2103, FRand, 1974

2103, FRand, 1974

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
f
FRand
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2017 10:29
Asukoht: https://t.me/pump_upp
Autod: Vaz 2103
Kontakt:

2103, FRand, 1974

Postitus Postitas FRand »

Tere!

Jagaks siis oma lugu.
Olen väiksest peale tahtnud endale ladat. Minu vanaisal oli 2101, aga see oli liiga halvas olukorras ja vanaisa ei lubanud mul eriti sellega midagi teha, mis sest, et see aastaid seisis.

Ühel päeval sõber kirjutas, et tema kaitseväe grupikaaslane müüb 2103-e. Ühel päeval läksime seda koos vaatama. Auto oli seisnud neli aastat niiskes Mustamäe maa-aluses garaažis. Käisime vaatasime ära ja sõber oli juba valmis seda ära ostma, aga siis teatas mulle, et ta vanemad kätt ette ei pane, aga nad ei taha, et ta ostaks. Seega sõber ütles ära, ma haarasin kohe sarvist ja otsustasin natuke uurida ja ise ära osta. Auto päris omanik polnud enam meie seas, seega oli auto pärandatud tema tütrele ja siis autot omakorda müüs onupoeg.

Pilt autost, kui see oli Mustamäe maa-aluses garaažis
Pilt
Pilt
Pilt

Paar nädalt peale vaatamist sai mindud teise sõbraga autole järgi. Esimene sõber leppis hinnaks 150€, aga ma tingisin 120€ peale. Hommiku poole sai renditud kuskilt Nõmmelt konn ja järgi mindud. Konnaga kaasa anti kohver, me isegi ei vaadanud, mis seal sees on, aga selle juurde tulen jutu järgus tagasi. Ajasime siis teise auto tagurpidi maa-alusesse garaaži, et saaks siksi seal välja tõmmata. Kuna siksi pidurid olid peal. Väike äkilisem tõmme ja pidurid tulid lahti. Tõmbasime alumise garaaži ukse juurde ja üritasime üles tõmmata. Kuskil 6 tõmmet ja auto ei liikund üle meetrigi. Kuna Volvo V70 millega tõmbasime, sellel käis papu all ringi. Peamine põhjus oli see, et tõus oli jäine ja auto ei saanud pidamist. Siis otsisime erinevaid köisi, et saaks suurema vahe kahe auto vahele ja et saaks hooga tõmmata. Panime 2 köit omavahel kokku ja tõmbasime hooga. Auto liikus rohkem, aga mitte piisavalt, jäi tõusu peale. Siis pumpasin taga rehvidesse rohkem õhku sisse, kuna olid tühjad, siis sidusime kõik rihmad kokku ja üritasime selliselt tõmmata, et siks on tõusu all ja volvo künka peal. Aga sellest jäi ka puudu, kuna volvo oli täpselt ääre peal ja sealt ta ei saanud piisavalt pidamist, et tõmmata. Oleks vaja olnud ühte köit veel, et saaks hooga tõmmata. Seal garaažide juures oli ka üks mees, kes aitas lükata, ütles et käib korra ära ja tuleb uuesti appi, kui ikka pole autot välja saanud. Kuskil 30min ootasime ja jõudis tagasi. Küsisime, kas tal on ehk köit ja meie õnneks tal oli. See köis aitas meid hädast välja ja saime auto lõpuks välja. Lõpuks, kui hakkasime autot konna peale siduma, tegime kohvri lahti, mis konna omanik oli andnud ja seal lebasid kaks koormarihma. Oleks me varem vaadanud, oleks me auto tund aega varem kätte saanud. Edasine sõit Keilasse läks sujuvalt.

Pilt
Pilt
Pilt

Koju jõudis õnneks ühes tükis ja ilma probleemidetta :)

