21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
sansa
Ladaklubi Liige
Postitusi: 732
Liitunud: 30 Sept 2010 15:04
Asukoht: otepää
Autod: BA3 2101, 2105,21013, Viamobile

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#41

Postitus Postitas sansa » 31 Aug 2018 21:34

Miks tagumised tiivakaared ostsid? VFTS laiendeid ei tulegi?
Žiguliga juba igav ei hakka.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#42

Postitus Postitas Tony_2106 » 31 Aug 2018 22:18

sansa kirjutas:Miks tagumised tiivakaared ostsid? VFTS laiendeid ei tulegi?


Tulevad ikka, kuid ihaks juhuks, ehk kasutan neid plekke mujal, kui peaks puudu jääma. Hetkel mul pole veel laiendeid ostetud, lisaks pole ka täpseid mõõtmeid, kuhu täpselt laiendid tulevad, et märkida ära lõikamist vajavad osad tiibadel. Muidugi neid pleki juppe vb kasutan ka kuskil, kui roostet vähe.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#43

Postitus Postitas Tony_2106 » 31 Aug 2018 22:26

ToM kirjutas:See Solex poeta kenasti vanaraua ämbrisse kui Dellortod juba olemas on, pole vaja enda pead vaevata ;) Tervet tala ei pea vahetama kui ainult alumine ühenduskoht mäda on, selle keevitab uue.


Vaatasin ka kunde poolse poolraami sama osa üle, see rohkem pekkis ja samuti mõrane.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#44

Postitus Postitas Tony_2106 » 31 Aug 2018 22:30

olaaf kirjutas:Uus kett proovi hankida originaal, MS ja muud hiina tooted kipuvad "lusikametallist" olema ja venivad ruttu..


Uue keti sain ning see pole MS vaid originaal, müüja täpsustuseks küsis veel mootorit, ütlesin 03 blokiga 1500cc.
Nüüd vaja veel mõlemad tallad veel osta. Nii see sirge kui ka pinguti poolne. Poes oli saada 2 varanti - üks pikem tald ja teine lühem. Kaldun arvama, et 1500cc-le 03 blokiga mootorile vist läheb see pikem pinguti tald. Samas võin ka eksida.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#45

Postitus Postitas Tony_2106 » 31 Aug 2018 23:08

Gaasi hoovastikuga pean ka midagi ette võtma, kuna gaasipedaal on kuidagi väga pehme. Võimalik, et eemaldan eelpool toodud videos näidatud n.ö. söefiltri (pidurite peasilindri all olev suur must paak) või mis iganes see on. See on ühenduses Karburaatoriga ja tundub, et kütusega pole sellel vist midagi tegemist. Muidugi on ka karburaatori probleemid, nimelt gaasi andes sureb välja. Ehk kui selle musta potsiku eemaldan, töötab karburaator paremini.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#46

Postitus Postitas Tony_2106 » 01 Sept 2018 22:44

Täna vaatasin karburaatori mõlema magnetklapi juhtme ühendused üle ja vahetasin need uute vastu. Siis jäi pilk kütusepumba peale, kui mootor töötas. See lekkis membraani vahelt :o. Nüüd pean kütusepumba ka vahetama. Samas kodus on 2 kasutatud pumpa olemas, millest ühe panin kahest pumbast kokku, kui sai membraane ja tihendeid vahetatud. Kuna see julla, mis pumba membraani keskel liigutab, oli muidu korras ja selle vahe, kust pumba alumises osas see n.ö polt läbi läheb, sellel oli üks sein ära murdunud. Siis saigi võetud kolmest kasutatud pumbast teine veel lahti ja kuna tollel oli alumise osaga kõik korras, siis sai see paigaldatud katkise alumise osa asemele ning pump koos uute membraanide ja tihenditega kokku lapitud. Nüüd jäänud veel katsetada, kas pump töötab ilusti.

(P.S. kuna ma pole reaalselt autoehitust õppinud, siis vabandan oma veidi naljakate kui ka imelike terminite eest :) )

Samas tegin ka pildid poolraami osadest, mis mulle muret tekitasid, kui siduri silindreid vahetasin. Mingil ajal lasen need mõlemad pooled kettaga puhtaks , siis on näha, mis seisus need reaalselt on. Kuigi on juba tunne, et pean nendele mõlemad pooled üle keevitama ning ka tugevdused lisama.

