21063, Vazmjorka, 1986

21063, Vazmjorka, 1986

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vazmjorka
Foorumi kasutaja
Postitusi: 61
Liitunud: 05 Mär 2017 19:03
Autod: Lada Samara 21099 (Samaarik) ja Vaz 21063 (Vasmjorka)

21063, Vazmjorka, 1986

#1

Postitus Postitas Vazmjorka » 09 Nov 2017 18:21

Tere kõigile minu poolt.
Umbes kuuaega tagasi sai endale osta üks korraliku kerega 063. Auto oli tõesti väga hästi säilinud. Tänaseks on palju asju ära vahetatud ja paljude asjade vahetamine on veel ees.
Tänaseks on vahetatud paljud asjad mis on olnud kulunud või katki.
Esiteks vahetasin ära tagumise piduritrummli mis oli lõhki. Selle käigus avastasin et ka piduriklotsid olid väga kulunud. Nii, sai mõelda, et vahetaks kohe ka need ära, sest auto on mul põhimõtteliselt pühapäeva masin. Sai tellida uued piduriklotsid ja kõik vedrud ostsin uued ning sai ka uued pidurisilindrid muretseda.
DSC_1460.JPG
DSC_1460.JPG (86.72 KiB) Vaadatud 823 korda

Vahetasin ära ka tagumise resonaatori, sest vana oli läbi roostetanud. Üks pilt ka :)
DSC_1469.JPG
DSC_1469.JPG (58.67 KiB) Vaadatud 823 korda

Ostsin uue resonaatori ja kõik kinnitus kummid ja poldid
DSC_1468.JPG
DSC_1468.JPG (58.9 KiB) Vaadatud 823 korda

Praegu on vaja õhutada pidurid ning vahetada kõik õlid ja vedelikud. Piduritorud ja kolmik sai ka uued muretseda. Alguses kui keerasin piduritorusid lahti sai neid liiga suure jõuga keerata, et murdus ära polt tagasillal mille küljes siis kolmik oli. Selle keevitame arvatavasti uue aga kolmik tuleb jälle uus muretseda. Neid läinud juba 2-3 tükki. Üks ajas läbi. Originaalil oli pragu sees ja kolmas ajas ka läbi ning panin toruteipi peale ja keerasin uuesti kinni aga ikka ajas läbi. Ei julgenud kõvasti keerata, sest see väike alumiiniumi kärakas on nõrk. Keerasin ja keerasin aga kinni ei jää. Vaatasin oligi vint maas :sein kuigi ei keeranud seda üldse suure jõuga. Mõtlesin panna Samara mingi asjanduse, sest kui ostan uued siis jälle ajavad läbi kindlasti. Olen mõelnud panna sellise asjanduse: :arrow:
DSC_1469.JPG
DSC_1469.JPG (58.67 KiB) Vaadatud 823 korda
Loodame, et saab asja. Olen avatud kõigile küsimustele ja nõuannetele.
Manused
DSC_1465.JPG
DSC_1465.JPG (124.2 KiB) Vaadatud 823 korda
Viimati muutis Vazmjorka, 08 Jaan 2018 22:13, muudetud 1 kord kokku.
Osadel inimestel on mõistust antud lusikaga ja ära võetud kulbiga :)
.... ________
.. /_________\ BA3 2106-2103 ;)
. (OOIIIIIIOO)
. U...............U


Vazmjorka
Foorumi kasutaja
Postitusi: 61
Liitunud: 05 Mär 2017 19:03
Autod: Lada Samara 21099 (Samaarik) ja Vaz 21063 (Vasmjorka)