Pilt

Nüüd kui nägin autot päeva valguse käes, sain aru, et mul on rohkem tööd kui aluguses arvasin, samuti nägin, mis auto all toimub.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Auto seisis paar päeva, seedisin seda ideed, et mul on nüüd auto. Mõtlesin kust alustada. Kuna autot polnud käima pandud terve igavik, siis see oli esimene asi, mida üritasin teha. Jällegi oli probleem, mul polnud autolaadijat, aga kaks akut oli, mis olid tühjad. Lõpuks mingi teine päev tõi sõber täis aku. Keerasin süüdet ja ei midagi. Sellega jamasin mitu nädalt, et milles siis jama. Lõpuks ostsin uue süütepooli, jagaja kaane ja vahetasin ära, kuna sädet polnud. Ikka ei läinud tööle. Siis jõudsime sõbraga järeldusele, et kuskil on massilüliti. Seda sai ka päris kaua otsitud, tuhlasin terve auto läbi, ei leidnud. Üks päev tuli siis mu sõber abiks. Järsku tuli mõte, et äkki on armatuuri mingi lüliti all ja vot oligi. Auto läks põhimõtteliselt kohe tööle. Sõber korraks tagurdas ja sõitis aeda sisse. Käigukast funktsioneeris ka korralikult + kõik tuled jne. Ainuke asi oli see, et väga vali oli, mitte et see mulle ei meeldiks, aga naabrite seisukohalt muidugi halb. Põhjus leidus selles, et sumbuti toru oli käigukasti juurest katki ja peaaegu midagi ei tulnud tagant otsast välja.
Järgmine päev sai paar tiiru teha. Sai ehk 5km sõidetud, kuni ma olin oma väljasuretamistega auto nii kaugele viinud, et enam käima ei läinud. Teine kord kui aku sai täis laetud juhtus sama, et suri välja ja käima ei läinud. Hakkasin juba muretsema, milles probleem on. Genekas laadis, seega ei tea, milles viga.
Mingi hetk ostsin uue õli, jahutusvedeliku, õli-,õhu- ja kütusefiltri. Tegin vedelike vahetuse ära + panin uued filtrid. Kuna mul ennem polnud kütusefiltrit, siis panin selle ka ennem kütusepumpa. Õhtul õue minnes tundsin kütuse lõhna, läksin taskulambiga uurima. Tuli välja, et mitte ainult kütusetoru ei leki vaid ka radikas, seega panin kausid alla. Hommikul poodi ja kummivooliku järgi. Koju jõudes auto tungrauaga üles, pakud alla ja peadpidi auto alla. Üritasin nii rauasaega kui ka näpitsatega läbi lõigata, noo ei lõika küll. Seega läksin võtsin ketilõikurid, nendega andis ikka jebida, aga sai läbi lõigatud. Siis kruvikaga uuesti auk lahti. Panin ühe vooliku otsa kinni ja läksin teise käega kütusetoru teise otsa vastu ja murdus lihtsalt 15cm pikkune torujupp ära. Ohjahh, siis see voolik, mis ostsin oli liiga lühike. Siis mõtlesin, et pekki kahh, uuesti poodi ja sai ostetud 4m vasktoru. Koju jõudes uuesti auto alla, vana toru küljest ja uus asemele. Eriti lõbus on asju teha porise ilmaga ja kõnnitee peal. Lekkiva radika jätsin sinna paika, kuna jahutusvedeliku tase oli sellisel kõrgusel, kus enam ei lekkind, aga oli ikkagi normaalne kogus radikas. Mingi hetk sai sõbraga võetud 5km retk ette, et minna tuua sugulase juurest siksi raamatuid. Õnneks ütlesin sõbrale, et sõidaks oma Nissan Sunny GTI-ga järgi. Mul kõik neli käiku töötasid ka korralikult. Jõudes poolele maale, mõtlesin, et milles viga. Gaasi pedaal põhjas ja auto lihtsalt ei liigu eriti ja lõpuks jäin seisma. Mõtlesin, et äkki selles viga, et kütus otsas, aga panin alles 5l sisse. Aga ei olnud selles, väike kõne taga sõitvalt sõbralt "Kuule, sul on viimased 50 meetrit esipidurid plokkis". Kuna mul pidurit väga vaja polnud, siis ma sõidu ajal pedaali ka ei puutund. Pärast seistes vajutasin pedaali, kinni kiilund, ei liikund mitte üks kõps, kuigi kui liikuma hakkasin töötas. Olin suht paanikas, auto keset teed, pidurid peal, pime aeg, jne. Paar kõne tuttavatele, mis teha. Soovitati tagurpidi käik sisse panna ja see ei aidanud. Sõber lõi täie pauguga piduri pedaali peale ja tuli pedaal lahti. Pedaal tuli nii lahti, enam pidureid üldse polnud. Siis sai auto lõpuni järgi veetud. Muide kui teine sõber maja ees autoga korra tagurdas ja uuesti sisse sõitis, siis mul oli samuti pedaal kinni. Ta tuli hooga garaaži poole, aga unustas selle ära, et pedaal kinni ja samuti lõi pedaali peale ja tuli lahti, aga siis pidurid toimisid. Järgmine päev sai naabrit tüüdatud ja sai auto seal koju veetud, kuna sõber pidi kaitseväkke tagasi minema.

