VAZ 21061, Hannes, 1991

VAZ 21061, Hannes, 1991

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali
Hannes12334
Foorumi kasutaja
Postitusi: 89
Liitunud: 01 Nov 2014 08:04
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21061

VAZ 21061, Hannes, 1991

#1

Postitus Postitas Hannes12334 » 20 Apr 2017 21:11

Tervist

Auto arengust:
2014 aasta detsembris sai soetatud endale kollane VAZ 21061. Ei mäletagi enam kust selle pisiku külge sain, aga mingist hetkest hakkas tiksuma kuskil ajusopis perverse mõte endale mõni vene keelt kõnelev ront osta. Nagu ikka. Esialgu plaanisin 01e soetada, siis mosset, siis GAZi, aga lõpuks jäi seier pidama ühe kollase 06e peal (vist kuskil 24autot.ee või kuldseimboršš.ee - ei mäleta enam).

Sai siis aeg kokku lepitud, üle vaatamas käidud, proovitud, sõidetud ja lõpuks passis nimi ära vahetatud. ÜV kestis 2015 septembrini. Kere ilma roosteta, põhi ka aukudeta, sisemus enam-vähem korras, mootor töötab, sõidab. Mõnus retro pill. Ma ei ole kunagi kollase värvi kõige suurem fänn olnud, aga selle auto peal toimib, rsk (armas, et foorum muudab sõna 'raisк' lühendiks 'rsk')

Sai siis sõidetud, paar korda ja võta näpust, mured hakkavad ilmnema. Esimese asjana sai vahetatud starter, sest vana lakkas töötamast. Seejärel, mõni kuu hiljem, otsustas auto hakata jõudu ära kaotama. Selle kohta sai teistesse alafoorumitesse ka mitu teemat tehtud. Tulid soovitused karburaatori, süütesüsteemi, kütusesüsteemi parandamise kohta. Tol ajal ei olnud kõige rohkem sina-peal uue, huvitava tehnikavidinaga seega võttis aega ja küsimusi, et mõista kus mis on ja mis kus on.
2015 suvi möödus sama probleemiga - sõidab senikaua kuni mootor soojaks läheb, siis hakkab pooma ja sureb ristmikel välja jne. Seda sai välditud kiiresti sõitmisega, et tuul kogu aeg eest sisse lendaks. Peab tõdema, et enamik aja see variant ka toimis. Aga see lahendus ei andnud rahu, midagi oli mäda. Aga ponnistused ei viinud kuskile. Suvel sai sõidetud, probleemidega, aga piisavalt hästi, et jõuda punktist A punkti B.
fun fact: Üks kord sõitsin Haapsalust Tallinnase 6 tundi. Umbes 1/3 küll seisin, aga siiski.

Kui 2015 suvi ära lõppes jäi auto seisma. Ise kolisin Tartusse, auto jäi Tallinnasse ja polnud aega tegeleda. Kui 2016 lõi, olin kuu aega Tallinnas elanud, aga talvel külm ja garaaži pole - seega ei tegelenud. Jaanuarist kuni detsembrini ei tegelenud, sest keegi peab ju aega ka teenima. Nii ta seisiski 2 aastat jutti.

Värskelt Kaitseväest välja saades võtsin kohe eesmärgiks auto jälle sõidu- ja teekõlbulikuks saada. Auto üle vaadates oli kõik endiselt oma koha peal, miski polnud küljest mädanenud. Kere endiselt korras, kuid mõned roosteplekid on hakanud pinnale kerkima. Auto läheb käima. Ei pidanud eriti pingutamagi. Kuna ohutuled autol ei töötanud varemgi ja kuna ÜVl peavad nad töötama oli esimeseks eesmärgiks tuled tööle saada. Vahetasin lüliti ära ja töötas. Praegu mängib mälu jälle mäkra ja ei tuleta meelde, mis veel tegin enne ÜVle minekut. Kindlasti tekkis paar muret juurde, mille lahendamine lükkas ÜVle minekut aina edasi. Aga see selleks.

