21011, indrek06, 1979

21011, indrek06, 1979

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
i
Indrek06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 17 Juul 2011 21:08
Asukoht: Ida-Virumaa
Autod: 21011, 2105, 21061, 530d e39

21011, indrek06, 1979

Postitus Postitas Indrek06 »

Tervitus. Tekkis mõte, et pajataks ka enda hetkel käsil olevast projektist siia.

Kõik sai alguse sellest, kui sai käsile võetud üks 21061, mille detsembris soetanud olin mõttega kevadel keretööd käsile võtta ja tänavalegaalseks teha. Kahjuks oli aga see 06 küllaltki sõel peale suuremat kruvikaga surkimist. Asja raskendas veel see, et kõik 4 ust osutusid kasutuskõlbmatuteks nagu tegema hakates selgus. Otsisin küll pikalt uusi uksi aga tulutult. Küll pakuti neid ükshaaval hingehinnaga üle eesti, või kui tekkis mõni parem pakkumine siis olid need juba helistades müüdud.
Pilt ka 06st:
Pilt

Olin vaikselt juba loobumas kui sai maikuu lõpul üles visatud kuulutus et soovin osta 2101 paberitega kere, mis võiks enamvähem korras olla. Kuna 01 koguaeg meeldinud, siis tekkiski mõte 06 tehnika hoopis 01 peale ümber laduda kui enamvähem kere leiaks.
Umbes tund hiljem sain kõne, et koduligidal kellelgi üks 011 alles hiljuti toodud ja on nõus loobuma sellest. Sai siis vuratud garaazi juurde ja masin üle kaedud. Auto käivitus ja sõitis. Siit-sealt ikka tegemist tahtis aga mis kõige parem - põhi ja karbid ilma läbiva roosteta ning uksed korras. Ühesõnaga kere nullkuuest kõvasti etem. Sai pisut mõeldud ja lubatud järgmine päev järele tulla.
Paar pilti peale koju saabumist:
Pilt
Pilt
Pilt

Autost siis niipalju, et viimased 25 aastat seisnud garaazis. Autot ära tuues olid küljes veel mustad NSVL numbrid. Seega vist taasiseseisvunud EV teid veel mõõtnud polegi. Omanik oli küll siit ilmast lahkunud kuid dokumendid said ka järgmine päev ARK's taastatud ja auto oma nimele vormistatud.

Plaanid siis hetkel sellised, et teha kere korda ja augusti lõpuks auto värvitud saada. Päris originaali ma taga ei aja, kuid originaalosi ka rikkuma ei hakka. St et saaks alati originaali tagasi teha kui soov tekib.

Katsun jõudumööda teemat täiendada :)
i
Indrek06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 17 Juul 2011 21:08
Asukoht: Ida-Virumaa
Autod: 21011, 2105, 21061, 530d e39

Re: 21011, indrek06, 1979

Postitus Postitas Indrek06 »

Kuna garaaz oli tol hetkel veel hõivatud, et keretöödega pihta hakata sai kõigepealt pisut tehnilist poolt sätitud. Olin talvel rohelisele zigulile soetanud uued esimesed piduri töösilindrid koos torude ja voolikutega ning ka tagumised silindrid. Peale pidurite ümberlappamist ja õhutamist vahetasin zigulidel karpad omavahel ümber. nagu hiljem selgus, oli kollase karpajalg kõveraks pingutatud ja seetõttu mootor korralikult käia ei tahtnudki. Uue karpaga hoopis teine tera kohe.

Edasi sai auto üles tõstetud ja põhjaall pindmise rooste kohad haljaks lastud, happekrunditud, värvitud ja lõpuks mastiksiga kokku tehtud. Originaalmastiks oli põhjaall veel 80% ulatuses väga korralik ja tehtud said vaid need kohad, kus paistis pindmine rooste või mastiks koorus.