Aitas jamast. Nüüd otsustasin korralikult ette võtta.
Alustasin pidurite lammutamisega. See oli omakorda katsumus. Trumlite küljes olid velje joondumis ogad. Lehtvõtmega keerata ei andnud, kuna olid pehmed. Abiks olid naela tangid. Tavaliselt peaks paari väiksema haamri kõksuga trummel pealt tulema, aga ma peksin seda korralikult ja ei tulnud. Lasin hunnikus rooste eemaldajat peale ja ei midagi. Järgmine päev võtsin raskekahurväe abiks ehk suure vasara. Mitu suuremat pauku ja tuli lahti. Sai seda ka omakorda nats aega logistada ja trummel tuli telje pealt maha. Järgmisena sumbuti maha, voolikud, jne. Järgmisena üritasin kardaani ära saada, sellega läks jälle väga kaua. Väga raske oli roostes polte lahti keerata + ei jõua auto alt keerata, kui ise selle all lebasin. Läbi ime sain 3 polti lahti, kasutasin jõuõlga, muidu ei olekski lahti saanud. Kahjuks pidin 6 polti maha lõikma: 4 kardaaniga seotud polti + 2 käigukasti kinnituse polti. Kuna need olid totaalselt roostes ja mädand. Mitme päeva tulemusena sain kardaani alt. Järgmisena keerasin ja võtsin kõik muud vidinad kasti ja mootori küljest ära, et saaks välja tõsta. Ennem uurisin, et kas kasti ja mootori saab koos välja tõsta, siis osad vastanud ütlesid, et saab, osad ütlesid et ei saa. Laenasin sugulaselt mootori tõstukit ja hakkasin üksinda pusima. Alguses üritasin koos välja tõsta ja sellest ei tulnud midagi välja. Võimalik, et kui keegi oleks aidanud, oleks kõik koos saanud välja tõsta. Otsustasin närve mitte kulutada ja tõstsin eraldi välja. Natuke vingerdamist ja tulid lahti ja autost välja.

Pilt
Pilt
Pilt'

Järgmise asjana hakkasin sinu välja rookima. Selle käigus tuli välja paar ebameeldivat üllatust. Paar ilusat auku, mis varem silma ei paistnud. Ime, et läbi ei kukkund.

Pilt

Rookisin auto täiesti puhtaks, kuna valmistasin seda liivapritsiks ette. Kuna ma rikas pole, üritasin võimalikult odavalt ära teha. Alguses mõtlesin, et lasen teistel ära teha, aga kui sain hinna teada, siis jäi ära. Küsisin, palju läheb maksma põhja puhastamine, enamus kohti ütles, et ainult põhja puhastamine läheb kuskil 300€ maksma. Uurisin siit- ja sealt, otsustasin Keila Ramirendist rentida 9m3 diiselkompressori ja Harkust pritsikeskus.com-ist 40l pritsi. Pritsi võtsin reedel, kompressori laupäeval ja tagasi viisin esmaspäev. Kokku läks 75€ prits ja 110€ kompressor. Muidugi läks kompressori kütuse peale 30€ + 150kg liiva- 15€. Aga selle ajaga sai palju puhastatud, lisaks veel odavamalt ka.
Peale puhastamist tuli palju auke ja pahtliga lapitud kohti välja, aga sellega olin juba arvestanud.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Peale puhastamist võõpasin enamus korralikumad kohad üle, teised kohad lähevad vahetusse. Ostsin osad uued plekid ka ära: küljekarbid, ees istujate põranda plekid ja siis bensiini, tagavara ratta alumised plekid, tagapõll ja parem esitiib.
Viimati muutis FRand, 29 Mär 2017 12:46, muudetud 1 kord kokku.
f
FRand
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2017 10:29
Asukoht: https://t.me/pump_upp
Autod: Vaz 2103
Kontakt:

Re: 2103, FRand, 1974

Postitus Postitas FRand »

Leidsin video, kus auto veel töötas :D
https://youtu.be/Ou8Z18CziFg
f
FRand
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2017 10:29
Asukoht: https://t.me/pump_upp
Autod: Vaz 2103
Kontakt:

Re: 2103, FRand, 1974

Postitus Postitas FRand »