Kui olin lõpuks auto komplektseks saanud seadsin rattad ÜV poole ja kohale jõudes, ära kontrollitud tuli välja, et tagupidureid antud autol ei eksisteeri. Käsipidur natuke vasakut poolt võtab. Kurat... Ma veel lootsin, et saab lihtsalt läbi. No, selge, koju tagasi ja putitama. Järgnevad 2 nädalat möödusid hoovis, auto all, kruusast põhul, auto põhja alt sitta silma näkku kukkumas. Vahetasin tagupidurite torude terve jooksu ära, rõhuregulaatori ja käsipiduri trossi. Kui lõpuks töö valmis ja pidurid õhutatud said, siis oli kergendustunne väga suur, et kõik ilusti toimib.

See korras, läksin uuesti ÜVle ja sain läbi, sõidupidurid võtavad 63% ja seisupidur 23%. Seisupidurit kavatsen mõnel ilusal päeval kergelt veel pingutada, sest praegu ei pane tähelegi kui sõitma hakkan ja pidur ikka veel peal on.

ÜVsel käimisele järgnes SUUREPÄRANE seiklus mille kohta saate lugeda siit: (Vajuta siia, et lugeda minu suurepäraste seikluste kohta)
Kokkuvõttes: auto suri teel välja, käima enam ei läinud, sai proovitud väga palju variante, asi oli süütesüsteemis (täpsemalt jagaja rootoris).

Kui olin peale viimast ÜVsel käimist ca 3-4 nädalat autot üritanud käima saada ja jõudnud pool autot ära vahetada, sain auto sõitma ja on juba paar päeva rahuldavalt end üleval pidanud. (loe: eile käisin maantee peal ja proovisin kuidas auto suurel kiirusel end üleval hoiab. Sai kenasti hakkama, aga siis kui hoo maha võtsin, et tagasipööret teha ja siduri lahutasin, suri auto välja. Käima läks võtmest keerates kohe ja natuke gaasi andes. Aga iga siduri lahutamisega jälle sama teema. Tooreklappi natuke välja poole tõmmates tõusevad pöörded üles ja tühikäik on olemas. Samamoodi on kuulda, tunda, et mootor jätab nö 'vahele'. Kavatsen vahetada jagaja kontaktid, küünlad ja juhtmed [uued olemas] eks siis selgub mis saab.)

Enese arengust:
Võin julgelt öelda, et nüüdseks juba peaaegu 3 aastat tagasi teadsin autodest ainult nii palju mis autokoolist ja sõpradelt, vanematelt jne külge jäänud oli. Sõitnud olin tänapäevaste autodega millele käsi külge polnud vaja panna. Aga kuna ma olen selline 'käed-külge' vend, siis sai soetatud ideaalne auto. Samamoodi õpin kõige paremini ise läbi proovides ja tehes. Teoreetiline 'tuupimine' ilma praktikata on minu ananass pizzal (väga ei meeldi, aga häda korral pole viga). Sellepärast sai ka küsitud läbi aja, siin foorumis igasuguseid lihtsaid, võibolla rumalaid küsimusi. Ärge saage valesti aru - tegemist pole õpitud abitusega. Pigem õpitud mugavusega.
Osaliselt seotud ka sellega, et igasugused terminid, sümptomid, nähtused jms olid tundmatud, seega ise ei osanud otsida. Nüüdseks on algajale kohane pehmonatuur hääbumas (On asju mida veel ei tea ja mille kohta ka küsin, aga enamikel puhkudel oskan ise nö 'kodutööd' teha ja vastuseid otsida).

Lühidalt kokkuvõttes: raasugi ei kahetse.

Vahetatud osad:
Bensupaagi õhutusvoolik, kütusefilter + kütusevoolikud, kütusepump, bensupaagi ujuk koos sõelaga, õhufilter, lähitulede relee, starter, karpa magnetklapp x2, jagajakaan, jagaja rootor, süütepool, süüteküünlad, klaasipesuvee anum, ohutulede lüliti, näidikute taustavalgustuse reostaat, karburaatori kaas, nõelklapp, ujuk, karburaatori tihendid, düüsid, klapikaane tihend, tagupiduri torud, rõhuregulaator, käsipiduri tross.

