3. leht 22-st

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 31 Aug 2018 21:34
Postitas sansa
Miks tagumised tiivakaared ostsid? VFTS laiendeid ei tulegi?

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 31 Aug 2018 22:18
Postitas Tony_2106
sansa kirjutas:Miks tagumised tiivakaared ostsid? VFTS laiendeid ei tulegi?
Tulevad ikka, kuid ihaks juhuks, ehk kasutan neid plekke mujal, kui peaks puudu jääma. Hetkel mul pole veel laiendeid ostetud, lisaks pole ka täpseid mõõtmeid, kuhu täpselt laiendid tulevad, et märkida ära lõikamist vajavad osad tiibadel. Muidugi neid pleki juppe vb kasutan ka kuskil, kui roostet vähe.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 31 Aug 2018 22:26
Postitas Tony_2106
ToM kirjutas:See Solex poeta kenasti vanaraua ämbrisse kui Dellortod juba olemas on, pole vaja enda pead vaevata ;) Tervet tala ei pea vahetama kui ainult alumine ühenduskoht mäda on, selle keevitab uue.
Vaatasin ka kunde poolse poolraami sama osa üle, see rohkem pekkis ja samuti mõrane.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 31 Aug 2018 22:30
Postitas Tony_2106
olaaf kirjutas:Uus kett proovi hankida originaal, MS ja muud hiina tooted kipuvad "lusikametallist" olema ja venivad ruttu..
Uue keti sain ning see pole MS vaid originaal, müüja täpsustuseks küsis veel mootorit, ütlesin 03 blokiga 1500cc.
Nüüd vaja veel mõlemad tallad veel osta. Nii see sirge kui ka pinguti poolne. Poes oli saada 2 varanti - üks pikem tald ja teine lühem. Kaldun arvama, et 1500cc-le 03 blokiga mootorile vist läheb see pikem pinguti tald. Samas võin ka eksida.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 31 Aug 2018 23:08
Postitas Tony_2106
Gaasi hoovastikuga pean ka midagi ette võtma, kuna gaasipedaal on kuidagi väga pehme. Võimalik, et eemaldan eelpool toodud videos näidatud n.ö. söefiltri (pidurite peasilindri all olev suur must paak) või mis iganes see on. See on ühenduses Karburaatoriga ja tundub, et kütusega pole sellel vist midagi tegemist. Muidugi on ka karburaatori probleemid, nimelt gaasi andes sureb välja. Ehk kui selle musta potsiku eemaldan, töötab karburaator paremini.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 01 Sept 2018 22:44
Postitas Tony_2106
Täna vaatasin karburaatori mõlema magnetklapi juhtme ühendused üle ja vahetasin need uute vastu. Siis jäi pilk kütusepumba peale, kui mootor töötas. See lekkis membraani vahelt :o. Nüüd pean kütusepumba ka vahetama. Samas kodus on 2 kasutatud pumpa olemas, millest ühe panin kahest pumbast kokku, kui sai membraane ja tihendeid vahetatud. Kuna see julla, mis pumba membraani keskel liigutab, oli muidu korras ja selle vahe, kust pumba alumises osas see n.ö polt läbi läheb, sellel oli üks sein ära murdunud. Siis saigi võetud kolmest kasutatud pumbast teine veel lahti ja kuna tollel oli alumise osaga kõik korras, siis sai see paigaldatud katkise alumise osa asemele ning pump koos uute membraanide ja tihenditega kokku lapitud. Nüüd jäänud veel katsetada, kas pump töötab ilusti.

