21033, Carl, 1981
Postitatud: 25 Dets 2016 17:37
Hei hei!
Oktoobri alguses sai täideviidud oma kauaaegne unistus - ostsin 03me.
Masinaks siis 81 aastal tehasest välja veerenud helebeež 03.
Mootoriks 1.3 47kw. Leidsin ta okidoki.ee-st asus Narvas ja olnud ilmselt terve aja ühe omaniku käes, sellepärast ka ilmselt auto suhteliselt komplektne ja pornotuuningut pole tehtud. Plekid enamasti sirged, põhi tugev ja läbiv rooste ainult esipõllel. Kaasa veel hulgaliselt varuosi ja teine ring kroom ilukilpe.
Kohe peale ostu lagunes tuledelüliti ära, mis oli meeldiv üllatus, sest õues oli juba pime ja oli vaja veel 200km Tallinnasse sõita. Peale veidikest jupsimist panin salongitulede lüliti abil esituled tööle ja sõit Tallinna poole sai alata. alguses üle 80kmh sõita ei julgenud, aga kuna tüdruk ees teises autos möödasõite tegema hakkas, siis ei saanud ka ma maha jääda. Esialgu ehmatas üsna suur lõtk roolis päris ära ja esimesel möödasõidul võtis selja päris märjaks kui auto suht suvaliselt teel ujuma hakkas, hiljem harjusin. Üldiselt kulges sõit rahulikult ja probleemideta, siks jõudis omaljõul Tallinnasse. Keskmine kütusekulu Narva-Tallinn otsal 7l/100km kohta, mis oli isegi väiksem kui oskasin oodata. Teepeal tulid muidugi ka välja mõned muud vead. Nimelt 40-55kmh lööb sisse üsna tugeva vibra, suunatulede relee ei tööta ja salongi ei puhu sooja õhku. Kuna õhtu oli hiline ja Tallinnas garaaži pole, kus ülejäänud vigu otsima saaks hakata jäi asi sel päeval sinnapaika.
Järgmisel päeval sai siis uurimustööd tehtud, et miks salongi sooja ei puhu, tulemuseks katkine salongiradika kraan. Teekond Veerenni Vaz poodi ja 12€ eest sain uue tuledelüliti ja kraani.
Paar päeva hiljem läks sõiduks Tartusse, kus on garaaž ja paremad võimalused remontimiseks ja putitamiseks. Samuti jõudis iseseisvalt Tartusse, kütuse kulu seekord kõrgem ca 8l/100km, kuid ka kiirused olid juba suuremad kui Narva-Tallinn otsal.
Tartus sai siis ette võetud kraani vahetus, esialgu lihtsana paistnud töö võttis siiski 3h, kuna ligipääs kraanile suht kehva ja saadud kraan oli 2x paksemate tihenditega kui originaal ja ei tahtnud mitte istuda sinna esialgu, kuid lõppkokkuvõttes ta peale sai ja toimib.
Järgmiseks sai ettevõetud see vibra sõiduajal. Targematega sai järeldusele jõutud, et kardaanist ta tuleb, seega otsustasin, et vahetusse lähevad kõik võimalikud kuluosad kardaani juures, kuna alt tuleb ta juba võtta siis tasub kõik korraga ära vahetada, sest osad ei maksa peaaegu mitte midagi. Ülo ärist saingi kõik vajalikud osad: kardaanileevendi, 2x kardaaniristid, tugilaager koos pukiga ja käigukasti padi. Töö suhteliselt lihtne, kuid õigete tööriistade puudumisel suht tülikas. Üldiselt sai koheselt kõik muud jupid peale puki vahetatud, sest puudus tõmmits. Tallinnas oli äial tõmmits olemas ja pukk oli maas 2 minutiga ja uus peal samuti 2 minutiga. Uuesti allapanek läks samuti lihtsalt. Proovisõidule minnes oli vibra poole vähem tunda kuid endiselt alles. Sai siis veel kardaani asendit muudetud aga tulemust see ei andnud vibra siiani alles. Kuna aga suuri sõiduplaane sellega hetkel ei ole, siis sai see probleem sinnapaika jäetud.
Kuna ilmad hakkasid külmaks minema siis tuli ka tosool ära vahetada, sest polnud aimugi mis seal eelnevalt sees oli. Koos tosooli vahetusega sai tehtud ka õlide ja filtrite vahetus.
Rohkem hetkel teinud ei olegi suurt.
Tulevikuplaanidest nii palju, et 2017 kevadel plaanis keretööd ja värvimine samuti mootori kapremont. Värvijate otsimine on juba käimas kuid mootori tegijaid pole veel otsinud, nii et võite julgelt soovitada. Mõttes on teha sellest 1300-st 1600ne, 5ne kast ja aeglasem differ.
Tahakski enne leida tegija mootorile, et saaks mootoriruumi vabaks ja siis saaks keretööd ka kapotiall tehtud. Suveks 2017 võiks valmis ja sõidukorras olla.
Pilte pole palju teinud kuid kindlasti neid tekib tulevikus tööde käigus.
Oktoobri alguses sai täideviidud oma kauaaegne unistus - ostsin 03me.
Masinaks siis 81 aastal tehasest välja veerenud helebeež 03.
Mootoriks 1.3 47kw. Leidsin ta okidoki.ee-st asus Narvas ja olnud ilmselt terve aja ühe omaniku käes, sellepärast ka ilmselt auto suhteliselt komplektne ja pornotuuningut pole tehtud. Plekid enamasti sirged, põhi tugev ja läbiv rooste ainult esipõllel. Kaasa veel hulgaliselt varuosi ja teine ring kroom ilukilpe.
Kohe peale ostu lagunes tuledelüliti ära, mis oli meeldiv üllatus, sest õues oli juba pime ja oli vaja veel 200km Tallinnasse sõita. Peale veidikest jupsimist panin salongitulede lüliti abil esituled tööle ja sõit Tallinna poole sai alata. alguses üle 80kmh sõita ei julgenud, aga kuna tüdruk ees teises autos möödasõite tegema hakkas, siis ei saanud ka ma maha jääda. Esialgu ehmatas üsna suur lõtk roolis päris ära ja esimesel möödasõidul võtis selja päris märjaks kui auto suht suvaliselt teel ujuma hakkas, hiljem harjusin. Üldiselt kulges sõit rahulikult ja probleemideta, siks jõudis omaljõul Tallinnasse. Keskmine kütusekulu Narva-Tallinn otsal 7l/100km kohta, mis oli isegi väiksem kui oskasin oodata. Teepeal tulid muidugi ka välja mõned muud vead. Nimelt 40-55kmh lööb sisse üsna tugeva vibra, suunatulede relee ei tööta ja salongi ei puhu sooja õhku. Kuna õhtu oli hiline ja Tallinnas garaaži pole, kus ülejäänud vigu otsima saaks hakata jäi asi sel päeval sinnapaika.
Järgmisel päeval sai siis uurimustööd tehtud, et miks salongi sooja ei puhu, tulemuseks katkine salongiradika kraan. Teekond Veerenni Vaz poodi ja 12€ eest sain uue tuledelüliti ja kraani.
Paar päeva hiljem läks sõiduks Tartusse, kus on garaaž ja paremad võimalused remontimiseks ja putitamiseks. Samuti jõudis iseseisvalt Tartusse, kütuse kulu seekord kõrgem ca 8l/100km, kuid ka kiirused olid juba suuremad kui Narva-Tallinn otsal.
Tartus sai siis ette võetud kraani vahetus, esialgu lihtsana paistnud töö võttis siiski 3h, kuna ligipääs kraanile suht kehva ja saadud kraan oli 2x paksemate tihenditega kui originaal ja ei tahtnud mitte istuda sinna esialgu, kuid lõppkokkuvõttes ta peale sai ja toimib.
Järgmiseks sai ettevõetud see vibra sõiduajal. Targematega sai järeldusele jõutud, et kardaanist ta tuleb, seega otsustasin, et vahetusse lähevad kõik võimalikud kuluosad kardaani juures, kuna alt tuleb ta juba võtta siis tasub kõik korraga ära vahetada, sest osad ei maksa peaaegu mitte midagi. Ülo ärist saingi kõik vajalikud osad: kardaanileevendi, 2x kardaaniristid, tugilaager koos pukiga ja käigukasti padi. Töö suhteliselt lihtne, kuid õigete tööriistade puudumisel suht tülikas. Üldiselt sai koheselt kõik muud jupid peale puki vahetatud, sest puudus tõmmits. Tallinnas oli äial tõmmits olemas ja pukk oli maas 2 minutiga ja uus peal samuti 2 minutiga. Uuesti allapanek läks samuti lihtsalt. Proovisõidule minnes oli vibra poole vähem tunda kuid endiselt alles. Sai siis veel kardaani asendit muudetud aga tulemust see ei andnud vibra siiani alles. Kuna aga suuri sõiduplaane sellega hetkel ei ole, siis sai see probleem sinnapaika jäetud.
Kuna ilmad hakkasid külmaks minema siis tuli ka tosool ära vahetada, sest polnud aimugi mis seal eelnevalt sees oli. Koos tosooli vahetusega sai tehtud ka õlide ja filtrite vahetus.
Rohkem hetkel teinud ei olegi suurt.
Tulevikuplaanidest nii palju, et 2017 kevadel plaanis keretööd ja värvimine samuti mootori kapremont. Värvijate otsimine on juba käimas kuid mootori tegijaid pole veel otsinud, nii et võite julgelt soovitada. Mõttes on teha sellest 1300-st 1600ne, 5ne kast ja aeglasem differ.
Tahakski enne leida tegija mootorile, et saaks mootoriruumi vabaks ja siis saaks keretööd ka kapotiall tehtud. Suveks 2017 võiks valmis ja sõidukorras olla.
Pilte pole palju teinud kuid kindlasti neid tekib tulevikus tööde käigus.