1. leht 1-st

21051, kirv3s, 1980

Postitatud: 29 Juun 2016 22:21
Postitas kirv3s
Tervist!

Eile, teisipäeval, tõin ma Tallinnast oma esimese VAZ'i. Olen ammu unistanud ühe omamisest ja lõpuks läks see unistus ka täide. Kuna endal veel lube pole siis pidin facebook'i abiga leidma omale kellegi kes sõidaks autoga Tallinast Viljandi ja nagu teame, leidub Eestis veel toredaid inimesi, üks kena noor neiu oli nõus mu autojuhiks tulema. Tallinna piiril võtsime ka hääletajad peale kelle soov oli küll minna Tartu, kuid siiski võtsime nad peale ja viisime natukenegi Tartule lähemale. Nagu vanasõnagi ütleb: Aita täna sina ning sind aidatakse homme.

Lõpuks jõudsime Viljandisse, vahepeal autoga mingeid probleeme polnud ning kõik oli lihtsalt super. Viljandist pidin ka natukene ise edasi sõitma, nii umbes 40km, et auto soovitud kohta jõuaks.

Kuna oman sellist masinat esimest korda siis ei oska millestki peale väga hakata. Nagu masina väljalaske aastast arvata võib siis leidub masinal iluvigu. Esmasteks plaanideks on:
1. Mootor üle vaadata; Süüted ja muu vajalik paika sättida
2. Kere tööd ära teha: keevitus, lihvimine, värvimine ja nii edasi. (Kuna ise ei ole värvimise & liivapritsiga kokku puutunud siis ehk keegi oskab soovitada Viljandimaa läheduses või Tartu kandis mõnda toredat kohta kus selliseid töid tehakse)
3. Interjöör võimalikult originaalseks teha (Märkasin, et armatuuril on kellade klaasid koonuselised, kas need ongi originaalised 05'l sellised või on need vahetatud? Lisan ka pildi.).

Kuna veel suhteliselt pikk koolitee ees siis üritan võimalikult palju vabast ajast masinaga tegeleda ja ka neid töödega kursis hoida. Loodan tööde lõpus öelda lausa: Aega läks, aga asja sai.

Loodan ka teie mõistvale suhtumisele, ning kui kellegil on soovitusi mida võiksin teha ja millele tähelepanu peaksin pöörama siis olen soovitustele avatud nii kommentaarides; U2U's; Facebook'is. (Kui kellegil on 05'e originaal keskkonsooli müügil siis võib teada anda, otsin ka pööningult veel, sest tean, et kusgil peaks olema, kuid ei ole veel leidnud.)

Kena õhtu jätku kõigile.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 29 Juun 2016 23:31
Postitas Edel
Need koonusekujulised klaasid mõõteriistadel on esimese otsa 05 omapära. 2105 hakati tootma just 1980a.

Postitatud: 30 Juun 2016 13:44
Postitas Mel
See on hea leid tootmise algusest, kus mitmeid detaile, mis kadusid lühikese ajaga. Mõtlesin ise mitu korda seda lihtsalt vaatama minna, kuid ei saanud aega klappima.
Tähelepanu väärib veel armatuurlaud, kus külgmised ventilatsioonirestid puuduvad. Soojenduse hoobasid on 2 ja soojenduse süsteem ise samasugune kui 01l.
Ka keskkonsooli puudumine võib olla originaalne, kuigi olemas on ülemise kinnituse raud.
Lisaks mingitel näituse piltidel olen näinud ka taoliseid peatugesid. Kas need on lada/vaz markeeringuga?
Klaasiväntade kinnituse plastik ka kroomine.
Lisaks veel huvitav, kas kindalaeka nupp oligi alguses selline.
Kas kerenumber on kolmekohaline või kaugemal järjega juba?

Postitatud: 30 Juun 2016 20:29
Postitas ToM
Auto seisis talvel Tallinnas kellukooli lähedal garaazide juures, jalutasin temast seal vahel mööda. Mingil hetkel löödi üks küljeklaas sisse ja ka pagasnik oli kangiga lahti väänatud, mõni aeg hiljem kadus masin sealt ära. Tore et vandaalid teda täitsa ära ei suutnud lõhkunuda ja tundub et on asjalik omanik sattunud, edu.