Mure: vana näidikute taustavalgusti reostaat ajas keeramise peale kaitsme läbi. Panin uue. Ikka ajab keeramisel kaitsme läbi. Kus kala olla võib?

Edasised plaanid:

1) Ühel ilusal päeval teha õlivahetus koos õlifiltri vahetusega + küünlad ja jagaja kontaktid.
Siit ka paar küsimust:
1) Ei ole kindel mis õli viimati pandud on. (Praeguse seisuga õlitase varda peal ei paista) Nii palju infot kui ma kiire otsinguga leidsin kahtlustan, et ehk on poolsünteetiline (klapikambri kaane all on must, vedel, läikiv - 'kingaviksi' ei ole. Ei ole spetsialist, seega pole kindel. Homme teen pilti.)
2) Kui mõistlik otsus oleks enne uut õli sisepesuõliga mootor läbi loputada? Samuti uurinud ja lugenud, et pesuõli vanal mootoril tõmbab pasa lahti mis omakorda ummistab kanalid ja, et tõmbab tihendite vahelt mustuse ära, mis omakorda mootori lekkima ajab. Aga otsest pilti ette ei saanud kui riskantne see on. Kas oleks mõttekam panna peale vana õli kohe uus või vahepeal läbi pesta?

2) Loputada radikas läbi.

Edasisemad plaanid: (2. ja 3. ei ole tingimata selles järjekorras)

1) Otsida keegi, kes teeks mootorile kap remondi.

2) Hakata auto välimust korda tegema (värv maha, uus peale [sama], põhi korda, vajadusel lappida, stanged vahetusse, kroomliistud külgedele, ette ja taha, uus iluvõre + 'prillid', ilmselt uued usteklaasid, igasugused märgid jms.) Samuti on vanal omanikul ilmselt õnnetus juhtunud - keegi on tagant kargama tulnud: seetõttu ka taguots kergelt allapoole paindes. Auto näheb tähelepanelikul vaatamisel välja natuke nagu banaan. See on plaanis ka korda teha.

3) Hakata auto sisemust korda tegema (seest tühjaks, uus vaip, uued uksepolstrid, liistud, laastud jms, rohkem korras armatuur [taastada võimalikult palju originaalseisukorda])

Pildid: (Ülevaatlikud)

http://album.ee/node/29691489/50363817

(Märjad plekid maapinnal ei ole auto lekkimisest põhjustatud!)
Viimati muutis Hannes12334, 12 Mai 2017 19:44, muudetud 2 korda kokku.

Hannes12334
Foorumi kasutaja
Postitusi: 89
Liitunud: 01 Nov 2014 08:04
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21061

Re: VAZ 21061, Hannes12334, 1991

#2

Postitus Postitas Hannes12334 » 28 Apr 2017 20:29

Vahetasin täna õli ära. Kaks ringi sisepesuõli ja uus sisse + õlifilter. Eile pingutasin keti ära, st vahetasin ketipinguti ja leevendi. Pinguti oli täiesti ära kulunud, aga leevendi oli terve. Jätsin vana alles juhuks kui uus katki läheb. Leevendi muidugi täpselt paralleelselt ketiga ei jookse.
Mootor läks kohe märkimisväärselt vaiksemaks, aga korralik klõbin on endiselt sees.

Segukruvi panin uue peale ja sättisin tühikäigu korda. Nüüd hoiab mootorit töös. Aga nii suurtel kui ka väikestel pööretel jätab mootor vahele. Suvaliselt ka, kui ma õigesti mäletan.

