1. leht 2-st
KUSTUTADA!
Postitatud: 09 Nov 2017 18:21
Postitas Vazmjorka
Tere kõigile minu poolt.
Umbes kuuaega tagasi sai endale osta üks korraliku kerega 063. Auto oli tõesti väga hästi säilinud. Tänaseks on palju asju ära vahetatud ja paljude asjade vahetamine on veel ees.
Tänaseks on vahetatud paljud asjad mis on olnud kulunud või katki.
Esiteks vahetasin ära tagumise piduritrummli mis oli lõhki. Selle käigus avastasin et ka piduriklotsid olid väga kulunud. Nii, sai mõelda, et vahetaks kohe ka need ära, sest auto on mul põhimõtteliselt pühapäeva masin. Sai tellida uued piduriklotsid ja kõik vedrud ostsin uued ning sai ka uued pidurisilindrid muretseda.
- DSC_1460.JPG (86.72 KiB) Vaadatud 13130 korda
Vahetasin ära ka tagumise resonaatori, sest vana oli läbi roostetanud. Üks pilt ka
Ostsin uue resonaatori ja kõik kinnitus kummid ja poldid
- DSC_1468.JPG (58.9 KiB) Vaadatud 13130 korda
Praegu on vaja õhutada pidurid ning vahetada kõik õlid ja vedelikud. Piduritorud ja kolmik sai ka uued muretseda. Alguses kui keerasin piduritorusid lahti sai neid liiga suure jõuga keerata, et murdus ära polt tagasillal mille küljes siis kolmik oli. Selle keevitame arvatavasti uue aga kolmik tuleb jälle uus muretseda. Neid läinud juba 2-3 tükki. Üks ajas läbi. Originaalil oli pragu sees ja kolmas ajas ka läbi ning panin toruteipi peale ja keerasin uuesti kinni aga ikka ajas läbi. Ei julgenud kõvasti keerata, sest see väike alumiiniumi kärakas on nõrk. Keerasin ja keerasin aga kinni ei jää. Vaatasin oligi vint maas
kuigi ei keeranud seda üldse suure jõuga. Olen avatud kõigile küsimustele ja nõuannetele.
Re: Vaz 21063, Vazmjorka, 1986
Postitatud: 09 Nov 2017 18:33
Postitas Vazmjorka
Unustasin veel targematelt küsida, et kui vahetasin ära piduriklotsid ja asjad siis tagumine kõrvalistuja poolne ratas ei käi ringi kui on õhus ja ka käega ei jõua keerata aga teine pool käib ilusti kergelt. Kas võis juhtuda, et midagi on valesti kokku pandud?. Sõita proovinud pole veel ega ei julge ka kui ei jõua käegagi ratast ringi keerutada. Eelmises postituses läksid pildid natuke lappama aga loodan, et Te ei pahanda selle pärast
Re: Vaz 21063, LadaSamaraHuviline, 1986
Postitatud: 09 Nov 2017 18:39
Postitas Vazmjorka
Suvel on plaanis auto mustaks värvida. Originaal värv on muidu beež. Tahaks ka vahetada ära esimesed tiivad, sest need on alt nurkadest läbi roostetanud ja siis on eelmise omaniku poolt pahteldatud. Paljud tuttavad on öelnud, et pole mõtet vahetada kuna need tuleb lahti lõigata ja uued keevitada ja see pidi olema paras k*pp. Keevitaja oleks mul kohe olemas kui vaja ning raha pärast ma väga ei muretse. Olen näinud et müüakse ka plastikust tiibu ning siit KÜSIMUS TARGEMATELE: Kuidas need plastikust tiivad auto külge kinnitatakse?
Sulatatakse?
Re: Vaz 21063, LadaSamaraHuviline, 1986
Postitatud: 09 Nov 2017 19:26
Postitas logman
See Samara "junn" unusta klassiku juures nüüd küll ära.
Selle asja nimi on pidurdusjõu regulaator. Kui tahad seda kindlat eksemplari oma autole paigaldada pead tegema üpris suuri ümberehitusi enne kui ta korrektselt tööle hakkab.
Klassikul on ka sama otstarbega asi tagasilla juures ette nähtud, aga kuju ja töölerakendamise hoovastik suuresti teised.
http://www.autosoft.ru/online/acat/data ... 2/g104.gif
Vanasti sain ilma selle vidinata sõidetud, tänapäeval aga räägitakse, et ei lasta ülevaatuseltki läbi, kui ta puudub.
Re: Vaz 21063, LadaSamaraHuviline, 1986
Postitatud: 09 Nov 2017 20:42
Postitas Vazmjorka
.
Re: Vaz 21063, LadaSamaraHuviline, 1986
Postitatud: 09 Nov 2017 20:50
Postitas kristjan92
Mine osta uus poest, siis ei pea muretsema millal nüüd see piduri kolmik üles ütleb ja puu külje pealt sisse jookseb.
Re: Vaz 21063, LadaSamaraHuviline, 1986
Postitatud: 09 Nov 2017 21:31
Postitas Vazmjorka
kristjan92 kirjutas:Mine osta uus poest, siis ei pea muretsema millal nüüd see piduri kolmik üles ütleb ja puu külje pealt sisse jookseb.
Olen poest neid ostnud tänaseks 5 tükki ja kui keerad kinni hakkab vaikselt pidurivedelikku ikka jooksma keerad hästi natuke ja vint maas ning tänapäeval need on valatud nii imelikult küll mingi tükk siin ja mingi punn on seal. Ei tea kuidas veneajal need ilusti tehti ja nüüd tänapäeval on nii ebaühtlased.
Re: Vaz 21063, LadaSamaraHuviline, 1986
Postitatud: 09 Nov 2017 22:32
Postitas logman
Poeta sinna näpuotsaga mingit määrust ka keerme vahele enne, kui toru külge keerama hakkad.
Vase- või grafiitmääret näiteks. Siis ei riku kohe keermeniite ära.
Mis mul veel silma jäi, oli probleem tagapiduritega, et ratas ei käi vabalt ringi. Sellega lähemaks tutvumiseks tuleb sul nähtavasti piduritrummel jälle maha harutada. Kuidas ta nüüd sellises seisus maha tuleb, on raske ennustada.
Klotsid vajaksid seejärel oma null-asendisse toksimist. Siis hakkab ka ratas ringi käima.
Pärast, kui süsteem täidetud ja magistraal õhutatud, võtavad esimesel tugevamal pidurdamisel klotsid oma õige asendi. Ehk siis reguleeruvad ise paraja piluni, mis jääb klotside ja trumli vahele.
Et klotsid paremini õige kontaktpinna trumliga saavutaksid ehk siis isereguleeringul üles-alla lihtsamini libiseksid, soovitan ka klotside-kilpide alumistes toetuspindades vasemääret kasutada. Seda õiget, plastset, mida topsiga osta saab, mitte aerosoolina pakendatut.
https://www.automaailm.ee/admin/Uploads ... accce.jpeg
Pildilt paistab sul seisupiduri hoob ka jube pinges juba olevat. Trossi tuleks pingutada-reguleerida alles siis, kui trummel peal, rattad all, pidurid õhutatud ning jalgpidur kenasti toimib. Praegu remondi ajal võiks selle hoova alumine ots tükk maad tagapool ehk samuti omas reguleerimiseelses nullasendis asetseda.
Re: Vaz 21063, LadaSamaraHuviline, 1986
Postitatud: 10 Nov 2017 10:17
Postitas Mel
Pildilt paistavad 03-e piduriklotsid. 86 aasta 063-l peaksid olema olema klotsid ilma klotsidel oleva kauguse regulaatorita. Silinder aga nn automaatselt reguleeruv. Äkki selles häda, et nüüd on topelt klotse reguleeriv (st nii silinder kui ka klotsid)ja need koosmõjus ei lase klotse tagasi?
Kas kolmikusse saada torud sisse keerata sõrmedega? Kui keermed korras nii kolmikus kui ka torudel, siis pead saama need näppude vahel kokku keerata ja alles viimase pingutuse peab võtmega tegema. Torude otsad hakkavad seal kolmikus kergelt viltu võtma ja kui nüüd kohe hakata võtmega pingutama, siis keerabki vindi maha.