 
Mel kirjutas: Lisaks mingitel näituse piltidel olen näinud ka taoliseid peatugesid. Kas need on lada/vaz markeeringuga?
Mina pakuks et need on mosse omad.

Postitatud: 30 Juun 2016 20:30
Postitas -lada07-
minu vanal 05 olid samad .pm peaks pööningul alles olemagi

Postitatud: 01 Juul 2016 01:02
Postitas Rannamäe
Tegemist on tõesti väga huvitava algusaastate toodanguga. Meie kooperatiivi delegatsioon käis ka mõned nädalad tagasi seda Sakus vaatamas.
Väga omapärased salongidetailid olid. Muidu oli täiesti tavaline 051, isegi tagumised tuled olid juba uuema tüübi omad. Minule jäi aga arusaamatuks see armatuur koos salongi ventilatsiooniga, pole kunagi midagi sellist näinud. Kas tegemist oli mingi laojäägiga 05 varajastest aastatest, mis siis hiljem leidis kasutust 051 peal? Või hoopis mingi võrratu ratsionaliseerimisettepanekuga, et klassiku soojakaste veel 05 külge pookida?

Üks hea soovitus uuele omanikule. Proovisõitu tehes panin tähele, et rool ei liikunud sellel autol normaalselt, roolikarpi oli liiga palju peale keeratud või oli seal midagi katki, tahtis kergelt kinni kiiluda mingi hetk. Soovitan sellele esmakorras tähelepanu pöörata (kui keegi sellega juba tegelenud pole).

Jõudu ja jaksu!

Postitatud: 01 Juul 2016 08:22
Postitas Mel
Sellise armatuuriga varianti tean Eestis teist korda. Taoliste ratside puhul oli põhjuseks tavaliselt uuemate detailide puudus. Nt polnud uute detailide tootmine veel käima läinud suuremahuliselt. Seega kasutati olemasolevaid lahendusi. Ei tea kindlalt, kuid arvan, et sama lugu siin. '

Näiteks on olemas esimesest tootmisaastast ka mingi partii 07-id, millel sees 05 istmed.

Postitatud: 02 Juul 2016 17:12
Postitas kirv3s
Olen nüüd natukene masinat ka lähemalt vaadanud, aga eks seda vaatamist jätkub veel küllaga. Ühesõnaga avastamisrõõmu veel on tükiks ajaks. Toon ka välja asju mis on puudu, ehk mõnel lugejal juhtub midagi olema, siis võib alati kirjutada U2U, loomulikult otsin ka ise edasi.
Puudu olevad/ vahetust vajavad jupid:
1. Tagurdus tulede pesad 2tk
2. Keskkonsool
3. Soojendus süsteem (just see, kus on hoovad küljes)

Hetkel ei oska rohkem midagi öelda, kui kellegil jääb midagi piltidelt silma mis pole originaal või mis mulle huvi võiks pakkuda, siis sammuti võib alati teada anda U2U.

Lisaks leidsin rooli alt mingi kahtlase asja ja ei oska öelda mis see on. Äkki keegi targem oskab mind selle kohapealt rohkem informeerida. Pilt

Kuna kasutajal Mel oli paar küsimust:

 
Mel kirjutas: Lisaks mingitel näituse piltidel olen näinud ka taoliseid peatugesid. Kas need on lada/vaz markeeringuga?
Kas kerenumber on kolmekohaline või kaugemal järjega juba?
Siis loodan, et siit saab ta vastuse, peatugedel oli peal selline maskeering või märk nagu pildil näha. Kerenumbreid oli aga kaks, see mis kere peale tehtud on ka passis, aga sellest teisest sildist ma aru ei saa.
Vabandan ette ära ette pilt on teistpidi, laadisin telefonist ülesse need pildid ja ei oska teispidi keerata. Järgminekord üritan ennast parandada.