(P.S. kuna ma pole reaalselt autoehitust õppinud, siis vabandan oma veidi naljakate kui ka imelike terminite eest :) )

Samas tegin ka pildid poolraami osadest, mis mulle muret tekitasid, kui siduri silindreid vahetasin. Mingil ajal lasen need mõlemad pooled kettaga puhtaks , siis on näha, mis seisus need reaalselt on. Kuigi on juba tunne, et pean nendele mõlemad pooled üle keevitama ning ka tugevdused lisama.
DSC_0110.JPG
DSC_0110.JPG (239.47 KiB) Vaadatud 10237 korda
DSC_0107.JPG
DSC_0107.JPG (235.92 KiB) Vaadatud 10237 korda

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 02 Sept 2018 05:25
Postitas Tony_2106
Leidsin ka vea üles, miks ei tööta tagurdamise tuled. Algul arvasin, et ehk on viga lülitis, aga võta näpust. Lähemal tagatulede uurimisel selgus, et ühel tagatulede plaadil oli pirnipesa küljest ära ning teisel üldse puudu. Kuna tinutamise kogemus elektritööde vallas on olemas ning mõned pirnipesad ka varuks, siis saab uued pirnipesad tinutatud otse plaadile. Peale seda peab ka kogu masina pirnidest tegema nimekirja ning siis kõik korraga välja vahetama. Peale lähi- ning kaugtulede H4 pirnide, kuna need juba olemas.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 02 Sept 2018 21:53
Postitas Tony_2106
Niisiis, sai tagatule plaadid koju kaasa veetud ning 2 purnipesa vahetatud, samuti puhastasin ära kontaktid ning mõned kontakti pinnad said tinutatud.

Tagatulede lahenduse tulemus on järgnev:
DSCN4775_AllIN-ONE.jpg
DSCN4775_AllIN-ONE.jpg (464.06 KiB) Vaadatud 10099 korda

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 03 Sept 2018 23:59
Postitas Tony_2106
Täna sai siis masinal vahetatud radiaator, bensiinipump, jahutuslõdvikud koos uute klambritega, tosool, salongiradika kraan. Vana radikas oli ikka suht pekkis ja arvatavasti ka umbes. Sest uue radikaga oli temperatuur ideaalselt näidiku keskel, kui ventikas tööle läks. Vana radikaga tõusis temperatuur edasi :).
DSC_0120.jpg
DSC_0120.jpg (286.42 KiB) Vaadatud 9980 korda
DSC_0118.jpg
DSC_0118.jpg (344.65 KiB) Vaadatud 9980 korda
DSC_0116.jpg
DSC_0116.jpg (286.07 KiB) Vaadatud 9980 korda
Pisike tagatulede anomaalia oli ka kuid see sai ka kõrvaldatud. Parema suuna sisse lülitamisel vilkusid ka tagurdustuled :D

Pisike video anomaaliast : https://youtu.be/c1pTyKB7OvY

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 05 Sept 2018 16:23
Postitas Tony_2106
Leidsin üles selle nimekirja, millega peale 053 soetamist Lada poes käisin. Sinna ühe lehe taha, joonistasin ma ketipingutid, mida poes näidati. Üks pikem ja teine lühem.

Võin eksida kui arvan, et lühem on 1200-1300cc mootorile ja pikem 1500-1600cc mootorile
05ketipinguti_kumb.jpg
05ketipinguti_kumb.jpg (135.66 KiB) Vaadatud 9851 korda
Samas, kaalun ka seda varjanti, originaali asemele (pilt laenatud Väikse Mägilase teemast):

1386357020910.jpg
1386357020910.jpg (30.44 KiB) Vaadatud 9848 korda

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 05 Sept 2018 17:13
Postitas twist
SexSix seletas ju väga selgelt ära, milline valida:
SexSix kirjutas:Nr. 44 tallal on 25 mm pikkune jutt kummiosa peal 1500 ja 1600 mootoril. Nr. 60 on pinguti puutekoht 7 mm kaugemal kinnituspoldist 1500 ja 1600 mootoril.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 05 Sept 2018 18:38
Postitas Tony_2106
Järelikult sobib paremal pool olev - see lühem (pinguti poolne), kui :
SexSix kirjutas:Nr. 44 tallal on 25 mm pikkune jutt kummiosa peal 1500 ja 1600 mootoril. Nr. 60 on pinguti puutekoht 7 mm kaugemal kinnituspoldist 1500 ja 1600 mootoril.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 05 Sept 2018 18:59
Postitas Lemz
Nende laagritel sitanikerdistega ole väga ettevaatlik tean vähemalt 2 mootorit milles antud detaili väsimine põhjustas kolbide ja klappide kohtumise.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 05 Sept 2018 19:26
Postitas Hulkur
Lemz kirjutas:Nende laagritel sitanikerdistega ole väga ettevaatlik tean vähemalt 2 mootorit milles antud detaili väsimine põhjustas kolbide ja klappide kohtumise.
Eks ikka kordades rohkem seda juhtunud :D