Näidikuvalgustitega ka probleem. Õlisurve lamp töötab, teised ei tööta. Reostaadi vahetasin ära, aga sellega ka sama, et kui keerad, siis kaitse läbi. Kütusenäidik ei tööta üldse, seier loksus 4/4 peale ja ei tule sealt kuidagi alla, ainult koputades nihkub veidi. Õlinäidik näitab kogu aeg 8 peale, kui süüde sees on. Siis kui vahetasin tagumisi piduritorusid, siis mingi hetk hakkas õlinäidik liikuma ka. Muidu on süüde sees kogu aeg 8 peal.
Elektriskeemilt vaatasin, et näidikute valgused on jadaühenduses seega kui kuskilt saavad kaablid massi, puutuvad kerega kokku vms siis ei põleks ükski tuli? Ja kui pirnid läbi oleks, siis reostaati keerates kaitse lihtsalt läbi ei läheks. Ja noh, neli pirni korraga läbi, mis on tõenäosus. Kas olen asjast õigesti aru saanud?

EdR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 364
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Jüri
Autod: VAZ-21061`84, VAZ-2102`74, Moskvits-2140`81, Honda Civic 1,4` 97
Kontakt:

VAZ 21061, Hannes12334, 1991

#3

Postitus Postitas EdR » 28 Apr 2017 21:33

Sul armatuuri taga kusagil puudulik ühendus, ei saa kusagil massi ja/või on lühis sees. Mõtekas võtta näidikuplokk eest ära ning vaadata seal taga juhtmed ja kinnitused üle. Värviline elektriskeem on ka palju abiks.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?

Hannes12334
Foorumi kasutaja
Postitusi: 89
Liitunud: 01 Nov 2014 08:04
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21061

Re: VAZ 21061, Hannes12334, 1991

#4

Postitus Postitas Hannes12334 » 29 Apr 2017 22:19

Võtsin näidikuploki eest ära, korrastasin kaablid, lähitulede pirni kaabel oli lahtiselt, ilmselt oligi kuskil metalli vastas, panin ta pessa tagasi ja näidikuploki ka oma kohale. Nüüd töötab näidikute valgustus ideaalselt. Reostaadist keerates muutub jne. Uus reostaat ei toimi, panin vana tagasi, see toimib.

Aga nüüd näitab õlirõhku kogu aeg 0 või alla. Süüte sisse keerates läheb punane tuli põlema ja mootori käivitades kustub ära, aga seier ikka nullis.

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2085
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: VAZ 21061, Hannes12334, 1991

#5

Postitus Postitas SexSix » 30 Apr 2017 10:19

Uus reostaat ei toimi, panin vana tagasi, see toimib :lol: Ostsid poest? Vii tagasi!

EdR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 364
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Jüri
Autod: VAZ-21061`84, VAZ-2102`74, Moskvits-2140`81, Honda Civic 1,4` 97
Kontakt:

Re: VAZ 21061, Hannes12334, 1991

#6

Postitus Postitas EdR » 01 Mai 2017 02:41

Hannes12334 kirjutas:Aga nüüd näitab õlirõhku kogu aeg 0 või alla. Süüte sisse keerates läheb punane tuli põlema ja mootori käivitades kustub ära, aga seier ikka nullis.

Näidik või andur jupsib. Mootoriploki küljes peab olema 2 andurit, üks lambi ja teine näidiku jaoks. Sellel pildil saab ettekujutuse http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/64723763 andurid otse esiplaanil siis. See suure ümara paunaga on näidiku oma ning väiksem lambi tarbeks.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?

Hannes12334
Foorumi kasutaja
Postitusi: 89
Liitunud: 01 Nov 2014 08:04
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21061

Re: VAZ 21061, Hannes12334, 1991

#7

Postitus Postitas Hannes12334 » 07 Mai 2017 21:19

Ajasin täna hommikul auto hoovist välja, korjasin sõbra peale ning sõitsime Tagadile, laadale. Polnud varem sattunud, seega ei osanud ettegi kujutada kui palju inimesi sinna kohale tuleb.
Kuna auto sain nüüdseks normaalselt (normaalselt, sest ideaalsuseni on veel teed) tööle, siis hakkab igapäevaselt välimus rohkem silma jääma, seega nüüd keskendun rohkem sellele. Eesmärk oli Tagadil ringi vaadata ja leida autole mõned vahetamist/juurde panemist vajavad detailid.

Minek kandis vilja. Lõputute telkide jms seast suutsin leida üles ka mõned vajalikud jubinad. Soetatud said ilukilbid, esimene ja tagumine lada märk ja porilapakad. Sellega olen rahul.