Pilt
Pilt

Postitatud: 05 Juul 2016 23:36
Postitas kirv3s
Oskab keegi mulle öelda kui palju läheb maksma liivaprits; pahtel; krunt; värvimine kui ma neid ise ei tee. Nagu te teate siis olen alles kooliõpilane ja pole endal sellejaoks vastavaid vahendeid ega oskusi. Ehk oskate informatsiooni mulle anda rohkem selle kohta. Olen internetist otsinud aga kindlaid bõi ligikaudseid arve pole leidnud.

Postitatud: 06 Juul 2016 16:40
Postitas -lada07-
värvimine nagu ma aru olen saanud,siis kuskil 100€ jupp.pritsikohta ei oska midagi öelda !

Postitatud: 06 Juul 2016 16:43
Postitas -lada07-
värvimine nagu ma aru olen saanud,siis kuskil 100€ jupp.pritsikohta ei oska midagi öelda !

Postitatud: 06 Juul 2016 18:25
Postitas Eesti21
suurema rooste saad traatharjaga ka kätte, värvimise kohta võib niipalju öelda, et väga hea sõbrahind terve auto väljast värvimise peale on umbes tuhat.

Postitatud: 06 Juul 2016 23:25
Postitas kirv3s
Sooviksin just teha tervet kere tööd ehk siis vajalikud keevitused, liivapritsiga kõik vanavärv ja muu maha, pahtliga vajalikud parandustööd ja krunt peale, peale seda terve kere värvimine, ehk siis ikka kapoti alt ja ka seest.
Keegi oskab öelda kus Viljandimaa läheduses selliseid töid tehakse. Hea oleks kui ühes kohas saaks kõik tehtud.
Ärge hukka mõistke.

Postitatud: 07 Juul 2016 11:39
Postitas Kytt
Ära hukka mõista, aga kas rahakott lubaks sellist 5000 eurost väljaminekut. Vähemaga tõenäoliselt sa hakkama ei saa kui kõik tööd sisse ostad.

Postitatud: 07 Juul 2016 12:13
Postitas kirv3s
Ära muretse, mina ei hakka kedagi hukka mõistma. Mina tean kõige vähem Vaz'idest siin foorumis vist seega olen soovitustele alati avatud ja üritan kõrvataha kõike panna. Soov oleks siiski auto niipalju ära värvida, et värv ikka paarkümmend aastat ilus oleks. Seest vaatasin oli värv ja põhi korralikud, samuti ka auto alt. Paari keevitust siiski oleks vaja ja need oskan ise ära teha ma arvan. Auto vajaks väljastpoolt värvimist, kapoti alt ja pagasiruumist. No loomulikult uksed ka, aga mul sellelalal must maa.

Postitatud: 07 Juul 2016 13:08
Postitas logman
Lada ilusaks hobiautoks on tänapäeval kallis lõbu nagu Kytt juba kirjutas.
Äärmiselt raske on leida tegijat, kes selle kallal otsast otsani jännata viitsiks ja seetõttu teevad omanikud ikkagi enamus asju ise omas garaažis. Kõige suurem probleem minu jaoks näiteks ongi ruumida leidmine, kus segamatult ja pikaajaliselt toimetada. Korralik projekt võtab mitte ainult raha, vaid ka meeletult aega ja seda mõõdetakse aastates. Pole lihtsalt võimalik, et maandud kuskile oma kolaga sisse, hakkad toimetama, vahepeal tüdined, asi seisab, siis jätkad jne... Ja tüdimus tuleb - kõigil käib selline etapp ka läbi. Nii lihtsalt on. Tuleb isegi siis, kui sul rahakott võimaldaks seda kõike teha.
Ma ei kujuta seda summat täna isegi ette, mis kuluks auto kere vedamisele erinevate tegijate juurde - liivapritsija, plekksepp-keevitaja, pahteldaja-maaler.
Iga mees napsab oma summa. Kui veel tunni hindadega tegemist, siis... :P. Ohh, ei ole vist mõtet jätkata.
Järgnevad kvaliteedi probleemid. Plekksepp kirub pritsijat, pahteldaja kirub plekkseppa, värvija pahteldajat :D.
Ja seda ka muidugi, et ise teha kannatab ainult madala sissetuleku korral. See tähendab siis seda, et teed siis, kui kõhu kõrvalt aega jääb, aga sissetulek ei ole nii võimas, et teiste tehtut kinni maksta. Või teistpidi valik - kui sul on selle autosse maetud ajaga võimalik teenida kaks korda rohkem, kui autosse matad, siis viidki mujale teha.
Aeg maksab.

