21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 734
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#1

Postitus Postitas Viin » 06 Jaan 2019 21:10

Igatahes, olen saanud järgmise Lada omanikuks seekord 21011 aastast 1981. Selle auto omandamine huvitav protsess- ma ei soovinud väga autot ja omanik ei soovinud väga müüa ka. Kuid Kristjanil oli ülemäära palju huvi, et see tehing toimuks ja veenis mõlemaid osapooli. Lõpuks muutus hind ka seisukorrale kohaseks ja sai paberivaba ARKis ümbervormistatud. Nädalake ootamist ja täna käisin Tamsalus mõttega oma ,,uue" autoga koju sõita. Olin kaasa võtnud mõned strateegilised varuosad: aku, kütus, kontaktivaba jagaja, talverehvid velgedel ja mõningad generaatori osad. 140m kaevamist ja olimegi läbi lume varuosadega kohale jõudnud. Peale mõningast (loe pool päeva) pusimist sai ka auto käima. Siis aku laadima ja kõik tundus nagu toimivat. Sidur ja pidur tahtis kinni jääda kuid need sai mootori soojenedes käima meelitatud. Algas sõit ja sõita sain 4 km kui mootor ülekuumenes. Sellega seoses hakkas radikas ja plokikaane tihend lekkima. Põhjus lihtne termostaat ilmselt kinni ja armatuuri valgustus ei töötanud ning ei taibanud vee temperatuuri vaadata. :sein Nüüd seisab auto juba järgmises hoovis kuni tekib aega edasi tegeleda. Suur tänu Kristjanile ja Sassile abi eest!

Pilt
Pilt

Mulle võib nüüd pakkuda 2101 radikat ja juhiust.

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 734
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#2

Postitus Postitas Viin » 25 Jaan 2019 00:51

20190124_181954.jpg
20190124_181954.jpg (47.54 KiB) Vaadatud 2636 korda
20190124_184450.jpg
20190124_184450.jpg (55.53 KiB) Vaadatud 2636 korda


Natuke makrot toeks saab väga hea.

Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 764
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#3

Postitus Postitas kristjan92 » 25 Jaan 2019 15:50

Tubli töö, tehtud mehel palju. Varsti saate vahekokkuvõtte ka. Pakkuge seltsimehele juhiistet ja ust.
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 734
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#4

Postitus Postitas Viin » 26 Jaan 2019 19:54

Hetkesesuga viis päeva surma elustamisega tegelenud. Eelmine nv oli Tamsalus Lada remondi festival. Rahvast käis palju ja ära tehtud sai nii mõndagi.
Pilt

Nädala sees valmistasime Männikul Olkuga ette Ando käest saadud kaane, et nädalavahetus Tamsalus libedamalt läheks. Kaas oli heas stardi positsioonis lihvitud ja juhtpuksid vahetatud. Tegemata oli juhtpukside järel oluline tegevus- klapipesade lõikamine! Selle peale sai Olavi väga palju vanduda. Väga libedalt nädalavahetuse üritus siiski ei läinud ja venis plaanitud ühe päeva asemel kahe päevaseks. Esimest päeva alustasime Kristjani autol tagumise piduritoru vahetusega toru vahetatud aga vale otsapressiga ei saanud lekkepidavaks. Kuni uue otsa tegemise seadme leidmiseni lükkasime punase õue. Teema peasüüdlasega tegelemist tuli alustada suure koristusega. Välja läks kõik, mis oli kasutuskõlbmatu või haises. Kunagine omanik oli katnud terve salongi linoleumiga...
Pilt PiltPilt

Peale salongieemaldust saabus nõutus. Kaasa võetud 05-e iste ei sobi 21011 sisse :yllatunud . Istmekinnituste vahed erinevad. 05-e istmesiinid 15 mm kitsama vahega. Külapealt sai said leitud 06-e istmed ja Kristjan paigaldas need autosse. Puudu veel juhi iste seda asendab hetkel tagavararatas.

Pilt Pilt Pilt Pilt

Mootori töödel võttis põhilise aja vanade tükkide saastast puhtaks saamine ja mõne lohakusvea likvideerimine. Laiskust ka petta ei õnnestunud. Ei viitsinud algul ära võtta kollektorite alust jahutusvedeliku toru ja painutasin seda veidi kollektorite tagasipanekul. See oli esimene koht, mis lekkima hakkas. Pühapäeva õhtul kella 19-ks oli seis sealmaal kus võis auto käima panna ja peale veidikest trillamist süütega auto ka käis. Siiski mingi kõrin on sees. Ilmselt vajavad klapid ülereguleerimist ja võib-olla kett vahetust. Samal ajal kui ma mootoriga tegelesin pusis Kristjan juhiuksega, et välja keerata loksuvad, kuid kinni roostetanud alumise hinge poldid. Uksega oli niipalju vägivalda kasutatud, et ukselukusti puruks. Uks ise oli 2cm august mööda...
Pilt

Selline näeb välja lekkiv kraan mille tihendamiseks on kasutatud kaltsu.
Pilt

Kolm päeva alates teisipäevast sai iga õhtu peale tööd Lada kallal nokitsetud. Esimene päev kuulus uksele, et see lõpuks kerega sobituma saada ja auto võtmega käivitavaks muuta- puudus süüteluku võti. Teine päev kulus summutile, mille Kristjan võimalik, et rohke eetriga pooleks lasi. Neljapäeva õhtu "keretöödel". Seega kaks päeva keevitamise harjutamist ja endiselt keevitada ei oska. Summutiga jaurasin põhimõtteliselt terve õhtu. Ülesanne oli lihtne. Keskmine summutiosa vahetada ja lisada keskmisele osale puuduv 46 cm toru. Liitekoht sai tugev, kuid lekkekindlaks saamisega oli palju vaeva. Ja viimaseks nädala soorituseks keretööd. Lapitud juhiuks ja tagumise tiiva nurk. Plekitükkide vormimine tuli hästi välja kuid kui keevitama hakata läks kõik nihu, vahed paigast ja üldse kole.
Pilt Pilt PiltPilt Pilt Pilt

Keevituskohad tegin kereliimiga üle ja katsin uued tükid kollase värviga. Väevitoon küll 1:1 ei saanud kuid hullu pole.
Pilt

Mis siis teha veel:
* esimesed pidurid jäävad peale
* käsipiduri tross pooleks
* sidur jääb kinni vahel
* juhiste puudu
* klapid reguleerida
* suunatuled üles otsida
* tagurpidikäigu tuli kuhugi kadunud
* turvavööde lukusti ei tööta tagumised vööd ilmselt eemaldatud.
* näidikute valgustus teadmata kadunud
* klaasipesur puudu
* jpm.

Suur eelis miks selle autoga tegeleda on heas korras kere. Välja näeb küll rääbis aga tugev.
Nädal veel jäänud, kui õhtuti usin olla siis jõuab autoga cambile ka!

Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2007
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102, 2106 & Mazda6
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#5

Postitus Postitas Kytt » 27 Jaan 2019 14:57

Võta kuvalda kätte ja peksa uksepoolne istmekinnitus poolteist senti sissepoole, see konsa on heast õhukesest materialist ja allub kenasti provokatsioonile. Ca 15 aastat tagasi ma oma 06le just seda võtet kasutades 07 istmed sisse panin

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 734
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#6

Postitus Postitas Viin » 31 Jaan 2019 17:43

Kytt kirjutas:Võta kuvalda kätte ja peksa uksepoolne istmekinnitus poolteist senti sissepoole, see konsa on heast õhukesest materialist ja allub kenasti provokatsioonile. Ca 15 aastat tagasi ma oma 06le just seda võtet kasutades 07 istmed sisse panin


Esmaspäeval saabus minuni ka viimane iste Kristjani poolt autosse pandud komplektist ja istmemure lahendatud.

Mis on pildil valesti?
Pilt

Selle nädala tehtud töödest veidi...
* Pedaalid ja pedaaliraam asendatud võimendiga versiooniga.
* Siduri töö ja peasilinder koos voolikuga uus.
* Esimesed suportid, torud, kettad, klotsid, piduripeasilinder- asendatud uutega.
* Käsipiduritrossi esimene osa vahetatud.
* "Uus" juhiste.
* Mootori ja käigukasti padjad.
* Olku seadis paika süütenurga.
* Juhi turvavöö vastus vahetatud.

Lühidalt siis autos on kus istuda, pidurdab, sidurdab, käivitub salongist poolest pöördest. Mootoris on veel kahtlaseid helisid, mille peab enne suuremaid sõite eemaldama.

Pilt Pilt Pilt Pilt
Kui mootoripadja tikud lühemaks lõigata on lihtsam neid paigaldada.

Pilt
Õhtune remondikaaslane... soe tee. :|
Täna veel nikerdada siis homme võiks ülevaatust proovima minna.

Kasutaja avatar
karlerik110
Foorumi kasutaja
Postitusi: 110
Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
Asukoht: Abja-Paluoja
Autod: Vaz 2106

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#7

Postitus Postitas karlerik110 » 01 Veebr 2019 09:05

Üldiselt piduritoru tehes on mõistlik enne otsa pressimist piduritoru otsamutter paigaldada :D hiljem suts keerukam :roll:

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 734
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#8

Postitus Postitas Viin » 01 Veebr 2019 14:42

karlerik110 kirjutas:Üldiselt piduritoru tehes on mõistlik enne otsa pressimist piduritoru otsamutter paigaldada :D hiljem suts keerukam :roll:


Nii juhtub kui öösiti autot remontida :D

AGA üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna. Veel rohkem siis kui pildil on sõnad.
51237945_2239476832783787_3991028270236696576_n.jpg
51237945_2239476832783787_3991028270236696576_n.jpg (110.28 KiB) Vaadatud 2063 korda


Ehk siis mootoris kolin ja peab alumist otsa ehitama hakkama- seda enam enne Campi teha ei jõua. Eile said reguleeritud klapid, pingutatud kett ja kõik ülejäänud hääled peale kolksu kadusid. Viimaseks tööks jäi veel kapotitrossi paigaldamine. Klaasipesupaagi pump katki nagu ikka ja numbritule valgustus lõpetas töö, seega loobusin ka ülevaatuse proovist seni kuni ilmselged vead likvideeritud. Eks näis mis autost edasi saab. Mõnda aega Lada remondiga tegeleda ei taha. Kaks väga tempokad nädalat sai sellega läbi. :D

Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Pilt

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 734
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#9

Postitus Postitas Viin » 23 Veebr 2019 19:46

Pingutustest hoolimata ei õnnestunud remondirõõmu kellegile edasi anda ja tuleb teekond ise lõpuni sammuda. Müügi ajal hakkasid siiski näpud sügelema ja nikerdasin veidi edasi. Teisel müüginädalal ajasin küüneviha sisse ja paigaldasin tagumised turvavööd ja asusin uurima, mis on numbrituledel viga. Samuti sai korda tehtud käsipidurituli, mille leiutamise ajal tekkis mõneksajaks anomaaliaid juurde. Näidikute ploki tagasipannes käsipiduri tuli hõõgus koos õli tulega ja tulesid põlema lülitades läks "paak täis" ning "vesi keema" :yllatunud . Kahtlustasin mingit massi puudumist ja muid kehvasid ühendusi. Kuid viga vaid selles, et üks pistik segastel põhjustel sobib mõlemat pidi. Õigetpidi ühendades kõik anomaaliad kadunud. Järgmisena lahkus auto küljest kärukonks, kuna risttala oli ise aretatud ja lõhkus numbritulede plastiku. Lisaks sellele olid roostele alla andnud mõlemad pirnipesad. Üks hullemini kui teine. Pesad said taastatud ja nüüd vaja vaid uut klaasi- sellega tegeleb siis kui muud probleemid lahendatud. Veel sai veidi salongi küüritud- seis nii räpane et lase või survekaga.
Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Peale ebaõnnestunud müüki sai külavahelt otsitud 1,5 plokk koos vända ja kolbidega. Männikul anti asjade seisukorrale hindeks tubli 5 ja sellest saab auto uus mootor. Plokist läks veidi maha ja uute saalede ning rõngastega saab ehk järgmine nädal kokku panna. Väntvõlli õlikanali punni eemaldamise järel polnud väga aru saada, et see eemaldatud, õlikanal räiget saasta täis.
Pilt Pilt

Neljapäeva õhtu sisustasin vana mootori lammutamise ja eemaldamisega. Vaja sealt kõik korduvkasutatavad tükid puhtaks pesta ja ettevalmistada komplekteerimiseks.
Pilt

Äkki saab veel sellel talvel triibu külksi lasta :spin

Peegelkaamera pilti ka vahelduseks.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 734
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#10

Postitus Postitas Viin » 23 Mär 2019 20:09

Nädalast on saanud kuu ja elustamine endiselt kestab. Üritan vähemalt kaks korda nädalas garaazi jõuda ja midagi ära teha.

Enne mootorieemaldust sai ennast piinatud asendustegevusega. Õues autot remontides said tööriistad niiskust ja otsustasid roostetama hakata. Kõik said puhtaks pestud ja uue õliga määritud. Korraks oli pilt nagu uus:
Pilt Pilt Pilt

Kui mootor maha sai selgus, et kõikidel saaledel kulumisjäljed ja kraapsud. Eks see teadmine oli juba heli järgi ka olemas. Veel sai leitud paksemad metallitükid õlipumba sõelalt ja palju rauapuru. Suurem metallitükk tundus oma eelnevas olekus leevendi olevat.
Pilt Pilt

Järgmiseks sai ette võetud sillatala ümberkeevitamine järeljooksu lisamiseks. Tala eemaldamine aga tõi tööd juurde kuna üks polt otsustas ringi käima hakata. Kuna polt käis ringi tuli tala ümber teha ümber poltidele. Proffidel lasin valmis keevitad sobivas mõõdus tükid koos torudega ja märtsi esimesel nädalavahetusel keevitas äi tükid autole külge.
Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Riiulist võtsin kasutusse uued õõtsad. Enne paigaldamist tuli strateegilistesse kohtadesse lisada veidi metalli ja panna suuremad tikud. Tugevdamiseks sobilikud tükid lõikasin vanadest õõtsadest, et ei peaks palju metallitööga tegelema. Kõik lahtiste tükkide keevitamised lasin Männikul teha. Edasi läksid sillatala, õõtsad ja kinnitusvahendid haavlipritsi ja värvimisse.
Pilt Pilt

Pesemine, pesemine, lõputu pesemine. Seni kuni ootasin sillatükkide valmimist pesin vana mootori tükke. "Uuest" väntvõllist tuli ikka müstilist soga välja, nagu oleks hermeetik vms. Mõnda tükki ei saanudki puhtaks aga nüüd on kõik vähemalt ettevalmistatud, et mootor kokku keerata.
Pilt Pilt Pilt

Esmaspäeval sain värvimisest kätte oma sillatükid ja teisipäeval-neljapäeval panin silla alla. Esisilla koostasin suures osas uute juppidega. Vanad jäid veel roolikarp ja paralleelvarras- isegi pendelhoob oli loksuga :( . Neljapäeva õhtuks auto taas ratastel.
Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Vedrudega läksin vist veidike liiale:
Pilt
Uutest esivedrudest läks maha 1,5 tiiru. Kui mootor peal selgub lõplik tõde.

Kui mootor maas siis paras aeg sillatala ümber teha. Kui sillatala maas paras aeg siis kinnitused ümber teha. Kui käändteljed eemaldatud siis paras aeg rattalaagri määre uus panna. Kui rattalaagrid puhtaks pestud siis võiks rummud BMW mõõtu treida. Nii see töödehulk pidevalt suureneb ja esimesed rummud BMW veljemõõtu said. Tagumised teeb ümber kui tagasillaga tegelema hakkan. Mootor nüüd nobedalt kokku panna saab järgmine talv sihtotstarbepäraselt kasutada :D .

Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#11

Postitus Postitas Hulkur » 23 Mär 2019 21:02

Ma enda autol kasutan BMW e30 esirummu...

Pilt

Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 734
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#12

Postitus Postitas Viin » 24 Mär 2019 09:48

Hulkur kirjutas:Ma enda autol kasutan BMW e30 esirummu...

https://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/ ... 579052.jpg


See on väga huvitav. Kas on jooniseid vms kuidas sama asja teha?

Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: 21011,Viin,1981 (WinterCamp 19 VinterPeeter)

#13

Postitus Postitas Hulkur » 24 Mär 2019 22:29

Ma arvan, et keskmise tasemega treial teeb sulle selle lõdvalt valmis.. Mult võeti paari eest 120 euri


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 3 külalist