Re: Vaz 21063, Vazmjorka, 1986

#2

Postitus Postitas Vazmjorka » 09 Nov 2017 18:33

Unustasin veel targematelt küsida, et kui vahetasin ära piduriklotsid ja asjad siis tagumine kõrvalistuja poolne ratas ei käi ringi kui on õhus ja ka käega ei jõua keerata aga teine pool käib ilusti kergelt. Kas võis juhtuda, et midagi on valesti kokku pandud?. Sõita proovinud pole veel ega ei julge ka kui ei jõua käegagi ratast ringi keerutada. Eelmises postituses läksid pildid natuke lappama aga loodan, et Te ei pahanda selle pärast :? Veel küsiks et mis junn on selle Samara piduri junnil seal vasakul otsas. Kui vajutasid siis hakkas vedelik liikuma. Vaatasin teise Samaariku pealt, et see on koguaeg all ja mõtlesin teha ka hoidja mis hoiaks seda all. Esimene auk pealt vaadates on mingi sisse minemis auk sest seal on nool sissepoole. Sinna läks ette nii öelda pime. Teisse ja kolmandasse auku lähevad need torud mis lähevad piduritele ja paremale poole otsa läheb see voolik mis viib pidurivedeliku originaalis sinna kolmikusse.
Viimati muutis Vazmjorka, 13 Jaan 2018 21:30, muudetud 1 kord kokku.
Osadel inimestel on mõistust antud lusikaga ja ära võetud kulbiga :)
.... ________
.. /_________\ BA3 2106-2103 ;)
. (OOIIIIIIOO)
. U...............U

Vazmjorka
Foorumi kasutaja
Postitusi: 61
Liitunud: 05 Mär 2017 19:03
Autod: Lada Samara 21099 (Samaarik) ja Vaz 21063 (Vasmjorka)

Re: Vaz 21063, LadaSamaraHuviline, 1986

#3

Postitus Postitas Vazmjorka » 09 Nov 2017 18:39

Suvel on plaanis auto mustaks värvida. Originaal värv on muidu beež. Tahaks ka vahetada ära esimesed tiivad, sest need on alt nurkadest läbi roostetanud ja siis on eelmise omaniku poolt pahteldatud. Paljud tuttavad on öelnud, et pole mõtet vahetada kuna need tuleb lahti lõigata ja uued keevitada ja see pidi olema paras k*pp. Keevitaja oleks mul kohe olemas kui vaja ning raha pärast ma väga ei muretse. Olen näinud et müüakse ka plastikust tiibu ning siit KÜSIMUS TARGEMATELE: Kuidas need plastikust tiivad auto külge kinnitatakse? :shock: Sulatatakse? :mrgreen: :D
Osadel inimestel on mõistust antud lusikaga ja ära võetud kulbiga :)
.... ________
.. /_________\ BA3 2106-2103 ;)
. (OOIIIIIIOO)
. U...............U

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3858
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Vaz 21063, LadaSamaraHuviline, 1986

#4

Postitus Postitas logman » 09 Nov 2017 19:26

See Samara "junn" unusta klassiku juures nüüd küll ära.
Selle asja nimi on pidurdusjõu regulaator. Kui tahad seda kindlat eksemplari oma autole paigaldada pead tegema üpris suuri ümberehitusi enne kui ta korrektselt tööle hakkab.
Klassikul on ka sama otstarbega asi tagasilla juures ette nähtud, aga kuju ja töölerakendamise hoovastik suuresti teised.
http://www.autosoft.ru/online/acat/data ... 2/g104.gif
Vanasti sain ilma selle vidinata sõidetud, tänapäeval aga räägitakse, et ei lasta ülevaatuseltki läbi, kui ta puudub.

Vazmjorka
Foorumi kasutaja
Postitusi: 61
Liitunud: 05 Mär 2017 19:03
Autod: Lada Samara 21099 (Samaarik) ja Vaz 21063 (Vasmjorka)

Re: Vaz 21063, LadaSamaraHuviline, 1986

#5

Postitus Postitas Vazmjorka » 09 Nov 2017 20:42

.
Manused
15102529210972039187900.jpg
15102529210972039187900.jpg (75.45 KiB) Vaadatud 790 korda
1510252897807355891390.jpg
1510252897807355891390.jpg (58.92 KiB) Vaadatud 790 korda
Viimati muutis Vazmjorka, 13 Jaan 2018 21:29, muudetud 1 kord kokku.
Osadel inimestel on mõistust antud lusikaga ja ära võetud kulbiga :)
.... ________
.. /_________\ BA3 2106-2103 ;)
. (OOIIIIIIOO)
. U...............U

Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 640
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

Re: Vaz 21063, LadaSamaraHuviline, 1986

#6

Postitus Postitas kristjan92 » 09 Nov 2017 20:50

Mine osta uus poest, siis ei pea muretsema millal nüüd see piduri kolmik üles ütleb ja puu külje pealt sisse jookseb.
Tehnika lolli käes on vanaraud!