Ise soovitan ka parem kasutatud korraliku talda, kui laagril pingutit.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 07 Sept 2018 03:26
Postitas Tony_2106
Hulkur kirjutas:Ise soovitan ka parem kasutatud korraliku talda, kui laagril pingutit.
Samas mõtlen, kas on mõtet selle vana 1500cc mootoriga jännata. Kuna siin soovitati Niva 2121 blokile mootorit ehitada, et tulevikus teha ka masin 1900cc-seks. Siis mõtlen, et äkki oleks targem võtta, hetkel peal olev 03 blokiga 1500cc mootor maha ja selle asemele näiteks Väikse Mägilase käest soetada ehk Niva 21214 1700 mootoriplokk koos kolvigrupiga + tugevdatud blokikaan, ning ehk ka teiste osadega, et mootor kokku ning tööle saada. Seega kõik uued jupid, mis soetasin sellele 03 blokiga mootorile, on kavas tõsta ümber 21214 mootorile (Starter, veepump ja jahutuslõdvikute kolmik, radiaator). Loodan, et need peaks vist sobima ka 21214 blokile. Käigukasti, mis hetkel küljes on (5-käiguline), jätaksin ma alles. Lisaks siis veel peaks soetama ka Dellorto karpadele sisselaske kollektori ning ka väljalaske täisulatuses. Hetkel peaks sellel 053 peal olema ka lamda andur, mille tõstan ka võib olla ringi.

Asjad, mida pole plaanis enam kasutada:

*Söefilter koos vaakum voolikute ja muude voolikutega,
*2105 Solex Digi karburaator (kahe magnetklapiga),
*Õhufiltri korpus (üks metall vaheleht puudu),
*Sisselaske kollektor ja väljalaske kollektor,
*Leegitoru, keskosa, tagumine pütt.
*Katalüsaator,
*Esiistmed (veidi kannatada saanud konstruktsioon)
*Tagaiste koos seljatoega,
*Rullitavad turvavööd (ees ja taga)

Aga enne seda peaksin kõik keevitustööd, mingil ajal ära tegema:
uued karbitagused vasakule ja paremale,
uued küljekarbid,
korvistmetele siinid, kinnitused keevitama + talad.

Lisaks VFTS laiendid märkima ja tiivad lõikama,
Koopad laiemaks tegema ja lisaplekke keevitama.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 07 Sept 2018 08:19
Postitas kriss-sten
Paned sisse jäiga korvistme?

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 07 Sept 2018 08:47
Postitas Lemz
Kuhu, kellele ja mida se originaal lambda sul näitama hakkab?

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 07 Sept 2018 10:06
Postitas Tony_2106
kriss-sten kirjutas:Paned sisse jäiga korvistme?
Hetkel on pehmed korvistmed olemas

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 07 Sept 2018 10:06
Postitas Tony_2106
Lemz kirjutas:Kuhu, kellele ja mida se originaal lambda sul näitama hakkab?
Plaanis on see andur välja vahetada ja soetada koos näidikuga andur.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 09 Sept 2018 21:56
Postitas Tony_2106
Kodus tuhnides leidsin mingi ketitalla, millel peal kood 202412-1006078-01, pikkus on umbes 21,1 cm. Eeldan et see pole vist Lada oma, kuid võin eksida. Minu arust Lada jupid algavad kõik 2101-ga.
DSC_0129_800x.jpg
DSC_0129_800x.jpg (65.8 KiB) Vaadatud 9460 korda