3. leht 4-st

Re: 21051, Raymond05, 1983

Postitatud: 22 Juul 2018 00:01
Postitas VäikeMägilane
Pakendile võib mida iganes kirjutada, ses suhtes edaspidi olla veits kriitilisem väljenditega made in germany vmt.
MS - on minu teada kusagil türgi avarustes kokkuklopsitav odavama otsa osade grupp... kohati ei kannata kriitikat.
TRW ehk gramm parem firma, samuti Ljömförder, Sachs jms.

Re: 21051, Raymond05, 1983

Postitatud: 22 Juul 2018 16:58
Postitas Raymond05
VäikeMägilane kirjutas:Pakendile võib mida iganes kirjutada, ses suhtes edaspidi olla veits kriitilisem väljenditega made in germany vmt.
MS - on minu teada kusagil türgi avarustes kokkuklopsitav odavama otsa osade grupp... kohati ei kannata kriitikat.
TRW ehk gramm parem firma, samuti Ljömförder, Sachs jms.
Olen kursis, et selline noname toodang tihtipeale ei kannata kriitikat, kuid eks näha ole kuidas need MS-id vastu peavad, ei saa ju teada kui ei proovi. Samas muidugi pole asi uued amordid osta, kui nendega tee peal ei püsi. Praegu pole veel nende amortidega proovisôitu jôudnud teha, kuna esmalt vaja auto ülevärvida. Eks siis tulevikus tekib parem pilt asjast ja siis ole näha mis neist arvata :D

Re: 21051, Raymond05, 1983

Postitatud: 09 Aug 2018 21:34
Postitas Raymond05
Nonii, vahepeal on olnud pikk paus postitamisest, kuid see ei tähenda, et on olnud pikk paus masina ehitamisest :D kusjuures, viimane nädal aega on veedetud garaazis masinat lihvides ja pahteldades ning just tund aega tagasi sai masin kruntvärviga üle tuisatud. Paistab, et olin eeltööga tubli, sest vaid ühest väiksest kohast pagassiluugil keetis värvi lahti, mujalt on väga asjalik :D homme värvin b pillari, aknaraamid ja iluvöre taguse mustaks nagu 05-l olema peab. Ôige värvivarjund selle jaoks on vist poolmatt must, konsulteerisin ühe elukutselise maalriga ning tema ütles, et kui tavalist mattmusta panna oma 5 kihti, siis peaks tulemuseks jääma see poolmatt, mida mul vaja on. Eks näis kuis önnestub, paar pilti ka siianitehtust. :D

Re: 21051, Raymond05, 1983

Postitatud: 11 Aug 2018 20:30
Postitas Raymond05
Siinsele rahvale ka paar lühikest juttu siis toimunust. Eile värvisin b-pillari ja aknaraamid mustaks ning täna saigi auto omale kauaoodatud uue värvi. Värvi läks peale 4-5 kihti ning kogu protseduur vôttis aega pea 5 tundi enne kui päris hea sai. Aga saigi päris hea :D katus vajab poleerimist ja siit-sealt vaja tilkuma läinud kohad välja poleerida, kuid alustuseks sai värv päris ilus :) paar pilti ka siis asjast :) kahjuks on "värvikamber" kitsavôitu, seega häid pilte on raske teha, kuid siiski midagi, et anda ettekujutus tulemusest :D

Re: 21051, Raymond05, 1983

Postitatud: 15 Aug 2018 10:41
Postitas Raymond05
Viimased kaks ööpäeva on kulunud auto kokkuladumisele, ent lôppu veel ei paista. Tehtud tööd ja paar söna juurde:

Kabiini pöhjast kogu lahtine ja roostekarva teema minema kraabitud ning krunditud. Samuti ka varuratta pesa. Istmete kinnituskohad samuti mustaks värvitud, et pôhjapolstriga kokku sulanduks.

Vildist pôhjapolster maha pandud ning vajalikud kruvi-poldiaugud naelaga sisse löödud. Kuna hetkel igasugune heliisolatsioon ja pigimatt vaiba alt puuduvad, siis vaip on kergelt kortsus hetkel.

Esiistmed tolmuimejaga ja muude abivahenditega (cockpit cleaner) puhtaks tehtud. Kui üks iste puhtaks sai, oli erinevus silmnähtav. Sama hooga sai ka köik salongi plastikud cockpit cleaneriga läikima aetud.