Soetamist vajavad veel:
Iluvõre (metallist)
Külje-, tagumiku-, karbi-, renni-, rattakoopa-, esi- ja tagaklaasiliistud (kroom)
Esitulede ümber prillid
06 stanged + puhvrid (kroom)
Kroompeeglid
suunatulede ja gabariittulede 'alused' (kroom)
Kui kellelgi midagi nendest pakkuda on, siis võtke ühendust!

Kolmapäeval peaks saama arvelduskonto veidikene värskendust ja uut verd peale. Siis plaanin proovida näidikuid, andurid korda saada (kütus ja õlirõhk).

Kui lõpuks koju jõudsin, viskasin autole natuke pikema pilgu peale ja sain aru, et keretööde ja uue värvi panemisega ei kannata enam väga oodata. Tahaks suvel värskelt ringi sõita.

Kere on erinevates kohtades ebakorrapärasusi täis ja valitseb täielik entroopia:
http://album.ee/node/29691437/50363815
Värv koorub erinevates kohtades (Vana omanik lasi ilmselt lihtsalt vanale värvile uue peale. Nüüd maksab mulle kätte). Värvi alt mullitab. Keevituskohad on eriti nukrad. Kütusepaagi luuk on hoopis heledamat värvi kui ülejäänud auto. Tagumisel vasakul tiival on taga mõlk. Uksed roostetavad nurkadest. Akna ümbrised on täiesti ebakompetentsed. Küljekarpidele on värvi alla on midagi pandud, et krobeline on. Veljed on roostes ja sitased + värv koorub. Esiuksed on ära vajunud.

Järgnev plaan on:
1) Veljed liivapritsiga puhtaks ja uuesti üle värvida, helehalliks.
2) Võibolla tegeleda auto põhjaga. Alguses kookida üles salongi sisu ja vaip + muu selline ja uurida, kuidas põhi üldse välja näeb. Kui on tipp-topp, siis vast pole mõtet põhja alt mastiksit ja kõike muud paska koorima hakata? Üldiselt on põhja all kõik möksiga kaetud välja arvatud uued piduritorud, mis taha jooksevad. Kas peaks need millegagi üle katma ja millega?
3) Auto kere kõigest puhtaks, uksed, kaaned küljest, sisu välja (nii salong kui mootoriruum).
3.1) Siis vaataks salongi põranda üle. Kui põrand korras ja auke, roostet pole, siis kas on mõtet hakata põrandat koorima kõikidest kihtidest, mis seal on? Siis kui nii kaugele jõuan uurin põhjalikumalt mida salongi põhja panna.
3.2) Kerelt värv jms maha. Mida kasutada? Sooda-, liivaprits? (Et põhjalikult tehtud saaks) Kas on mõtet ka selliste asjadega tegeleda, et võtta tiivad, karbid jms lahti ja vaadata mis elu seal all toimub? Lisaks tööd juurde ja endal keevituse jaoks vahendeid pole. Endal pole samuti värvimiseks vahendeid. Ei taha nii põlve otsas ka teha, et sitt tulemus jääks. Peaks ilmselt värvimisse viima. Sellel puhul kas sellistes kohtades tehakse ka puhastustöid (ehk pritsiga värv maha ja krundist kuni lakini uus peale)? Samamoodi, kas keegi on sellise töö nõus ette võtma ja kui palju see maksma läheks? (Tean, et teemasi on selle kohta sadu, aga ajad on muutunud, sellega ka hinnad jms) Lisaks, kui värvi alt tuleb välja, et kere on roostene, siis kas tehakse ka roostele vajalikud protseduurid?
3.3) Likvideerida vead (rooste ja muu selline).
3.4) Uus värv peale (sama toon), nii kere, uksed, luugid ja mootoriruum.
3.5) Kõik mant peale tagasi.

Samuti, rattakoopast tungivad logari ääred (pildilt näha) http://static1.album.ee/files/1187/66/large_29691559_4PN9.jpg
Väga meeldiv vaadata ei ole. Kui need servad lühemaks lõigata, siis kaovad nad koopasse ilusti ära? Logari ääre ja koopa vahel on paari näpu jagu ruumi.