Hetkeseisuga on põhi keevitatud + keevitasin 6 uut polti ja paar kinnitus külge, mis ma ennem maha lõikasin või siis olid läbi mädanend. Lõikasin kõik roostekohad välja ja keevitasin uued plekid asemele. Keevitasin seest ja väljast, pärast lihvisin maha. Pärast katsin keevitus kohad kereliimiga ja panin krundi peale. Hiljuti kandsin 2l mastiksit ka peale. Ma jätsin sellised kohad keevitama, mida saab ka siis keevitada, kui auto 4 ratta peal. Nt vaja veel keevitada esimesed esitiivad ja küljekarbid + paar väikest kohta. Neid ma ise ei tahaks keevitada, kuna ei oska. Ma polnud varem keevitanud, seega sain oma auto peal praktika kätte. Esimene keevitus oli päris jube, aga lõpuks tuli juba päris hästi välja. Proffidega ei anna võrrelda, aga hüppasin oma keevitatud kohtade peal ja tõstis auto tunga kohast, mis keevitasin ja keevitus lahti ei tulnud.
Panin ka uued torude kinnitus klambrid ja uued piduri- ja kütusetorud alla. Samuti ka täis pikkuses käsipiduri mehhanismi.
Tänaseks siis nii kaugel
Pilt
Mingi hetk kui raha saan ostan ka tagasillale juppe, hetkel reaktiivvardad olemas. Kui kõik jupid sinna olemas (pidurid, trumlid, rattalaagrid, diffri õli, jne) vahetan jupid välja. Järgmisena on tulevikus läheb esisild remonti ja muidugi hooldus mootorile ja käigukastile + kardaan.
Aga hetkel oleks vaja inimest, kes küljekarbid ja esitiivad ära vahetaks, muu on olemas. Niiet kui keegi soovib väikse tasu eest vahetada, andke teada.
u
ubja47
Foorumi kasutaja
Postitusi: 115
Liitunud: 31 Juul 2015 11:06
Asukoht: Rakvere
Autod: 2106 21011

Re: 2103, FRand, 1974

Postitus Postitas ubja47 »

jõudu ja jaksu :D
kahe käega kapoti all
Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 191
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 2103, FRand, 1974

Postitus Postitas madmur »

Kas tungi kohad panid uued?
Endal jätsin need keret tehes kahjuks alles, kuid reaalsus on see, et isegi kui alguses tundusid need korralikud, siis tänaseks suht läbi ja reaalselt nendest autot ei tõsta, pigem on nad hetkel ees ja tüliks.
St soovitaks nad pigem ära võtta, sest vanade korral sa vaevalt nende seest rebast kätte saad.

Muidu hea lugeda, et lisaks tegemiste kirjeldamisele, kirjeldad ka millega ja palju midagi maksab (vihjates siis liivapritsile).
f
FRand
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2017 10:29
Asukoht: https://t.me/pump_upp
Autod: Vaz 2103
Kontakt:

Re: 2103, FRand, 1974

Postitus Postitas FRand »

Tänud!! :)

Mul muidu oli plaanis küll need kõik ära võtta, aga kuna esiistujate põranda detailide külge olid juba tunga kohad kinni keevitatud, ei hakanud ma neid eemaldama. Aga taga on vanad veel, need tunduvad suht kahtlased küll, aga las olla. Kui päris pehmeks lähevad, lõikan küljest.
f
FRand
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2017 10:29
Asukoht: https://t.me/pump_upp
Autod: Vaz 2103
Kontakt:

Re: 2103, FRand, 1974

Postitus Postitas FRand »

Mul on plaanis teha sellist asja, et kaotada aku kapoti alt ära ja panna see pagassi.
Plaan oli panna selliselt: Pilt
Kapoti alt lõikan aku kinnitus rest ära ja keevitan pagassi, võimalik, et tugevdan seda ka veidi. Aku + juhtme veaks kapoti alla ja - võtaks pagassi ruumist. Edasises käigus pole kindel, et kas see tegevus on õige, et pagassist tulev + juhe läheks starteri ja starterist teine juhe genekasse.

Oskab keegi öelda, kas selline tegevusviis on mõistlik ja kas tegevuskäik on õige. :)
Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 191
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 2103, FRand, 1974

Postitus Postitas madmur »

Kui juba keevitamiseks läheb, siis mõistlik L profiilist teha - Jääb tummisem.
Aku võib kenasti alt klambriga kinnitada. Kinnitusnurga saab samuti ise meisterdada või lammutusest hankida.
Eks kapoti all tuleb ühendada läbi salongi veetud + sinna, kus sa ta kapoti all ära lõikasid.
Juhtme vedamisel vaata, et see terava pleki vm vastu ei käiks st et aegamööda läbi ei kulutaks ja + ja - keres kokku ei saaks.
Massi võid pagassi jätta, lihtsalt vaata, et ühendus korralik jääks. Endal küpsetasin kehva massi tõttu ühe aku läbi.
Huvi korral võid lisada ka massilüliti ja mootorile eraldi massi vedada.
Kaabel ise peaks muidu olema suurema läbimõõduga, kui originaal - 50mm2.

Mõistlikuse osas ütleks, et kui originaali taga ei aja, siis on küll mõistlik - Kapoti all oluliselt hõlpsam toimetada.

Allpool kasutaja Reiner teemast laenatud pilt. Tegi ka mulle sellise ja siiani kenasti vastu pidanud ning aku oma kohal püsinud.
Manused
7276 (1).jpg
7276 (1).jpg (164.29 KiB) Vaadatud 17113 korda
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2371
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Re: 2103, FRand, 1974

Postitus Postitas reiner »

madmur kirjutas:Huvi korral võid lisada ka massilüliti ja mootorile eraldi massi vedada.
Täpsustaks, et mootori ja kere vahele tuleb kindlasti massijuhe panna.
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: 2103, FRand, 1974

Postitus Postitas SexSix »

reiner kirjutas:
madmur kirjutas:Huvi korral võid lisada ka massilüliti ja mootorile eraldi massi vedada.
Täpsustaks, et mootori ja kere vahele tuleb kindlasti massijuhe panna.
Kas kere ja käigukasti vahelisest massist ei piisa? Originaal lahendus.
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2371
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Re: 2103, FRand, 1974

Postitus Postitas reiner »

SexSix kirjutas:Kas kere ja käigukasti vahelisest massist ei piisa? Originaal lahendus.
Paistab, et mitte. Enda ühe masinaga olid süütega seotud probleemid, töötas kuidagi ebaühtlaselt vist. Täpselt ei mäleta enam kas koguaeg või kõrgetel pööretel.
Originaal juhe kkasti ka kere vahel oli korralik, aga lisaks sai kollektori poldi alt pandud lisa juhe kere külge ja probleem lahenes.
Lower your standards and you'll never be disappointed!
i
inimloom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 56
Liitunud: 10 Juul 2012 16:45
Asukoht: Põhja-Tallinn
Autod: Vaz 2103

Re: 2103, FRand, 1974

Postitus Postitas inimloom »

Tervitus

Mul tõenäoliselt vedeleb kuskil oma masinalt korjatud akujuhe, mis ulatuks eest pagasisse. Taat kasutas mõne (tõenäoliselt) rasketehnika akut pagasis. Huvi korral võib vaadata, kas leiab. Kui mõne detaili lahti võtmise või eemaldamisega küsimusi tekib, võib alati B202 läbi astuda. Ei saa mainimata jätta, et too heleda puiduimitatsiooniga armatuur teeb natuke kadedaks ;)
f
FRand
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2017 10:29
Asukoht: https://t.me/pump_upp
Autod: Vaz 2103
Kontakt:

Re: 2103, FRand, 1974

Postitus Postitas FRand »

Asjad, mis ostnud olen.
Pilt
Ja hinnad
Pilt
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: 2103, FRand, 1974

Postitus Postitas SexSix »

Tagumine rattalaager. Kas laagrivahetuse rakis olemas?
f
FRand
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2017 10:29
Asukoht: https://t.me/pump_upp
Autod: Vaz 2103
Kontakt:

Re: 2103, FRand, 1974

Postitus Postitas FRand »

Kahjuks ei ole. Tegin ühe video järgi, kus laagri peale pandi suur tellitav võti ja löödi selle peale. See toimis küll ja tundub, et laagrile liiga ka ei teind, aga eks näis.
Kuna koht, kus ma neid juppe tellisin, saatsid valed pooltelje stopperid, ei saa ma hetkel tagaotsa ehitamisega edasi jätkata. Panin tellimusse, et 2tk 01 oma, aga need olid korralikumalt suuremad. Käisin ka Keila lada poest läbi ja ta isegi ei teadnud, mille omad oli, oletas et äkki niva omad. Mul polnud piisavalt raha ka kaasas, et uusi osta :P
f
FRand
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2017 10:29
Asukoht: https://t.me/pump_upp
Autod: Vaz 2103
Kontakt:

Re: 2103, FRand, 1974

Postitus Postitas FRand »

Auto siis nii kaugele jõudnud
Pilt
Ehk tagasild lahti võetud ja puhastatud.Uus õli, laagrid, simmerlingid, pidurisilindrid, piduritorud, klotid, trumlid, jne pandud. Samuti kardaan lahti võetud, puhastatud ja uued kardaaniristid, kardaanipukk pandud, nii kardaan kui tagasild värvitud.Kasti puhastasin samuti ära. Kastile panin uued õli, töösilindri koos funktioneerimiseks vajalike jubinatega, kahvli koos kummiga. Samuti kõik asjad auto küljes.
Tekkis aint probleem vasakpoolse trumliga, kuna ta ei tahtnud peale minna. Õigemini siiamaani pole peale saand, kuna pidurid liiga väljas. Olen igatpidi proovind, aga pole veel matsu välja jagand, mida ta tahab.
Jällegi pole inimest, kes keretöid teeks. Uurisin, enamus ütlevad, et ei tee keretöid ja need kes ütlevad, et teevad, küsivad hingehinda. Seega alustasin ise. Täna võtsin esitiivad maha. Homme tuleks uksed ka eest kuidagi saada, hetkel lõikasin lihtsalt sealt ligidalt pleki maha, kuna puuriga punktidele ligi ei pääsenud. Varsti peaks ma uue kapoti ka saama ja siis saab hakata seda tüütut osa tegema hakata, paneele kokku sobitama.
Hakkasin esitiibu vahetama sellepärast, et saaks mootri ruumi värvitud ja mootori sisse. Põhimõttelliselt mootori ruumi ka täiesti korda. Selleks vaja veel krunti, värvi, piduri-, mootori- ja siduri komponente vaja osta. Kuna lähen suvel kaitseväkke, siis tahaks selleks ajaks auto tööle saada. Pärast hakkan esisilla kallal kõpitsema ja tulevikus ka ülejäänud kerega.
f
FRand
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2017 10:29
Asukoht: https://t.me/pump_upp
Autod: Vaz 2103
Kontakt:

Re: 2103, FRand, 1974

Postitus Postitas FRand »

Karbid ise olid suht korralikud ja tugevad, ainult karbi otsad olid natuke pehkinud.
Pilt
Pilt
Nagu näha, siis olen vahepeal esitiivad ja küljekarbid külge saanud. Ma ise võtsin esitiivad ja osaliselt ka karbid ära, aga maksin ühele inimesele, et ta paneks uued külge.
Pilt
Pilt
Pilt
Hetkel kapott ja uksed on veel paigast ära, kuna vaja veel karpide ja esitiibade kallal vaeva näha. Pean ostma veel uued tagumised koopa ääre plekid vms. Kui ma esitiivad ära tellisin, siis ma arvasin, et 06 ja 03 esitiivad on täpselt samad. Kui plekid külge panin, esimese asjana avastasin, et suunatule koht on erinev. Selle vea parandasin ära. Võtsin originaal tiiva šablooniks ja märkisin 06 tiiva peale õiged augu kohad. Õiged kohad puurisin välja ja vanad keevitasin kinni.
Teine erinevus oli tiibadel see, et ukse koht on erinev, nagu näha järgnevast pildist. Hetkel pole veel välja mõelnud, mida selle kohaga ette võtta. Sellist kohta ma sinna jätta ei taha.
Pilt
f
FRand
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2017 10:29
Asukoht: https://t.me/pump_upp
Autod: Vaz 2103
Kontakt:

Re: 2103, FRand, 1974

Postitus Postitas FRand »

Mul oli probleeme ühe trummliga, kuna ei tahtnud peale minna. Selle jebimise peale suutsin klotsidel paar kildu välja saada. Lõpuks viskas kopa ette, ostsin uued klotsid. Natuke jändamist ja sain trumli ilusti peale.

Vahepeal käis jõuluvana :P Pilt
Pilt
Ma tingisin sellest 10% alla ka.

Nüüd vaikselt hakkan esisilda kokku panema.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: 2103, FRand, 1974

Postitus Postitas SexSix »

Selle MS kaubamärgiga oled liialdanud :oops: Ei ole just parim valik. Kuidas selle Poola väljalaskega on? Ehk keegi juba katsetanud? Kas kahe aastaga roostetab alt ära?
f
FRand
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2017 10:29
Asukoht: https://t.me/pump_upp
Autod: Vaz 2103
Kontakt:

Re: 2103, FRand, 1974

Postitus Postitas FRand »

Selle MS kohta ei teadnudki, eks võtan arvesse. Esimene mulje seljest Poola sumbutist on nigel. Esimese asjana pidin leegitoru lihvima. Plokipoolsel otsal olid sees keevituskohad, mis vajasid lihvimist.

Vahepeal on tükk tööd tehtud.

Esimese asjana võtsin esisilla käsile. Tükk tegu oli vanu polte lahti saada. Aga lahti on alati lihtne saada, kokku on raske panna.

Rattakoobastes keevitasin natuke amordi kanne, puhastasin rattakoopad ära ja katsin mastiksiga, aga arvatavasti tuleb veel seda peale kanda. Aga et kokku panna saaks, käisin veerenni poes ja ostsin 40€ eest polte ja muud pahna. Teine asi oli see, et kuidagi pidi saama need õõtshoova puksid õõtshoovadesse. Ülemistega polnud probleemi, kruustangide vahele paar toru juppi ja surusin lihtsalt kinni. Alumistega oli tükk tegu, kuna selle kandilise poldi pidi ennem sisse panema, see tähendas, et sama meetodit enam kasutada ei saanud. Proovisin, tulemuseks katkine polt. Alguses võtsin asjad kaasa ja sõitsin ühte Keila mingisse töökotta, küsisin, kas saavad sellist asja teha. Vastasid, et ikka saavad ja andsid mulle nr kätte, et helistaks. :evil: Võtsin selle nr ja saatsin nad pmst pikalt. Helistasin oma sugulasele ja uurisin, kas saab abiks olla. Ta heameelga aitas, ahjaa ja rattarummu sisse oli vaja laagreid ka vaja panna, aga need tegime tema juures ka ära. Ta esiteks näitas kuidas teha ja teiseks ta ei küsind midagi selle eest. :D Lõpuks sai esisilla kokku panna. Üldiselt kõik sujus, v.a see osa kui pidi vedrusi sisse panema. Kuna mul polnud neid õigeid vedru tõmmitsaid, et vedru kokku suruda, siis otsisin kedagi, kellelt laenata. Õnneks sõbral oli, keerasin vedru kokku ja avastasin, et ikka ei saa neid kasutada, kuna need keermelatid liiga pikad ja takistavad vedru sisse panemast. Jälle olin nördinud, et jälle alguses tagasi. Siis tekkis idee, et ohh, paneks hoopis nad vedru sisse ja need keermelatid saavad läbi õõtsa minna. Sõitsin siis nendele järgi, koju jõudes kohe auto kallale. Jaaaa, ikka ei saanud, ma ei tulnud sellepeale, et see osa, mis vedru peale toetub, on kumer ja läheb aint ühte pidi peale. Otsustasin siis endale ise teha. Võtsin paar pikka polti, toru lõikasin juppideks ja relakaga lõikasin lohud sisse. Päris õige asi polnud aga töö sai kuidagi tehtud.Pilt
Pilt
Pilt
Hetkel on suportid ka küljes. Stabilisaator varrast pole siiamaani korralikult kinni pannud, kuna uued puksid ja raske paika saada, teiseks pole aega ka olnud.

Esisild korras, võtsin ette mootoriruumi.
Kuna viisin aku pagassi, siis oli vaja seda kohta korrastada, natuke oli vaja siit-sealt keevitada ka. Sai korralikult lihvitud, kõik rooste, pahtel jne, et ikka pinnad siledaks saaks. Veits imelik oli mootoriruumi pahteldada. Mootoriruum sai nii kaugele, et sai sammud seatud värvipoodi. Sai käidud (autovärvid.ee poes). Baasvärv(1l) ja õige värv(1l) läks maksma 100€. Aga kuna ma osa kohti lihvisin metallini, siis selgus, et peab krundi ostma. See sai ostetud samast kohast, aint tellisi netist halli epo krunti, silikoon pesu vms, nitrolahustit, epo lahjendajat ja muud pudi-padi, kokku vist oli umbes 70€. Auto lükkasin garaaži lävepakuni ja garaaži uksed lahti, sai nö väikse värvikambri. Onult laenasin kompressori ja värvipüstoli. Värvisin kokku kuskil 3-päeva. Alguses 3 krundi kihti, 3 baasvärvi kihti ja siis 3 värvi kihti. Muidgi vahepeal sai lihvi ka. Peale mootoriruumi sai ka õhufiltri korpus sama värvikihi.
Krunt
Pilt
Õige värv (FIAT 123A)
Pilt

Järgmisena tuli ette võtta mootor. Mootori puhastasin väljast ja värvisin kuumakindla värviga. Mootor sai uued tihendid. Lisaks uued nookurid, keti, keti talla, pinguti. Kui karteri lahti võtsin, oli meeldiv üllatus leida õli seest suuri metalli tükke. Aga õnneks enamus olid ketitalla omad, mida polnud keegi sealt ära koristanud. Kuna siiamaani olen kõik auto kallal nii teinud, et auto õues, siis mootori sisse tõsmiseks pidi auto kuidagi garaaži saama. Garaaž oli ukseni täis mu vanaisa isa asju. Vanainimeste asi, et koguti nõukaajal igasugust pahna, aga ta kogus heasmõttes pahna. Tal oli vedrudest kuni pleksiklaasini, ehk ühesõnaga kõike. Aga ta lõpuks hakkas asju hävitama. Sai garaaži nii tühjaks, et auto nina mahtus sisse ja sai laealuse vintsiga sisse tõsta. Kuskil tunnike sai mässatud ja mootori saime sisse. Nüüd oli jäänud vaid muude vidinate külge keeramine ja ühedamine. Veel lisan seda, et muidu kõik sujus hästi, aga roolikarbiga oli probleeme, ta ei tahnud roolivarda sisse minna. Küll peksin seda kummihaamriga, aga kuskil 3cm oli puudu, et saaks poldid roolikarbist läbi. Peksmise käigus kraapisin sealt värvi metallini. Ja siis laksas idee, äkki on rool lukus, ja oligi. Keerasin lukust lahti ja pmst ühe näpuga sai lõpp positsiooni lükata. :sein
Pilt

Õigemini ennem seda sai veel salong ette võetud. Kui ma auto alt mastiksiga tegin, siis jäi seda alles ja tegin salongi põranda ka sellega üle. Nüüd aga katsin salongi põranda helimatiga. Käisin renovaaris ja ostsin 4.6m 50mm2 akukaabelt ja selle veetsin ja panin ka põranda külge kinni. Pilt
Peale seda sai must vaip, mis sai kunagi muretsetud (063 oma) ning sisse pandud. Tagumine osa sobis hästi, aga esimene osa vajab veel mudimist, kuna pole päris 1:1. Istmed hetkel panin vanad, kuna pole veel uusi istmeid ostnud. Tahaks ikkagi kas musta või bruuni nahka.

Nüüd kui oli kõik ära ühendatud, üritasin käima panna. Kohe esimene tõrge, starter ei hakka keerama. See sai lõpuks lahendatud. Pistsin selle peenikese juhtme kogematta valesse kohta. Seega sai selle korda ja peale mitme kordset süüte keeramist sai kütuse ka üles. Järgmine probleem seisnes selles, et ei käivitu, ei lubanud ka. Absoluutselt kõik kütuse loopib karpast ja ülevoolu tilast välja, küünaldeni midagi ei jõua. Teiseks säde oli väga närk, missest et uued küünlad. Süüde oli nii-või-naa pigast, aga asi ei saand selles olla. Ostsin uue jagaja rootori ja süütepooli. Peale nende vahetust sai sädeme probleemist lahti. Alles jäi karpa probleem. Kuna ma vahetasin karpal ka kõik tihendid välja, mõtlesin, et keerasin seal midagi pekki. Kuna nt kiirenduspumba juurest ka lekkis. Sai ostetud uus karpa remont komplekt ja vändatud 5km sugulase juurde. Seal vahetasime uuesti tihendid ära. Panime paar uut düüsi, mitte sellepärast, et vanadega midagi viga oli, aga igaksjuhuks. Panime ka uue filtri, mida ma ennem ei näppind, mis oli päris must. Kiirenduspumba juurest lekkis, kuna see kaas oli veits kõver (ma keerasin liiga kõvasti kinni). Võtsime mu ühe teise doonor karpa pealt sirge ja panime külge. Aga nüüd kui ma uuesti proovisin, siis ikka lekib, pean tihendisilikooni vahele panema, mida ma sugulase juures ei pannud. Jõudsin vahepeal siis selleni, et kõik uuesti küljes ja ikka ei lähe käima. Mitmete inimestega suheldes, tulemuseks oli see, et arvatavasti on nuka asend vale ja peab 180 kraadi keerama, kuna hetkel imemise ajal sülitab kõik välja. Nädalavahetusel võtan üritan mootori paika saada.

Vahepeal oli ka selline olukord, kust tahtsin autot lükata ja ei jõudnud. Käik oli sees, aga välja ei saanud. Ennem läksid ilusti sisse, kuna mul polnud sidur õhutatud, siis ei saand pedaali ka kasutada. Käigukang käis pmst diagonaalis ja tegi igast pulli, aga ei lasknud mul käike sisse panna. Oli pmst ühe koha peal kinni. Suht kaua nikerdasin ja sain kuidagi liikuma.
Vasta