2103, FRand, 1974
Postitatud: 28 Veebr 2017 13:19
Tere!
Jagaks siis oma lugu.
Olen väiksest peale tahtnud endale ladat. Minu vanaisal oli 2101, aga see oli liiga halvas olukorras ja vanaisa ei lubanud mul eriti sellega midagi teha, mis sest, et see aastaid seisis.
Ühel päeval sõber kirjutas, et tema kaitseväe grupikaaslane müüb 2103-e. Ühel päeval läksime seda koos vaatama. Auto oli seisnud neli aastat niiskes Mustamäe maa-aluses garaažis. Käisime vaatasime ära ja sõber oli juba valmis seda ära ostma, aga siis teatas mulle, et ta vanemad kätt ette ei pane, aga nad ei taha, et ta ostaks. Seega sõber ütles ära, ma haarasin kohe sarvist ja otsustasin natuke uurida ja ise ära osta. Auto päris omanik polnud enam meie seas, seega oli auto pärandatud tema tütrele ja siis autot omakorda müüs onupoeg.
Pilt autost, kui see oli Mustamäe maa-aluses garaažis
Paar nädalt peale vaatamist sai mindud teise sõbraga autole järgi. Esimene sõber leppis hinnaks 150€, aga ma tingisin 120€ peale. Hommiku poole sai renditud kuskilt Nõmmelt konn ja järgi mindud. Konnaga kaasa anti kohver, me isegi ei vaadanud, mis seal sees on, aga selle juurde tulen jutu järgus tagasi. Ajasime siis teise auto tagurpidi maa-alusesse garaaži, et saaks siksi seal välja tõmmata. Kuna siksi pidurid olid peal. Väike äkilisem tõmme ja pidurid tulid lahti. Tõmbasime alumise garaaži ukse juurde ja üritasime üles tõmmata. Kuskil 6 tõmmet ja auto ei liikund üle meetrigi. Kuna Volvo V70 millega tõmbasime, sellel käis papu all ringi. Peamine põhjus oli see, et tõus oli jäine ja auto ei saanud pidamist. Siis otsisime erinevaid köisi, et saaks suurema vahe kahe auto vahele ja et saaks hooga tõmmata. Panime 2 köit omavahel kokku ja tõmbasime hooga. Auto liikus rohkem, aga mitte piisavalt, jäi tõusu peale. Siis pumpasin taga rehvidesse rohkem õhku sisse, kuna olid tühjad, siis sidusime kõik rihmad kokku ja üritasime selliselt tõmmata, et siks on tõusu all ja volvo künka peal. Aga sellest jäi ka puudu, kuna volvo oli täpselt ääre peal ja sealt ta ei saanud piisavalt pidamist, et tõmmata. Oleks vaja olnud ühte köit veel, et saaks hooga tõmmata. Seal garaažide juures oli ka üks mees, kes aitas lükata, ütles et käib korra ära ja tuleb uuesti appi, kui ikka pole autot välja saanud. Kuskil 30min ootasime ja jõudis tagasi. Küsisime, kas tal on ehk köit ja meie õnneks tal oli. See köis aitas meid hädast välja ja saime auto lõpuks välja. Lõpuks, kui hakkasime autot konna peale siduma, tegime kohvri lahti, mis konna omanik oli andnud ja seal lebasid kaks koormarihma. Oleks me varem vaadanud, oleks me auto tund aega varem kätte saanud. Edasine sõit Keilasse läks sujuvalt.
Koju jõudis õnneks ühes tükis ja ilma probleemidetta
Nüüd kui nägin autot päeva valguse käes, sain aru, et mul on rohkem tööd kui aluguses arvasin, samuti nägin, mis auto all toimub.
