21063 1300SL Pistola 1983

21063 1300SL Pistola 1983

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
p
pistola
Foorumi kasutaja
Postitusi: 19
Liitunud: 23 Juul 2017 12:06
Autod: Vaz 21063, Vaz 21011, Lada Niva

21063 1300SL Pistola 1983

Postitus Postitas pistola »

Tervitus seltsimehed

Peale nii umbes nädalast tuhlamist erinevates müügiportaalides veeres juhuslikult täpselt naise sünnipäevaks maja ette selline masin. Proua oli eelnevalt korduvalt maininud,et siksiga sõidaks küll iga päev. (kuigi pere igapäeva sõiduk on 25 aastat noorem) Mõeldud - tehtud :

Pilt

Eelnevalt käisin vaatamas ühte 03-e, teisena siis kõnealust masinat ja selle kasuks sai otsustatud kohe,kui eelmine omanik masina garaazist välja ajas,kuigi hind oli poole kallim.

Masinast lähemalt : Kere on okei, põhi korras,karbid timmis. Siin ja seal on üle-eelmise omaniku poolt tehtud värviparandused pintsliga ja täiesti teist tooni värviga. Peamiselt esiklaasi alumine serv ja nurgad,kus on näha ka roostet.
Mootoriruumis on märgata mitmeid uusi osasid. Sisu on korralik - õmblustest lahti on vaid juhiistme servad.
Kindalaeka all on isevalmistatud mingisugune lisariiul, mis seni tegelikult väga häirinud polegi.

Praeguseks on "sipsik" meie käes olnud 9 päeva,mille jooksul oleme maha sõitnud umbes 600 kilomeetrit,millest enamiku moodustab maanteel kulgemine 80-90 kmh. Kogemata ajasin välja ka 115,aga lärm kiskus jube suureks.
Kütusekulule pole siiani pihta saanud.

Kohe peale auto ostmist käisin Kauplus Volga-s tarkust kogumas. Sai ostetud tagavaraks (isa soovitusel :) ) uus jagaja kaas,mingi väga vajalik "kondekas".Ostetud sai ka "laadimise relee?",sest vahepeal peale käivitamist jäi aku tuli põlema ja see kustus vaid peale vastu releed koputamist. Uus relee muidugi selle probleemi lahendas,kuid tekitas paar lisaküsimust, kuid nendest kirjutan teine kord. Ventilaatori rihm jäi seekord soetamata,aga saab kindlasti lähi ajal ostetud. Poes veetsin lõpuks umbes 2 tundi ning lisaks varuosadele sain lihtsalt omamoodi laheda kogemuse osaliseks,sest poeomanikul on palju rääkida ja kõigest.
Järgmine päev panin küttevoolikule vahele lisafiltri(enne pumpa),jällegi isa soovitusel kellel kunagi samasugune masin oli. Praegu on sipsik igapäevaselt liikvel.

Kuna praegu pildimaterjali üldse pole,siis kirjutan järgmistes postitustes piltide kõrval pikemalt ka plaanidest,probleemidest ja küsin kindlasti ka hästi palju küsimusi.

Lühidalt on plaanis säilitada auto originaalsus ning kasutada teda vajadusel ka igapäevasõidukina v.a talvel.
p
pistola
Foorumi kasutaja
Postitusi: 19
Liitunud: 23 Juul 2017 12:06
Autod: Vaz 21063, Vaz 21011, Lada Niva

Re: 21063 1300SL Pistola 1983

Postitus Postitas pistola »

Õhtust härrased. Praegu koju sõites panin tähele sellist "anomaaliat" kus autol kõik tuled kergelt vilguvad. Tegin kiirelt video ka :

https://youtu.be/EVb239c8yow

Ilmselt midagi pingeregulaatoriga? Tohib üldse sõita sellise erroriga?
Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 191
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21063 1300SL Pistola 1983

Postitus Postitas madmur »

Kas vilguvad koguaeg või kui palju tarbijaid taga?
Arvan, et pingeregulaator või kaitsmed tõenäoliselt. Tasub multimeetriga üle mõõta, mida laadimisvool teeb.
Kui päris laes, siis võib akut küpsetada aga muidu ei tohiks probleemi olla.