Ma võin kohe tuua näite, kuidas ise hetkel pungitan.
Talvel võtsin oma Transiti veoka ette. Vahetasin eesotsas roostes plekid välja. Pooleteise kuuga sain ajaliselt hakkama. Siis olin kolm kuud tööasjus eemal, maikuust jätkasin. Esimene ots sai juuni algul valmis. Siis avastasin, et sai nii hea, et välimus ei lähe tagumise otsaga enam kokku ja võtsin kogu kastialuse roostes raami ette. Tänaseks kuu aeg selle kallal mässatud. Tegin kõik uue. Ja tööde lõpp veel ei paista :P. Puhkepäevi pole võimalik teha. See on nagu mingi värdjalik lumepall, mis muudkui kasvab kui kuskile kerele pilgu heidad. Ikka leiad, et see tahaks tegemist ja too kohendamist.
Ja kopp on juba ülikõva ees, aga peatuda ei saa, sest ruumide omanik elab ajaga seljas. Pole lihtne.

Postitatud: 07 Juul 2016 16:04
Postitas kirv3s
No siis ma üritan ise miskit ette võtta. Wish me luck :) eks annan oma töödest teada :P

Postitatud: 08 Juul 2016 10:19
Postitas makuu
 
kirv3s kirjutas:Ära muretse, mina ei hakka kedagi hukka mõistma. Mina tean kõige vähem Vaz'idest siin foorumis vist seega olen soovitustele alati avatud ja üritan kõrvataha kõike panna. Soov oleks siiski auto niipalju ära värvida, et värv ikka paarkümmend aastat ilus oleks. Seest vaatasin oli värv ja põhi korralikud, samuti ka auto alt. Paari keevitust siiski oleks vaja ja need oskan ise ära teha ma arvan. Auto vajaks väljastpoolt värvimist, kapoti alt ja pagasiruumist. No loomulikult uksed ka, aga mul sellelalal must maa.
Et värv ikka paarkümmend aastat ilus oleks ! Ma arvan et, see on ikka üli suurelt unistatud. Kui sa maksaksid kere tööde peale 3000 euri , isegi siis ei juhtu seda et, ta peab paarkümmend aastat vastu nii et, roostetama ei hakkaks.

Postitatud: 08 Juul 2016 11:03
Postitas logman
 
makuu kirjutas: Et värv ikka paarkümmend aastat ilus oleks ! Ma arvan et, see on ikka üli suurelt unistatud. Kui sa maksaksid kere tööde peale 3000 euri , isegi siis ei juhtu seda et, ta peab paarkümmend aastat vastu nii et, roostetama ei hakkaks.
Ära kunagi alahinda meistrite tööd, mees.
Kui on südamega asja juures oldud ja kui omaniku hing ka samal sagedusel vibreerib, siis kestab küll. Asi on suhtumises ja hoolimises, mitte rahas.

Postitatud: 08 Juul 2016 14:21
Postitas makuu
 
logman kirjutas: 
makuu kirjutas: Et värv ikka paarkümmend aastat ilus oleks ! Ma arvan et, see on ikka üli suurelt unistatud. Kui sa maksaksid kere tööde peale 3000 euri , isegi siis ei juhtu seda et, ta peab paarkümmend aastat vastu nii et, roostetama ei hakkaks.
Ära kunagi alahinda meistrite tööd, mees.
Kui on südamega asja juures oldud ja kui omaniku hing ka samal sagedusel vibreerib, siis kestab küll. Asi on suhtumises ja hoolimises, mitte rahas.
Kui sa ikka teenusena värvimis töö sisse ostad, siis ilma rahata ikka keegi hoolima ei hakka :-D