Auto seisis paar päeva, seedisin seda ideed, et mul on nüüd auto. Mõtlesin kust alustada. Kuna autot polnud käima pandud terve igavik, siis see oli esimene asi, mida üritasin teha. Jällegi oli probleem, mul polnud autolaadijat, aga kaks akut oli, mis olid tühjad. Lõpuks mingi teine päev tõi sõber täis aku. Keerasin süüdet ja ei midagi. Sellega jamasin mitu nädalt, et milles siis jama. Lõpuks ostsin uue süütepooli, jagaja kaane ja vahetasin ära, kuna sädet polnud. Ikka ei läinud tööle. Siis jõudsime sõbraga järeldusele, et kuskil on massilüliti. Seda sai ka päris kaua otsitud, tuhlasin terve auto läbi, ei leidnud. Üks päev tuli siis mu sõber abiks. Järsku tuli mõte, et äkki on armatuuri mingi lüliti all ja vot oligi. Auto läks põhimõtteliselt kohe tööle. Sõber korraks tagurdas ja sõitis aeda sisse. Käigukast funktsioneeris ka korralikult + kõik tuled jne. Ainuke asi oli see, et väga vali oli, mitte et see mulle ei meeldiks, aga naabrite seisukohalt muidugi halb. Põhjus leidus selles, et sumbuti toru oli käigukasti juurest katki ja peaaegu midagi ei tulnud tagant otsast välja.
Järgmine päev sai paar tiiru teha. Sai ehk 5km sõidetud, kuni ma olin oma väljasuretamistega auto nii kaugele viinud, et enam käima ei läinud. Teine kord kui aku sai täis laetud juhtus sama, et suri välja ja käima ei läinud. Hakkasin juba muretsema, milles probleem on. Genekas laadis, seega ei tea, milles viga.
Mingi hetk ostsin uue õli, jahutusvedeliku, õli-,õhu- ja kütusefiltri. Tegin vedelike vahetuse ära + panin uued filtrid. Kuna mul ennem polnud kütusefiltrit, siis panin selle ka ennem kütusepumpa. Õhtul õue minnes tundsin kütuse lõhna, läksin taskulambiga uurima. Tuli välja, et mitte ainult kütusetoru ei leki vaid ka radikas, seega panin kausid alla. Hommikul poodi ja kummivooliku järgi. Koju jõudes auto tungrauaga üles, pakud alla ja peadpidi auto alla. Üritasin nii rauasaega kui ka näpitsatega läbi lõigata, noo ei lõika küll. Seega läksin võtsin ketilõikurid, nendega andis ikka jebida, aga sai läbi lõigatud. Siis kruvikaga uuesti auk lahti. Panin ühe vooliku otsa kinni ja läksin teise käega kütusetoru teise otsa vastu ja murdus lihtsalt 15cm pikkune torujupp ära. Ohjahh, siis see voolik, mis ostsin oli liiga lühike. Siis mõtlesin, et pekki kahh, uuesti poodi ja sai ostetud 4m vasktoru. Koju jõudes uuesti auto alla, vana toru küljest ja uus asemele. Eriti lõbus on asju teha porise ilmaga ja kõnnitee peal. Lekkiva radika jätsin sinna paika, kuna jahutusvedeliku tase oli sellisel kõrgusel, kus enam ei lekkind, aga oli ikkagi normaalne kogus radikas. Mingi hetk sai sõbraga võetud 5km retk ette, et minna tuua sugulase juurest siksi raamatuid. Õnneks ütlesin sõbrale, et sõidaks oma Nissan Sunny GTI-ga järgi. Mul kõik neli käiku töötasid ka korralikult. Jõudes poolele maale, mõtlesin, et milles viga. Gaasi pedaal põhjas ja auto lihtsalt ei liigu eriti ja lõpuks jäin seisma. Mõtlesin, et äkki selles viga, et kütus otsas, aga panin alles 5l sisse. Aga ei olnud selles, väike kõne taga sõitvalt sõbralt "Kuule, sul on viimased 50 meetrit esipidurid plokkis". Kuna mul pidurit väga vaja polnud, siis ma sõidu ajal pedaali ka ei puutund. Pärast seistes vajutasin pedaali, kinni kiilund, ei liikund mitte üks kõps, kuigi kui liikuma hakkasin töötas. Olin suht paanikas, auto keset teed, pidurid peal, pime aeg, jne. Paar kõne tuttavatele, mis teha. Soovitati tagurpidi käik sisse panna ja see ei aidanud. Sõber lõi täie pauguga piduri pedaali peale ja tuli pedaal lahti. Pedaal tuli nii lahti, enam pidureid üldse polnud. Siis sai auto lõpuni järgi veetud. Muide kui teine sõber maja ees autoga korra tagurdas ja uuesti sisse sõitis, siis mul oli samuti pedaal kinni. Ta tuli hooga garaaži poole, aga unustas selle ära, et pedaal kinni ja samuti lõi pedaali peale ja tuli lahti, aga siis pidurid toimisid. Järgmine päev sai naabrit tüüdatud ja sai auto seal koju veetud, kuna sõber pidi kaitseväkke tagasi minema.
Aitas jamast. Nüüd otsustasin korralikult ette võtta.
Alustasin pidurite lammutamisega. See oli omakorda katsumus. Trumlite küljes olid velje joondumis ogad. Lehtvõtmega keerata ei andnud, kuna olid pehmed. Abiks olid naela tangid. Tavaliselt peaks paari väiksema haamri kõksuga trummel pealt tulema, aga ma peksin seda korralikult ja ei tulnud. Lasin hunnikus rooste eemaldajat peale ja ei midagi. Järgmine päev võtsin raskekahurväe abiks ehk suure vasara. Mitu suuremat pauku ja tuli lahti. Sai seda ka omakorda nats aega logistada ja trummel tuli telje pealt maha. Järgmisena sumbuti maha, voolikud, jne. Järgmisena üritasin kardaani ära saada, sellega läks jälle väga kaua. Väga raske oli roostes polte lahti keerata + ei jõua auto alt keerata, kui ise selle all lebasin. Läbi ime sain 3 polti lahti, kasutasin jõuõlga, muidu ei olekski lahti saanud. Kahjuks pidin 6 polti maha lõikma: 4 kardaaniga seotud polti + 2 käigukasti kinnituse polti. Kuna need olid totaalselt roostes ja mädand. Mitme päeva tulemusena sain kardaani alt. Järgmisena keerasin ja võtsin kõik muud vidinad kasti ja mootori küljest ära, et saaks välja tõsta. Ennem uurisin, et kas kasti ja mootori saab koos välja tõsta, siis osad vastanud ütlesid, et saab, osad ütlesid et ei saa. Laenasin sugulaselt mootori tõstukit ja hakkasin üksinda pusima. Alguses üritasin koos välja tõsta ja sellest ei tulnud midagi välja. Võimalik, et kui keegi oleks aidanud, oleks kõik koos saanud välja tõsta. Otsustasin närve mitte kulutada ja tõstsin eraldi välja. Natuke vingerdamist ja tulid lahti ja autost välja.
'
Järgmise asjana hakkasin sinu välja rookima. Selle käigus tuli välja paar ebameeldivat üllatust. Paar ilusat auku, mis varem silma ei paistnud. Ime, et läbi ei kukkund.
Rookisin auto täiesti puhtaks, kuna valmistasin seda liivapritsiks ette. Kuna ma rikas pole, üritasin võimalikult odavalt ära teha. Alguses mõtlesin, et lasen teistel ära teha, aga kui sain hinna teada, siis jäi ära. Küsisin, palju läheb maksma põhja puhastamine, enamus kohti ütles, et ainult põhja puhastamine läheb kuskil 300€ maksma. Uurisin siit- ja sealt, otsustasin Keila Ramirendist rentida 9m3 diiselkompressori ja Harkust pritsikeskus.com-ist 40l pritsi. Pritsi võtsin reedel, kompressori laupäeval ja tagasi viisin esmaspäev. Kokku läks 75€ prits ja 110€ kompressor. Muidugi läks kompressori kütuse peale 30€ + 150kg liiva- 15€. Aga selle ajaga sai palju puhastatud, lisaks veel odavamalt ka.
Peale puhastamist tuli palju auke ja pahtliga lapitud kohti välja, aga sellega olin juba arvestanud.
Peale puhastamist võõpasin enamus korralikumad kohad üle, teised kohad lähevad vahetusse. Ostsin osad uued plekid ka ära: küljekarbid, ees istujate põranda plekid ja siis bensiini, tagavara ratta alumised plekid, tagapõll ja parem esitiib.
Jagaks siis oma lugu.
Olen väiksest peale tahtnud endale ladat. Minu vanaisal oli 2101, aga see oli liiga halvas olukorras ja vanaisa ei lubanud mul eriti sellega midagi teha, mis sest, et see aastaid seisis.
Ühel päeval sõber kirjutas, et tema kaitseväe grupikaaslane müüb 2103-e. Ühel päeval läksime seda koos vaatama. Auto oli seisnud neli aastat niiskes Mustamäe maa-aluses garaažis. Käisime vaatasime ära ja sõber oli juba valmis seda ära ostma, aga siis teatas mulle, et ta vanemad kätt ette ei pane, aga nad ei taha, et ta ostaks. Seega sõber ütles ära, ma haarasin kohe sarvist ja otsustasin natuke uurida ja ise ära osta. Auto päris omanik polnud enam meie seas, seega oli auto pärandatud tema tütrele ja siis autot omakorda müüs onupoeg.
Pilt autost, kui see oli Mustamäe maa-aluses garaažis
Paar nädalt peale vaatamist sai mindud teise sõbraga autole järgi. Esimene sõber leppis hinnaks 150€, aga ma tingisin 120€ peale. Hommiku poole sai renditud kuskilt Nõmmelt konn ja järgi mindud. Konnaga kaasa anti kohver, me isegi ei vaadanud, mis seal sees on, aga selle juurde tulen jutu järgus tagasi. Ajasime siis teise auto tagurpidi maa-alusesse garaaži, et saaks siksi seal välja tõmmata. Kuna siksi pidurid olid peal. Väike äkilisem tõmme ja pidurid tulid lahti. Tõmbasime alumise garaaži ukse juurde ja üritasime üles tõmmata. Kuskil 6 tõmmet ja auto ei liikund üle meetrigi. Kuna Volvo V70 millega tõmbasime, sellel käis papu all ringi. Peamine põhjus oli see, et tõus oli jäine ja auto ei saanud pidamist. Siis otsisime erinevaid köisi, et saaks suurema vahe kahe auto vahele ja et saaks hooga tõmmata. Panime 2 köit omavahel kokku ja tõmbasime hooga. Auto liikus rohkem, aga mitte piisavalt, jäi tõusu peale. Siis pumpasin taga rehvidesse rohkem õhku sisse, kuna olid tühjad, siis sidusime kõik rihmad kokku ja üritasime selliselt tõmmata, et siks on tõusu all ja volvo künka peal. Aga sellest jäi ka puudu, kuna volvo oli täpselt ääre peal ja sealt ta ei saanud piisavalt pidamist, et tõmmata. Oleks vaja olnud ühte köit veel, et saaks hooga tõmmata. Seal garaažide juures oli ka üks mees, kes aitas lükata, ütles et käib korra ära ja tuleb uuesti appi, kui ikka pole autot välja saanud. Kuskil 30min ootasime ja jõudis tagasi. Küsisime, kas tal on ehk köit ja meie õnneks tal oli. See köis aitas meid hädast välja ja saime auto lõpuks välja. Lõpuks, kui hakkasime autot konna peale siduma, tegime kohvri lahti, mis konna omanik oli andnud ja seal lebasid kaks koormarihma. Oleks me varem vaadanud, oleks me auto tund aega varem kätte saanud. Edasine sõit Keilasse läks sujuvalt.
Koju jõudis õnneks ühes tükis ja ilma probleemidetta
Nüüd kui nägin autot päeva valguse käes, sain aru, et mul on rohkem tööd kui aluguses arvasin, samuti nägin, mis auto all toimub.
Auto seisis paar päeva, seedisin seda ideed, et mul on nüüd auto. Mõtlesin kust alustada. Kuna autot polnud käima pandud terve igavik, siis see oli esimene asi, mida üritasin teha. Jällegi oli probleem, mul polnud autolaadijat, aga kaks akut oli, mis olid tühjad. Lõpuks mingi teine päev tõi sõber täis aku. Keerasin süüdet ja ei midagi. Sellega jamasin mitu nädalt, et milles siis jama. Lõpuks ostsin uue süütepooli, jagaja kaane ja vahetasin ära, kuna sädet polnud. Ikka ei läinud tööle. Siis jõudsime sõbraga järeldusele, et kuskil on massilüliti. Seda sai ka päris kaua otsitud, tuhlasin terve auto läbi, ei leidnud. Üks päev tuli siis mu sõber abiks. Järsku tuli mõte, et äkki on armatuuri mingi lüliti all ja vot oligi. Auto läks põhimõtteliselt kohe tööle. Sõber korraks tagurdas ja sõitis aeda sisse. Käigukast funktsioneeris ka korralikult + kõik tuled jne. Ainuke asi oli see, et väga vali oli, mitte et see mulle ei meeldiks, aga naabrite seisukohalt muidugi halb. Põhjus leidus selles, et sumbuti toru oli käigukasti juurest katki ja peaaegu midagi ei tulnud tagant otsast välja.
Järgmine päev sai paar tiiru teha. Sai ehk 5km sõidetud, kuni ma olin oma väljasuretamistega auto nii kaugele viinud, et enam käima ei läinud. Teine kord kui aku sai täis laetud juhtus sama, et suri välja ja käima ei läinud. Hakkasin juba muretsema, milles probleem on. Genekas laadis, seega ei tea, milles viga.
Mingi hetk ostsin uue õli, jahutusvedeliku, õli-,õhu- ja kütusefiltri. Tegin vedelike vahetuse ära + panin uued filtrid. Kuna mul ennem polnud kütusefiltrit, siis panin selle ka ennem kütusepumpa. Õhtul õue minnes tundsin kütuse lõhna, läksin taskulambiga uurima. Tuli välja, et mitte ainult kütusetoru ei leki vaid ka radikas, seega panin kausid alla. Hommikul poodi ja kummivooliku järgi. Koju jõudes auto tungrauaga üles, pakud alla ja peadpidi auto alla. Üritasin nii rauasaega kui ka näpitsatega läbi lõigata, noo ei lõika küll. Seega läksin võtsin ketilõikurid, nendega andis ikka jebida, aga sai läbi lõigatud. Siis kruvikaga uuesti auk lahti. Panin ühe vooliku otsa kinni ja läksin teise käega kütusetoru teise otsa vastu ja murdus lihtsalt 15cm pikkune torujupp ära. Ohjahh, siis see voolik, mis ostsin oli liiga lühike. Siis mõtlesin, et pekki kahh, uuesti poodi ja sai ostetud 4m vasktoru. Koju jõudes uuesti auto alla, vana toru küljest ja uus asemele. Eriti lõbus on asju teha porise ilmaga ja kõnnitee peal. Lekkiva radika jätsin sinna paika, kuna jahutusvedeliku tase oli sellisel kõrgusel, kus enam ei lekkind, aga oli ikkagi normaalne kogus radikas. Mingi hetk sai sõbraga võetud 5km retk ette, et minna tuua sugulase juurest siksi raamatuid. Õnneks ütlesin sõbrale, et sõidaks oma Nissan Sunny GTI-ga järgi. Mul kõik neli käiku töötasid ka korralikult. Jõudes poolele maale, mõtlesin, et milles viga. Gaasi pedaal põhjas ja auto lihtsalt ei liigu eriti ja lõpuks jäin seisma. Mõtlesin, et äkki selles viga, et kütus otsas, aga panin alles 5l sisse. Aga ei olnud selles, väike kõne taga sõitvalt sõbralt "Kuule, sul on viimased 50 meetrit esipidurid plokkis". Kuna mul pidurit väga vaja polnud, siis ma sõidu ajal pedaali ka ei puutund. Pärast seistes vajutasin pedaali, kinni kiilund, ei liikund mitte üks kõps, kuigi kui liikuma hakkasin töötas. Olin suht paanikas, auto keset teed, pidurid peal, pime aeg, jne. Paar kõne tuttavatele, mis teha. Soovitati tagurpidi käik sisse panna ja see ei aidanud. Sõber lõi täie pauguga piduri pedaali peale ja tuli pedaal lahti. Pedaal tuli nii lahti, enam pidureid üldse polnud. Siis sai auto lõpuni järgi veetud. Muide kui teine sõber maja ees autoga korra tagurdas ja uuesti sisse sõitis, siis mul oli samuti pedaal kinni. Ta tuli hooga garaaži poole, aga unustas selle ära, et pedaal kinni ja samuti lõi pedaali peale ja tuli lahti, aga siis pidurid toimisid. Järgmine päev sai naabrit tüüdatud ja sai auto seal koju veetud, kuna sõber pidi kaitseväkke tagasi minema.
