21061, Hannes, 1991
Postitatud: 20 Apr 2017 21:11
Tervist
Auto arengust:
2014 aasta detsembris sai soetatud endale kollane VAZ 21061. Ei mäletagi enam kust selle pisiku külge sain, aga mingist hetkest hakkas tiksuma kuskil ajusopis perverse mõte endale mõni vene keelt kõnelev ront osta. Nagu ikka. Esialgu plaanisin 01e soetada, siis mosset, siis GAZi, aga lõpuks jäi seier pidama ühe kollase 06e peal (vist kuskil 24autot.ee või kuldseimboršš.ee - ei mäleta enam).
Sai siis aeg kokku lepitud, üle vaatamas käidud, proovitud, sõidetud ja lõpuks passis nimi ära vahetatud. ÜV kestis 2015 septembrini. Kere ilma roosteta, põhi ka aukudeta, sisemus enam-vähem korras, mootor töötab, sõidab. Mõnus retro pill. Ma ei ole kunagi kollase värvi kõige suurem fänn olnud, aga selle auto peal toimib, rsk (armas, et foorum muudab sõna 'raisк' lühendiks 'rsk')
Sai siis sõidetud, paar korda ja võta näpust, mured hakkavad ilmnema. Esimese asjana sai vahetatud starter, sest vana lakkas töötamast. Seejärel, mõni kuu hiljem, otsustas auto hakata jõudu ära kaotama. Selle kohta sai teistesse alafoorumitesse ka mitu teemat tehtud. Tulid soovitused karburaatori, süütesüsteemi, kütusesüsteemi parandamise kohta. Tol ajal ei olnud kõige rohkem sina-peal uue, huvitava tehnikavidinaga seega võttis aega ja küsimusi, et mõista kus mis on ja mis kus on.
2015 suvi möödus sama probleemiga - sõidab senikaua kuni mootor soojaks läheb, siis hakkab pooma ja sureb ristmikel välja jne. Seda sai välditud kiiresti sõitmisega, et tuul kogu aeg eest sisse lendaks. Peab tõdema, et enamik aja see variant ka toimis. Aga see lahendus ei andnud rahu, midagi oli mäda. Aga ponnistused ei viinud kuskile. Suvel sai sõidetud, probleemidega, aga piisavalt hästi, et jõuda punktist A punkti B.
fun fact: Üks kord sõitsin Haapsalust Tallinnase 6 tundi. Umbes 1/3 küll seisin, aga siiski.
Kui 2015 suvi ära lõppes jäi auto seisma. Ise kolisin Tartusse, auto jäi Tallinnasse ja polnud aega tegeleda. Kui 2016 lõi, olin kuu aega Tallinnas elanud, aga talvel külm ja garaaži pole - seega ei tegelenud. Jaanuarist kuni detsembrini ei tegelenud, sest keegi peab ju aega ka teenima. Nii ta seisiski 2 aastat jutti.
Värskelt Kaitseväest välja saades võtsin kohe eesmärgiks auto jälle sõidu- ja teekõlbulikuks saada. Auto üle vaadates oli kõik endiselt oma koha peal, miski polnud küljest mädanenud. Kere endiselt korras, kuid mõned roosteplekid on hakanud pinnale kerkima. Auto läheb käima. Ei pidanud eriti pingutamagi. Kuna ohutuled autol ei töötanud varemgi ja kuna ÜVl peavad nad töötama oli esimeseks eesmärgiks tuled tööle saada. Vahetasin lüliti ära ja töötas. Praegu mängib mälu jälle mäkra ja ei tuleta meelde, mis veel tegin enne ÜVle minekut. Kindlasti tekkis paar muret juurde, mille lahendamine lükkas ÜVle minekut aina edasi. Aga see selleks.
Kui olin lõpuks auto komplektseks saanud seadsin rattad ÜV poole ja kohale jõudes, ära kontrollitud tuli välja, et tagupidureid antud autol ei eksisteeri. Käsipidur natuke vasakut poolt võtab. Kurat... Ma veel lootsin, et saab lihtsalt läbi. No, selge, koju tagasi ja putitama. Järgnevad 2 nädalat möödusid hoovis, auto all, kruusast põhul, auto põhja alt sitta silma näkku kukkumas. Vahetasin tagupidurite torude terve jooksu ära, rõhuregulaatori ja käsipiduri trossi. Kui lõpuks töö valmis ja pidurid õhutatud said, siis oli kergendustunne väga suur, et kõik ilusti toimib.
See korras, läksin uuesti ÜVle ja sain läbi, sõidupidurid võtavad 63% ja seisupidur 23%. Seisupidurit kavatsen mõnel ilusal päeval kergelt veel pingutada, sest praegu ei pane tähelegi kui sõitma hakkan ja pidur ikka veel peal on.
ÜVsel käimisele järgnes SUUREPÄRANE seiklus mille kohta saate lugeda siit: (Vajuta siia, et lugeda minu suurepäraste seikluste kohta)
Kokkuvõttes: auto suri teel välja, käima enam ei läinud, sai proovitud väga palju variante, asi oli süütesüsteemis (täpsemalt jagaja rootoris).
Kui olin peale viimast ÜVsel käimist ca 3-4 nädalat autot üritanud käima saada ja jõudnud pool autot ära vahetada, sain auto sõitma ja on juba paar päeva rahuldavalt end üleval pidanud. (loe: eile käisin maantee peal ja proovisin kuidas auto suurel kiirusel end üleval hoiab. Sai kenasti hakkama, aga siis kui hoo maha võtsin, et tagasipööret teha ja siduri lahutasin, suri auto välja. Käima läks võtmest keerates kohe ja natuke gaasi andes. Aga iga siduri lahutamisega jälle sama teema. Tooreklappi natuke välja poole tõmmates tõusevad pöörded üles ja tühikäik on olemas. Samamoodi on kuulda, tunda, et mootor jätab nö 'vahele'. Kavatsen vahetada jagaja kontaktid, küünlad ja juhtmed [uued olemas] eks siis selgub mis saab.)
Enese arengust:
Võin julgelt öelda, et nüüdseks juba peaaegu 3 aastat tagasi teadsin autodest ainult nii palju mis autokoolist ja sõpradelt, vanematelt jne külge jäänud oli. Sõitnud olin tänapäevaste autodega millele käsi külge polnud vaja panna. Aga kuna ma olen selline 'käed-külge' vend, siis sai soetatud ideaalne auto. Samamoodi õpin kõige paremini ise läbi proovides ja tehes. Teoreetiline 'tuupimine' ilma praktikata on minu ananass pizzal (väga ei meeldi, aga häda korral pole viga). Sellepärast sai ka küsitud läbi aja, siin foorumis igasuguseid lihtsaid, võibolla rumalaid küsimusi. Ärge saage valesti aru - tegemist pole õpitud abitusega. Pigem õpitud mugavusega.
Osaliselt seotud ka sellega, et igasugused terminid, sümptomid, nähtused jms olid tundmatud, seega ise ei osanud otsida. Nüüdseks on algajale kohane pehmonatuur hääbumas (On asju mida veel ei tea ja mille kohta ka küsin, aga enamikel puhkudel oskan ise nö 'kodutööd' teha ja vastuseid otsida).
Lühidalt kokkuvõttes: raasugi ei kahetse.
Vahetatud osad:
Bensupaagi õhutusvoolik, kütusefilter + kütusevoolikud, kütusepump, bensupaagi ujuk koos sõelaga, õhufilter, lähitulede relee, starter, karpa magnetklapp x2, jagajakaan, jagaja rootor, süütepool, süüteküünlad, klaasipesuvee anum, ohutulede lüliti, näidikute taustavalgustuse reostaat, karburaatori kaas, nõelklapp, ujuk, karburaatori tihendid, düüsid, klapikaane tihend, tagupiduri torud, rõhuregulaator, käsipiduri tross.
Mure: vana näidikute taustavalgusti reostaat ajas keeramise peale kaitsme läbi. Panin uue. Ikka ajab keeramisel kaitsme läbi. Kus kala olla võib?
Edasised plaanid:
1) Ühel ilusal päeval teha õlivahetus koos õlifiltri vahetusega + küünlad ja jagaja kontaktid.
Siit ka paar küsimust:
1) Ei ole kindel mis õli viimati pandud on. (Praeguse seisuga õlitase varda peal ei paista) Nii palju infot kui ma kiire otsinguga leidsin kahtlustan, et ehk on poolsünteetiline (klapikambri kaane all on must, vedel, läikiv - 'kingaviksi' ei ole. Ei ole spetsialist, seega pole kindel. Homme teen pilti.)
2) Kui mõistlik otsus oleks enne uut õli sisepesuõliga mootor läbi loputada? Samuti uurinud ja lugenud, et pesuõli vanal mootoril tõmbab pasa lahti mis omakorda ummistab kanalid ja, et tõmbab tihendite vahelt mustuse ära, mis omakorda mootori lekkima ajab. Aga otsest pilti ette ei saanud kui riskantne see on. Kas oleks mõttekam panna peale vana õli kohe uus või vahepeal läbi pesta?
2) Loputada radikas läbi.
Edasisemad plaanid: (2. ja 3. ei ole tingimata selles järjekorras)
1) Otsida keegi, kes teeks mootorile kap remondi.
2) Hakata auto välimust korda tegema (värv maha, uus peale [sama], põhi korda, vajadusel lappida, stanged vahetusse, kroomliistud külgedele, ette ja taha, uus iluvõre + 'prillid', ilmselt uued usteklaasid, igasugused märgid jms.) Samuti on vanal omanikul ilmselt õnnetus juhtunud - keegi on tagant kargama tulnud: seetõttu ka taguots kergelt allapoole paindes. Auto näheb tähelepanelikul vaatamisel välja natuke nagu banaan. See on plaanis ka korda teha.
3) Hakata auto sisemust korda tegema (seest tühjaks, uus vaip, uued uksepolstrid, liistud, laastud jms, rohkem korras armatuur [taastada võimalikult palju originaalseisukorda])
Pildid: (Ülevaatlikud)
http://album.ee/node/29691489/50363817
(Märjad plekid maapinnal ei ole auto lekkimisest põhjustatud!)
Auto arengust:
2014 aasta detsembris sai soetatud endale kollane VAZ 21061. Ei mäletagi enam kust selle pisiku külge sain, aga mingist hetkest hakkas tiksuma kuskil ajusopis perverse mõte endale mõni vene keelt kõnelev ront osta. Nagu ikka. Esialgu plaanisin 01e soetada, siis mosset, siis GAZi, aga lõpuks jäi seier pidama ühe kollase 06e peal (vist kuskil 24autot.ee või kuldseimboršš.ee - ei mäleta enam).
Sai siis aeg kokku lepitud, üle vaatamas käidud, proovitud, sõidetud ja lõpuks passis nimi ära vahetatud. ÜV kestis 2015 septembrini. Kere ilma roosteta, põhi ka aukudeta, sisemus enam-vähem korras, mootor töötab, sõidab. Mõnus retro pill. Ma ei ole kunagi kollase värvi kõige suurem fänn olnud, aga selle auto peal toimib, rsk (armas, et foorum muudab sõna 'raisк' lühendiks 'rsk')
Sai siis sõidetud, paar korda ja võta näpust, mured hakkavad ilmnema. Esimese asjana sai vahetatud starter, sest vana lakkas töötamast. Seejärel, mõni kuu hiljem, otsustas auto hakata jõudu ära kaotama. Selle kohta sai teistesse alafoorumitesse ka mitu teemat tehtud. Tulid soovitused karburaatori, süütesüsteemi, kütusesüsteemi parandamise kohta. Tol ajal ei olnud kõige rohkem sina-peal uue, huvitava tehnikavidinaga seega võttis aega ja küsimusi, et mõista kus mis on ja mis kus on.
2015 suvi möödus sama probleemiga - sõidab senikaua kuni mootor soojaks läheb, siis hakkab pooma ja sureb ristmikel välja jne. Seda sai välditud kiiresti sõitmisega, et tuul kogu aeg eest sisse lendaks. Peab tõdema, et enamik aja see variant ka toimis. Aga see lahendus ei andnud rahu, midagi oli mäda. Aga ponnistused ei viinud kuskile. Suvel sai sõidetud, probleemidega, aga piisavalt hästi, et jõuda punktist A punkti B.
fun fact: Üks kord sõitsin Haapsalust Tallinnase 6 tundi. Umbes 1/3 küll seisin, aga siiski.
Kui 2015 suvi ära lõppes jäi auto seisma. Ise kolisin Tartusse, auto jäi Tallinnasse ja polnud aega tegeleda. Kui 2016 lõi, olin kuu aega Tallinnas elanud, aga talvel külm ja garaaži pole - seega ei tegelenud. Jaanuarist kuni detsembrini ei tegelenud, sest keegi peab ju aega ka teenima. Nii ta seisiski 2 aastat jutti.
Värskelt Kaitseväest välja saades võtsin kohe eesmärgiks auto jälle sõidu- ja teekõlbulikuks saada. Auto üle vaadates oli kõik endiselt oma koha peal, miski polnud küljest mädanenud. Kere endiselt korras, kuid mõned roosteplekid on hakanud pinnale kerkima. Auto läheb käima. Ei pidanud eriti pingutamagi. Kuna ohutuled autol ei töötanud varemgi ja kuna ÜVl peavad nad töötama oli esimeseks eesmärgiks tuled tööle saada. Vahetasin lüliti ära ja töötas. Praegu mängib mälu jälle mäkra ja ei tuleta meelde, mis veel tegin enne ÜVle minekut. Kindlasti tekkis paar muret juurde, mille lahendamine lükkas ÜVle minekut aina edasi. Aga see selleks.
Kui olin lõpuks auto komplektseks saanud seadsin rattad ÜV poole ja kohale jõudes, ära kontrollitud tuli välja, et tagupidureid antud autol ei eksisteeri. Käsipidur natuke vasakut poolt võtab. Kurat... Ma veel lootsin, et saab lihtsalt läbi. No, selge, koju tagasi ja putitama. Järgnevad 2 nädalat möödusid hoovis, auto all, kruusast põhul, auto põhja alt sitta silma näkku kukkumas. Vahetasin tagupidurite torude terve jooksu ära, rõhuregulaatori ja käsipiduri trossi. Kui lõpuks töö valmis ja pidurid õhutatud said, siis oli kergendustunne väga suur, et kõik ilusti toimib.
See korras, läksin uuesti ÜVle ja sain läbi, sõidupidurid võtavad 63% ja seisupidur 23%. Seisupidurit kavatsen mõnel ilusal päeval kergelt veel pingutada, sest praegu ei pane tähelegi kui sõitma hakkan ja pidur ikka veel peal on.
ÜVsel käimisele järgnes SUUREPÄRANE seiklus mille kohta saate lugeda siit: (Vajuta siia, et lugeda minu suurepäraste seikluste kohta)
Kokkuvõttes: auto suri teel välja, käima enam ei läinud, sai proovitud väga palju variante, asi oli süütesüsteemis (täpsemalt jagaja rootoris).
Kui olin peale viimast ÜVsel käimist ca 3-4 nädalat autot üritanud käima saada ja jõudnud pool autot ära vahetada, sain auto sõitma ja on juba paar päeva rahuldavalt end üleval pidanud. (loe: eile käisin maantee peal ja proovisin kuidas auto suurel kiirusel end üleval hoiab. Sai kenasti hakkama, aga siis kui hoo maha võtsin, et tagasipööret teha ja siduri lahutasin, suri auto välja. Käima läks võtmest keerates kohe ja natuke gaasi andes. Aga iga siduri lahutamisega jälle sama teema. Tooreklappi natuke välja poole tõmmates tõusevad pöörded üles ja tühikäik on olemas. Samamoodi on kuulda, tunda, et mootor jätab nö 'vahele'. Kavatsen vahetada jagaja kontaktid, küünlad ja juhtmed [uued olemas] eks siis selgub mis saab.)
Enese arengust:
Võin julgelt öelda, et nüüdseks juba peaaegu 3 aastat tagasi teadsin autodest ainult nii palju mis autokoolist ja sõpradelt, vanematelt jne külge jäänud oli. Sõitnud olin tänapäevaste autodega millele käsi külge polnud vaja panna. Aga kuna ma olen selline 'käed-külge' vend, siis sai soetatud ideaalne auto. Samamoodi õpin kõige paremini ise läbi proovides ja tehes. Teoreetiline 'tuupimine' ilma praktikata on minu ananass pizzal (väga ei meeldi, aga häda korral pole viga). Sellepärast sai ka küsitud läbi aja, siin foorumis igasuguseid lihtsaid, võibolla rumalaid küsimusi. Ärge saage valesti aru - tegemist pole õpitud abitusega. Pigem õpitud mugavusega.
Osaliselt seotud ka sellega, et igasugused terminid, sümptomid, nähtused jms olid tundmatud, seega ise ei osanud otsida. Nüüdseks on algajale kohane pehmonatuur hääbumas (On asju mida veel ei tea ja mille kohta ka küsin, aga enamikel puhkudel oskan ise nö 'kodutööd' teha ja vastuseid otsida).
Lühidalt kokkuvõttes: raasugi ei kahetse.
Vahetatud osad:
Bensupaagi õhutusvoolik, kütusefilter + kütusevoolikud, kütusepump, bensupaagi ujuk koos sõelaga, õhufilter, lähitulede relee, starter, karpa magnetklapp x2, jagajakaan, jagaja rootor, süütepool, süüteküünlad, klaasipesuvee anum, ohutulede lüliti, näidikute taustavalgustuse reostaat, karburaatori kaas, nõelklapp, ujuk, karburaatori tihendid, düüsid, klapikaane tihend, tagupiduri torud, rõhuregulaator, käsipiduri tross.
Mure: vana näidikute taustavalgusti reostaat ajas keeramise peale kaitsme läbi. Panin uue. Ikka ajab keeramisel kaitsme läbi. Kus kala olla võib?
Edasised plaanid:
1) Ühel ilusal päeval teha õlivahetus koos õlifiltri vahetusega + küünlad ja jagaja kontaktid.
Siit ka paar küsimust:
1) Ei ole kindel mis õli viimati pandud on. (Praeguse seisuga õlitase varda peal ei paista) Nii palju infot kui ma kiire otsinguga leidsin kahtlustan, et ehk on poolsünteetiline (klapikambri kaane all on must, vedel, läikiv - 'kingaviksi' ei ole. Ei ole spetsialist, seega pole kindel. Homme teen pilti.)
2) Kui mõistlik otsus oleks enne uut õli sisepesuõliga mootor läbi loputada? Samuti uurinud ja lugenud, et pesuõli vanal mootoril tõmbab pasa lahti mis omakorda ummistab kanalid ja, et tõmbab tihendite vahelt mustuse ära, mis omakorda mootori lekkima ajab. Aga otsest pilti ette ei saanud kui riskantne see on. Kas oleks mõttekam panna peale vana õli kohe uus või vahepeal läbi pesta?
2) Loputada radikas läbi.
Edasisemad plaanid: (2. ja 3. ei ole tingimata selles järjekorras)
1) Otsida keegi, kes teeks mootorile kap remondi.
2) Hakata auto välimust korda tegema (värv maha, uus peale [sama], põhi korda, vajadusel lappida, stanged vahetusse, kroomliistud külgedele, ette ja taha, uus iluvõre + 'prillid', ilmselt uued usteklaasid, igasugused märgid jms.) Samuti on vanal omanikul ilmselt õnnetus juhtunud - keegi on tagant kargama tulnud: seetõttu ka taguots kergelt allapoole paindes. Auto näheb tähelepanelikul vaatamisel välja natuke nagu banaan. See on plaanis ka korda teha.
3) Hakata auto sisemust korda tegema (seest tühjaks, uus vaip, uued uksepolstrid, liistud, laastud jms, rohkem korras armatuur [taastada võimalikult palju originaalseisukorda])
Pildid: (Ülevaatlikud)
http://album.ee/node/29691489/50363817
(Märjad plekid maapinnal ei ole auto lekkimisest põhjustatud!)