EDIT: küsimus ka uute, alternatiiv kolmnurkakna klambrite kohta. Panin need peale, aga ümber klaasi mineva osa sisse on mul plastik. Mõtlesin, et kummiga oleks etem, aga kaasas oli plastik. Panin selle vahele ja klambri klaasi ümber, aga see kukub suhteliselt lihtsalt ära. Sõidu ajal ei julge kolmnurkakent lahtigi teha, muidu paneb klamber plehku. Kas seda plastikut on võimalik kuidagi töödelda, et ta pidama jääks või peaks panema kummi tihendiks?

EDIT2: Kuidas liistud autole tagasi külge panna kui auke ei ole? Augud tüüblite jaoks ise puurida enne värvitöid?

NB! Olulisemad küsimused on märgitud paksu kirjaga.

Hannes12334
Foorumi kasutaja
Postitusi: 89
Liitunud: 01 Nov 2014 08:04
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21061

Re: VAZ 21061, Hannes12334, 1991

#8

Postitus Postitas Hannes12334 » 11 Mai 2017 15:36

Eile panin uue õlirõhu anduri peale ja näidik hakkas tööle.

Samuti tõmbasin suure hooga salongist kõik välja kuni pigimatini ja ka eest poolt pigimati.
Pilt
Pilt

Alt vaatas vastu üpriski normaalses seisus plekk. Pindmist roostet on piisavalt, aga üldiselt suhteliselt terve.
Pilt
Pilt

Juhipoolse 'lävepaku' kõrval augud
Pilt
Pilt

Juhipoolses ees vasakus nurgas selline seis
Pilt

Kundepoolses selline
Pilt

Täna plaanin ülejäänud pigi maha võtta, põranda puhtaks teha. Roostekohti lihvida ja ära puhastada ning sinna peale roostesurma, et seni kuni keevitatud pole, rooste ei läheks. Kas ainult roostesurm aitab hoida plekki 'värskena'?
Kuna endal keevituse jaoks vahendeid, kogemusi, kohta pole, siis ei saa praegu ette võtta midagi. Ööseks panin tavalist õli peale, et nüüd vabas õhus väga kiiresti roostetama ei läheks.

Kas nende väikeste aukude pärast seal lävepaku juures on mõtet uut plekki keevitama hakata?

Mis plekid on vaja ära vahetada, et need 'nurgad' korda teha? (pildid all) Seal on olukord kõige hullem.
Pilt
Pilt

Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 1918
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102, 2x21063 & Mazda6
Kontakt:

Re: VAZ 21061, Hannes12334, 1991

#9

Postitus Postitas Kytt » 11 Mai 2017 16:53

Lödista sellega üle

Pilt

Hannes12334
Foorumi kasutaja
Postitusi: 89
Liitunud: 01 Nov 2014 08:04
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21061

Re: VAZ 21061, Hannes12334, 1991

#10

Postitus Postitas Hannes12334 » 11 Mai 2017 17:06

Kytt kirjutas:Lödista sellega üle

Pilt


Tea kus seda saada on? Kindlalt saada? Praegu sõidan Automaailma poole, proovin sealt paar asja saada, loodan, et Dinitroli on ka. Tegemist siis Tallinnaga.

Automaailmas polnud midagi. Lasnamäel Motonetis pole. Fixusest vaatasin, pole. Ainult tellides saab?

Mikk
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 1013
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Järvamaa/Tallinn
Autod: vaz 21063

Re: VAZ 21061, Hannes12334, 1991

#11

Postitus Postitas Mikk » 12 Mai 2017 07:13

Dinitroli kraami võib julgelt minu käest küsida, kui juba saanud ei ole. ML 500 ml on umbes 7 euri. Lada meestele/naistele katsume alati alla ka teha ;)

Õppimiseks on Lada isegi võib-olla natuke liiga kerge masin, kui oled nn käedkülge vend :), aga kuskilt peab ju alustama.

