21. leht 21-st

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 19 Mär 2020 20:51
Postitas Lemz
Taaskord vaevab mind 1 küsimus, miks saa seda teed :puzzled ? Kohati viskab sul tilga normaalsust ka sisse ja siis jälle täie rauaga pikki betooni. :sein
Selle pappiga mis sa oled kulutanud nende "ägedate" tuuning juppide ja mõtetute seibide peale oleks sul ammu ilma olnud korralik ja keskmisest võimsam süda aiste vahel.

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 19 Mär 2020 21:44
Postitas logman
Vene keele oskus pole algajale vajalik.
Küll aga on vajalik üks neist raamatutest.
Tony, nende läbi lugemiseks võiksid kulutada hoopis selle aja, mida peale tööd garaažis põhitõdedesse süvenemata ja süüdimatult kokku käkerdades lihtsalt surnuks lööd.

a22a87c8f5a5e3636818df5fb1bed916.jpg
a22a87c8f5a5e3636818df5fb1bed916.jpg (32.07 KiB) Vaadatud 2361 korda

1_1_25436238.jpg
1_1_25436238.jpg (100.71 KiB) Vaadatud 2361 korda

1_1_6145873.jpg
1_1_6145873.jpg (132.11 KiB) Vaadatud 2361 korda

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 20 Mär 2020 10:49
Postitas Tony_2106
logman kirjutas:Vene keele oskus pole algajale vajalik.
Küll aga on vajalik üks neist raamatutest.
Tony, nende läbi lugemiseks võiksid kulutada hoopis selle aja, mida peale tööd garaažis põhitõdedesse süvenemata ja süüdimatult kokku käkerdades lihtsalt surnuks lööd.


See viimane raamat on mul olemas, lisaks elektriskeemide ja muu infoga, mis foorumist saadud. Samuti klappide regulli asi. Hetkel vaatan Теория ДВС ПРОЕКТ - Двигатель 21213 1.9L 8v videode sarja.

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 20 Mär 2020 10:59
Postitas VäikeMägilane
Me kõik õpime siin - lihtsalt igal ühel meist, on erinev õppemaks.

Samas, ega see mootori ehitus tõesti, kõige lihtsam tegevus ei ole-eriti veel forsseerimine. Seetõttu võiksid Sa kellegi kogenenuma endale kõrvale võtta küll ja temalt õppida.
Siit läbi kuvari ongi väga raske aidata, sest infot on väga vähe ja tihti ka puudulik, mis küsijalt tuleb.

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 20 Mär 2020 13:50
Postitas Tony_2106
Kunagi üks müüja küsis/pakkus mulle mingit tööriista. Vastasin talle nii - "Kui töö ei nõua tööriista või mul seda veel vaja ei lähe, siis ma ei osta ka seda!". Aga, tellisin täna paar tööriista ära, mida mul veel polnud. Neid peaks puhkuse ajal kindlasti vaja minema, kui hakkan kolbe vahetama.

1) Kolvirõngaste paigaldamise vöö, mõõdu vahemikuga 53-125mm.

kolvirongaste-voo-53-125mm.jpg
kolvirongaste-voo-53-125mm.jpg (27.61 KiB) Vaadatud 2215 korda



2) Silindri hoonija vahemikuga 32-90mm.

silindri-hoonija-32-90mm.jpg
silindri-hoonija-32-90mm.jpg (14.33 KiB) Vaadatud 2159 korda


Nendest mõlemast, peaks piisama vast küll nii 1300cc, 1500cc kui ka ehk tuleviku plaanis 1700cc-1900cc mootori jaoks.

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 20 Mär 2020 22:12
Postitas logman
Kolbide (mitte kolvi rõngaste!) paigaldamise abinõu on vajalik asi jah.
Aga mida selle hoonimise kaadervärgiga peale hakata, seda mina küll ei tea. Siiani olen puurimise-hoonimise teenuse sisse ostnud, sest endal selle töö jaoks vajaminevad oskused ja tööpingid-masinad puuduvad.

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 20 Mär 2020 23:25
Postitas Maario2106s
logman kirjutas:Kolbide (mitte kolvi rõngaste!) paigaldamise abinõu on vajalik asi jah.
Aga mida selle hoonimise kaadervärgiga peale hakata, seda mina küll ei tea. Siiani olen puurimise-hoonimise teenuse sisse ostnud, sest endal selle töö jaoks vajaminevad oskused ja tööpingid-masinad puuduvad.
Sellega hoonid rõ :roll: ngad pärast ära, kui need peaksid saama õigele kohale?

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 21 Mär 2020 10:15
Postitas Tony_2106
logman kirjutas:Siiani olen puurimise-hoonimise teenuse sisse ostnud, sest endal selle töö jaoks vajaminevad oskused ja tööpingid-masinad puuduvad.


Kus puurimist ja hoonimist teha lased? Palju maksab? Eeldan, et kuskil Lõuna pool on odaval, Tartus vist maksis see 90€ kanti (silindrite puurimine). Peaks reshertsima, äkki on Tallinnas kallim seda tööd teha.

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 21 Mär 2020 10:54
Postitas logman
Tähtis pole mitte hind, vaid see, kas tegija tehnika on korralik ning sealjuures ta mõõte ka tunneb.
Viljandi lähedal elab mees, keda Mikuks kutsutakse. Mikojan, eesti keeles miku jaan. Temal lasin kunagi teha. 2011. Jäin rahule.
Kas ja kuis ta täna toimetab, pole õrna aimugi.

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 27 Mär 2020 16:54
Postitas Tony_2106
Täna lubati mind taas Garaaži-Karantiini :) Sai kullerit oodates, mootor uuesti maha kistud ning pukile paigaldatud. Pean nüüd paar inge ostma ja veidi mootoripukki moddima. Lisaks pean teised 2 pukki ka kokku laduma ning need samuti 03 ploki järgi veidi modima, et oleks kindlam mootoril seista puki peal.

Paar pilti:

DSC_1082.JPG
DSC_1082.JPG (494.66 KiB) Vaadatud 1754 korda


DSC_1083.JPG
DSC_1083.JPG (445.63 KiB) Vaadatud 1754 korda


DSC_1086.JPG
DSC_1086.JPG (119.93 KiB) Vaadatud 1754 korda


DSC_1088.JPG
DSC_1088.JPG (449.75 KiB) Vaadatud 1754 korda


DSC_1089.JPG
DSC_1089.JPG (454.45 KiB) Vaadatud 1754 korda


DSC_1092.JPG
DSC_1092.JPG (468.84 KiB) Vaadatud 1754 korda

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 28 Mär 2020 13:01
Postitas Tony_2106
Sain oma tööandjalt kirja, kus oli siis järgnev:

"Valitsuse seatud piirangud koroonaviiruse COVID-19 leviku takistamiseks mõjuvad aga rängalt Eesti majandusele ja ettevõtetele. Mõned ettvõtted on pidanud oma äri ajutiselt sulgema, mõned on kaotanud enamuse oma käibest, on koondanud töötajaid ja vähendanud palkasid. Paraku on nii, et meil.

Eriolukorra algusest on pingutatud selle nimel, et meie inimestel oleks tööd. Siiski oleme täna olukorras, kus mahud on oluliselt vähenenud. Märtsis 2020 teeme 11 000 töötundi vähem. Aprillis 2020, langeb töötundide hulk vähemalt 24 000 võrra. Need on esialgsed numbrid ja mahud võivad väheneda veelgi.

See tähendab, et meil ei ole võimalik täiskoormusega tööd tagada. Sellest tingituna, püüame töötajate koormust ühtlasemalt jaotada, et tööd jätkuks kõigile. Püüame koos töötajatega leida mõistlikke lahendusi. Lisaks ootame töötajatelt suuremat paindlikkust töötada erinevates kohtades.
"

Eeldan, et täiskoha tasu, mida hetkel saan, muudetakse poole koha tasuks. Arvestades eelpool mainitut, oma tööandja kirjas, siis pean oma masina projekti pikemaks ajaks edasi lükkama, kui materjalid otsa saavad. Lisaks kui asi väga hulluks läheb, seda finantsilisest vaatevinklist vaadates, pean kaaluma ühe masina müüki paiskamist ning loobuma vist ka ühest garaažist. Aga eks tulevik näitab, mis saab. Loodan, et see kriis laabub kiirelt ja saame kõik tagasi normaalse eluviisi peale tagasi. Püsime terved!

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 29 Mär 2020 21:47
Postitas Tony_2106
Tänastest tegemistest pole eriti midagi rääkida, sest masina kallal ei viitsinud toimetada.
Aga ... viskasin kiirelt kokku need 2 mootoripukki, mis vahepeal saabusid. Antud 2 isendit, ootavad järgmisel kuul tulevaid mootoreid. Aga enne, pean kõigile kolmele pukile,tegema lisatoetused mootorikinnitus kohtadele, kasutades selleks 03 plokki.

Pisike klipp ka normaalse ja 700% kiirusega, kahe uue mootoripuki kokku ladumisest:

https://www.youtube.com/watch?v=OtlfSmoroQQ

DSC_1093pukid_x2.JPG
DSC_1093pukid_x2.JPG (115.43 KiB) Vaadatud 1455 korda