21099, Coprone, 2003

21099, Coprone, 2003

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
Kasutaja avatar
coprone
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 11 Juun 2017 02:24
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21099, Volvo 960

21099, Coprone, 2003

Postitus Postitas coprone »

Tere tulemast, tore telemast.
Ammusest ajast tahtnud mänguautode ja virtuaalsete autode kõrvale ka mingit "pärisautot". Eelistuses on olnud just 80ndate ja 90ndate aparaadid, kõige rohkem jaapanlased aga lemmikud liiga haruldased, et Eestis üldse mõelda sellise soetamisele. Samas lahedad kahesajased Volvod olid juba liiga kalliks minemas.

Enivei, kuidagi ilusate ilmade ilmumisega ilmus Lada.

Oot, mis Žiguli siis? Lada Samara sedaan, ehk 21099. Mootor on sissepritsega 1.5l mis toodab 56kw, või noh, vähemalt nii on paberites kirjas :D. Toodetud 2003, varustus oma disaini poolest tundub sama nagu 1989 aastal. Läbisõit enne seismast jäämist 23 101km. Talviti sõitnud pole, selle asemel garaažis puhanud. Autol täielikult puudub rooste, kriime peaaegu polegi ja kaks tillukest mõlki kogu kere peale kokku. Interjöör korras nagu konveierilt maha veerenud.

Autot esimest korda nähes oli jube tolmune.
Esimesel stardiproovil starter ei tõmmanud ennast tagasi mis pärast sai see parandusse viidud. Suunatulekang oli ka tahtnud osaliselt rändama minna, aga jäänud ikkagi oma teise poole külge. Kuni täielikult ära murdus, aga see sai ka ülevaatuseks korda aetud. Enne ülevaatust sai auto väga korraliku keemilise puhastuse seest ja väljast ka väga kenaks.

Loomulikult minu autod ei saa kunagi stockiks jääda, mingi detail peab olema ikka ajastule kohane tuuning. Praeguseks on olemas tagastange spoiler/lip mis vaja külge aretada. Siis veel vaja pipratopsid tuua ja osta vanakooli sportrool ära. Eks ma vaatan mis edasi saab :D

Küll ma jõuan veel kirjutada ja juurde lisada mida aegajalt leiutan, aga siin siis praegused pildid.
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis coprone, 20 Nov 2019 01:29, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
hevi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 113
Liitunud: 03 Mai 2010 21:07
Asukoht: Pärnu/Tartu
Autod: vaz 21063`85, zaz 968A`77, azlk 408`67 + igapäeva autod.

Re: 21099, Coprone, 2003

Postitus Postitas hevi »

Tundub täitsa originaal näituse ja muuseumi väärilise säilivusega masin. Ise pooldaks kindlasti seda originaalina säilitada, eriti kui arvestada et 099 on Eestis üsna vähe.
Sportroolid, antitiivad ja spoilerid jms. võivad ebaõnnestumisel sellest masinast 500 eurise kaapsu- ja pullitegemise masina/põllurallika teha.
Hoopis teine teema muidugi oleks maitsekalt ilus velg ja madaldus. Venelastel sellest palju näiteid (nt. drive2.ru).
Aga kokkuvõttes muidugi iga omanik teab ise mis masinaga teeb ja igal juhul mis ka plaanis poleks edu masinaga tegelemisel! :)
Kasutaja avatar
coprone
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 11 Juun 2017 02:24
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21099, Volvo 960

Re: 21099, Coprone, 2003

Postitus Postitas coprone »

Plaanis ikka õnneks originaalilähedane jätta koos oma paari ideega jah :D Valuveljeks lähevad hõbedased ATS pepperpotsid. Madaldust algupäraselt ei tee, kui siis ainult paar cm. Tagastangele läheb ainult üks lisa juurde PILT. Ette teen paari cm lipi. Ilma nendeta kuidagi liiga kõrge mulje jääb autost.
Rooli vahetan ära, sest praegune jätab liiga plastmassi maitse suhu (ei ma ikka roolin kätega). Ja siis ka veel mingid kardinad taha äkki :D
Kasutaja avatar
coprone
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 11 Juun 2017 02:24
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21099, Volvo 960

Re: 21099, Coprone, 2003

Postitus Postitas coprone »

Aeg siis siia ka midagi lisada jälle. Nagu lubatud, ostsin endale uue rooli ja veljed. Muidugi, rool on minu jaoks uus, mitte, et see oleks päriselt uus :D. Rool on Nuova Raid, aga pole kindel kas originaal. Peale kätte saamist kohe viisin vanni rooli ja korralikult pesin/hõõrusin puhtaks. Kuule ma ennast ka nii tugevalt ei pese harjaga.

Veljed sain ATS Pepperpots. Nüüd vaja mingit pipratopsi armatuurile ka. Rehvid, kui neid üldse nii saab nimetada, olid pehmelt öeldes pastlad. Veljed ise ikka õnneks paremas seisus kuid mitte sellises nagu lootsin. Näiteks vasakult kolmandal papul (pildil) on poldi kättesaamiseks ei tea mis tramburaid tehtud, seal juures ka väike mõlk.
Velgedest ka küsimus kohalikele, kuidas 4x100 rataste paigaldamine on õnnestunud ja kuidas vastu on pidanud?

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
coprone
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 11 Juun 2017 02:24
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21099, Volvo 960

Re: 21099, Coprone, 2003

Postitus Postitas coprone »

Mõtlesin, et vahelduseks kirjutaks ka siia jälle. Mis muutunud?
- ATSid müüsin maha, olid ikka üsna ropus olukorras need. Ikka otsin midagi mida alla panna.
- Rool sai külge aretatud koos adapteriga, ent adapteri oli keegi liiga vara hommikul kokku pannud tehases ja selle tõttu töötas signaal terve aja :D Signaalinupp olemas ja läheb külge varsti
- Ostsin mingi lihtsa kella armatuurile
- Kutsu

Rohkem vist väga midagi, enamus aega aparaat ikkagi garaažis puhanud. Mida hädasti ikka teha tahaks? Load, kerge madaldus ja maasikas velg. Need on hädavajalikud ja kõige suuremad osad.

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
hevi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 113
Liitunud: 03 Mai 2010 21:07
Asukoht: Pärnu/Tartu
Autod: vaz 21063`85, zaz 968A`77, azlk 408`67 + igapäeva autod.

Re: 21099, Coprone, 2003

Postitus Postitas hevi »

Need ületeibitud? tagatuled meenutavad väga ühte venelaste levinud tuuning-stiili:

Pilt

Aga maitse asi muidugi.

Aga velgede kohapealt, et tasub ostes lisaks välimusele võimalikult adekvaatselt hinnata ka kui sirged ja praovabad need on. Halva väljanägemist saab suht. odavalt värvi ja pahtli või ohtra poleerimisega parandada. Sirgestasime on aga alates 20-25 eur velje kohta ning kui kuskil pragu sees siis allumiiniumi keevitus on tavaliselt 5 eur cm.

Räägin omadest kogemustest, kunagi osta.ee-s pildi järgi ostetud vanakooli ATS 5-star velgedest vajas ainult 1 velg sirgestamist. Järgmine kord osta.ee-st ostetud tolli jagu suuremate analoogsete velgedega nii hästi ei läinud- kõik 4 olid kõverad ning siregstamine läks kokku maksma 2x velgede ostuhind.

Ja kui edasi veel minna siis ca. aasta tagasi sain teada et kui hea oli et ühtki pragu neis ei olnud. :)

Aga edu masinaga!
Kasutaja avatar
coprone
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 11 Juun 2017 02:24
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21099, Volvo 960

Re: 21099, Coprone, 2003

Postitus Postitas coprone »

Aitäh aitäh :) Tuled sai poolnaljaga tehtud, otsad ka veel korralikult lõikamata. Ei saa bensu luuki isegi lahti kui teipi ei tõmba lahti. :D Tegelikult tahaks rohkem triipe ja peenemaid, eks näis. Velgede poolest olen väga ettevaatlik, nii seisu kui ka sobivuse poolest. Vist paneb hoopiski laiendatud lada pleki ja teeb mõne laheda veljekapsli.
Kasutaja avatar
coprone
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 11 Juun 2017 02:24
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21099, Volvo 960

Re: 21099, Coprone, 2003

Postitus Postitas coprone »

Umbestäpselt kaks aastat möödunud eelmisest postitusest. Auto endiselt ilusti vastu pidanud. :)

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Praegu on auto jälle talveunes, sõidangi ainult suviti sellega. Ülevaatus sai Amservis tehtud, ja täiesti puhta lehega läbitud. Isegi piirile ei jäänud miskit.
Kolmandale pildile on jäänud mu teine aparaat, samuti väga kandiline ja tumeroheline. Kandilisus väga meeldib, värv nii ja naa. Piltidel on väga hea läige, eriti veel ziguli kohta, aga tegelikult super tulemuse jaoks tahaks auto saada veel poleeri jms.
Raske rooliga olen ka ära harjunud, seda selles mõttes, et väike sportrool ja olematu roolivõim. Konditsioneeri vaja pole kui aknad liiguvad. :D Kusjuures on tuulesuunajad/veerennid kuidagi nii disainitud, et kui aken pärani sõita, siis ma olen isegi kesklinnas sõites unustanud, et mul aken lahti. Teiste autode puhul ikka lahtine aken pigem häirinud, aga Lada vist selle jaoks ongi mõeldud.
Rääkides linnas sõitmisest, siis on auto ka teiste kaamerate ette jäänud, näide autolehe blogist: https://www.autoleht.ee/uudised/uudised.php?uid=59779 Seda ei osanud 10, 20 ega ka 30 aastat tagasi keegi arvata, et 2109 tahtlikult satuks samasse galeriisse kus Lamborghinid, Ferrarid jms. Väga uhke tunne oli küll seda juhuslikult lugedes näha. :)
Mis ma edasi plaanin? Suvel võibolla madalaks ajada koos korraliku veljega, seda juba tahtsin ammu aga pole kindel olnud kas ja kuidas teha. Jätaks ikka nii, et iga hetkega saab tagasi originaaliks vahetada, et auke puurima ei hakka ja tiibu lõikama ka mitte, läti-tuuning jääb ka olemata muidugi.
Kellele väga meeldib, siis võib ka hinnapakkumise teha sõnumitesse ja lähemalt rääkida. Muidu plaanin ikka meet'idele ja vb isegi shoudele jõuda kui velg ja kõrgus paigas.

Madalduse stiilinäide:
Pilt
Vasta