DSC_0110.JPG
DSC_0110.JPG (239.47 KiB) Vaadatud 3197 korda


DSC_0107.JPG
DSC_0107.JPG (235.92 KiB) Vaadatud 3197 korda

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#47

Postitus Postitas Tony_2106 » 02 Sept 2018 05:25

Leidsin ka vea üles, miks ei tööta tagurdamise tuled. Algul arvasin, et ehk on viga lülitis, aga võta näpust. Lähemal tagatulede uurimisel selgus, et ühel tagatulede plaadil oli pirnipesa küljest ära ning teisel üldse puudu. Kuna tinutamise kogemus elektritööde vallas on olemas ning mõned pirnipesad ka varuks, siis saab uued pirnipesad tinutatud otse plaadile. Peale seda peab ka kogu masina pirnidest tegema nimekirja ning siis kõik korraga välja vahetama. Peale lähi- ning kaugtulede H4 pirnide, kuna need juba olemas.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#48

Postitus Postitas Tony_2106 » 02 Sept 2018 21:53

Niisiis, sai tagatule plaadid koju kaasa veetud ning 2 purnipesa vahetatud, samuti puhastasin ära kontaktid ning mõned kontakti pinnad said tinutatud.

Tagatulede lahenduse tulemus on järgnev:

DSCN4775_AllIN-ONE.jpg
DSCN4775_AllIN-ONE.jpg (464.06 KiB) Vaadatud 3059 korda

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#49

Postitus Postitas Tony_2106 » 03 Sept 2018 23:59

Täna sai siis masinal vahetatud radiaator, bensiinipump, jahutuslõdvikud koos uute klambritega, tosool, salongiradika kraan. Vana radikas oli ikka suht pekkis ja arvatavasti ka umbes. Sest uue radikaga oli temperatuur ideaalselt näidiku keskel, kui ventikas tööle läks. Vana radikaga tõusis temperatuur edasi :).

DSC_0120.jpg
DSC_0120.jpg (286.42 KiB) Vaadatud 2940 korda


DSC_0118.jpg
DSC_0118.jpg (344.65 KiB) Vaadatud 2940 korda


DSC_0116.jpg
DSC_0116.jpg (286.07 KiB) Vaadatud 2940 korda


Pisike tagatulede anomaalia oli ka kuid see sai ka kõrvaldatud. Parema suuna sisse lülitamisel vilkusid ka tagurdustuled :D

Pisike video anomaaliast : https://youtu.be/c1pTyKB7OvY

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#50

Postitus Postitas Tony_2106 » 05 Sept 2018 16:23

Leidsin üles selle nimekirja, millega peale 053 soetamist Lada poes käisin. Sinna ühe lehe taha, joonistasin ma ketipingutid, mida poes näidati. Üks pikem ja teine lühem.

Võin eksida kui arvan, et lühem on 1200-1300cc mootorile ja pikem 1500-1600cc mootorile

05ketipinguti_kumb.jpg
05ketipinguti_kumb.jpg (135.66 KiB) Vaadatud 2811 korda


Samas, kaalun ka seda varjanti, originaali asemele (pilt laenatud Väikse Mägilase teemast):


1386357020910.jpg
1386357020910.jpg (30.44 KiB) Vaadatud 2808 korda

twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 508
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#51

Postitus Postitas twist » 05 Sept 2018 17:13

SexSix seletas ju väga selgelt ära, milline valida:

SexSix kirjutas:Nr. 44 tallal on 25 mm pikkune jutt kummiosa peal 1500 ja 1600 mootoril. Nr. 60 on pinguti puutekoht 7 mm kaugemal kinnituspoldist 1500 ja 1600 mootoril.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#52

Postitus Postitas Tony_2106 » 05 Sept 2018 18:38

Järelikult sobib paremal pool olev - see lühem (pinguti poolne), kui :

SexSix kirjutas:Nr. 44 tallal on 25 mm pikkune jutt kummiosa peal 1500 ja 1600 mootoril. Nr. 60 on pinguti puutekoht 7 mm kaugemal kinnituspoldist 1500 ja 1600 mootoril.
Viimati muutis Tony_2106, 05 Sept 2018 19:12, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Lemz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 41
Liitunud: 29 Juun 2017 22:27
Asukoht: Tallinn
Autod: 21063

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#53

Postitus Postitas Lemz » 05 Sept 2018 18:59

Nende laagritel sitanikerdistega ole väga ettevaatlik tean vähemalt 2 mootorit milles antud detaili väsimine põhjustas kolbide ja klappide kohtumise.
"Tsäguli"21063 käre 1300 kuubikut

Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 614
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#54

Postitus Postitas Hulkur » 05 Sept 2018 19:26

Lemz kirjutas:Nende laagritel sitanikerdistega ole väga ettevaatlik tean vähemalt 2 mootorit milles antud detaili väsimine põhjustas kolbide ja klappide kohtumise.

Eks ikka kordades rohkem seda juhtunud :D

Ise soovitan ka parem kasutatud korraliku talda, kui laagril pingutit.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#55

Postitus Postitas Tony_2106 » 07 Sept 2018 03:26

Hulkur kirjutas:Ise soovitan ka parem kasutatud korraliku talda, kui laagril pingutit.


Samas mõtlen, kas on mõtet selle vana 1500cc mootoriga jännata. Kuna siin soovitati Niva 2121 blokile mootorit ehitada, et tulevikus teha ka masin 1900cc-seks. Siis mõtlen, et äkki oleks targem võtta, hetkel peal olev 03 blokiga 1500cc mootor maha ja selle asemele näiteks Väikse Mägilase käest soetada ehk Niva 21214 1700 mootoriplokk koos kolvigrupiga + tugevdatud blokikaan, ning ehk ka teiste osadega, et mootor kokku ning tööle saada. Seega kõik uued jupid, mis soetasin sellele 03 blokiga mootorile, on kavas tõsta ümber 21214 mootorile (Starter, veepump ja jahutuslõdvikute kolmik, radiaator). Loodan, et need peaks vist sobima ka 21214 blokile. Käigukasti, mis hetkel küljes on (5-käiguline), jätaksin ma alles. Lisaks siis veel peaks soetama ka Dellorto karpadele sisselaske kollektori ning ka väljalaske täisulatuses. Hetkel peaks sellel 053 peal olema ka lamda andur, mille tõstan ka võib olla ringi.

Asjad, mida pole plaanis enam kasutada:

*Söefilter koos vaakum voolikute ja muude voolikutega,
*2105 Solex Digi karburaator (kahe magnetklapiga),
*Õhufiltri korpus (üks metall vaheleht puudu),
*Sisselaske kollektor ja väljalaske kollektor,
*Leegitoru, keskosa, tagumine pütt.
*Katalüsaator,
*Esiistmed (veidi kannatada saanud konstruktsioon)
*Tagaiste koos seljatoega,
*Rullitavad turvavööd (ees ja taga)

Aga enne seda peaksin kõik keevitustööd, mingil ajal ära tegema:
uued karbitagused vasakule ja paremale,
uued küljekarbid,
korvistmetele siinid, kinnitused keevitama + talad.

Lisaks VFTS laiendid märkima ja tiivad lõikama,
Koopad laiemaks tegema ja lisaplekke keevitama.

kriss-sten
Foorumi kasutaja
Postitusi: 205
Liitunud: 15 Aug 2011 14:36
Asukoht: Keila
Autod: lada 21063 85a

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#56

Postitus Postitas kriss-sten » 07 Sept 2018 08:19

Paned sisse jäiga korvistme?

Kasutaja avatar
Lemz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 41
Liitunud: 29 Juun 2017 22:27
Asukoht: Tallinn
Autod: 21063

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#57

Postitus Postitas Lemz » 07 Sept 2018 08:47

Kuhu, kellele ja mida se originaal lambda sul näitama hakkab?
"Tsäguli"21063 käre 1300 kuubikut

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#58

Postitus Postitas Tony_2106 » 07 Sept 2018 10:06

kriss-sten kirjutas:Paned sisse jäiga korvistme?


Hetkel on pehmed korvistmed olemas

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#59

Postitus Postitas Tony_2106 » 07 Sept 2018 10:06

Lemz kirjutas:Kuhu, kellele ja mida se originaal lambda sul näitama hakkab?


Plaanis on see andur välja vahetada ja soetada koos näidikuga andur.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#60

Postitus Postitas Tony_2106 » 09 Sept 2018 21:56

Kodus tuhnides leidsin mingi ketitalla, millel peal kood 202412-1006078-01, pikkus on umbes 21,1 cm. Eeldan et see pole vist Lada oma, kuid võin eksida. Minu arust Lada jupid algavad kõik 2101-ga.

DSC_0129_800x.jpg
DSC_0129_800x.jpg (65.8 KiB) Vaadatud 2420 korda


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Tisler ja 5 külalist