Uut generaatorit ei tasu ilmselt veel ostma tormata.
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2371
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Re: 21063 1300SL Pistola 1983

Postitus Postitas reiner »

Mul oli täpselt sama probleem kopikal. Kui ma õigesti mäletan, siis pingeregulaatori vahetus ei aidanud, aga anomaalia kadus peale kaitsmeploki vahetust ning osaliselt armatuuri aluse juhtmestiku uuendamist.
Lower your standards and you'll never be disappointed!
p
pistola
Foorumi kasutaja
Postitusi: 19
Liitunud: 23 Juul 2017 12:06
Autod: Vaz 21063, Vaz 21011, Lada Niva

Re: 21063 1300SL Pistola 1983

Postitus Postitas pistola »

Vilguvad silmaga nähtavalt juba kui kohalt võtan,ning tundub et kiiruse/pöörete kasvades vilkumise sagedus ka tõuseb. Koha peal tuksudes ei saa nagu aru ja kui maanteel käigu välja võtan ja pöörded maha lasen. Vot tarbijate vähendamist pole proovinud veel.
madmur kirjutas:Kas vilguvad koguaeg või kui palju tarbijaid taga?
Arvan, et pingeregulaator või kaitsmed tõenäoliselt. Tasub multimeetriga üle mõõta, mida laadimisvool teeb.
Kui päris laes, siis võib akut küpsetada aga muidu ei tohiks probleemi olla.

Uut generaatorit ei tasu ilmselt veel ostma tormata.
Mis nende kaitsmetega olla võib? Kogu ploki probleem või mõni üksik kaitse läbi?

Panin huvi pärast vana laadimise relee tagasi,see probleemi ei lahendanud. Küll aga lahenes sellega anomaalia mis tekkis peale uue relee paigaldamist. Nimelt madalamatel pööretel(näiteks manööverdades) hakkas aku tuli tihti põlema,ning vilgutas aku tuld paar korda ka siis kui suunatuld kasutasin.


Kauplus Volga ees sai targemate meestega laadimist mõõdetud... oli sinna 12,7 kanti ja kõvasti tuuritades üle 13 ei läinud. Pakuti et generaatori harjad läbi - ostsin uued,ootavad paigaldamist.


Kuna ise suurem autospets ei ole ning kohta ka hetkel pole,kus nokitseda siis konkreetse probleemi lahendamine saab toimuma järgmine nädal. Siis lasen geneka ja starteri maha võtta ja las jällegi targemad mehed menetlevad juhtumit.
j
J.Aru
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 26 Aug 2014 12:36
Asukoht: Rahkla
Autod: 21063

Re: 21063 1300SL Pistola 1983

Postitus Postitas J.Aru »

Isiklikult prooviksin kõigepealt korraliku laadimisreleega, iseasi kellelt laenata kindlalt toimivat. Palju tarbijaid oli taga kui laadimist mõõtsite? Ise otsisin ka eelmisel nädalal laadimist 06el, ilma tarbijateta oli 14 midagi aga lähituledega 12,5 ja vähem ehk akupinge ning generaator ei laadinud. Teise pingeregulaatoriga sai asi korda.
p
pistola
Foorumi kasutaja
Postitusi: 19
Liitunud: 23 Juul 2017 12:06
Autod: Vaz 21063, Vaz 21011, Lada Niva

Re: 21063 1300SL Pistola 1983

Postitus Postitas pistola »

Kiire update generaatori teemal. T6enäoliselt jääb generaator "lahjaks" sest ilmselt eelnevate omanike poolt paigaldatud elektril töötava ventilaatori käima hakkamisel (kui mootori temp on üle 90) siis sureb auto välja.
100% kindel ei v6i selles olla,aga vajab taaskord järele proovimist v6imsama generaatoriga.
Sellest ka järgmine küsimus : mitme amprised generaatorid üldiselt vazidel on ja kust ma võiksin saada vazile sobiva,aga võimsama generaatori?