Kôik 4 uut uksetihendit paigaldatud. Nendega koos siis ka metallist liistud, mis alla serva käivad ning läbi pôhjapolstri kruvidega küljekarpidesse. Tundus hea möte mainitud liistud ka mattmustaks värvida.

Eesmised logarid paigaldatud. Kuna logarite kinnituskronsteinid olid vaid krundi all ning kergelt roostes, tundus igati môistlik nad traatharjaga puhtaks teha ja ära värvida. Värviks sai rohelise pärliga must värv, kuna oli kohe lähim vötta ning ka muidu pônev :D

05 originaalid plastikust sisemised ukselingid asendatud klassikaliste kroomitutega.

Pagasniku luuk leidis ka oma koha. On ikka viltu toodetud tükk. Ainult üks nurk neljast on vôimalik ideaalsesse asendisse ajada, sest kui ühe ajada ideaalsesse asendisse, on ülejäänud nurgad täiesti metsas omadega. Kui tagaakna poolne serv panna ideaalselt otse jooksma, siis tagatulede juurest on luugi vasak nurk küll nii nagu peab, kuid parem nurk mingi 5mm üle ääre :yllatunud

Samuti, kuna alates 13. Augustist on auto arvel, sai tehtud ka kindlustus ära. Kindlustuse sai teha vaid 30 päevaks. Vist on asjal pistmist sellega, et auto pole omanud ülevaatust aastast 1999 :D

Re: 21051, Raymond05, 1983

Postitatud: 15 Aug 2018 10:46
Postitas Raymond05
Veel pilte

Re: 21051, Raymond05, 1983

Postitatud: 15 Aug 2018 11:04
Postitas Raymond05
Vähe parem kaader värvkattest :D olen kursis, et autol môned pisemad môlgid/ebatasasused siiski säilisid, kuid kaugelt on siiski ilus vaadata :D natuke poleerida ja saakski hea


Re: 21051, Raymond05, 1983

Postitatud: 15 Aug 2018 22:36
Postitas Raymond05
Juba auto moodi :D esilampidesse sai uued pirnid sisse. Homme saan plastikukrunti ning siis värvin iluvôre üle, samuti ka tagaluugile ja tagatiibadele minevad embleemid ja kindlasti leiab midagi veel :D

C pillari restid sai pandud esialgu täitsa uued ja asjalikud vale mudeli omad, kuna originaalid olid parasjagu pleekinud ja katkised. Ega need vale mudeli omad üleliia silma ei riiva praegu, aga küll kunagi sinna ôiged restid rändavad ka :D

Re: 21051, Raymond05, 1983

Postitatud: 18 Aug 2018 17:34
Postitas Raymond05
Auto peale rändasid uus pagasnikutihend (veerennis 10€), uued südamikud ukselukkudel kui ka pagasniku lukul (komplekt 10€) niiet enam noaga lukkusid avada ei saa :D esitiibadele sai ka pandud uued suunatuled (4.50€ tükk) Valdav enamus eksteriöörist on kokku laotud. Osaliselt seisab asi hetkel selle taga, et pole uusi välimiste ukselinkide kummitihendeid ning vanad on räbalad. Veerenni poe omanik ütles, et temal pakkuda pole. Kui keegi teab, kust neid leida vôiks, oleks info igati teretulnud.
Elektrisüsteemi sai ka uuritud. Midagi on korralikult ära tuunitud, pidurit vajutades süttivad esitiibade suunatuled ning suunatuledega koos vilguvad tagumised gabariidituled, üks kaugtuli pôleb ôrnemalt kui gabariidituli jne :yllatunud ei ole nendest elektritöödest ka pääsu.

Re: 21051, Raymond05, 1983

Postitatud: 28 Aug 2018 17:46
Postitas Raymond05
Kokkuladumine on 90% valmis, oleks juba ilmselt kokkulaotud kui kool poleks vahele seganud :D . Hetkel on vaja kôrvalistujapoolset tahavaatepeeglit. Küljes oli juhipoolel 05 peegel, kuid körvalistuja poolel 07 peegel. Samuti on puudu pooled akendealuste kroomliistude plastikust nurgatükid. Et valdav enamus autot on juba koos laotud, sai juba paar prooviringi tehtud. Minek sai päris ergas kui karburaator häälestatud sai :) tahaaknale jôudis ka kapsariiv ning salongis on kôik küljes peale uksepolstrite, tagaistme ja helitehnika, väsinud aknatihendid ka vahetatud uute vastu, need mis veel terved on, jäävad vanad. Helitehnikaga tegeleb kunagi hiljem, hetkel on prioriteet saada auto tänavale enne septembri lôppu. Järgmine update ei tule ilmselt veel pikka aega, kuid masina ehitamine jätkub sellegipoolest nädalavahetuseti kui elu vôimaldab, lihtsalt aeglasemalt kui vôiks

Re: 21051, Raymond05, 1983

Postitatud: 10 Sept 2018 01:56
Postitas Raymond05
Kokkuladumisest on suur osa tehtud. Heliisolatsioon, helitehnika ja pigitamine jäävad tulevasse aastasse, soov on see aasta ka sôita enne kui lumi maha tuleb :) lähipäevil on plaan esisilla pukside seisund kindlaks teha ja kui tulemus hea on, siis ülevaatusele minna kui auto kokku on laotud, viimane seisab hetkel selle taga, et:

Juhipoole C pillari kroomliistu üks kinnitusklamber on puudu;

Juhiukse ning parema tagumise ukse aknaaluse kroomliistu plastikust nurgatükid on puudu;

Kôik 4 uste lukustusnuppu on puudu (originaalis olid plastikust polstrid, neil on teistsugused kandilised lukunupud, millega enam midagi teha pole);

Juhiukse polstri ülemine must osa on puudu;

Aknaväntade kinnitusklambrid on puudu.

Seoses aknaväntadega, ônnestus saada neli uueväärset 06 aknavänta 5€ga läbi facebooki kuulutuse :D . Ülevaatuse tarbeks sai ka vastu tahtmist need vanad ja ussitanud stanged peale pandud. Tulevikuplaan on uued osta, eelistatavalt siis läikiva kattega nagu 07-tel on.
Seoses tagaistme kattega: Kindlasti paljude arvates oli väga vastuoluline tegu see leopardimustriga asi sinna peale panna, kuid tagaiste oli mingi pigilaadse ollusega koos ning ka lihtsalt selleks, et salong natuke lôbusam oleks enne kui môni parem idee tuleb :D

(vabandan, et pildid udused on, ôues oli parajalt hämar juba piltide tegemise hetkel :D )

Re: 21051, Raymond05, 1983

Postitatud: 07 Okt 2018 14:20
Postitas Raymond05
Uuendaks ka siis teemat. Vahepeal sai paar kiiremat testisôitu tehtud, selgus, et kiirustel 40km\h+ hakkab tagasild ulguma nii mis hirmus, kaardilugeja juttu ei kuule juba kiirusel 50 km\h. (gaasi andes on valjem ja veeredes vaiksem, kiiruse suurenedes valjeneb ja toon on kôrgem). Koju jôudes selgus, et differ oli purukuiv. Kui ôli kallasin sisse, siis probleem ei kadunud. Mis seal ikka, oletatavasti pole olukord päästetav samade komponentidega ning sedaenam, et oskamatul mehel on tôenäosus lahtivôetud diffrit kokku laduda ja ära reguleerida nii, et vaikselt töötama hakkaks, nullilähedane, sai lihtsalt uus ostetud. Samasugune 2101 4.3 ülekanne nagu ennegi. Vana on juba maha vôetud, uut pole külge veel pannud (vanast diffrist ôli välja lastes oli ôli rauapuru täis :yllatunud ). Kui uus differ all on, siis on selleks aastaks tehnilise poole uuendamine lôppenud, muid vigu silma ei hakanud. If it ain't broke, don't fix it :D . Muuseas sai igavuse viljana armatuurile pandud paar ebavajalikku vidinat juurde, tahhomeeter ja shift light. Süüteluku + sai vôetud voltmeetri tagant ning valgustuse + lampide lülitist. Pöördeid loevad môlemad vidinad süütepooli klemmilt loomulikult.

Re: 21051, Raymond05, 1983

Postitatud: 07 Okt 2018 14:23
Postitas Raymond05
Diffri vahetamine lageda maa peal on muidugi klass omaette

Re: 21051, Raymond05, 1983

Postitatud: 07 Okt 2018 20:41
Postitas Argo66
Ilus numbrimärk.
Kui jooma õppisin, maksis viin 4 rubla ja 12 kopikat. :)

Re: 21051, Raymond05, 1983

Postitatud: 07 Okt 2018 23:10
Postitas Raymond05
Argo66 kirjutas:Ilus numbrimärk.
Kui jooma õppisin, maksis viin 4 rubla ja 12 kopikat. :)
:lol: Nali naljaks, numbrid sai lihtsalt testisôitude jaoks nipukatega külge pandud kiiruga. Tegelikult on numbrimärk otse aga lihtsalt auto selle küljes on viltu :D

Re: 21051, Raymond05, 1983

Postitatud: 22 Okt 2018 22:58
Postitas Raymond05
Vahepeal olen jôudnud differensiaali külge kerida, hirrmus vaikselt ajab oma asja, seega tagasillaga esialgu enam probleeme pole. Diffri tihend sai kuldsete kätega ise valmis meisterdatud. Esimese asfaldipealse testisôidu ajal sai aetud kiirus 110 km/h peale ja ulgumist ega üleliigseid helisid kuskilt ei kostunud (mitte, et neid väga palju kuuldagi oleks vôimalik üle mootori müra, heliisolatsiooni pole :D ). Paar elektriahela kala olen samuti eemaldanud (juhipoolne kaugtuli ega tagumine suunatuli ei toiminud. Esimese puhul kaitsme kontakt vilets ja teise puhul lihtsalt pirni kontaktile kerge tinamull otsa joodetud kuna ei ulatunud klemmini muidu). Ladal löi välja ka huvitav komme iseseisvalt keset söitu kôik laternad välja lülitada (ees, taga, armatuuris) ja siis 10 sekundi pärast uuesti sisse lülitada. Pimedal teel sôites polnud see väga meeldiv üllatus, pole aimugi, kust veaotsinguid alustada, loodan, et lihtsalt laternate lülitile sai pistik natuke viletsasti külge pandud :yllatunud . Muuseas sai ka roolitagune laternate-kojameeste hoobade kompleks tervikuna välja vahetatud täitsa kasutamata cccp aegse asja vastu, kuna täitsa uue hoova täpne lülitus ja mahlane klôps kôlavad ahvatlevamalt kui see, mida need vanad tegid :D hetkel ainsateks vajalikeks töödeks saamaks terve elektisüsteemi tööle, on vaja saada pasunad ja vasak tagumine udutuli tööle. Pasunate ahelat olen lahanud praeguseks küll mitu tundi, kuid viga veel leidnud pole. Pasuna relee ühele mähise klemmile pidev +12V jôuab, kuid roolist lülitatav miinus pealtnäha kohale ei jôua. Vanu teemasid siit keskkonnast otsides jäi silma, et keegi oli väitnud kunagi, et "roolikardaani ristides vôib see kadu tekkida" ning, et selle välistamiseks tuleks teha sild üle nende. Eks nokitsemist on, igav ei hakka :D kui pasunad tööle saan, teen katse ka ülevaatuspunktis enne talveuinakut :D selge on ka see, et pärast ülevaatust viskan need vanad ussitanud stanged küljest järgmise korrani :D môtted kipuvad liikuma ka vihuri esipôlletuuningu suunas :roll:

Re: 21051, Raymond05, 1983

Postitatud: 16 Apr 2019 21:22
Postitas Raymond05
Tervist ja head uut hooaega :D esimese suvise ilma puhul uuendan ka oma artiklit. Lada pidi talve veetma kahjuks õues märjas, mistõttu hakkasid kapoti ja pagasniku luugi servad jälle pruuniks minema õrnalt, kuid ei midagi hullu, ideaalis tuleb niikuinii mõlemad välja vahetada kunagi. Auto ise töötab väga hästi ja paistab et tänu talvisele aeg-ajalt liigutamisele pole piduritega ja tehnikaga midagi juhtunud. Ükspäev sai hiljuti lausa tööl käidud selle punniga, sest igapäeva auto lõi mahlad segi ja surve jahutussüsteemi (plokikaanetihend) ja polnud koheselt muud masinat võtta igapäevaauto remontimise ajaks. Pärast pooleaastast mittekasutamist paistis kõik täitsa hästi toimivat, kõik näidud olid stabiilsed ning kõrvalhelisid ega vibratsioone-kolinaid kuskilt ei tulnud, vaid sillastendi vaja teha (esirattad jooksevad laiali nii et silmaga näha) ja õige pisut roolikarpi peale keerata (hetkel roolilõtk mingi 15-20 kraadi ja loodan et saab paremaks kui natuke karpi pingutada). Kui need pisitööd kõik tehtud on siis saab ehk päris hea. Märkasin ka, et kiirendades 3-ndalt 4-ndale kipub sidur õrnalt libisema aga hetkel veel asi tõsine pole, kui kord 5-ne kast alla läheb, saab ka sidur üle käidud. Täna sai ilusa ilmaga ka Vihuri põllelisa ette poogitud, paras peavalu oli sest põll ei jookse just teab-mis sirgelt, kuid idanaabrite sõnavara lihvimise saatel ma ta külge sain ja jäin rahule. Lähiajal läheb kerega sama värvi kui ilm soe on. Ühel päeval õnnestus ühelt entusiastilt ka hunniku jubinaid kokku osta, millest enamik pole veel oma teed auto külge leidnud. Nende seas esiklaasi tihendi kiil (praeguseks juba vahetatud kasutades nöörimeetodit nagu esiklaasi vahetusel kasutatakse) vanad head esitulerestid (pole omavalmistatud vaid päris ajastukohane kooperatiivi toodang); täitsa uus-vana 05 stange, mis pole auto küljes käinud elu sees; lõdvikud-voolikud ning tema sõnul päris ehtsa Vihuri rallika küljest tulnud ülikerge sportrooli vahetükk mingi huvitava valemiga, tema oli ise seda vahetükki oma hobirallika tarvis täiendanud valemiga 6x70. Et vahetükil oli juba lisandunud üks valem juurde, polnud enam asi puutumata niiet mina täiendasin omakorda vahetükki valemiga 6x74 omal olemasoleva sportrooli jaoks, mis siiski külge ei läinud kuna oli ikkagi liiga pisike, tulevikusoov on mõni Nardi rool või sametise kattega moodne rallirool külge pookida. Praeguseks muid uuendusi lisada pole, vaid see, et õige pea on plaan ülevaatuspunktis lõpuks ära käia üle 19 aasta :)

Re: 21051, Raymond05, 1983

Postitatud: 19 Apr 2019 19:25
Postitas Raymond05
Esitule restid lihvitud-krunditud-värvitud ning esipõlle tuuning on ka nüüd kerega ühte tooni, vägev näeb välja :D

Re: 21051, Raymond05, 1983

Postitatud: 30 Apr 2019 10:49
Postitas Raymond05
Eile sai 100 km maha sõidetud ja sealhulgas ka ülevaatuspunktis käidud sportlikust huvist, ülevaatajale ka autu meeldis ja ta oli kere heast seisundist ka vaimustuses, ja üldiselt olen mina ka tulemustega rahul, sain küll korduvülevaatuse liiga kõrge CH tõttu (oli 1700 aga lubatud oli 1000, peaks korda saama süütemängu väljavahetamisega), kõik muu oli korras. CO oli oli 0.5 (lubatud kuni 4.5) ja pidurid olid head. Sai ostetud ka kuullaagritel pendelhoob, mis läheb külge sama hooga kui kokkujooksu korrigeerimise käsile võtan (hetkel järsemas kurvis üks esirehv viliseb kuna rattad jooksevad laiali). Süütemängu plaanin vahetada välja mõne huvitavama süsteemi vastu, foorumis tuhnides ühe vana artikli leidsin sel teemal

http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewtopic.php?f=19&t=118

Hetkel veel ei tea millist teed minna oleks kõigist variantidest parim ja töökindlaim ja seetõttu oskaks ehk sõna sekka öelda keegi, kes selle tee juba läbi on käinud ja erinevate lahendustega kokku puutunud?

Re: 21051, Raymond05, 1983

Postitatud: 05 Mai 2019 21:18
Postitas Raymond05
Tagadilt jäi huvitav kapsariiv näppu, nimelt ühes tükis jäik klaasfiibrist nelja ribiga kapsariiv ja ühel ribil kirjaga FIAT, müügimehe sõnul ja ka silma järgi paistab istuvat siksile ilusti :o Samuti sai ükspäev kokkujooks korda aetud (märkasin töö käigus pisikest lõtku roolihoovastikus, hetkel polnud veel asi kriitiline) ja praeguseks on kulgetud tubli mitusada kilomeetrit ja kõik toimib nii nagu peab. Ainult ei salli suurt lärmi 90+ kmh sõites kus mootori pöörded ületavad 3000 rpm, heliisolatsiooni pole ja kast on endiselt neljane :D heliisolatsiooni teema lükkub edasi palgapäevani, muuseas ülevaatuse läbimist takistanud viletsat süütesüsteemi asendama hakkav elektronsüüte komplekt on varsti venemaalt tulemas, saab näha mis saama hakkab :)