21051, vasepoiss, 1986

21051, vasepoiss, 1986

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
Kasutaja avatar
vasepoiss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 66
Liitunud: 19 Juul 2015 21:19
Asukoht: Tamsalu
Autod: 21051

21051, vasepoiss, 1986

Postitus Postitas vasepoiss »

Tervitusi kõigile foorumikülastajatele.
Oli ammu plaanis teha enda autost ka teema siia foorumisse, kuid miskipärast ei jõudnud varem seda korraldada. Suur osa kindlasti mängis selles rolli, et polnud väga miskit kirjutada, kuid kuna nüüd sai veidi rohkemat tehtud, millest ka miskit kirjutada ja ka ohtrasti pildimaterjali jagada võtsin end kokku ja hakkasin kribama.
Alustakski sellega kuidas see auto minu kätte jõudis. Olin oma esimese auto, milleks oli kollane 06 just maha müünud ja otsisin uut autot. Plaanisin osta mõnd baierlast, kuid ühtegi normaalset ma ei kohanud. Ühel õhtul facebookis sirvides jäi ette 2105 kuulutus millel hinnaks 500. Nii kui seda nägin, tõmbas jõnksu sisse ja tekkis huvi masina vastu. Helistatud ja kokku lepitud sama õhtu müüaga ja mõne päeva pärast saimegi kokku.
Ühika ees:
Pilt
Pilt

Sügisene õhtu, 17.11.15, vihmane ilm ja räägupesa ees autoga tutvumine. Väga miskit sellise ilmaga ei näinud ja lampi ka polnud, seega püüdsin vaadata karpide seisu niiplaju kui suutsin ja väga miskit rohkem ei huvitanudki, sai ära ostetud :D Ühika ees ei tahtnud masin enam käivituda, kahtlustasin voolukadu kuid pärastisel uurimisel selgus, et aku oli õhtal omadega. Kojusõit oli vast kõige hirmsamaid sõite mis teinud olen siiamaani. Täiesti võõras auto, imelikud helid ja võõras linn. Lisaks sellel ei põlenud ühel pool lähituli ja teiselpool kaugtuli. Raskendavaks asjaoluks veel paks udu, mis muutis pika sõidu koju eriti piinarikkaks. Kuid koju jõudsin terves tükis ja ilma teeäärde jäämisteta.

Pilt
Pilt

Siis sai tehtud paberimajandus korda ja mindud sõitu nautima. Sai pandud uus aku ja siit sealt kohendatud pisemaid asju. Ette panin samuti valud ja nii läksin talvele vastu. Kuna talvel ja varakevadel oli juhtumeid kus mootor justkui kütet kätte ei saanud, otsustasin, et peaks karpat regullima. Kuid see meil eriti hästi ei õnnestunud ja tulin kevadekuulutamisele eriti rikka ja olematu kiirendusega mootoriga. Peale seda ostisin raamatu järgi 1.2 düüsid, panin sisse ja mootor käis paremini kui varem (tõsi, hiljem selgus et tegu oli hoopistükis 03me mootoriga 1.5, mitte 1.2, nagu passis kirjas). Kevadel enne ülevaatust sai vahetatud ka kõik rooliotsad, mis nüüdseks samuti läbi on (õnnetu vene toodang). Ülevaatuselt esimese korraga läbi ei saanud. probleemideks olid kaks õõtsapuksi ja heitgaasid. Puksid vahetatud läksin tagasi ja keerasin kohapeal gaasid normi. :)

Pilt
Pilt

Sai ka põrand üles kakutud, kuna pidurdades oli kuulda, kuidas merelained laksuvad randa jalgade all. Vastu vaatasid suured veelombid ja kinnised äravoolud. Tegin äravoolud lahti ja probleem kadunud. Õnneks oli keegi vanadest omanikudest mõkerdanud põranda üle mingi paksu musta lögaga ja pannud vannitoa karavse vaiba tagurpidi põrandale. Seisukord vaga hea, üksikud roostetäpid, ei leidnud nii sees kui põhjaalt kuskilt läbivat :P

Pilt
Pilt
Pilt

Suvel sai mootor el. süüte ja interjööri 86. aasta Luisi rooli. Rooli vahetükki tellisin Lätist ja kui pakk kohale jõudis, selgus tõsiasi, et rooli ja vahetüki poldivalemid ei klapi. Selle jaoks treisin ja puurisin vaheflansi, et roolilt teha üleminek adapterile. Augutäiteks tellisin hiinamaalt replica Nardi tuutsunupu :D Sai iseehitatud ka käsitugi, et veidi mugavam sõita oleks.

Pilt
Pilt
Pilt

Sügisel sai veel paigaldatud elektriline jahutusventilaator, ennem oli sundjahutus veepumba otsast.
2017 aasta talve algul sai veidi huljaks mindud ja selle tagajärjel kohtutud kolmveerand pirujeti pealt elektripostiga. Esimene laks tuli tagatiiba, millest edasi inertsiga mõlkis ka ukse. Õnneks või kahjuks lõi elektrikarbi nurk uksepostile mõlgi ja painutas selle sissepoole nii, et tagumise ukse ja ukseposti vahelt võis näpud sisse pista.

Pilt
Pilt
Pilt

Auto läks seejärel parima kohaliku keretegija Hansu kätte (soovitan), kes vahetas tiiva ja sirgestas ka ukseposti :)
Pilt

Pilt

Mõni aeg pärast seda küsis Kristjan (kristjan92), kas ma ei tahaks mingiks ajaks, kuni tema oma mootori õhku laseb ühe õnnetu kerega Niva pealt mootorit (21214 1.7MPI EURO 3). Mõtlesin selle idee läbi ja pakkusin talle, et ostan talt mootori parem ära. Kristjan küll kõhkles veidi, kuid mõne aja pärast oli asjaga nõus. Siis saigi hakatud juhtmestikku välja rookima doonorist ja ka mootori. Hea oli, et terve juhtmestik ja mootor olid kohe doonor peal, kus sai ka igaks petteks kõik sildistatud ja vajaminev veel varuga maha võetud.

Pilt
Pilt
Pilt

Mootori seisukord välimuselt just kiita polnud. Mootoripukis keerates kostus seest hullu kolinat. Kahtlustasin alguses kõige hullemat, kuid kui karteripõhi sai maha võetud, selgus et ketileevendi oli koostöö lõpetanud ja mitmekskümneks tükiks karteri jooksunud. Selle tulemusena oli muidugi ka juba plokikaas oma saejäljed saanud ja hilisemal märkide paika ajamisel selgus ka, et kett oli välja veninud (uue ja vana võrdluses 5mm).

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Sai tellitud vajaminevad jupid ning alustatud tihendite vahetuse ja välimuse vuntsimisega. Tagantjärgi mõeldes oli halb otsus kasutada plokil kuumakindlat värvi. Ei lasnud alla krunti ja ei kuumutanud teda ka loomulikult soovituslikus kuumuses. Tahab kergesti maha kooruda :? Tavaline spreivärv epo krundiga oleks palju parem variant olnud.
Järgmiseks hakkasin maadlema mootori juhtmestikuga. Eraldasin kerejuhtmestiku mootori omast ja hakkasin asju sügavamalt uurima. Esimene takistus oli kohe Niva immoga, mis teatavsti igavene nuhtlus pidavat olema. Uurisin siit foorumist ja ka mujalt välismaa foorumitest, kuidas oleks võimalik immot eemaldada, kuid lõpuks leidsin Gennaadi numbri ja sai kokku lepitud immo eemaldamine. Rakveres küsiti 100 kohalikku, Gennaadi tegi ära 40 eurooplasega. Igati rahul ja soovitan ;)
Samalajal sai ka veel vana mootori kõrval juhtmestikku laotada ja pikkuseid mootoriruumi järgi paika sättida. Tagantjärgi mõeldes oleks võinud tõmmata aju pistiku poolt juhtmed sirgeks ja lõiganud andurite pistikud otsast ja lühendanud juhtmed, kuid mis siis ikka, oli vaja kiiresti kõik paika saada.

Pilt

Kütusepumba lahendus:
Pilt

Esimese käivituse otsusasin ennem teha maas, et poleks liigset tõmblemist ja ei viidaks aega kui miskit hullu auto peal ilmneb hiljem. Minule suureks üllatuseks käivitus mootor väga hästi, poolest pöördest ja käis. See andis hea motivatsiooni hakata vana kohe maha kiskuma ja uut peale panema. Sai ka veel aastatepikkusest sõitmisest kokunenud mustust maha pestud mootoriruumist.

Pilt
Pilt
Pilt

Kolme päeva pärast oli uus mootor peal ja käis, ainult et ei saanud käiku sisse :( Suundusin siis alla kanalisse, et vaadata kas vahepeal töösilinder ei ole tööd lõpetanud, kuid kõik näis justkui korras olevat. läksin ülesse ja püüdsin uuesti käivitada nii, et käik on sees kuid auto enam ei käivitunud. Ei olnud kuulda kütusepumba primemist ka. Püüdsin leida viga vahetades releesid ja kaitsmeid, mõõtes voole jne kuid tulutult. Korraks saime käima kui andsime kütusepumba releele otse toite kuid see ka väga kaua ei toiminud. Sai siis auto sleppi võetud ja vedasime tööjuurde. Seal aitas diagnostik mind probleemi otsida. Jootsime esiteks massid korralikult kokku ja tegime vändaanduri pistiku korda mis oli juba Niva peal ära mädanenud (ei kujuta ette kuidas see käis üldse). Siis hakkasime uurima miks ei käivitu. Peale releede loksutamist läks masin huvitaval kombel käima. Pärast sai selgeks et vigane oli mootorijuhtmestiku pearelee, mis kord andis ja ei andnud voolu (tüüpiline "hea keiss").
Seejärel sai proovitud jällegi sõita kuid kostus jubedat saagimishäält sidurikojast. Siis jõudis kohale, et ju ei saanud siiski see siduriketas õigetpidi tagasi :D Järgmine päev sai kast maha võetud ja ketas ümber visatud ja masin sõitis. Tõsi parajalt rikka segu ja paukumise saatel. Jõudsin masinaga peaaegu, et koju kui järsku mootor seisma jäi. Hakaksin kohe reelesid käppima jne kuid tulutult. Järgmine päev vedasime jälle tööjuurde kus seisis mitu päeva kuna ei olnud aega tegeleda sellega. Nädala lõpu poole hommikul otsustasin minna vaadata kas sädet on üldse jne, kui mu pilk peatus rihmarattal mis kuidagi kahtlaselt kaugele oli jooksunud mootorist. Ilmselgelt ei saanud mootor käivituda kui enam vändasignaali polnud. Kauges minevikus üritas vasepoiss meeles hoida, et enne kui ta mootori vahele tõstab, keerab ta vändamutri üle, kuid see tuli alles siis meelde kui mutter juba kuskile põldudevahele jooksu pani. :lol:
Sõber Kristjanilt sain uue mutri, keerasin kinni ja masin sõitis jälle. Siis sai tükk aega sõidetud jubedalt rikka seguga, kuna ise välja ei mõtelnud mis viga võiks olla ja diagnostikul ka aeg puudus, et asja vaadata. Lõpuks soovitas üks töökaaslane õhulugeja ära pesta. Pesin ära ja kus siis ärkas alles see mootor ellu. Sama õhtu asusin koju sõitma ja ringteel vihmase ilmaga lasin 3. käiguga külgees :mrgreen:
Tunne oli väga hea ja vaev tasus end siiski ära :D

Pilt
Pilt

Palju oleks vaja veel seal ümber teha. Suurimad asjad oleksid juhtmepundar ära kaotada kõrvalistuja jalgade juurest ja uus sisselase teha. Vaja otsida kuskilt roostevaba 2.75" torujuppi ja tellida vajaminevad lõdvikud.
Kuna nüüd oli ikka rohkemat kui auto ostust ja mõnest korrast pesust kirjutada siis saigi lõpuks see kõik kirja pandud nii kuidas hetkel meeles oli :)
Loodan, et sellest teemast on kasu ka teistele, kes plaanivad sama mootorit vahele pista ja ka mulle, kui mul tekib mõni pakiline küsimus. Vahest endalgi hea tagasi vaadata, mis kunagi tehtud sai ;)
Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 836
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

Re: 21051, vasepoiss, 1986

Postitus Postitas kristjan92 »

See masin otsib kõrvalistuja poolset lanzeroni. Kui kellelgi on siis pakkuge.
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 261
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Re: 21051, vasepoiss, 1986

Postitus Postitas teitur »

kristjan92 kirjutas:See masin otsib kõrvalistuja poolset lanzeroni. Kui kellelgi on siis pakkuge.

Tervet lansekat või on ainult vedrukandur läbi? Kandureid on eraldi ka saada nt. Ladapower.com
Omale tellisin sealt ja vahetasin ära.
Kasutaja avatar
vasepoiss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 66
Liitunud: 19 Juul 2015 21:19
Asukoht: Tamsalu
Autod: 21051

Re: 21051, vasepoiss, 1986

Postitus Postitas vasepoiss »

Saan arvatavasti VäikeMägilase käest tellida terve ühe poole
Pilt

Selle vahetamiseks läheb siis kui ennem üle keskmise kerega uut masinat ei leia.
Põhjustest ja tagajärgedest räägin kunagi siis pikemalt kui miskit ka toimub.
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: 21051, vasepoiss, 1986

Postitus Postitas Hulkur »

Arvan, et mingi kamm kunagi akuga olnud...

Aga ära lase praadida... pane mõni pilt ikka! ;)
Kasutaja avatar
vasepoiss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 66
Liitunud: 19 Juul 2015 21:19
Asukoht: Tamsalu
Autod: 21051

Re: 21051, vasepoiss, 1986

Postitus Postitas vasepoiss »

Tervist jälle. Teine postitus siis siin aga liialt paljugi on kirjutada. Alustaks siis 14. oktoobrist, kui sai käidud sügiskruiisil või hooaja lõpetamisel Ladaklubiga. Peale Järva-Jaanis olemist suundusime Kristjaniga kodu poole. Metsateel enne kodu otsustasime, et Kristjan sõidab ees "nulli ja ma üritan sabas püsida". Tuli siis üks pimekurv ja ma suundusin sisekurvi, alateadus vasardas et sealt nüüd kindalasti tuleb ka keegi vastu. Ja oh imet, tuligi üks hallikmetall Touran samakiirelt kui meie. Pidin kiirelt otsustama ja tõmbasin rooliga kiire liigutuse paremale ja kuna kartsin, et asi läheb käest kui järsku uuesti vasakule keerata, tegin seda veidi rahulikumalt ja sõitsin parempoolsete ratastega murule. Minu õnnetuseks aga käis üks kõva jumakas ja kuusepuu möödus meist küllaltki ligidalt ja kiiresti. Nägin vaid kuidas esiklaas mõranes ja sõber kõrvalistmel hüppas :cry: Järgnes hull kaapimishääl ja jäime keskteed seisma. Nii kui autost välja saime oli pilt selge, kojujõudmine saab keeruline olema. Lähemal uurimisel selgus et olin parempoolse esirattaga kivisse pannud mis omakorda keeras selle kivi püsti ja lõi ka tagumise velje kõveraks. Ja loomulikult ei jäänud ka esisild puutumata. Käänmik koos alumise šarniiriga oli alumisest õõtsast välja rebitud ja ratas all nagu Back to Future Deloreanil.

Pilt
Pilt
Pilt

Järgmisena saabus kohale ka sõber Kristjan ja Marek. Sai hakatud mõtlema mida teha. Püüdsime saada nii konna, treilerit või käru, kuid tulutult. Kellaaeg hakkas jõudma hilisematesse tundidesse ja hämardus juba kergelt. Samuti hakkas ka taevast vihma kallama :D Mõtlesime läbi mitmeid variante, kuni Marekul tuli idee kasutada Audi 80 tagasilda. Suundusimegi garaazi, lõikasime maha ühe poole audi tagasillast ja vedasime selle metsa koos koormarihmadega. Sild läks autole alla ja tõmbasime selle koormarihmadega ümber sillatala kinni. Võttis mitu katsetust kuni lõpuks see sinna pidama jäi. Kuna vasakpoolne ratas oli nüüd ainus mis keeras, hakkas see märgade lehtede peal läbi libisema ja auto ei keeranud muidu kui keegi pidi kapoti peal istuma. Nii saime lõpuks auto mulle koju kärutatud (pauk juhtus õnneks umbes kilomeeter enne kodu :D ).

Pilt
Pilt
Pilt

Esialgsel vaatlusel tundus, et vahetust vajavad osad on õõtsad, rooliotsad ja sillatala. Masin seisis mitu nädalat kuni sain vajalikud sillaosad ja hakkasin neid ette valmistama allapanekuks. Otsustasin, et vaatan veel kindluse mõttes korra auto üle, et rohkem üllatusi ei tuleks. Silmasin koopast poolraami liitekohta, mis jookseb kõhualla, et see on veidi kortsus ja haljas. Siis hakkas kahtlusi tekkima kere sirgsuse osas ja vaatasin ka kapoti alla ja päris hirmus hakkas. Tulemüür oli kortsus ja pendelhoova koht oli tubli 2-3cm salongipool. Lühidalt öelduna oli lansekas kõver :oops:
Kutsusin siis kohale sõber Hansu, kes keretöödega leiba teenib ja palusin tal olukorda hinnata, kas püüda taastada või otsida uus kere. Esialgne plaan oli seejärel hakata uut keret otsima.
Möödus jälle hulka aega, otsisin ja võtsin kontakti mitmete müüjatega kuid kõik hüppasid alt. Samaväärset kere oli seega väga raske leida.
Kuna Hans oli ka välja pakkunud kogu ühe poole koopa vahetuse otsustasin, et tuleb ka siis kanali peal see üle vaadata, et põhi kortsus poleks. Enne kui sain sõbra juurde kanali peale sõita, kiskusin alt audi silla ja keerasin uue õõtsa kuidagimoodi sinna alla, et ta omaljalal seisaks ja kuidagi keeraks.

Pilt

Mareku garaazis selgus, et põhi on väga heas seisus ja kannatada ongi saanud lanseka ühenduskoht põhjaaluse poolraamiga ja tulemüür. Järgmisena sai kokku lepitud aeg millal Hans saaks masina ette võtta ja vahetada kogu terve parempoolne koobas koos koopapleki, lanseka, püstaku jms mis sinna juurde kuulub tulemüürist kuni ninani. 24. detsembril sõitsin uuesti sõbra garaazi, võtsime mootori ja kasti maha ühe tunniga ja vedasime pilli Hansu juurde.
Tuli aastavahetus ja möödus veel mitu kuud, kuna Hansul oli kahjuks palju tegemist ja tuli asju vahele ning jäi sigulli tegemine tahaplaanile. Märtsis sai ta selle ette võtta ja viisin talle kõik vajaminevad jupid. Mõne nädala pärast selgus, et venemaalt saadud koopatükk oli nii kõveralt tehases kokku lastud, et seda ei olnud võimalik kuidagimoodi sinna sobitada. Hans otsustas, et tõmbab vana pleki uuesti sirgeks ja vahetab ära lansekapleki. See kindlustas, et säilib võimalikult palju originaal keevituskohti ja ei pea midagi sobitama hakkama. Tema sõnul tuli tulemüür koos koopaga suhteliselt lihtsalt tagasi, kuna plekk on neil nii õhukene :)

Pilt

Kahjuks algstaadiumist ununes mul ära teha pilte. Siin on juba enamus keret tagasi sirgeks tõmmatud. Peale lansekapleki lahti lõikamist sai ta veel rohkem tulemüüri välja tõmmata. Hetkel kaob ära lihtsalt arusaam, kui hull tegelikult seis alguses oli :)

Pilt
Pilt
Pilt

Sai ka pandud uus tiib mis avariis samuti kõvera oli läinud. Keerasin uue silla alla ja saigi peale 6 kuud sirge kerega oma ratastel koju veereda.
Kuna vahepeal sain kasutamiseks garaazi, sai ta sinna veetud ja veidi veel silladetaile vahetatud ja sobitatud.

Pilt
Pilt

Seejärel vedasime ta uuesti Mareku juurde ja panin mootori talle ka peale.

Pilt

Sai veidi aega veel sätitud asju ja siis püüdsin käivitada. Mootor käis, kuid veidi kahlaselt. Segu oli rikas ja süüde hiline. Selgus, et süüdlane oli talvega kanalis ära koolenud lambdaandur. Samuti oli probleemiks, et miks paremale keerates rool kuskile vastu käib. Selgus, et sillatala oli lõhkunud nii torukolde kui ka painutanud püksid ära. Seega käis pendelhoob vastu pükse mõnuga. Torukolde asendasin hetkel malmkollektoriga ja pükstele keevitasime vahele torujupi, et ülemist toru veidi ettepoole saada.

Pilt
Pilt

Hetkeseisuga on vaja veel keerata esisild enam-vähem sirgeks, et sõita sillastendi. Samuti vajab vahetust esiklaas ja ka kaks velge. Ilmselt tuleb veel uurida veidi mootoripoolt, kuna tundub, et miskit pole veel päris õige.

Sai küllaltki pikk lugu kuid aega on ka sellest möödunud nüüd ka 7 kuud ja juhtunud ka palju :) Hea meel on, et mul on sellised sõbrad, kes olid nõus mulle appi tulema ja koju aitama 8-)
Kasutaja avatar
vasepoiss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 66
Liitunud: 19 Juul 2015 21:19
Asukoht: Tamsalu
Autod: 21051

Re: 21051, vasepoiss, 1986

Postitus Postitas vasepoiss »

3 kuud on möödunud viimasest kirjutisest ja mõndagi on selle aja jooksul juhtunud.
Ilmselt järgmise asjana panin ma luugile tiiva, mis oli sügisest peale külge panemist ootamas. Konks sai ka ära võetud
Pilt
Pilt
Seejärel sain ka omale kaks uut ratast, mis on veidi väiksema ETga kui esimesed ja istuvad rohkem koopaga tasa taga.
Pilt
Pilt
Pärast seda soovisin ka siiski selle mootoriga tulnud torukolde korda saada ja tegin negatiivi malmkoldest, et pärast lahtilõigatud flantsiga torukolle sinna kinnitada ja õige nurga ja asendiga kokku keevitada.
Pilt
Pilt
Seejärel sai alustatud pikka tööd juhtmestiku kallal, mis mul mootorivahetusest saadik põrandal oli vedelenud
Pilt
Pilt
Juhtmestikust sai kohe alguses välja lõigatud veel immoga seotud pahn ja ka eemaldatud originaal ventika juhtmestik (vajadusel on võimalik see tagasi pookida).
Lisaks tuli pärast veel mitu mitu meetrit juhtmeid sealt välja lõigata, kuna pikkused lühenesid tohutult
Pilt
Pilt
Eesmärgiks oli juhtmestik võimalikult palju ära peita, seega võttis juhtmete vedamine, sättimine, peitmine ja selle kordamine pika aja :)
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Siis sai valu antud teibirullile :D
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Vasktorust tehtud kaabliking
Pilt
Pilt
Et juhtmed vähem liiguks siis sai ka tehtud kiirelt klambrid plekist ja isekahanevast rüüst
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Plaadi kinnitamiseks, väänasin ka plekitükid, millega ta kindalaeka alla rippu saaks asetada
Pilt
Kõige silmatorkavam koht, kus juhtmestikku võib kohe märgata on süütepooli juures.
Pilt
Pilt
Kõik mis jäi teiselepoole mootorit on veetud sisselaske keskelt/alt, kõrvuti kütuselatiga.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kuna seltsimees Viin soovitas mul selle kompoti ametlikult arvele võtta (tänud Viin et viitsisid jaurata :D ), siis saigi ühendust võetud maanteeametiga ja esitatud avaldus. Vastus oli nendepoolt positiivne, väikse erandiga, et mootor tuleb komplekteerida katalüsaatoriga. Veidi aega sai mõeldud ja asja uuritud, kuid lõpuks sai selgekes et eks see kati alal panek ongi kõige lihtsam moodus asi ära teha.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Summuti sai nüüd veidike jämedam, sigulli originaal mõõt vististi( ennem oli ikka väga peenike hernepüss seal).
Pärast seda lõpetasin ka sisselaske, kuna hiinast saabusid silikoonlõdvikud.
Pilt
Pilt
Siis sõitisin tööle, kus tegin talle sillastendi, et saaks vähe sirgemate ratastega sõita. Pärast ilmnes tõsiasi, et auto parem külg on madalamal kui vasak (ilmselt väsisid vedrud ära kui ta mul siin röötsakil seisis).
Pilt
Eile sai siis masin ette näidatud arkis. Enne sinna minekut käsiin ka ÜV punktis gaase mõõtmas. Sealt öeldi, et gaasid on 5+ ja anna aga minna. Onule arkis ei meeldinud, et ta nii kirju on ja ütles et teeme värvi "mitmevärviline" :D
Üldiselt läks asi sujuvalt ja muudatused said sisse kantud ja uus pass väljastatud. Peale seda suundusin uuesti ÜV punkti ja lasin ka ülevaatuse ära teha. Seegi laabus kenasti ja nüüd peale 10 kuud on see pill jälle legaalne ja sõidab omal jalal :)
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
vasepoiss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 66
Liitunud: 19 Juul 2015 21:19
Asukoht: Tamsalu
Autod: 21051

Re: 21051, vasepoiss, 1986

Postitus Postitas vasepoiss »

Märkimata jäi ka see, et vahepeal sai ette pandud uus klaas, Elva tehase toodang, Saint Gobain. Ette läks ilusti esimese korraga ja ei valmistanud suuremat peavalu esimest korda klaasi installeerides.
Tuli ka mõte proovida "kerevärvi" bannerit klaasile panna. Tellisin hiinast nagu ikka jupi kilet ja panin õhtuhämaruses enamvähem ta sinna ka peale, Tihendi äärest jäi lõige veidi inetu, kuna valgust hakkas seeaeg juba nappima. Eks ole näha kaua see seal peal on, kas hakkab see ennem mulle närvidele käima või mõnele muule üksusele :D
Pilt
Pilt
Pilt
Vasta