Ka salongipõhi läbis uuenduskuuri. Pigimatt maha toksitud ja plekk läikima

Pilt
Järgnes happekrunt...
Pilt
Ja lõpuks krunt ja värv..
Pilt

Järgmisena sai mõtlema hakatud mis tagatiivaga teha. Kuna tiivas oli 2 roosteauku ja 2 suuremat mõlki halva koha peal, siis tundus mõistlikum osta poest uus tiib kui hakata vana keevitama ja sirgeks ajama
Peale tiiva vahetust
Pilt
Enne tiiva vahetust sai veel 2 kohta keevitatud:
Pilt
Pilt

Kuna lihvimise käigus ilmus juhipoolsest karbist kerge ussipesa nähtavale, sai ka see uuesti tehtud...
Pilt

Ja lõpuks vahetasin ka esitiiva nurga. Sellega olid keevitustööd lõppenud
Pilt
i
Indrek06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 17 Juul 2011 21:08
Asukoht: Ida-Virumaa
Autod: 21011, 2105, 21061, 530d e39

Re: 21011, indrek06, 1979

Postitus Postitas Indrek06 »

Peale keevitustöid ajasin masina garaazi kus said eemaldatud kõik luugid, klaasid, polstrid ja tihendid.

Tegin ka igavusest kerge värviproovi. Umbes sellist tooni peaks auto lõpuks tulema. :D
Pilt

Järgnes kõvem lihvimine ja rooste eemaldamine. Traatharju ja lihvkettaid kulus omajagu :D
Pilt
Pilt
Pilt

Ja lõpuks happekrunt karpidele ja tiivaservadele:
Pilt

Hetkeseis siis nii kaugel, et peale on lastud esimene kiht krunti ja käivad pahteldustööd. Sellega tahaks saada sellel nädalavahetusel juba ühelepoole. Kui kereosa on valmis, võtan käsile uksed ja luugid.

Katsun teemat jooksvalt täiendada. Loodan, et pilte liiga palju ei saanud. :D
i
Indrek06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 17 Juul 2011 21:08
Asukoht: Ida-Virumaa
Autod: 21011, 2105, 21061, 530d e39

Re: 21011, indrek06, 1979

Postitus Postitas Indrek06 »

Vahepeal päris maganud pole. :D Kere siis hetkel pahteldatud ja krunditud. Eile nühkisin krundi 400se paberiga siledaks ning homme teen 600ga märglihvi. Ka pakiruum sai seestpoolt mustaga üle tuisatud. Hetkel on ainus koht mootoriruum mis tegemata jääb. Aga kuna plaanis on tulevikus mootorile nagunii kerge uuenduskuur teha, siis tekibki hea võimalus ühe korraga ka kapotialune üle tuisata.
Pilt

Ka kõik neli ust läbisid uuenduskuuri. Uksed said osandatud, pahteldatud ja krunditud mõlemalt küljelt. Sama lugu ka kapoti ja pakiruumi luugiga.
Pilt
Pilt

Nagu peale kruntimist selgus, siis päris siledaks kõiki mõlke pahteldatud ei saanudki. Mõne väiksema ebatasasuse siit-sealt leiab.

Vahepeal sai ka värv tellitud:
Pilt

Koodiks siis Lada 400
Pilt

Hetkel siis ongi veel teha viimane lihv ja võib värvi peale kanda. Plaan on värvida kõigepealt luugitagused ja uksevahed. Seejärel paigaldada luugid autole külge ja terve kere juba koos luukidega värvida.

Hetkel mõtlen kus veel värvida. Kõige mõtekam tundub hetkel kodustes tingimustes mingi kilemaja laadne hoone hoovile püsti lüüa, aga elame näeme. :) Värvimise ajaks uue värvipüstoli ka vist tooma, Vana Metabo on juba parajalt elu näinud ja sobib rohkem pigem kruntimiseks.

Kui kõik hästi sujub, siis ehk jõuab juba see nv ka värvi peale tuisata. ;)
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 261
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Re: 21011, indrek06, 1979

Postitus Postitas teitur »

Üldiselt soovitatakse värvida uksed ja luugid eraldi, st. mitte kere küljes. Nii saab valida värvimiseks sobivaima asendi ja on palju väiksem oht jooksukohtadeks jms. vigadeks.
p
Priidic
Ladaklubi Liige
Postitusi: 614
Liitunud: 14 Mär 2002 00:25
Asukoht: Tallinn
Autod: Samara Baltic

Re: 21011, indrek06, 1979

Postitus Postitas Priidic »

Vesilihvi soovitaks eeltöödel vältida, siis kindlam, et peale värvimist värv mullitama ei lähe, endal läbi kogetud. Mullidest lahti ei saanudki.Mullitama hakkab hiljem, kuu/paari möödudes

Värvi kogus kuidagi väike, 4L oleks ruumi ka proovivärviks, vajadusel. Parem olgu rohkem kui ebasobival hetkel otsa saab.