Kas mootori vahele jätmine erinevatel pööretel on ära kadunu või on endiselt? Vabandust kui oli sellest juba juttu, lasin kiirelt silmadega üle ja võib- olla ei pannud tähele .

Vaalo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 79
Liitunud: 01 Nov 2007 16:24
Asukoht: Tallinn
Autod: vaz 21033

Re: VAZ 21061, Hannes12334, 1991

#12

Postitus Postitas Vaalo » 12 Mai 2017 11:22

ML-i peaks saama ka Rivorist. Kunagi olen seal isegi korra käinud, kuid kuna endalgi on selle kraami soetamine taas päevakorral, tööajal sinna sattumine aga suht keeruline, siis just eile uurisin samuti alternatiivseid kohti, ning jõudsin enam-vähem sama tulemuseni.

Hannes12334
Foorumi kasutaja
Postitusi: 89
Liitunud: 01 Nov 2014 08:04
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21061

Re: VAZ 21061, Hannes12334, 1991

#13

Postitus Postitas Hannes12334 » 12 Mai 2017 20:30

Mikk kirjutas:Õppimiseks on Lada isegi võib-olla natuke liiga kerge masin, kui oled nn käedkülge vend :), aga kuskilt peab ju alustama.

Kas mootori vahele jätmine erinevatel pööretel on ära kadunu või on endiselt? Vabandust kui oli sellest juba juttu, lasin kiirelt silmadega üle ja võib- olla ei pannud tähele .


Njah, kuskilt peab alustama. On tõesti kerge, aga eks kergsuses ole ka omad võlud - auto oskab iseennast parandama õpetada.

Mootori vahele jätmine on endiselt aktuaalne, vähemalt minu mäletamist mööda. Tahhomeeter kõigub endiselt.

Oleksin peaaegu Rivorisse kondanud ja sealt Dinitroli ostnud, aga enne taipasin kasutaja 'Mikk' käest küsida. Sain kõik praegu vajaliku kätte. Soovitan soojalt.

Täna tõmbasin tagaistujate eest põranda samuti pigimatist puhtaks. Üllatuseks tuli see, et seal absoluutselt roostet ei olnud. Ainult turvavööde kinnituskoha kinnituskoha (suurepärane sõnakooslus, ma tean) augu ümber.
Pilt
Pilt

Lihvisin roostekohad haljaks ja panin Dinitroli peale.
Pilt

Praktiliselt ainukesed probleemsed kohad on juhi- ja kaassõitapoolsed nurgad (kuidas neid edaspidi nimetada?) ja juhipoolse lävepaku alune (mõned väiksed augud).
Pilt
Pilt
Pilt

Arvestades seda mis tagaistujate eest välja tuli/ei tulnud arvan, et jätan pigimati tagumise istme alla alles.
Pole veel otsustanud.

Need samused juhi- ja kundepoolsed nurgad - mis detailid nõuavad vahetust nende korda tegemisel?

Mikk
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 1013
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Järvamaa/Tallinn
Autod: vaz 21063

Re: VAZ 21061, Hannes, 1991

#14

Postitus Postitas Mikk » 12 Mai 2017 23:06

Taho hüppamine ja pöörete vahele jätmine vihjab süütesüsteemi veale. Enamasti hakkab kondekas otsi andma, kuid ei ole välistatud ka ükski teine süütesüsteemi osa.

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2085
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: VAZ 21061, Hannes, 1991

#15

Postitus Postitas SexSix » 13 Mai 2017 18:48

Need nurgad juhi- ja kaassõitja jalge juures on põhjapleki, karbi vahelehe ja karbi enda vahelt liiva, muda jne. täis. Soola ka. Märg ja umbne. Läheb hauduma-rooste. Probleemne koht, kui uuestpärast logarit ei paigalda.

Hannes12334
Foorumi kasutaja
Postitusi: 89
Liitunud: 01 Nov 2014 08:04
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21061

Re: VAZ 21061, Hannes, 1991

#16

Postitus Postitas Hannes12334 » 16 Mai 2017 17:37

Võtsin täna esikoobastest logarid ära, et vaadata kuidas olukord on (loe: avastasin, et tegelikult esikoobastes praktiliselt logareid polegi).

Esimeses, paremas koopas selline ilus kooslus (vist) alumiiniumist logarist ja klaasriidest logarist:
Pilt
Pilt

Õnneks on see lahendus oma tööd üpriski korralikult teinud, sest koobas on terve ja mastiks on endiselt läikiv must - st sinna pole sitta sattunud.
Ainuke probleemne koht on esimese stange kinnitusplaadi juures:
Pilt
Pilt

Samas, nende kahe logari kooslus vist kõige efektiivsem ei ole, sest sellest vahest mis nende vahele jääb tuleb ilmselt ikkagi vett ja soola läbi + muud saasta.

VASAKUL esikoopas seis nii hea ei ole. Logarit praktiliselt polegi. On ainult see klaasriidest petekas. AGA õnneks on koobas paksult mastiksit täis olnud ja plekk pole kahjustada saanud, rooste läinud. Põhimõtteliselt ainuke roostes koht on koopa tagaosas, all:
Pilt

Kraapisin natuke põhja ka ja selgus, et ka kundepoolses põrandaplekis on augud ja rooste lävepaku kõrval.

Taga on logarid korras, ette peaks uued sebima. Siis kui on keret mida kaitsta.

EDIT: Välimise kere töödeks selline plaan endal tegemiseks kuna raha ei ole palju, et teistel lasta teha:
1) värv keemilise värvieemaldi ja kärgketta abil maha (alates katusest kuni kapotialuseni) ja puhtaks nitrolahusti lapiga
2) rooste lihvimine ja roostesurm
3) roostesurma kohad nitrolahusti lapiga üle
4) happekrunt, hiljem matistada, epokrunt(?), matistada
5) pahtel, hiljem lihvida üle
6) täitekrunt?
7) värv. (võibolla see etapp lasta teha)

Kas plaan on pädev teie arvates? Mida peaks arvesse võtma? Mis vahendid peaks hankima? (värvipüstol, tööriistad jne)

EDIT2: Selline küsimus ka, et need salongi nurgad küll on pekkis, aga kas see tähendab tingimata, et karbid seest mädad on? Väljast paistavad karbid päris korralikud, aga sisse ju ei näe ilma ära võtmata. Seega, kas kuidagi vanasid karpe tagasi saab ka panna kui on ära võetud?

Hannes12334
Foorumi kasutaja
Postitusi: 89
Liitunud: 01 Nov 2014 08:04
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21061

Re: VAZ 21061, Hannes, 1991

#17

Postitus Postitas Hannes12334 » 18 Juun 2017 17:26

Nüüdseks on jõudnud asi nii kaugele, et olen salongi uuesti sisse tagasi tõstnud, põrand on keevitatud, vahed hermeetikuga täidetud, ML ja mastiks põhja all, Noxudol 3100, harjasmatt, natuke vilti ja uus põrandavaip sees. Salong on vaiksem kui kunagi varem.

Salongi sisse ladudes, just keskkonsooli jäi üle selline jupp:
Pilt
Pilt

Kuhu see käima peaks? Ei jätnud lahti võtmisel meelde ja nüüd ei võta pea kuhu ta sobib. Minu loogika ütleb, et see on puhuri tuulte suunaja, aga ei saa aru mis pidi ja kuhu ta läheb. Oskab keegi ehk aidata?

Vaalo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 79
Liitunud: 01 Nov 2007 16:24
Asukoht: Tallinn
Autod: vaz 21033

Re: VAZ 21061, Hannes, 1991

#18

Postitus Postitas Vaalo » 18 Juun 2017 17:34


Hannes12334
Foorumi kasutaja
Postitusi: 89
Liitunud: 01 Nov 2014 08:04
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21061

Re: VAZ 21061, Hannes, 1991

#19

Postitus Postitas Hannes12334 » 19 Juun 2017 06:42

Vaalo kirjutas:http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/24-18_02_02.jpg


Ahjaa, nüüd tuleb meelde isegi. Tänan.


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist