2121 Niva, Ratsoup, 1983

2121 Niva, Ratsoup, 1983

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 836
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

Re: VAZ 2121 Niva, Ratsoup, 1983

Postitus Postitas kristjan92 »

ratsoup kirjutas:Huvitav fakt @ teistpidine kardaani pöörlemissuund. :D Kas see teine pöörlemissuund tuleneb käigukastist, või käib juba TDI mootor nö teist pidi?


Ma olen kusjuures erinevaid vaheplaatide lahendusi otsinud internetist. Samuti üritanud leida ka mingit teada tuntud lahendust, mis tagaveolise kast võiks TDI mootori otsa enam-vähem mõistlikult sobida. Sellega on see, et enne peaks ikka teadma mida valmis ostad, mitte et ostad mingi kasti ja siis kratsid kukalt.

Eks see VW diisel pole täiesti kindel. Ilmselt elu teeks lihtsamaks BMW E36 1.8 bens näiteks. Aga pole nagu seda võlu sellel projektil.

Olen avatud soovitustele @ käigukast/vaheplaat lahendus TDI mootorile. :)
Lõin googlesse mingid read ja keidsin kohe :) .
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=792
http://ladaklubi.ee/foorum/viewtopic.php?t=5127
Ja nii edasi :) ..
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.
r
ratsoup
Foorumi kasutaja
Postitusi: 34
Liitunud: 27 Aug 2017 12:20
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 2121

Re: VAZ 2121 Niva, Ratsoup, 1983

Postitus Postitas ratsoup »

See ning ka mitmed muud kodumaised ja välismaised foorumi teemad on mul läbi käidud. Asi selles, et need on kõik hea 10+ a vanad. Selle tõttu on pildimaterjali või lingiga viited vaheplaatidele ei tööta enam. Nimede järgi otsides pole leidnud veel ühtki vaheplaati kit-i 1.9TDI mootorile, mis ühendaks selle mõne siinmail levinud tagaveolise käigukastiga. Või infot, et näed, võta see kast ja tee selline vaheplaat.

Täna leidsin ühe pärli, kust üht-teist õppida: https://www.bmw2002faq.com/forums/topic ... di-19-alh/

BMW 2002-e sisse pandud 1.9TDI. See on juba uunikumi raiskamine minu meelest, aga tehniliselt sarnane projekt.

Internet on suur ja lai. Ma ei väidagi, et olen jõudnud selle läbi lugeda. Küll aga esmaste otsingute peale pole veel leidnud head ja käega katsutavat tehnilist lahendust. Eriti pärast seda kui sain teada, et VW 4WD kasti kardaan käib valet pidi ringi. :)
j
J.Aru
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 26 Aug 2014 12:36
Asukoht: Rahkla
Autod: 21063

Re: VAZ 2121 Niva, Ratsoup, 1983

Postitus Postitas J.Aru »

74kw ja 96kw pumppihustitega mootorid, 66kw ja 81kw sellest natuke lihtsamad, kõrgsurvepumbaga. :) Mootori kood asub ploki peal, iseasi kui palju osatakse ja kontrollitakse seda. Muidugi minul näiteks ilutseb ploki peal AHU (66kw) kuigi tegelikult 81kw ehk siis raua osa sama ja vahetatav (vahe turbos, pihustites, ajus, muu peaks sama olema). Välimuse järgi kogenematu silm neil vahet ei tee.

Juhtmestiku osa idee poolest võiks samuti olla üsna lihtne teha, kuna Passatil, A4-l ja vist ka A6-l saab mootori juhtmestiku salongi omast saab pistikutest eraldada. Mootori vaheleistutamine aravatavasti nii lihtne ei ole, eriti sobiva käigukasti leidmine.

Sellel bemmil tundub olema risti mootor peale pandud, seda ei oska kommenteerida palju neil vahet on. :)
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 547
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Re: VAZ 2121 Niva, Ratsoup, 1983

Postitus Postitas twist »

Küll poolakad mingit sobivat juppi toodavad, see on imede maa.

Kõige reaalsem lahendus on võtta 1,9tdi mootori sidurikoda ja keevitada see sobiva käigukasti külge.
r
ratsoup
Foorumi kasutaja
Postitusi: 34
Liitunud: 27 Aug 2017 12:20
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 2121

Re: VAZ 2121 Niva, Ratsoup, 1983

Postitus Postitas ratsoup »

Näkkas korraks. Leidsin sellise asja:
http://www.rwdmotorsport.com/vw-audi-1- ... using.html

Käigukast peaks siis olema see, mida peaks olema leida 5 käigulise Ford Sierra seest:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Type_9_transmission

Vahepeal sain Niva ukselukud tööle ja tagumise seljatoe toetamise kronsad ostetud ja külge kruvitud. Üks fiksaator jätkuvalt puudu. Ühtlasi kuna ilm on koledaks läinud otsustasin, et aeg auto garaaži ajada. Kui nüüd aus olla, siis on see ilmselt esimene auto mis selles garaažis olnud on alates valmimisest 80ndate keskel. Nimelt sissesõidu kaldenurgad on selline, et sinna kõlbabki sõita vaid Nivaga. :D

Pilt

Üldiselt on vist nii, et ega ma selle suure ehitamisega ilmselt enne kevadet pihta ei hakka. Pole lihtsalt kohta kus teha - peab maal ruumi tegema. Seega on seni aega plaani pidada kui tegemiseks läheb ja pisikeste asjade kallal nokitseda ja varuosasid hankida. :)
r
ratsoup
Foorumi kasutaja
Postitusi: 34
Liitunud: 27 Aug 2017 12:20
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 2121

Re: VAZ 2121 Niva, Ratsoup, 1983

Postitus Postitas ratsoup »

Vahepeal on natuke ka nokitsetud. Rooliloksu sai reguleeritud. Lisaks sellele tõstsin auto üles nii palju kui sain, et teostada erinevaid mõõtmisi auto alt käigukasti jms vahetusega seoses. Muidugi hooletusest suutsin kapoti vasta garaaži lage tõsta... :) Eks vigadest õpitakse, muud midagi.

Küll aga selgus tõsiasi. Ford Type 9 kast ei mahu mitte mingi valemiga Nivasse, sest on liiga pikk. Lada enda kasti pikkus on ca 55cm, Type 9 on aga 77. Mis tähendaks aga mootori nihutamist ettepoole 22 cm - mis aga poleks variant. Seda lahendust kasutades oleks lahendus vaid terve vahekast nihutada taha poole + teha üks kardaan lühemaks, teine pikemaks. Mida nagu esimese ropsuga hea meelega teha ei tahaks. St kõikide hoobade asukoht muutuks automaatselt.

Seega jätkuvad käigukasti kandidaadi otsingud. Pikkus võiks olla max 57cm. BMW kastid tunduvad sümpaatsed pikkuse tõttu. Seal aga häda selles, et Starter on juhi pool mootorit. TDI mootoritel aga teisel pool. TDI mootoritel osadel on starter üldse käigukasti pool. Ehk siis kui minna BMW kasti peale, siis mingi starteri tõttu sidurikoja hakkimine tuleb ette võtta. Mingit valmis lahendust samuti pole. See tähendab jällegi, et vaheplaat vaja ise teha.

Kurat noh... vb on lihtsam ikkagi vahekast taha poole lükata ja kasutada Type 9 kasti? :P
twist kirjutas:Kõige reaalse lahendus keevitada sobivale kastile 1.9 sidurikoda
Oskad sobiva kandidaadi välja pakkuda koos mehega, kes selle ära teeb? :) Olen mõnele keevituse teemale peale sattunud. Need on aga olnud väga sarnaste (sama tootja) kastide sidurikodade vahetus. Eks see ole ikka nii, et iga mees mõtleb oma oskuste ja võimete piires. Aga hea meelega kaaluksin seda varianti.
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 547
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Re: VAZ 2121 Niva, Ratsoup, 1983

Postitus Postitas twist »

r
ratsoup
Foorumi kasutaja
Postitusi: 34
Liitunud: 27 Aug 2017 12:20
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 2121

Re: VAZ 2121 Niva, Ratsoup, 1983

Postitus Postitas ratsoup »

Ohoo, tänud viite eest! :P Võtan härradega ühendust.

Mis puudutab aga minu Nivat, siis asjad on arenenud pigem negatiivses võtmes. Nimelt üks õhtu Nivaga koju sõites hakkas kostuma mootorist just madalatel pööretel nagu mingit perioodilist sahisemist. Kõrgematel pööretel polnud kuulda. Jõud polnud nagu mootorist kadunud. Jõudsin koju kenasti. Tulemus on aga see, et käima uuesti ei lähe. Juba käivitades on kosta ka ebaharilikku häält koos sahinaga. Kui piisavalt palju käiata kaob sahin ja jääb nagu selline mulje, et kompressioon on kadunud - käib kuidagi lihtsalt ringi, podinat ka ei tee. Mootoris õli normis, olgugi, et alt otsast mootor mõnusalt õline (juba varasem teema). Kütuse pump kenasti töötab, seal taga ei tohiks käima minek olla. Lisaks sellele, sahisev hääl ei saaks ka sealt tulla.

Ehk siis küsimus, suurele ringile, mis kurat seal nüüd siis otsad andis ikkagi? :) Ega hullu vast pole, sest nii või teisiti läheb mingi muu mootor peale. Lihtsalt oleks võinud veel jätkuda seda nö pooleks aastaks vähemalt.

Vahepeal olen ümberehituse lahendust edasi mõelnud. Ja jõudnud selleni, et ehk on hoopis mõistlik lahendus unustada see VW 1.9 teema just nimelt käigukasti sobitamise jandi tõttu ja võtta midagi, mis on juba algselt tagaveolisele mõeldud. Ehk siis BMW 318tds mootor, M41 - 1,7 turboga diisel, 66kw. Chippides saab sealt natuke veel kätte ja see peaks täiesti piisav olema juba.

Elu tundus juba väga ilus, aga siis vaatasin BMW kastide ülekande arve ja hakkasin ropendama. BMW kastidel on nimelt 5 käik otse. Niva on aga ehitatud eeldusega 4 käik otse. Ehk siis BMW kastiga kompott tähendaks Niva 3.9 kordajaga diffritega et BMW 5 käik = Lada 4 käik. Ja maanteel 90km/h = 2700 rpm mida on selgelt palju. Rääkimata sellest, et kohalt võiks ära minna teise käiguga - esimene kõlbaks ilmselt kõige paremini kaubanduskeskuse parklas inimeste stalkimiseks. :D

Hakkasin uurima, ehk on seda mootorit pandud mõne muu auto sisse, kus on 4 käik otse. Tuleb välja, et M41 suuremat venda mis on 2.5tds mootor, on pandud Opel Omega sisse. Kuna mootori plokk on sama on tugev eeldus et ka käigukastid peaksid vahetatavad olema. Googlist pilte vaadates tundub ainus erinevus olevat starteri asukoha nihe ca 3-4 cm. Plaanin nüüd lähipäevil minna mõne 318tds pealt vaatama, kas sellel on ka mingi märgiline tähtsus. Kui ei ole, siis tundub selline lahendus võrreldes muude aretamistega tubli võit nikerdamises. Hooratas, sidur ja siduri korv tuleb küll aga testimise käigus sobitada. Seal on erinevused sees, alustades sellest, et käigukasti võllil on erinev arv nuute Omega vs 318tds.

Seega seni veel asi teoreetiline, Niva seisab hoovis ja käin nädalavahetustel maal küüni koristamas, et oleks kuskil seda projekti alustada. :)
n
NugisEST
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1
Liitunud: 05 Apr 2020 05:10

Re: 2121 Niva, Ratsoup, 1983

Postitus Postitas NugisEST »

Tegin eraldi kasutaja, et uurida kaugele projekt jõudis :D
Vasta