PS värvitööd tuleks ikka täna/homme teha, siis jõuab nädalavahetuseks auto kokku :D

Edu.
9x mõtle, 1x postita!!! :cool:
Kasutaja avatar
Carl
Foorumi kasutaja
Postitusi: 62
Liitunud: 13 Dets 2016 18:28
Asukoht: Tartu/Tallinn
Autod: Vaz 2103

Re: 21011, indrek06, 1979

Postitus Postitas Carl »

Priidic kirjutas:Vesilihvi soovitaks eeltöödel vältida, siis kindlam, et peale värvimist värv mullitama ei lähe, endal läbi kogetud. Mullidest lahti ei saanudki.

Värvi kogus kuidagi väike, 4L oleks ruumi ka proovivärviks, vajadusel. Parem olgu rohkem kui ebasobival hetkel otsa saab.

PS värvitööd tuleks ikka täna/homme teha, siis jõuab nädalavahetuseks auto kokku :D

Edu.
Vesilihv küll midagi mullitama ei aja, pigem ajab mullitama ikka värvi ja krundi mittesobivus.
i
Indrek06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 17 Juul 2011 21:08
Asukoht: Ida-Virumaa
Autod: 21011, 2105, 21061, 530d e39

Re: 21011, indrek06, 1979

Postitus Postitas Indrek06 »

Ise ka tegelikult olin alguses kahevahel, kas teha kuiv või märglihv.. aga sai siiski märglihvi kasuks otsustatud. :)
Aga hetkel siis vesilihv tehtud ja niipalju kui värvida sain täna siis midagi mullitama hetkel ei hakanud. Loodan, et suudan detailid nii puhtaks/kuivaks saada enne värvimist :) Silikonieemaldi on käepärast olemas ja sellega saab värvitav pind mitu mitu korda enne üle käidud :)

Igatahes sai eile kõvasti lihvitud ja täna värvisin luukide tagused ja uksevahed ära. Ühtlasi nägin ka seda tooni esimest korda detailil ja algsed kartused vale tooni osas on nüüd kadunud. :D

Aga mis siin ikka, tulistan piltidega veidi. :)
Pilt
Pilt

Värv isegi jäi täitsa sile, esimest korda üldse värvisin püstoliga (v.a kruntimised). Bensuluugile suutsin ühe jooksukoha tekitada aga selle parandab hiljem vesilihvi ja uue värvkattega ;)

Värvist niipalju, et on mul seda hetkel siis alles kuskil 1.7-1.8l kui kõvendi ja pisut lahustit veel hulka segada. Jääb seda liiga väheks või tasub juurde tellida kui värvida terve kere koos luukidega...? Ise arvan et peaks vist ikka juurde tellima. :)

Homme peaks lõpuks kohale jõudma ka varem tellitud uksekruvid. Saabki luugid autole külge krudida ja ongi ülevärviks valmis. Mingi värvikambri taolise ragatka ka veel hoovile püsti lööma. :D
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 261
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Re: 21011, indrek06, 1979

Postitus Postitas teitur »

Värvi võta juurde kindlasti. Ca 3l tööseguga võiks enamvähem tiiru peale saada väljast. Palju oleneb ka püssist, mõni odavam lahistab kole palju peale.

Omal just üks värvimine käsil. Võrdluseks võin õelda, et 1,5l töösegu kulus ära Audi allroadi stangede, ühe ukse, karbiliistude ja tiivalaiendite peale.
i
Indrek06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 17 Juul 2011 21:08
Asukoht: Ida-Virumaa
Autod: 21011, 2105, 21061, 530d e39

Re: 21011, indrek06, 1979

Postitus Postitas Indrek06 »

Selge, tänud teitur! Tellisingi täna 1.5l töösegu veel juurde. Värv jõuab kohale siis arvatavasti alles esmaspäeval. Oli küll plaan tegelikult juba see nädalavahetus värvida aga ilmateade lubab hoopis kövati vihma. Loodetavasti suvi veel niipea kuhugi ei kao ning saab järgmisel nädalal auto üle värvida. :)
Sain kätte ka täna uued uksekruvid ja ostsin ka uued uksepolstri tüüblid. Tänane õhtupoolik möòduski siis kerele luuke paigaldades. Juhipoolsed uksed sain ka enamvähem paika kuid kundepoolsed tahavad ikka vähe sättimist veel. Viimase reguleeringu teen peale värvimist kui juba uksetihendid ka paigas on. Peaks vähe täpsem saama asi :)
Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 191
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21011, indrek06, 1979

Postitus Postitas madmur »

Indrek06 kirjutas: Viimase reguleeringu teen peale värvimist kui juba uksetihendid ka paigas on. Peaks vähe täpsem saama asi :)
Soovitaks regulli just enne värvimist ära teha. Vahel ei piisa ainult hingede ja vastustega mängimisest, vaid tuleb ka reaalselt uksi painutada. Eriti juhul, kui oled n. mõne ukse doonorautolt saanud, või uksele keevitamisega kuuma andnud.
Kui auto värvitud, siis sellist asja avastada veidi kurb.
Kasutaja avatar
hevi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 113
Liitunud: 03 Mai 2010 21:07
Asukoht: Pärnu/Tartu
Autod: vaz 21063`85, zaz 968A`77, azlk 408`67 + igapäeva autod.

Re: 21011, indrek06, 1979

Postitus Postitas hevi »

Eile lõpetasin värvitööd analoogsetes tingimustes. Kasvuhoone laadne värvikamber töötab täitsa edukalt. Soovitan teha katuse kilest ning seinad õhuksest katteloorist. Viimane tagab veidi rohkem õhuvahetust, mis on kopsudele hea (lahusti mida respiraator kinni ei pea) ning tagab ka selgema pildi värvikambis (hõljuv värvitolm kantakse kiiremini minema).

Enne värvimist muidugi tolmuimejaga kõik laes olevad putukad ära imeda ning mina panin ca. 0,5 h enne värvimist ka lae alla (auto katuse kõrgusele) topsi nitrolahustiga. Nitro aur teeb allesjäänud putukad uimaseks ning need ei jõua tõenäolisemalt värvi sisse ukerdama tulla.

Ja pärast värvimist soovitan lasta masinal kuivada mitu päeva enne kui seda liigutama hakata. Värv kuivab mõned päevad ning kui rasket autot hakata äsja värvitud pinnast lükkama siis võib värvi sisse jäljed vajutada. Mina lasen masinal veel terve nädala seista ja kuivada samas "kasvuhoones". Aga maalriteibid eemaldasin muidugi juba mõne tunni pärast, päikese/sooja kätte pole pikaks ajaks hea idee maalriteipi auto külge jätta.

Edu!
i
Indrek06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 17 Juul 2011 21:08
Asukoht: Ida-Virumaa
Autod: 21011, 2105, 21061, 530d e39

Re: 21011, indrek06, 1979

Postitus Postitas Indrek06 »

Tänud nõuannete eest! See nitrolahusti topsi laealla lisamine tundub väga hea idee, katsetan kindlasti. :)

Täna siis saabus juurde tellitud värv ka kohale. Nüüd vaja väheke ilusamat ilma veel oodata ja saab värvi peale tuisata. :)

Vahepeal aga eriti peale puhastamise midagi teinud polegi. Eile sai ette võetud varem valmis vaadatud 14" OZ valuveljed ja kahel ette mineval veljel treipingis keskaa 2mm suuremaks tehtud. Tagumised istuvad paika ilma treimata. Velgede ja rummu vahele tulevad veel lada originaal flantsid. Nüüd veel veljed valgeks värvida ja valuveljepoldid ka vaadata. :)

Pilt

Muidu nagu ikka.. seisab varjuall ja ootab uut värvikihti

Pilt
i
Indrek06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 17 Juul 2011 21:08
Asukoht: Ida-Virumaa
Autod: 21011, 2105, 21061, 530d e39

Re: 21011, indrek06, 1979

Postitus Postitas Indrek06 »

Niisiis.. mingi hetk sai masin värvitud. Aga kahjuks läks too üritus aiataha. Värvi sisse tekkisid n.õ augud. Vesilihvi süü, liiga siledaks nühitud pind või ebasobiv silikoni eemaldi. võta näpust. Selline see kiht tookord sai. Kogu auto oli ülekere selline.
Pilt

Mis s*tasti, see uuesti. Lasin mõned päevad kuivada ja tegin uue ülelihvi. Seekord kuivalt ja pindade puhastamiseks kasutasin nitrolahustit.
Pilt

Uus katse ja hoopis teine tera. :D
Pilt
Pilt

Laupäeval sai velgedega pisut tegeletud ja ka uus värvikiht peale lastud
Pilt

Ja ka veidi olen jõudnud väljast autot kokku panna juba. Esivõre märk sai ka uuesti punaseks maalitud :) Üldpildist kahjuks hetkel korralikku võtet pakkuda ei ole, telefoni vilets kaamera ei suuda eriti seda õiget tooni jäädvustada.
Pilt
Pilt

