paigaladada parem helisüsteem,kelladele led valgus.

Kuna mul garaaz kohandatud tsiklite jaoks tuleb ka see ümber kohandada, et Siguli ikka tuppa saaks.
73098388_2367365803362641_263515729876221952_n.jpg
73098388_2367365803362641_263515729876221952_n.jpg (89.29 KiB) Vaadatud 11953 korda
72423552_564283987712458_2971459611770486784_n.jpg
72423552_564283987712458_2971459611770486784_n.jpg (50.91 KiB) Vaadatud 11953 korda
72383508_476717169632418_714668612295589888_n.jpg
72383508_476717169632418_714668612295589888_n.jpg (72.13 KiB) Vaadatud 11953 korda
72328699_969504633399347_3940371042240823296_n.jpg
72328699_969504633399347_3940371042240823296_n.jpg (78.87 KiB) Vaadatud 11953 korda
72272100_2454400834636863_3509134361259671552_n.jpg
72272100_2454400834636863_3509134361259671552_n.jpg (104.05 KiB) Vaadatud 11953 korda
71757980_678647135957783_7252250290173247488_n.jpg
71757980_678647135957783_7252250290173247488_n.jpg (93.68 KiB) Vaadatud 11953 korda
71691239_1438026056354558_916045605736808448_n.jpg
71691239_1438026056354558_916045605736808448_n.jpg (94.6 KiB) Vaadatud 11953 korda

Re: Vaz 2106-Maario2106s 1991

Postitatud: 09 Okt 2019 19:32
Postitas n6ps
Rõõm näha jälle üht 06'te :D
Mootoripoolepealt - survete mõõtmisel pole minuavates väga mõtet, kui keegi pole 91st aastast alates klappide tööpindu töödelnud, või klapivahesid regullinud võib see kompressioon olla kuidas jumal juhatab.

Edu projektiga!

Re: Vaz 2106-Maario2106s 1991

Postitatud: 11 Okt 2019 21:30
Postitas Maario2106s
Hooldus.jpg
Hooldus.jpg (103.41 KiB) Vaadatud 11796 korda
resonaator.jpg
resonaator.jpg (135.88 KiB) Vaadatud 11796 korda
Sai Veerenni kauplust külastatud ja sealt veits hooldus nodi ostetud+bensupump originaal. Küljes olev punane pump lekib. Plaanis oleks panna mingi elektriline pump koos regulaatoriga tulevikus.
HOOLDUS
Õlifilter
Kütusefilter
õhufilter
klapikambrikaane tihend-selgus, et see mul olemas juba.

Samuti said tellitud järgnevad osad:
Kergem hooratas 4,7 selle vahetusega läheb ilmselt ka tutikas sidur sisse
sport rool+vahetükk
torukollektor
solex 08 karburaator+gaasi hoovastik jne
ladaracingline sarniirid 4tk
elektron süüde
kapsariiv-mingi fetish mul vist :oops:
Garaazi tagant leidsin tutika resonaatori ja plaanis on peale kollet teha 50mm toruga väljalase+reso+lõpupütt.
Hoolduse käigus vahetan tihendid ja ühe soojaga reg klapid ja kontrollib saaled asjad üle. Küsimus, et mis on norm õlirõhk 1,6 motol tühikäigul?

Re: Vaz 2106-Maario2106s 1991

Postitatud: 13 Okt 2019 00:28
Postitas Maario2106s
Sai 06 kapoti all tore päev veedetud ja tulemused:
Klapi regull-olid enamvähem resonantside piires- Hiljem mõõtsin veel surved silindrites, kõik olid praktiliselt 8,5.
klapikambrikaas relakaga puhtaks lastud, krunt ja värv
õhufiltri kopsik sai uue värvi+uus õhufilter
uus bensupump+topelt tihendid+kütusefilter jne
karpa seadistus- sain isegi teada, et 07 karpa peal ja 21011 plokikaas

Kokkuvõttes hakkas auto ilusti käima, tk paigas, käigud sai lõpuni lasta ja põiki läks kah!

Re: Vaz 2106-Maario2106s 1991

Postitatud: 14 Okt 2019 18:22
Postitas Maario2106s
Õnnestus saada 88 Toyota corolla gti esiistmed mis on üliheas korras ja sobivad minusilmis mu projekti valatult.
Sai ostetud 4x plaza sport amorti,Õnnestus veel saada suur el vent :roll:. Nüüd ootan kuni kõik asjad kohal ja järgmine postitus tuleb, kui on mingit asjalikumat progressi.Seniks nÄpud õliseks!

Re: Vaz 2106-Maario2106s 1991

Postitatud: 19 Okt 2019 12:42
Postitas Maario2106s
Ahoi!