Laadimisrelee ostsin uue ja see vilgutab tuld juba ka siis kui suunatuli sisse lülitada.
v
Vaalo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 140
Liitunud: 01 Nov 2007 16:24
Asukoht: Tallinn
Autod: vaz 2101, vaz 21033

Re: 21063 1300SL Pistola 1983

Postitus Postitas Vaalo »

pistola kirjutas:...ilmselt eelnevate omanike poolt paigaldatud elektril töötava ventilaatori käima hakkamisel (kui mootori temp on üle 90) siis sureb auto välja.
Millest järeldad, et elektrivent on isearetus?
p
pistola
Foorumi kasutaja
Postitusi: 19
Liitunud: 23 Juul 2017 12:06
Autod: Vaz 21063, Vaz 21011, Lada Niva

Re: 21063 1300SL Pistola 1983

Postitus Postitas pistola »

Vaalo kirjutas:
pistola kirjutas:...ilmselt eelnevate omanike poolt paigaldatud elektril töötava ventilaatori käima hakkamisel (kui mootori temp on üle 90) siis sureb auto välja.
Millest järeldad, et elektrivent on isearetus?
Kusjuures ega ise ei järeldagi,olen lihtsalt paari kommentaari kuulnud,et tundub ise aretatud olevat see ventikas.


Eile õhtul tegin huvitava tähelepaneku : maanteel sõites,kui kõik tuled,pirnid,lambid taaskord vilkusid lülitasin sõidutuled välja. Kohe kui välja lülitasin,hakkas põlema ka aku tuli. Mida siit järeldada võiks,kui tarbijate vähendamisel selline asi juhtub.
Samas linnas s6ites madalatel kiirustel,siis näiteks suunatule kasutamine paneb samamoodi akutule p6lema.
Minu pea ei võta sellist loogikat kinni kahjuks :puzzled
v
Vaalo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 140
Liitunud: 01 Nov 2007 16:24
Asukoht: Tallinn
Autod: vaz 2101, vaz 21033

Re: 21063 1300SL Pistola 1983

Postitus Postitas Vaalo »

Uurisin mis ma uurisin seda siin teemas olevat rohket pildimaterjali, aga vat mina sealt tuvastada ei suutnud, kas kõnealune elektrijõul töötav ventilaator on tehase originaal või isearetus. Eelnevalt kirjutasid, et ostsid uued geneka harjad, aga kas Sa need juba ka paigaldanud oled? Ainuke mõistlik põhjus alustada veaotsingut pingerelee, mitte harjade vahetusest, on minu arvates lihtsalt selle protseduuri lihtsus. Lisaks on laadimistulel endal ka veel eraldi relee, mida tasuks kontrollida. Nii või teisiti, multimeeter on elementaarne tööriist juhtmetes pusimise juures.
p
pistola
Foorumi kasutaja
Postitusi: 19
Liitunud: 23 Juul 2017 12:06
Autod: Vaz 21063, Vaz 21011, Lada Niva

Re: 21063 1300SL Pistola 1983

Postitus Postitas pistola »

Tere taas

Kiire update : ostsin täna multimeetri ja uurisin natuke asja kapoti all.
Tühikäik ja sõidutuled : max vool 13,1
Tühikäik ja sõidtuled OFF : kõigub tugevalt 14-15,5 vahel ja akutuli hakkab põlema.
Enamvähem sama kehtib tuure kuskil 2000+ peal hoides või sõites,aga siis käib salongis ja väljas selline disko kuna kõik tuled vilguvad samas taktis.

Positiivne selle vilkumise juures on see,et koos tuledega "vilguvad" ka kõik maanteepostid ja liiklusmärgid :lol:

Generaatoril sai harjad vahetatud eelmine nädal.
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 453
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Re: 21063 1300SL Pistola 1983

Postitus Postitas Edel »

pistola kirjutas: Positiivne selle vilkumise juures on see,et koos tuledega "vilguvad" ka kõik maanteepostid ja liiklusmärgid :lol:

Generaatoril sai harjad vahetatud eelmine nädal.
Proovi mõnda teist akut. Tulede vilkumine võib ka aku viga olla. Vähetõenäoline, aga proovida võib.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
p
pistola
Foorumi kasutaja
Postitusi: 19
Liitunud: 23 Juul 2017 12:06
Autod: Vaz 21063, Vaz 21011, Lada Niva

Re: 21063 1300SL Pistola 1983

Postitus Postitas pistola »

Korra mõtlesin ise sama,aga akul see kontroll tuluke annab rohelist,seega pole osanud akut süüdistada.

Eks tuleb ikka genekas ja starter uued vaadata. Neid läheb nii või naa kunagi tarvis.

Tänane tulemus : 4 korda käivitasin võtmest,1 korra käivitasin gravitatsiooni ja kallakuga.
Enam ei kuule võtme keeramisel isegi klõpsu,nüüd on lihtsalt vait. Mõne aja pärast ikkagi ajab starterit ringi kui hästi läheb ja saab mootori käima.
Kahju et vända varianti minu masinal pole,oleks hulga lõbusam käivitada.
v
Vaalo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 140
Liitunud: 01 Nov 2007 16:24
Asukoht: Tallinn
Autod: vaz 2101, vaz 21033

Re: 21063 1300SL Pistola 1983

Postitus Postitas Vaalo »

Tõmberelee või süütelukk. Proovi starterist süütelukku minev juhe otse akule ühendada, saad ühe nendest välistada.
Üleeile ilmnes minu autol täpselt sama probleem: süütevõtit keerates ei teinud isegi klõpsu, samas aku oli täis. Kahtlustasin kohe umbes kuu aega tagasi kauplusest "Volga" ostetud suurepärast, ja mis peamine, kvaliteetset Venemaal uustoodetud tõmbereleed. Täna starterit laiali lammutades ilmneski meeldiv tõsisasi: solenoidi massiühendus oli lahendatud nii, et lahtine traadiots oli lihtsalt torgatud selle jämedate klemmide korpuse ning metallplaadi vahele, mis siis omakorda pingutatakse kolme tikkpoldiga. Kuna starter aga teatavasti asub suhteliselt lähedal väljalaskekollektorile ning klemmide korpus on valmistatud bakeliidist, siis võib selline ühendusviis mõnusaid üllatusi pakkuda peamiselt ühenduse puudumise näol. Homme võin sellest jupist pilti ka teha, kui meeles on ja viitsin.
f
Frequency
Foorumi kasutaja
Postitusi: 14
Liitunud: 04 Juul 2017 15:57

Re: 21063 1300SL Pistola 1983

Postitus Postitas Frequency »

Rehvile valged randid värvisid või said kuskilt kettad peale?
p
pistola
Foorumi kasutaja
Postitusi: 19
Liitunud: 23 Juul 2017 12:06
Autod: Vaz 21063, Vaz 21011, Lada Niva

Re: 21063 1300SL Pistola 1983

Postitus Postitas pistola »

Frequency kirjutas:Rehvile valged randid värvisid või said kuskilt kettad peale?
Atlas valged rõngad 65 euro eest ring whitewalls.ee-st. Rohkem infot saad nende facebookist.

Varsti,kui lõpuks suure arvuti taha pääsen, teen pikema postituse koos pildimaterjali ja muu jutuga.
Täna l6i starterist pahvaka suitsu ja kärsakat välja peale eba6nnestunud käivitamist. Lükates läks kohe käima aga pikemalt s6ita ei julgenud,l6i kärsaka uuesti ùles.
Momendil otsin kiirkorras uut starterit Tallinnast v6i lähiymbrusest. Tartus on muidu ùks pakkuda.
p
pistola
Foorumi kasutaja
Postitusi: 19
Liitunud: 23 Juul 2017 12:06
Autod: Vaz 21063, Vaz 21011, Lada Niva

Re: 21063 1300SL Pistola 1983

Postitus Postitas pistola »

Sai siis uusvana(töökorras aga mitte tutikas) starter tellitud ühe foorumlase käest,et prooviks kas saab lõpuks masina võtmest käima või ei.
Lageda taeva all vihmasajus sai vana starter maha võetud,haises jubedalt lühise järgi.
Uus starter peale..ikka klõps klõps. Uus starter maha,uus tõmberelee peale...jälle klõps klõps. Kordagi ringi ei vedanud isegi koputamise peale. (Tahaks eraldi ära mainida,et kapoti kaudu on täiesti võimalik starter maha keerata lihtsalt jube palju pusimist on selle alumise poldiga)
Hetkel on mul siis üks katkine starter,üks töötav starter ja 3 tõmbereleed. Ükski kombinatsioon soovitud tulemust ei andnud. Käima läks ikka ainult lükates või vändaga :|
Andsin kogu kolahunniku poistele uurimiseks,äkki leiavad üles milles asi.


Niipalju kui ma siin foorumis ringi olen tuuseldanud on sõelale jäänud mõned variandid veel:

*Tõmberelee + klemmile otse aku + klemmi pealt voolu : kui hakkab ringi vedama,siis on asi süütelukus..täpsemalt kontaktplaadis ?
*Vedada lisa mass starterile

Kui starteri jamaga ühele poole saab,siis on järgmiseks vaja tegeleda tulede vilkumist põhjustavate teguritega.
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 453
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Re: 21063 1300SL Pistola 1983

Postitus Postitas Edel »

Enne starteri külge monteerimist tasuks seda maas töötamist proovida. Akult jämedad juhtmed suurtele otsadele ja plussilt lisaks peenike juhe starteri ergutusele (mis paneb starteri tööle).
Edasi võivad olla kas süüteluku kontaktplaadi viga või juhtmestikus kusagil katkestus/ei anna ühendust. Kere ja mootori vaheline mass peaks kah korras olema, prooviks võib täiendava jämeda juhtme vedada nende vahele.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1103
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Re: 21063 1300SL Pistola 1983

Postitus Postitas Arvos »

pistola kirjutas:järgmiseks vaja tegeleda tulede vilkumist põhjustavate teguritega.
Pingerelee neid tulesid ikkagi vilgutab. Kui muidu jagu ei saa, võiks geneka stendi panna.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
p
pistola
Foorumi kasutaja
Postitusi: 19
Liitunud: 23 Juul 2017 12:06
Autod: Vaz 21063, Vaz 21011, Lada Niva

Re: 21063 1300SL Pistola 1983

Postitus Postitas pistola »

Ahoi.
Pole ammu postitanud,kuna masin seisab ja sõitu läheb alles kevadel.
Täna proovisin üle mitme kuu käivitada,läks teisel katsel kenasti käima isegi. Viimati panin käima detsembris ja ei uskunud et aku need külmad üldse vastu on pidanud. Olude sunnil seisab ju auto õues,lageda taeva all :( :(

Kratid on vahepeal esivõre küljest Lada märgi minema viinud ja sellega ka osad "ribid" ära lõhkunud,seega kevadeks uut võret koos märgiga vaja otsima hakata.

Päkapikud tõid detsembris maja ette veel ühe masina (mis läks ka täna esimesel katsel käima) mille kohta teen varsti eraldi teema ka siia foorumisse.
Vasta