Hetkel siis said ka valuveljed alla pandud. Kuna velgede ET on 42, siis istuvad tagumised kahjuks pisut rohkem koopas. Ette jäid isegi täiesti normaalsed. Taha plaanin lisada kummagile rattale 1cm flantsi. Selle tarbeks sai täna natuke pikemad valuvelje poldid ka muretsetud. Nädalavahetusel plaanin hakata salongi pigimatti paigaldama. Pigimatina kasutan siis tavalist ehituspoest ostetud ruberoidi, mida ka paljud teised siit foorumist kasutanud on. Siis veel vaja põhjamatid korralikult hallitusest puhtaks küürida ja saabki hakata salongi vaikselt kokku laduma. Väljast vaja veel paika panna logarid. Hetkel ootan ka uusi esitulesid, mis peaks samuti lähipäevil jõudma.

Hetkel aga kõik. Kui midagi toimub eks annan jälle teada. :)
i
Indrek06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 17 Juul 2011 21:08
Asukoht: Ida-Virumaa
Autod: 21011, 2105, 21061, 530d e39

Re: 21011, indrek06, 1979

Postitus Postitas Indrek06 »

Niih mõnda aega jälle vaikus olnud. Aga asjad on õnneks hetkel ainult paremuse suunas liikunud autoga. :)

Katsun siis vahepeal tehtust kokkuvötte teha.

Salong kokku laotud. Enne komplekteerimist pesin surveka ja leotusainega kõik põhjamatid ära, kuna vanad olid korralikult hallitust täis. Samuti sai ka kõik polstrid ja istmed enne paigaldamist korralikult ära puhastatud ja nahahooldus vahendiga üle tehtud. Kui enne oli salongis väga vänge kopitushais ja eriti kaua seal istuda ei kannatanud, siis nüüd on seal ainult sigulile omane lõhn. :D Ka varem valmis varutud nõukaaegne "tjuuning" nupp leidis oma koha.

Pilt

Enne uksepolstrite paigaldust katsin kõikidel ustel polstritagused augud kinni. Ehk aitab pisut niiskusel polstritele ligi pääsemast. Kui palju sellest ka reaalset abi on, eks seda näitab aeg.
Pilt

Kuna mul pakiruumis ühtegi põrandamatti polnudki, siis sai seegi "pigimatist" välja lõigatud. Hiljem läks selle peale veel järelturu kummist "kauss".
Pilt

Enne ülevaatust õhutasin kiirelt veel pidurid üle ja reguleerisin käsipidurit. Veel sai autot uue õhufiltriga õnnistatud ja profülaktika mõttes vahetatud ka tagasilla ja kasti õlid. ;) Saabusid ka uued numbrimärgid. Kahjuks küll eurolatakaga, kuna ark tavalisi enam ei väljasta.
Pilt

Peale väikest kohendamist ja uue (loe vana) summutijooksu paigaldamist saigi eile teekond linna ette võetud, arkist läbi põigatud ja passis ka värvivahetus vormistatud. Peale seda kohe ülevaatusele mille auto ka ilusti läbis. :)

Paneks siia mõne pildi ka oma legaalsest masinast:
Pilt
Pilt
Pilt

Salong sai hetkel selline. Ei taha see 06 konsool 01 armatuuriga hästi kokku sobida aga hetkel ajab asja ära. Salongiga tegelikult veel üldse omad plaanid aga sellest juba hiljem ;)
Pilt
Pilt

Eks mõni pisiviga veel on mille kallal nuriseda aga üldiselt naudin hetkel lihtsalt sõitmist. Saab oma igapäevaliikuri nüüd mõneks ajaks puhkusele saata. :D Hetkel ongi üheks peamiseks probleemiks käsipiduritross, mis on roostes ja otsustas eile õhtul peale jääda. Teine, korralikult liikuv tross on õnneks kohe käepärast võtta. Tulebki vist nüüd kerge garaazitiir ette võtta. ;)
Kasutaja avatar
hugovaher
Foorumi kasutaja
Postitusi: 211
Liitunud: 07 Aug 2016 16:59
Asukoht: Tartu
Autod: 21011

Re: 21011, indrek06, 1979

Postitus Postitas hugovaher »

Ilus masin sai!

Tervitades
Urmas (kah sinise 011 omanik)
Vasta