Vazmjorka
Foorumi kasutaja
Postitusi: 61
Liitunud: 05 Mär 2017 19:03
Autod: Lada Samara 21099 (Samaarik) ja Vaz 21063 (Vasmjorka)

Re: Vaz 21063, LadaSamaraHuviline, 1986

#7

Postitus Postitas Vazmjorka » 09 Nov 2017 21:31

kristjan92 kirjutas:Mine osta uus poest, siis ei pea muretsema millal nüüd see piduri kolmik üles ütleb ja puu külje pealt sisse jookseb.

Olen poest neid ostnud tänaseks 5 tükki ja kui keerad kinni hakkab vaikselt pidurivedelikku ikka jooksma keerad hästi natuke ja vint maas ning tänapäeval need on valatud nii imelikult küll mingi tükk siin ja mingi punn on seal. Ei tea kuidas veneajal need ilusti tehti ja nüüd tänapäeval on nii ebaühtlased. :sein :kuri
Osadel inimestel on mõistust antud lusikaga ja ära võetud kulbiga :)
.... ________
.. /_________\ BA3 2106-2103 ;)
. (OOIIIIIIOO)
. U...............U

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3858
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Vaz 21063, LadaSamaraHuviline, 1986

#8

Postitus Postitas logman » 09 Nov 2017 22:32

Poeta sinna näpuotsaga mingit määrust ka keerme vahele enne, kui toru külge keerama hakkad.
Vase- või grafiitmääret näiteks. Siis ei riku kohe keermeniite ära.
Mis mul veel silma jäi, oli probleem tagapiduritega, et ratas ei käi vabalt ringi. Sellega lähemaks tutvumiseks tuleb sul nähtavasti piduritrummel jälle maha harutada. Kuidas ta nüüd sellises seisus maha tuleb, on raske ennustada.
Klotsid vajaksid seejärel oma null-asendisse toksimist. Siis hakkab ka ratas ringi käima.
Pärast, kui süsteem täidetud ja magistraal õhutatud, võtavad esimesel tugevamal pidurdamisel klotsid oma õige asendi. Ehk siis reguleeruvad ise paraja piluni, mis jääb klotside ja trumli vahele.
Et klotsid paremini õige kontaktpinna trumliga saavutaksid ehk siis isereguleeringul üles-alla lihtsamini libiseksid, soovitan ka klotside-kilpide alumistes toetuspindades vasemääret kasutada. Seda õiget, plastset, mida topsiga osta saab, mitte aerosoolina pakendatut.
https://www.automaailm.ee/admin/Uploads ... accce.jpeg
Pildilt paistab sul seisupiduri hoob ka jube pinges juba olevat. Trossi tuleks pingutada-reguleerida alles siis, kui trummel peal, rattad all, pidurid õhutatud ning jalgpidur kenasti toimib. Praegu remondi ajal võiks selle hoova alumine ots tükk maad tagapool ehk samuti omas reguleerimiseelses nullasendis asetseda.

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1338
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Re: Vaz 21063, LadaSamaraHuviline, 1986

#9

Postitus Postitas Mel » 10 Nov 2017 10:17

Pildilt paistavad 03-e piduriklotsid. 86 aasta 063-l peaksid olema olema klotsid ilma klotsidel oleva kauguse regulaatorita. Silinder aga nn automaatselt reguleeruv. Äkki selles häda, et nüüd on topelt klotse reguleeriv (st nii silinder kui ka klotsid)ja need koosmõjus ei lase klotse tagasi?

Kas kolmikusse saada torud sisse keerata sõrmedega? Kui keermed korras nii kolmikus kui ka torudel, siis pead saama need näppude vahel kokku keerata ja alles viimase pingutuse peab võtmega tegema. Torude otsad hakkavad seal kolmikus kergelt viltu võtma ja kui nüüd kohe hakata võtmega pingutama, siis keerabki vindi maha.