Aitas jamast. Nüüd otsustasin korralikult ette võtta.
Alustasin pidurite lammutamisega. See oli omakorda katsumus. Trumlite küljes olid velje joondumis ogad. Lehtvõtmega keerata ei andnud, kuna olid pehmed. Abiks olid naela tangid. Tavaliselt peaks paari väiksema haamri kõksuga trummel pealt tulema, aga ma peksin seda korralikult ja ei tulnud. Lasin hunnikus rooste eemaldajat peale ja ei midagi. Järgmine päev võtsin raskekahurväe abiks ehk suure vasara. Mitu suuremat pauku ja tuli lahti. Sai seda ka omakorda nats aega logistada ja trummel tuli telje pealt maha. Järgmisena sumbuti maha, voolikud, jne. Järgmisena üritasin kardaani ära saada, sellega läks jälle väga kaua. Väga raske oli roostes polte lahti keerata + ei jõua auto alt keerata, kui ise selle all lebasin. Läbi ime sain 3 polti lahti, kasutasin jõuõlga, muidu ei olekski lahti saanud. Kahjuks pidin 6 polti maha lõikma: 4 kardaaniga seotud polti + 2 käigukasti kinnituse polti. Kuna need olid totaalselt roostes ja mädand. Mitme päeva tulemusena sain kardaani alt. Järgmisena keerasin ja võtsin kõik muud vidinad kasti ja mootori küljest ära, et saaks välja tõsta. Ennem uurisin, et kas kasti ja mootori saab koos välja tõsta, siis osad vastanud ütlesid, et saab, osad ütlesid et ei saa. Laenasin sugulaselt mootori tõstukit ja hakkasin üksinda pusima. Alguses üritasin koos välja tõsta ja sellest ei tulnud midagi välja. Võimalik, et kui keegi oleks aidanud, oleks kõik koos saanud välja tõsta. Otsustasin närve mitte kulutada ja tõstsin eraldi välja. Natuke vingerdamist ja tulid lahti ja autost välja.
'
Järgmise asjana hakkasin sinu välja rookima. Selle käigus tuli välja paar ebameeldivat üllatust. Paar ilusat auku, mis varem silma ei paistnud. Ime, et läbi ei kukkund.
Rookisin auto täiesti puhtaks, kuna valmistasin seda liivapritsiks ette. Kuna ma rikas pole, üritasin võimalikult odavalt ära teha. Alguses mõtlesin, et lasen teistel ära teha, aga kui sain hinna teada, siis jäi ära. Küsisin, palju läheb maksma põhja puhastamine, enamus kohti ütles, et ainult põhja puhastamine läheb kuskil 300€ maksma. Uurisin siit- ja sealt, otsustasin Keila Ramirendist rentida 9m3 diiselkompressori ja Harkust pritsikeskus.com-ist 40l pritsi. Pritsi võtsin reedel, kompressori laupäeval ja tagasi viisin esmaspäev. Kokku läks 75€ prits ja 110€ kompressor. Muidugi läks kompressori kütuse peale 30€ + 150kg liiva- 15€. Aga selle ajaga sai palju puhastatud, lisaks veel odavamalt ka.
Peale puhastamist tuli palju auke ja pahtliga lapitud kohti välja, aga sellega olin juba arvestanud.
Peale puhastamist võõpasin enamus korralikumad kohad üle, teised kohad lähevad vahetusse. Ostsin osad uued plekid ka ära: küljekarbid, ees istujate põranda plekid ja siis bensiini, tagavara ratta alumised plekid, tagapõll ja parem esitiib.