19. leht 22-st

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 11 Mär 2020 00:34
Postitas Edel
Käivitamise hääl on küll selline nagu oleks jaotosvõlli kett katkenud. Vaata, kas nukaratas on nukkvõlli küljes kinni. Mul 02-l kunagi peale plokikaane paigaldust ja vähest töötamist jooksis nukaratta mutter lahti. Peale seda tegi ka mootor käivitamisel sellist häält.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 11 Mär 2020 08:58
Postitas Tony_2106
Edel kirjutas:Käivitamise hääl on küll selline nagu oleks jaotosvõlli kett katkenud. Vaata, kas nukaratas on nukkvõlli küljes kinni. Mul 02-l kunagi peale plokikaane paigaldust ja vähest töötamist jooksis nukaratta mutter lahti. Peale seda tegi ka mootor käivitamisel sellist häält.
Nukkvõlli poldi keerasin taas kõvasti kinni, kuid hakkasin mõtlema, et kas teise hammaka polt sai ikka kinni või mitte. Ei mäleta ka krt. Peab esikaane taas eest kiskuma ja kontrollima. Lähen Lada poodi ning ostan igaks juhuks:

1. uued poldid mõlemale keti hammasrattale + seibid.
2. nukkvõlli tikkpoltide komplekti koos seibide ning mutritega.

Lähen ostsin ka müügiks mõeldud kastist uued klapid üles, juhuks, kui peaks klapid ka vigased nüüd olema. Aga loodan, et ei ole.

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 11 Mär 2020 13:48
Postitas olaaf
Paar märkust ja soovitust sulle.

Nukkvõlli paika keeramiseks siiski otsakaanel kõige pikem kriips, mitte keskmine.. (see on kaas maas hea üle kontrollida, on juhuseid kus rihmarattal olev täke on 3-4mm valesti)

Nuka ja jaoturvõlli poldina kasuta hooratta polti, paigalda alati nõrgema või keskkõva keermeliimiga!
Poest nuka tikke võid osta, kuid milleks peaks uued karastatud seibid panema? Neid pole ilmset keegi katki saanud veel.

Kui kahtlustad, kas klapid on ikka kõverad siis kõige kindlam on nukk maha ja vanast küünlast teed omale abinõu millega surve sisse silindrisse.. kui karpast või sumpast kohiseb on vastus teada :D
Veidi aimu annab ka klapivahe kontroll - alati kui lööb klapi ära, on vahe suur (seda meetodit saab kasutada vaid siis, kui teada palju ja millal klapivaheks pandi.)

Kui uusi klappe paigaldama hakkad, peaks idee poolest kontrollima, kas vahetusklapid pole liiga peenikesed või liiga jämedad kaanes olevate pukside jaoks.



Edu!

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Postitatud: 11 Mär 2020 17:50
Postitas Tony_2106
Täna sai Lada kaupluses käidud ja järgnevad asjad soetatud:

* Nukkvõlli tikkpoltide komplekt,
* Nukkvõlli korpuse seibid 8tk (igaks juhuks tagavaraks)
* Nukkvõlli korpuse kinnituspoldid 10tk (1 tagavaraks)
* Nukkvõlli ja Õlipumba ketihammasratta kinnituspoldid 4tk (2tk heledad ja 2tk mustad)
* Nukkvõlli ja Õlipumba ketihammasratta paksud seibid 4tk (2tk tagavaraks) + lukustusseibid 2tk
* Klapikambrikaane kinnitusmutrite all olevate seibide komplekt.
* 4L jahutusvedelikku (Roheline -36 kraadi)
DSC_11.03.20_davaar.jpg
DSC_11.03.20_davaar.jpg (88.37 KiB) Vaadatud 10062 korda
Pärast Garaažis olles mõtlesin kasutaja Edel-i öeldu peale ning ei mäletanud, kas sai õlipumba hammasratta kinnituspolt korralikult kinnitatud. Seega otsustasin seda kontrollida, äkki oligi see lahti tulnud ja siis sellepärast tegigi käivitamisel antud imelikku heli.

Sai siis väntvõlli rihmaratas eemaldatud ning esikaant veidi kergitatud. Õlipumba hammasratta kinnituspolt oli ilusti paigas ja kinni.
DSC_õlipumba_ketikas.jpg
DSC_õlipumba_ketikas.jpg (112.38 KiB) Vaadatud 10062 korda
Üks teine jubin oli kadunud, mille täpset nimetust ei oska öelda. See jubin ei lase mootori ketil nihkuda, hammasrataste pealt vmt.
DSC_keti_jubin1.jpg
DSC_keti_jubin1.jpg (131.23 KiB) Vaadatud 10062 korda
Nüüd on 100% kindel värk, et mootor tuleb taas maha võtta ja õlivann sinna sukeldunud detailidest puhastada. Lisaks vaatan ka kolvid ja klapid üle. Loodan, et sealt valdkonnast ei tule üllatusi. Õnneks on tulemas puhkus ning siis saan seda teostada. Kui tuleb aeg, et mootor tagasi omale kohale uuesti tõsta, siis oleks hea, kui teine paar abikäsi oleks kuskilt võtta. Üksi on suhteliselt kepp seda teha.

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 12 Mär 2020 13:37
Postitas Tony_2106
Täna lasin jahutusvedeliku plokist välja ning kiskusin plokikaane maha. midagi ilusat ei olnud :( Kui see pisike julla murdus, viskas ka ketipinguti leebet ning hammakal hakkas kett hüppama, siis läkski süüde valeks. tulemus piltidel.
DSC_1032.jpg
DSC_1032.jpg (140.35 KiB) Vaadatud 9965 korda
DSC_10kaas_noorukid.jpg
DSC_10kaas_noorukid.jpg (121.38 KiB) Vaadatud 9965 korda
DSC_10kolvid_jaljed.jpg
DSC_10kolvid_jaljed.jpg (120.01 KiB) Vaadatud 9965 korda
DSC_10klapid_2.jpg
DSC_10klapid_2.jpg (119.4 KiB) Vaadatud 9965 korda

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 12 Mär 2020 22:47
Postitas ToM
Miks see julla niisama peaks murduma? See vast ikka tagajärg mitte põhjus. Äkki juba lapendav kett võttis ta kaasa, põhjuseks ikkagi kinni keeramata pinguti vms. :geek:

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 13 Mär 2020 06:51
Postitas Tony_2106
ToM kirjutas:Miks see julla niisama peaks murduma? See vast ikka tagajärg mitte põhjus. Äkki juba lapendav kett võttis ta kaasa, põhjuseks ikkagi kinni keeramata pinguti vms. :geek:
See jubin oli enne juba kõver veidi, Lada Power-ist sai uus tellitud, kuid antud detail oli 10mm. See mis originaalis masinal küljes oli ja nüüd murdus, oli väiksema keermestatud otsaga.

Äkki kellegil on siin sellist jubinat pakkuda, mid 2103 plokile sobib. Käöisin Lada poest selle detaili kohta küsimas, kid talpolnud seda pakkuda.

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 13 Mär 2020 08:48
Postitas twist
See julla pole mingi elutähtis organ. Hüdr. pingutiga plokil polegi seda detaili enam.
Kett, pinguti, leevendi jms peavad korras olema, siis pole seda vaja ka.

Aga kui klapid nii julmalt pähe lasta, peabki miski järgi andma.

PS: Vahevõlli poldi seibid on vales järjestuses. Kõige jämedam seib käib vastu malmist ratast ja seejärel õhuke seib, mis pärast pingutamist kärnitakse poldipea ümber kinni.
Nukkvõllil samamoodi.

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 13 Mär 2020 10:10
Postitas ToM
Mina pole varem kordagi näinud et ketipinguti küljest ära lendab, mis seal täpsem avastus oli? Mutrid olid lahti jäänud? Tikud pooleks? :geek:

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 13 Mär 2020 14:59
Postitas Tony_2106
ToM kirjutas:Mina pole varem kordagi näinud et ketipinguti küljest ära lendab, mis seal täpsem avastus oli? Mutrid olid lahti jäänud? Tikud pooleks? :geek:
Arvan, et kuna ma uusi tikkpolte ei paigaldanud vanade asemele, siis olid vanad keermed juba kahjustunud, seega mutrid ei hoidnud enam pingutit kinni. Sestap see minema lendaski

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 13 Mär 2020 16:43
Postitas AlfaFanatico
Kas sa tead mis asi on momentvõti ja milleks seda kasutatakse?
Jah, see on asi mis on sul mootori remonti tehes ostmata jäänud. See on selliste tööde puhul elementaarne, kui mõistusest väheks jääb ja vaid toores jõud on poltide/mutrite kinni keeramisel.
Vaata oma 11. Märtsi õhtul tehtud viimast postitust ning teist pilti. Ketiratta polt on üle pingutatud ning kandid maas.
Usun, et sa oled kõik poldid mootoril sellise toore jõuga kinni keeranud, seega ime pole miks nad sul järgi annavad ja pooleks murduvad. Ei ole siin asi selles, et tikkpoltidel keere p*rses ja andsid järgi - kui neil keere nii läbi oleks olnud, siis nad ei oleks sul normaalselt keermessegi läinud ja oleks kohe tunda olnud.

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 13 Mär 2020 18:21
Postitas Maario2106s
AlfaFanatico kirjutas:Kas sa tead mis asi on momentvõti ja milleks seda kasutatakse?
Jah, see on asi mis on sul mootori remonti tehes ostmata jäänud. See on selliste tööde puhul elementaarne, kui mõistusest väheks jääb ja vaid toores jõud on poltide/mutrite kinni keeramisel.
Vaata oma 11. Märtsi õhtul tehtud viimast postitust ning teist pilti. Ketiratta polt on üle pingutatud ning kandid maas.
Usun, et sa oled kõik poldid mootoril sellise toore jõuga kinni keeranud, seega ime pole miks nad sul järgi annavad ja pooleks murduvad. Ei ole siin asi selles, et tikkpoltidel keere p*rses ja andsid järgi - kui neil keere nii läbi oleks olnud, siis nad ei oleks sul normaalselt keermessegi läinud ja oleks kohe tunda olnud.
+1 Tegelikult on AlfaFanatico täiesti õigus. Viska see plokk üldse emexsisse ja korja sealt pealt agregaadid ära, ning paigalda 1600-1700 plokile. Momentvõti on suureks abiks, kui kätes liialt palju jõudu on :x

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 14 Mär 2020 11:24
Postitas Tony_2106
AlfaFanatico kirjutas:Kas sa tead mis asi on momentvõti ja milleks seda kasutatakse?
Jah, see on asi mis on sul mootori remonti tehes ostmata jäänud. See on selliste tööde puhul elementaarne, kui mõistusest väheks jääb ja vaid toores jõud on poltide/mutrite kinni keeramisel.
Vaata oma 11. Märtsi õhtul tehtud viimast postitust ning teist pilti. Ketiratta polt on üle pingutatud ning kandid maas.
Usun, et sa oled kõik poldid mootoril sellise toore jõuga kinni keeranud, seega ime pole miks nad sul järgi annavad ja pooleks murduvad. Ei ole siin asi selles, et tikkpoltidel keere p*rses ja andsid järgi - kui neil keere nii läbi oleks olnud, siis nad ei oleks sul normaalselt keermessegi läinud ja oleks kohe tunda olnud.
Mootori uuesti kokku ladumisel kasutasin ma momentvõtit, mille soetasin siis, kui mootoriplokk istus puki peal. Mul oli selleks puhuks ka siit foorumist saadud jõumomentide nimekiri, mis oli silme ees.

Mis puudutab nüüd ketiratta polte, siis need on mul ka uued soetatud ja seda hiljuti, koos paksude seibide ja lukustusseibidega. Samas kaalun hetkel uue momentvõtme soetamist, mis on digitaalne.

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 14 Mär 2020 11:37
Postitas Tony_2106
Maario2106s kirjutas: +1 Tegelikult on AlfaFanatico täiesti õigus. Viska see plokk üldse emexsisse ja korja sealt pealt agregaadid ära, ning paigalda 1600-1700 plokile. Momentvõti on suureks abiks, kui kätes liialt palju jõudu on :x
Plaanis on tõesti uus mootor, sellele masinale lasta ehitada.[ähemalt alumine ots). Enam-vähem on mul teada ka juba, palju see kokku maksma läheb. 215mm Niva sidurikomplekt on mul olemas, siis vabalthingava jaoks tulevad võib-olla need asjad, vähemalt plaanis on (mingil ajal):

213 mootori alumine ots,
84mm või 88mm uus väntvõll,
puurimine,
uued 84mm kolvid + rõngad (-1.5mm maha kolvidelt maha),
kergendatud kepsud,
saaled,
kepsupoldid,
simmerid,
metall plokikaanetihend + mootori muud tihendid,
sport õlipump,
sport nukk 290/285,
Duralumiinium klapivedrutaldrikud,
Uued klapivedrud,
Kergendatud hooratas 215mm.

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 14 Mär 2020 17:49
Postitas reiner
Tony_2106 kirjutas:Samas kaalun hetkel uue momentvõtme soetamist, mis on digitaalne.
Ja mis see digitaalne momentvõti annab?
Tõenäoliselt on sul hetkel nö klikk-tüüpi võti ja sellest on küll. Vähemalt nii kaua, kui seda on heaperemehelikult kasutatud ning kahtluse korral kontrollitud.
Isiklikult kasutan momentvõtit, mis on juba ca 20 aastat käigus olnud, paar aastat tagasi kontrollisin üle ja eksimus jääb lubatud +/-4% sisse.

Seega soovitan enne uue momentvõtme soetamist vana kontrollida. Saan kontrollimisega aidata, aga sertifikaati väljastada ei saa. Kui paberit ka tahad, siis pead Metroserti pöörduma.

Seniks kainet mõistust auto ehitamisel ning kuula (loe) mida kaasfoorumlased ja liikmed räägivad.

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 17 Mär 2020 09:07
Postitas Tony_2106
Sai garaažis käidud ning plokikaas veidi lahti lammutatud. Vahetasin ära nukkvõlli tikkpoldid.
DSC_1064_kaas_v2.jpg
DSC_1064_kaas_v2.jpg (101.7 KiB) Vaadatud 9321 korda
Igaks juhuks, otsisin välja ka varudest, uued klappide regulli poldid, kepsud, 76mm kolvid + 76mm rõngaste komplekti ning esimese ja tagumise väntvõlli simmeri.
DSC_1063_varud_v2.jpg
DSC_1063_varud_v2.jpg (116.07 KiB) Vaadatud 9321 korda

Tegin ka pisikese video, kui sai logistatud kolve. Vist peab välja vahetama, kuid pole kindel.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=Bx1HyYxQu6M

Leidsin mingi aeg tagasi Youtube-i kanali "SamSebeMaster", kus oli 4 osalise video seeria 2106 plokiga mootori n.ö. taastamisest:

Osa 1 (lahti lammutamine):
https://www.youtube.com/watch?v=0qKCoL2GXrc

Osa 2 (plokikaas):
https://www.youtube.com/watch?v=0uAQdQ1fvDU

Osa 3 (uuesti kokku):
https://www.youtube.com/watch?v=nL-D2n9LKwI

Osa 4 (klappide reguleerimine):
https://www.youtube.com/watch?v=veaC12R4Eec

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 17 Mär 2020 11:35
Postitas n6ps
Mõõda silindrid ära! See kolin küll ok pole :D kui korrektselt ehitada, siis kui ma oma ploki teha lasin, tehti iga silinder oma kolvi järgi.

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 17 Mär 2020 21:44
Postitas Tony_2106
Täna sai plokikaas taas uute detailidega kokku laotud ning tagasi masina peale. Klapid sai taas regullitud. Eks näis, mis nüüd saab, kui ülejäänud asjad ka külge saab pandud. Tasapisi peaks hakkama uue ploki ja muude detalide raha koguma :) .
DSC_1066_plokikaas_noorukid.jpg
DSC_1066_plokikaas_noorukid.jpg (107.72 KiB) Vaadatud 9149 korda
DSC_1068_plokk_kaas.jpg
DSC_1068_plokk_kaas.jpg (128.88 KiB) Vaadatud 9149 korda
DSC_1069_plokk_kaas_nukk.jpg
DSC_1069_plokk_kaas_nukk.jpg (149.16 KiB) Vaadatud 9149 korda

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 17 Mär 2020 21:54
Postitas logman
See leitud videopakk unusta ära, mees. Mitte midagi asjalikku seal pole. Lihtsalt pole. Taastamisest asi kaugel. Mõttetu aja raiskamine.

Õige kanal asub siin - https://www.youtube.com/user/WerwWolf666

Re: 21053 (Must Lammas), Tony_2106, 1992

Postitatud: 18 Mär 2020 12:01
Postitas Tony_2106
logman kirjutas:Õige kanal asub siin - https://www.youtube.com/user/WerwWolf666
Õige nimi on sellel kanalil - Теория ДВС. Antud kanalit olen piilunud ka vahest, kuid tollel võiks videod inglise keeles või sub-idega olla. Sellisel juhul, saaksin ma tervest videost paremini aru, mis ta seal räägib. Ma ei oska vene keelt.

Garaaž54-l on nii vene kui ka inglise keelne kanal olemas. Antud kanalil pole kahjuks midagi kasulikku, vaid tegelevad jamaga ja hävitavad autosid. Kuigi paar videot olid vaadatavad, kus tehti Niva 4x4-st 6x6 versioon.