Re: Vaz 21063, LadaSamaraHuviline, 1986
Postitatud: 10 Nov 2017 13:56
Postitas Vazmjorka
logman kirjutas:Poeta sinna näpuotsaga mingit määrust ka keerme vahele enne, kui toru külge keerama hakkad.
Vase- või grafiitmääret näiteks. Siis ei riku kohe keermeniite ära.
Mis mul veel silma jäi, oli probleem tagapiduritega, et ratas ei käi vabalt ringi. Sellega lähemaks tutvumiseks tuleb sul nähtavasti piduritrummel jälle maha harutada. Kuidas ta nüüd sellises seisus maha tuleb, on raske ennustada.
Klotsid vajaksid seejärel oma null-asendisse toksimist. Siis hakkab ka ratas ringi käima.
Pärast, kui süsteem täidetud ja magistraal õhutatud, võtavad esimesel tugevamal pidurdamisel klotsid oma õige asendi. Ehk siis reguleeruvad ise paraja piluni, mis jääb klotside ja trumli vahele.
Et klotsid paremini õige kontaktpinna trumliga saavutaksid ehk siis isereguleeringul üles-alla lihtsamini libiseksid, soovitan ka klotside-kilpide alumistes toetuspindades vasemääret kasutada. Seda õiget, plastset, mida topsiga osta saab, mitte aerosoolina pakendatut.
https://www.automaailm.ee/admin/Uploads ... accce.jpeg
Pildilt paistab sul seisupiduri hoob ka jube pinges juba olevat. Trossi tuleks pingutada-reguleerida alles siis, kui trummel peal, rattad all, pidurid õhutatud ning jalgpidur kenasti toimib. Praegu remondi ajal võiks selle hoova alumine ots tükk maad tagapool ehk samuti omas reguleerimiseelses nullasendis asetseda.
Vasemääret mul on sitax ja seda panin igale poole et tulevikus kui vaja lahti keerata siis ikka tulevad ka. Seda aerosooli oma ei kasuta vaid on topsis ikka.
Piduriklotsid olidki sellised ja osad tulid tehasest nii ka välja. Täna võtan uuesti lahti ja vaatan üle
Re: 21063, Vazmjorka, 1986
Postitatud: 12 Jaan 2018 19:46
Postitas Vazmjorka
Tere taas, vahepeal on autol ette tulnud paar väikest viperust. Hiljuti vazil ei töötanud 1 ja 2 pütt. Uued küünlad peal ja kohe pees. Millalgi ostan 3 elektroodiga küünlad peale. Jagaja kaas sai ka vahetatud, sest vanal oli üle tagunud. Paar päeva tagasi sai ka osta paar "tuuning" asja. Osad on juba olemas, näiteks: pakiraam, maandusriba, eboniidist kastike käigukangi ümber, nahast roolikate ja võibolla veel paar asja mis kohe ei meenu. Nüüdseks on olemas ka AVTO pedaalikummid ja kojamehespoilerid. Veel oleks lahe kui saaks ka "merevaigust" käigukangi nupu ja ka punutud roolikatte. Kojamehespoilereid sai osta 3 tükki ja 1 jääb tagavaraks.
- DSC_1687.JPG (53.76 KiB) Vaadatud 12506 korda
- DSC_1686.JPG (76.23 KiB) Vaadatud 12506 korda
Re: 21063, Vazmjorka, 1986
Postitatud: 19 Mär 2018 19:32
Postitas Vazmjorka
Re: 21063, Vazmjorka, 1986
Postitatud: 01 Mai 2018 17:17
Postitas Vazmjorka
Tere Ladaklubilised,
Tänaseks on saanud koguda autole väga palju juppe ja ka autot on päris palju laiali lammutatud. Plekkidest olen saanud tagapõlle, karbid, tagavararatta alune plekk ja parem esimene tiib. Parem esimene tiib on alt läbi ussitanud ja ka eest otsast natuke ja otsustasin vahetada terve tiiva mitte lappida. Närida on ka saanud karbi ots.
- DSC_2024.JPG (95.6 KiB) Vaadatud 11457 korda
Millegi pärast on autol just parem pool roosteussi valdustes. Tagant on ka põll nende poolt puretud.
- DSC_2023.JPG (103.14 KiB) Vaadatud 11457 korda
Seest on põhi korralik ja sama lugu on ka pagasniku põhjaga.
- DSC_2029.JPG (65.05 KiB) Vaadatud 11457 korda
- DSC_2020.JPG (121.42 KiB) Vaadatud 11457 korda
Seest on praeguseks väike ussitanud koht kõrvalistuja pool ühes nurgas.
- DSC_2021.JPG (105.47 KiB) Vaadatud 11457 korda
Re: 21063, Vazmjorka, 1986
Postitatud: 01 Mai 2018 17:24
Postitas Vazmjorka
Tungraua kronsteinid on kõvad ja kannatab tõsta küll kuid kindluse mõttes vahetan ikkagi ära. Suurema osa juppe olen tellinud Codevaruosad.ee lehelt ja kokku olen kulutanud cirka 450€, nüüd viimase korraga küsisin ka 15% soodustust.
- DSC_2028.JPG (37.18 KiB) Vaadatud 11455 korda
Uksed on seestpoolt ka natuke roostes aga vaatab mis nendega ette võtab.
- DSC_2026.JPG (75.79 KiB) Vaadatud 11455 korda
- DSC_2025.JPG (76.63 KiB) Vaadatud 11455 korda
Vaja oleks veel kapoti katet mis seespool on, sest enda oma on liiga räbal et pärast tagasi panna. Ära ei ütleks ka selle katte tüüblitest. Kui kellegil on pakkuda siis oleksin nõus sümboolse tasu eest ära ostma.
Re: 21063, Vazmjorka, 1986
Postitatud: 16 Mai 2018 22:39
Postitas Vazmjorka
Re: 21063, Vazmjorka, 1986
Postitatud: 27 Mai 2018 22:08
Postitas URX67
Päris korraliku töö oled ära teinud! Mis tooni värvid?
Re: 21063, Vazmjorka, 1986
Postitatud: 27 Mai 2018 22:13
Postitas Vazmjorka
URX67 kirjutas:Päris korraliku töö oled ära teinud! Mis tooni värvid?
Aitäh Sulle kiidusõnade eest. Värviks tuleb arvatavasti tumesinine.
Re: 21063, Vazmjorka, 1986
Postitatud: 27 Mai 2018 22:45
Postitas URX67
Minu omale tume kirsipunane!Otsin hetkel värvijat!
Re: 21063, Vazmjorka, 1986
Postitatud: 16 Okt 2018 22:37
Postitas Vazmjorka
Tere taas,
Päris pikka aega pole saanud midagi kirjutada siia. Tänaseks on juba päris palju asju tehtud. Auto on ära lihvitud ja ka kuigi palju lammutatud. Praeguseks olen laiali võtnud kundepoolse esimese osa. Nüüd veel pean ostma uued õõtshoovad ja rattalaagrid, ning siis saab selle poole kokku panna. Praeguseks olen ka selle porikoopa mastiksiga üle möglanud. Kui see pool saab kokku siis tuleb maha võtta mootor. Peale seda hakkan juhipoolset esiosa lammutama ja uusi juppe panema. Talvel kui rohkem aega siis hakkab mootorit tegema. Tutikad esimesed uksed sain ka kätte ja olen nendega rahul. Garaaži on vahepeal kogunenud väga palju uusi juppe. Lisan ka paar pilti siia jutu lõppu.
- _20181016_223011.JPG (118.52 KiB) Vaadatud 9921 korda
- DSC_0004.JPG (132.68 KiB) Vaadatud 9921 korda
Pildilt on ka väga-väga palju juppe puudu. Garaažis on veel poluüretaan pukse amortidele, õõtshoobadele ja stabika vardale. Lisaks uued sarniirid millele sai külge ka määrdenipplid ja kardaani ristid koos nipplitega ja kardaani tugilaager. Pildilt on veel puudu uued uksed mootoripadjad, käigukasti padi, piduriklotsid-voolikud, vedrud, amordid jne. Ühesõnaga enamus juppe saavad vahetatud uute vastu.
Järgmine aasta kevadel on plaanis auto ka värvimisse viia.
Re: 21063, Vazmjorka, 1986
Postitatud: 31 Dets 2018 20:52
Postitas Vazmjorka