Nüüd pean küll headmeelt siia edasi kandma. Nimelt sain omale doonori 86a 21063 1,3l Sellelt saan palju pisiasju mis mustal puudu on ja peal on päris äge rool. Töökaaslane leidis keldrist Raidi sport rooli puidust signaaliga. mille lubas mulle ärida paari paki tobi eest. Vot nüüd ei teagi mis rooli üldse peale panna kuna tellisin juba sport rooli ka ära, seega ilmselt mõni nendest jääb üle. Valge auto küljest võib julgelt ka juppe küsida, mootor käib vägahästi sellel ja mootorit mul endal tegelt vaja pole

Re: Vaz 2106-Maario2106s 1991

Postitatud: 02 Nov 2019 22:19
Postitas Maario2106s
Ahhoi!
Sigulliga veits tegeletud.Sai siis istme siinide ja kinnitustega tegeleda, ütlen ausalt paras n*ss. Keevitasin ja puurisn ühe istme siine ja kinnitusi ca 3h :sein :D See selleks, aga mis on positiivne, et paigaldasin solex sport karpa ja tulemus on vägahea, edasi astub palju paremini.Kõik tellitud jubinad on samuti kohal, nüüd on vaja ainult need külge keerata ja seadaistada! Hetkel pilte pole, kuna telefoni kaamera katki :cul

Re: Vaz 2106-Maario2106s 1991

Postitatud: 14 Nov 2019 20:07
Postitas Maario2106s
Nii palju on tehtud tänaseks:
ribid aknale
kleebis riba esiklaasil
elektron süüde paika
solex sport karpa peal natuke vaja seadistada
uued küünlad- siit küsimus kas 3 elektrodiga küünlaid on mõtekas kasutada?

Suure hurraaga hakkasin amorte tööjuures vahetama ja selgus, et unustasin tolmukatted koju 50km :oops:
seega see pull jäi ära. Selle eest olid mul kaasas tugevdatud tagasillavardad, need vahetasin linnulennult 3h-ga ära ja vähemalt amortide lahti võtmiseks eeltöö tehtud.Siis meenus, et pidin ju vedrusi kärpima ja lõikasin kogematta ca 3 tiiru maha :lol: :x pidin tegelt 2 võtma, aga poogen vast kärab.El ventika panin samuti omale kohale ja käima lülitiga.
Soetasin 20mm alu flantsid ja sparco tikkpoldid
amortidele polu puksid
õõtsadele polu puksid.

Eile peale remonti tekkis mingine anomaalia nimelt ei tööta suunatuled,tahhokas ja tühikäik ei hoia üldse enam kas need asjad on seotud mingise massikaduga?=?=?

Re: Vaz 2106-Maario2106s 1991

Postitatud: 15 Nov 2019 23:27
Postitas Maario2106s
Jupid.jpg
Jupid.jpg (100.03 KiB) Vaadatud 10765 korda

Re: Vaz 2106-Maario2106s 1991

Postitatud: 17 Nov 2019 20:17
Postitas Maario2106s
Nv oli aega autot teha, mille käigus vahetasin sharniirid,õõtsade puksid,plaza amordid,tikkpoldid ja flantsid vahele. Kuna tagumised vedrud olid juba lõigatud pidi nüüd esimesed ka järgi aitama, aga siit tekkis jälle jama
nüüd käivad rattad koopasse v6tsin kuskil 2,5 tiiru maha, algul tundus nagu ok aga tegin autoga tiiru ära ja hakkas esitiiba, kohe vasakpoolne ratas. Huvitav on see, et teine pool vastu ei käi :puzzled Eks peab ilmselt uued vedrud panema. Anomaalia millest eelnevalt kirjutasin, kaitse oli läbi ja sellest ka tk puudu ja suunakad ei toiminud.

Re: Vaz 2106-Maario2106s 1991

Postitatud: 17 Nov 2019 23:23
Postitas vasepoiss
Kas silla paika ka regullisid peale madaldust?

Re: Vaz 2106-Maario2106s 1991

Postitatud: 24 Nov 2019 13:03
Postitas Maario2106s
vasepoiss kirjutas:Kas silla paika ka regullisid peale madaldust?
Silda paika ei regullinud ja lisaks panin alumised sharniirid valesti, panin sharniiri õõtsale peale mitte alt läbi. Huvitav, kui hullult see asja mõjutab?

Re: Vaz 2106-Maario2106s 1991

Postitatud: 24 Nov 2019 13:53
Postitas rix87
Maario2106s kirjutas:
vasepoiss kirjutas:Kas silla paika ka regullisid peale madaldust?
Silda paika ei regullinud ja lisaks panin alumised sharniirid valesti, panin sharniiri õõtsale peale mitte alt läbi. Huvitav, kui hullult see asja mõjutab?
Juhitavusele ehk ei mõjugi märgatavalt,aga kui juhtub liigselt väändemomenti saama,võib asi vähe negatiivsemalt lõppeda ma oletan...

Re: Vaz 2106-Maario2106s 1991

Postitatud: 24 Nov 2019 14:32
Postitas Maario2106s
rix87 kirjutas:
Maario2106s kirjutas:
vasepoiss kirjutas:Kas silla paika ka regullisid peale madaldust?
Silda paika ei regullinud ja lisaks panin alumised sharniirid valesti, panin sharniiri õõtsale peale mitte alt läbi. Huvitav, kui hullult see asja mõjutab?
Juhitavusele ehk ei mõjugi märgatavalt,aga kui juhtub liigselt väändemomenti saama,võib asi vähe negatiivsemalt lõppeda ma oletan...
Ega siin pole midagi teha, ostsin kõik 4 uut vedru, kui need kohal paneb sharniirid korrektselt ja tutikad vedrud alla ja fsjo

Re: Vaz 2106-Maario2106s 1991

Postitatud: 26 Nov 2019 21:32
Postitas Maario2106s
Hey. Venest ostetud torukolle jaoks on vajadus vahetada ka starter väiksema vastu ja see saigi soetatud uus.
Starter paika,kolle paika ja siis saab hakata summuti tegemisele mõtlema, selleks aga on vaja mul kuskilt 50mm toru sebida.Plokikaanega on mul ka väike plaan eks hiljem kirjutab sellest.
Vedrud jõudsid samuti ja need saab tuleval nv-l alla pandud.

Re: Vaz 2106-Maario2106s 1991

Postitatud: 08 Dets 2019 12:57
Postitas Maario2106s
Tere. Autoga sellised lood, et võtsin mootori lahti kuna surved on liiga madalad 8-8,5
Kuna oli plaan lasta plokiklaas ära teha ja kangem nukk, aga ikkagi ei taha poolikut asja teha.Seega teeb terve alumise otsa samuti korda+puurimine,plokist maha freesimine jne.Sõbralt saab mootori tõstuki ja siis saab selle maha kiskuda.

Ees on ilusti uued vedrud ja värki, esi tiibasi lõikasin suuremaks ja paigaldasin laiendid, salongis sai mõned kellad uued, summuti materjal kah ostetud. Eks nüüd tuleb kannatlik olla, et mootor hea saaks, õnneks ilm suht imelik, et kannatab teha küll, jääd ju sõita ei saa.

Re: Vaz 2106-Maario2106s 1991

Postitatud: 14 Dets 2019 19:56
Postitas Maario2106s
You.Youu. Mootori lugude jätk: Võtsin mootori lahti ja sealt tuli igast huvitavat jama välja:

Siduri ketas ja korv olid kohe-kohe ära minemas, hoorattal hammasvöö pe*ses, mootoris olid suured metalli tükid sees, midagi oli seal konkreetselt pilpaks lennanud, vända simmer lekkis,kasti tagant, vända raam saaledes korralikud vaod ka sees. Ühesõnaga hea, et mootor sai lahti võetud. Ega nüüd polegi midagi, kui mootor saab kap remi, freesib plokist maha, vänt teise remonti ja tasakaalustada, kepsud tasakaalu ja uued saaled, uued kolvid-rõngad

Re: Vaz 2106-Maario2106s 1991

Postitatud: 16 Dets 2019 20:33
Postitas ToM
Suured metalli tükid võiksid olla ülemisest ketitallast.

Re: 2106, Maario2106s, 1991

Postitatud: 23 Dets 2019 20:26
Postitas Maario2106s
Kuna, mootori plokk ja uued kolvid rändavad Tartu puurimise meistri juurde(Suured tänud Vahurile abi eest!) Siis sai hakatud tegelema põhjaga, seda mastiksist ja muust üleliigsest puhatama ja nüüd on ka selge see, et auto tuleb kahe kohaline, ehk panen turvakaare sisse ja katsun selle seaduslikult regada. Ennem seda aga tuleb kogu põhi puhtsaks teha ja mädad kohad välja lõigata, ning uued plekid keevitada.

Kui nüüd vedada kütuse ja piduri trassid salongist, kas selle kannatab ka arkis seadustada?

Re: 2106, Maario2106s, 1991

Postitatud: 23 Dets 2019 21:27
Postitas n6ps
" 1) pidurisüsteem peab vastama valmistaja poolt ettenähtule ja käesoleva
määruse nõuetele. Ei tohi muuta pidurisüsteemi ehitust ega kasutada valmistaja poolt
selleks mitte ette nähtud osi või sõlmi " - lõik on seadusest kadunud alates 26.08.19