Vazmjorka
Foorumi kasutaja
Postitusi: 61
Liitunud: 05 Mär 2017 19:03
Autod: Lada Samara 21099 (Samaarik) ja Vaz 21063 (Vasmjorka)

Re: Vaz 21063, LadaSamaraHuviline, 1986

#10

Postitus Postitas Vazmjorka » 10 Nov 2017 13:56

logman kirjutas:Poeta sinna näpuotsaga mingit määrust ka keerme vahele enne, kui toru külge keerama hakkad.
Vase- või grafiitmääret näiteks. Siis ei riku kohe keermeniite ära.
Mis mul veel silma jäi, oli probleem tagapiduritega, et ratas ei käi vabalt ringi. Sellega lähemaks tutvumiseks tuleb sul nähtavasti piduritrummel jälle maha harutada. Kuidas ta nüüd sellises seisus maha tuleb, on raske ennustada.
Klotsid vajaksid seejärel oma null-asendisse toksimist. Siis hakkab ka ratas ringi käima.
Pärast, kui süsteem täidetud ja magistraal õhutatud, võtavad esimesel tugevamal pidurdamisel klotsid oma õige asendi. Ehk siis reguleeruvad ise paraja piluni, mis jääb klotside ja trumli vahele.
Et klotsid paremini õige kontaktpinna trumliga saavutaksid ehk siis isereguleeringul üles-alla lihtsamini libiseksid, soovitan ka klotside-kilpide alumistes toetuspindades vasemääret kasutada. Seda õiget, plastset, mida topsiga osta saab, mitte aerosoolina pakendatut.
https://www.automaailm.ee/admin/Uploads ... accce.jpeg
Pildilt paistab sul seisupiduri hoob ka jube pinges juba olevat. Trossi tuleks pingutada-reguleerida alles siis, kui trummel peal, rattad all, pidurid õhutatud ning jalgpidur kenasti toimib. Praegu remondi ajal võiks selle hoova alumine ots tükk maad tagapool ehk samuti omas reguleerimiseelses nullasendis asetseda.

Vasemääret mul on sitax ja seda panin igale poole et tulevikus kui vaja lahti keerata siis ikka tulevad ka. Seda aerosooli oma ei kasuta vaid on topsis ikka.
Piduriklotsid olidki sellised ja osad tulid tehasest nii ka välja. Täna võtan uuesti lahti ja vaatan üle
Osadel inimestel on mõistust antud lusikaga ja ära võetud kulbiga :)
.... ________
.. /_________\ BA3 2106-2103 ;)
. (OOIIIIIIOO)
. U...............U

Vazmjorka
Foorumi kasutaja
Postitusi: 61
Liitunud: 05 Mär 2017 19:03
Autod: Lada Samara 21099 (Samaarik) ja Vaz 21063 (Vasmjorka)

Re: 21063, Vazmjorka, 1986

#11

Postitus Postitas Vazmjorka » 12 Jaan 2018 19:46

Tere taas, vahepeal on autol ette tulnud paar väikest viperust. Hiljuti vazil ei töötanud 1 ja 2 pütt. Uued küünlad peal ja kohe pees. Millalgi ostan 3 elektroodiga küünlad peale. Jagaja kaas sai ka vahetatud, sest vanal oli üle tagunud. Paar päeva tagasi sai ka osta paar "tuuning" asja. Osad on juba olemas, näiteks: pakiraam, maandusriba, eboniidist kastike käigukangi ümber, nahast roolikate ja võibolla veel paar asja mis kohe ei meenu. Nüüdseks on olemas ka AVTO pedaalikummid ja kojamehespoilerid. Veel oleks lahe kui saaks ka "merevaigust" käigukangi nupu ja ka punutud roolikatte. Kojamehespoilereid sai osta 3 tükki ja 1 jääb tagavaraks.
DSC_1687.JPG
DSC_1687.JPG (53.76 KiB) Vaadatud 199 korda
DSC_1686.JPG
DSC_1686.JPG (76.23 KiB) Vaadatud 199 korda
Osadel inimestel on mõistust antud lusikaga ja ära võetud kulbiga :)
.... ________
.. /_________\ BA3 2106-2103 ;)
. (OOIIIIIIOO)
. U...............U


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist