2106, AvtoVazja, 1991

2106, AvtoVazja, 1991

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
AvtoVazja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: 20 Juun 2016 12:39
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2106

2106, AvtoVazja, 1991

#1

Postitus Postitas AvtoVazja » 26 Juun 2016 12:56

Lada 2106, 1294cc, 51kw
Eestis Registreerimine 14.02.1991

Teatav ajalugu:

Ostetud Tartust 2015a lõpp või 2016a. alguses ühe noore kuti käest Maaülikooli lähedusest.
Tollal ostis masina sõber kellel lube ei olnud - sain esimest korda ziguliga sõita.
Edasi viis teekond Järvamaale, Paidesse.
Seisukord oli väliselt hea, Sisu väga hea, Mootor töötas ühtlaselt ja käivitus hästi. Enamjaolt suvemasin olnud selle hetkeni, kuid seisnud väljas.
Eelnevalt oli auto ühe vanahärra kasutuses (kelle invakaart siiani kehtib ja minu ostuni autos vedeles).

Tehtud tööd sisaldasid salongitulede korda tegemist, paisupaagi vahetust, jahutusvedeliku vooliku vahetust, uued süüteküünlad, uus jagaja, uued küünlajuhtmed, karburaatori rem komplekt (ilma seadistuseta).

13.06.2016 jõudis kord minuni.
Talvesool oli selleks ajaks välja toonud esimesed roosteprobleemid, mis õnneks on pindmised. Nähtav on ka värvi koorumist ja mõranemist ning kohti kus on kunagi saanud pahtlit.

Müügi põhjus oligi aja vähesus nende asjadega tegeleda ja soov mitte aeda roostetama jätta.

Ostu päeva pildid:


Pilt


Pilt
Kõige laiem naeratus tuleb ikka Lada roolis olles.


AvtoVazja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: 20 Juun 2016 12:39
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2106

#2

Postitus Postitas AvtoVazja » 26 Juun 2016 13:24

Nädal aega seisis auto niisama.

Ja siis väike pesu:


Pilt


Pilt


Peale kuivamist ajasin auto varjualla


Pilt

ja hakkasin kell 5 õhtul veits autot koristama seestpoolt ja pisivigu likvideerima.
Muuseas jäi silma, et auto on (minujaoks) suhteliselt heas seisukorras ja ilmselt läheb taastamise teed see auto.

Pagasnik nsvl-i mälestistest tyhjaks visatuna näeb välja nii:


Pilt



Juhiiste tundus väga lõtv ja taguosast nagu sai läbi istuda.
Otsustasin asja uurida. Üks kruvidest jäi istme serva alla ja oli tükk tegemist selle kätte saamisega.


Pilt

Süüdlane jäi muidugi silma ka. - nüüd iste trimmis nagu peab.


Pilt

Eelmisest audiolahendusest kõik elamine juhtmeid täis.


Pilt

Lammutustööd:


Pilt


Armatuuri alt viskasin välja kusagil 10m juhtmeid mis olid sulanud.

Muuhulgas oli ka süüteluku pealt tulev maki toide. Hetkel seda ei pidanud vajalikuks asendada, vaid lihtsalt eemaldasin.

Vedasin uuele makile uue toitekaabli otse akult. Enam pole ka lahtiseid juhtmeid kusagil rippumas.

Esimese nokitsemismaratoni lõpetasin kell 3 öösel toimiva audioga.
Kõige laiem naeratus tuleb ikka Lada roolis olles.

AvtoVazja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: 20 Juun 2016 12:39
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2106

Visioon

#3

Postitus Postitas AvtoVazja » 26 Juun 2016 13:32

Eesmärk konkreetse auto puhul on teha veidi kaasajastatud versioon 06-st.

Kindlasti ootavad ees:

keretööd
valuveljed
uus originaal rool
kokkukeritavad turvavööd
veermiku kap remont
täishooldus
ülevärvimine koos värvivahetusega -
tõenäoliselt siniseks - hetkel passis helehall.

Auto täidab ka projektiauto rolli kütusesüsteemi ümberehituse projektil.
Kõik ümberehitused autol saavad olema taastatavad originaalseisundisse ning originaaldetaile ei müü / ei viska ära.

Kütuseprojekti kohta tulevikus eraldi teema.

*Nimekiri täieneb
Kõige laiem naeratus tuleb ikka Lada roolis olles.

AvtoVazja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: 20 Juun 2016 12:39
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2106

Jaanipäevakruiis 2016

#4

Postitus Postitas AvtoVazja » 26 Juun 2016 13:44

Tuli mõte väike retrostiilis jaanipäev maha pidada kui juba Siks olemas.

Mõeldud - tehtud.

Suverehvid alla, kilbid peale, kroom läikima, lipud peale ja roolile must teip peale.

Ja Põltsamaale laiama.


Pilt

Sõidud said sõidetud ja kusagil 60km maha kruiisitud.

Ja siis tuli öösel kell 2 hakata tanklas siksi hingeeluga lähemalt tutvuma - Ei käivitunud enam.


Pilt

Veidi pusimist.

Küünalde vahetus, uus kütusefilter.

Ja siis jäi selline asi silma:


Pilt


Õnneks pärast tagasi ei pidanud jalutama ja tunni aja pusimise järel liikus auto omal jõul koju tagasi.


Pusimise ajal käis muuseas kaasa elamas ühe Põltsamaa ziguli omaniku vennas kellega ka numbreid sai vahetatud.
Vennas pidi olema oranži 06-e omanik, mida vb isegi oli juhust näha samal päeval.

Kunagi kuluks üks selline karbussiekspert nagu reklaamitud ka Vasja kapoti alla ära.
Hetkel karbuss timmimata ja kütusekulu sinna 15 kanti =)
Kõige laiem naeratus tuleb ikka Lada roolis olles.

AvtoVazja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: 20 Juun 2016 12:39
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2106

#5

Postitus Postitas AvtoVazja » 26 Juun 2016 18:29

Otsin mootori normaalset töötsüklit.

1300cc mootor

Panin peale eelmise omaniku poolt maha võetud "EGR" vooliku.

Mootor pidi "paremini käima kui sinist tossu karpasse ei tule."

Ma eelistan, et see voolik küljes on.

Ja tõepoolest suhteliselt palju aurab käiva mootoriga see voolik mis karterist tuleb, kuid sinist ei näe.
Kuid praegu töörütmil mingeid erisusi ei täheldanud voolikuga/ilma.

On auru tulek sellest voolikust normaalne ? või viitab mingile veale rõngastes vms ?

Nüüdseks on karburaatoritihendi polt uuesti peal tagasi ja sealt lisaõhku ei võta.

Küünla sädevahed olid kusagil 0,9-1,0 - käisin kontaktid viiliga üle ja lõin 0,5-0,6mm peale.
Küünlad N9YC Champion


Pilt

Käivitus läks veidi paremaks.

Mootor lonkab endiselt nagu käiks kolme silindriga.

Jagaja kaant keerasin veidi ja muutus ühtlasemaks töö, kuid sellega ei saa siiski päris heaks.

Säde on sinine kuid nõrk/tugev ei oska hinnata.
säde jõuab küünla ja massi vahel hüpata kusagil 10-12mm kui kerest eemale tõstan.


NB- karburaatoril on vahetatud mingeid tihendeid/detaile rem. komplektist ilma, et osataks reguleerida.
Seega seal võib olla reguleering vale.



On kellelgi ideid mida võiks veel sättida/vaadata/ kontrollida mis võiks mootori tööd ühtlustada ?

Praegu tühikäigul töötades viskab mootor mingeid jõnkse sisse nii, et võtab kapoti õõtsuma.

Jagaja kaas+rootor on uus, küünlajuhtmed on silikoonjuhtmed ja ka mõni kuu vanad.
Kõige laiem naeratus tuleb ikka Lada roolis olles.

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4898
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#6

Postitus Postitas olaaf » 27 Juun 2016 10:26

Sinu süütesüsteemiga elektroodi vahe 0,6 ja kontaktivahe 0,35..0,4
Jagaja rootor vaata üle..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

AvtoVazja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: 20 Juun 2016 12:39
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2106

#7

Postitus Postitas AvtoVazja » 27 Juun 2016 20:54

 
olaaf kirjutas:Sinu süütesüsteemiga elektroodi vahe 0,6 ja kontaktivahe 0,35..0,4
Jagaja rootor vaata üle..


Aitäh konkreetse suuna eest.

Sädevahe panin paika mingi "spets" Lada tööriistaga kus oli viil, mutrivõti küünlajuhtme mutrile ning plekkliist mõõduga 0,5 ja 0,6.

Liistu mõõtu kontrollisin nihikuga - 0,5mm seega jätsin pisikese lõtku lisaks.

Viilisin kontaktid üle, harjaga tahm maha küünlalt ja sädevahe tööriista ja haamri abil paika.

Selle osaga peaks juba ok olema. Säde sinine.
Kuid ikka mootor lonkab.

kontaktivahe määramise/reguleerimisega jään aga oma hetketeadmiste juures jänni.

Jagaja kaas, küünlajuhtmed, küünlad on paar kuud vanad. Kuid kaane sees olevatel vaskkontaktidel on näha rootori tasapinnal sinist oksiidi. Rootori pealmine osa näeb sama värske välja kui kaas - eeldan, et on vahetatud samal ajal.

Proovin oksiidi maha lihvida - ilmselt oleks mõistlik

Ning.. kas jagaja kontaktivahe all ongi neid klemme mõeldud, mille all rootor ringi käib?
Allpool ei jäänud midagi sellist esmapilgul silma.




Praegu 20L kütusega sõitis auto 120km - bensiinilõhn käib autoga kaasas.

Väiksematel kiirustel nõkutab nagu liinibuss.
Maanteel 90-100 ei saa aru et midagi viga oleks.
Ca 3500-3800Rpm (4 käiku jee).

Tahhomeetri nõel ei viska sõidu aeg piike vaid on ühtlane.

Jätsin tööjuurde seisma.
Hea seal nokitseda.
Ehk siis mõnda aega asub auto Tartus.

Kui see nädal asja paremaks ei saa siis lähen kusagile surveastmeid mõõtma ja stroboga süüdet kontrollima, et oleks mingid lähteandmed vähe konkreetsemad kus kinni haarata edaspidi.
Kõige laiem naeratus tuleb ikka Lada roolis olles.

AvtoVazja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: 20 Juun 2016 12:39
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2106

#8

Postitus Postitas AvtoVazja » 27 Juun 2016 21:58

http://www.ladaniva.co.uk/lada/man_mant.pdf

Siit leidsin lähemalt veidi jagaja hingeelu kohta ja kuidas ja kus täpsemalt mõõta kontaktivahet.

ja siis nende ülemiste klemmide puhastuse kohta niipalju et liivakaga sinna ligi minna ei tasu =)

Homme uudistan auto küljes lähemalt.
Kõige laiem naeratus tuleb ikka Lada roolis olles.

AvtoVazja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: 20 Juun 2016 12:39
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2106

#9

Postitus Postitas AvtoVazja » 03 Nov 2016 19:47

Vahepeal ÜV otsa saanud. Timmin ühtteist ja teen uuesti ära.


Viskasin eile talvepapud uuesti alla ja avastasin et üks tagumine suvekas oli ovaal. Pikka sõitu poleks olnud.

Lisaks kadunud tagumised pidurid.
Peilisin välja et toru katki regulaatori juurest.

Kellelgi ziguli piduritorustiku mõõte on kui pikad teha lasta ?
(tagumine ahel, kõik torud ja stutside kirjeldus (isane/emane) ).

Saaks mõõta lindiga ja lahti näppida aga mugav inimene küsib enne ekraanitaga kui end õliga kokku teeb.


Muuseas kakkusin radika maha (keskel väike auk, lekib).

Sain juurde ka 2 karburaatorit - mõlemad bendiisli sees ja pintsliga üle ja õhuga puhtaks ja heal juhul järgmine nädal proovin üht peale. Teine veidi räbalam, las jääb varuosadeks.
Kolmas mille maha võtan läheb uuesti pulkadeks ja oskaja poolt kokku.

Proovin välistada/kinnitada karburaatori viga. uus karburaator tuli otse teise mootori pealt mis enne auto lammutust toimis.

minu auto vead algasid peale karburaatori remonti.
Seega.... proovin ka =)
Kõige laiem naeratus tuleb ikka Lada roolis olles.

AvtoVazja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: 20 Juun 2016 12:39
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2106

Re: 2106, AvtoVazja, 1991

#10

Postitus Postitas AvtoVazja » 22 Mär 2017 21:31

UPDATE:

Veaotsingud jätkuvad.

Karburaatorite vahetamine/puhastamine ei andnud tulemust - sümptomid on samad.

Vahetatud on süütepool.

Kontrollitud keti pingsust ja märkide õigsust (väntvõll/Nukkvõll).

Ajastatud jagaja - (rootori mutter oli veidi lõdva).

Kontrollitud ja seadistatud klapivahed.

puhastatud bensupump.

Eemaldatud bensufilter ja asendatud bensuvoolikud.

Puhastatud akuklemmid.

Puhastatud süütepooli kontaktid ja kere massi ühendused.

Vahetatud radiaator. (see mootori tööle ei mõju - nüüd vähemalt lekkevaba).

Sümptomid on samad.

Kõigega kaasnes vaid käivitumise paranemine.

mootori lonkamine ja puterdamine muutub ajapikku aina suuremaks.
viga endiselt ei tea.

uuenduse kirjutamise ajal on ehitamisel silindrisurvete mõõdik.
(ostsin 15€ üloärist mõõdiku - korpus oli katki ventiili juurest ning kella näidiku keere plastikus üle keeratud. Ostsin sitta ühesõnaga ja tšekki ei võtnud.).

Hetkel kombineerin ostetud mõõdiku kella - vana süüteküünla, veidi rst toru, hydraulikakomponente ja kaks autoventiili ja mingine keevitatud korpus üheks mõõdikuks mis loodetavasti töötab.


Ostetud ka veidi manti tuleviku tarvis:

Mootoriõli 5L
Õlifilter
Õhufilter
klapivahede reguleerimise lehtkaliiber
piduritorude tagumine ahel (kõik torud)
Kõige laiem naeratus tuleb ikka Lada roolis olles.

AvtoVazja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: 20 Juun 2016 12:39
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2106

Re: 2106, AvtoVazja, 1991

#11

Postitus Postitas AvtoVazja » 23 Mär 2017 18:12

Kompressiooni mõõdik valmis.

Silindrisurved ei vasta normile.

kahes silindris oli (minu mõõdiku järgi) 5 Bar
kahes silindris 0,5 Bar

Isegi kui need näidud ei ole maksimaalsed ja reaalsed mingi lekke või muu tõrke tõttu.
Siis on siiski selge et mootoris on survega probleeme.

karterituulutuse torust tuleb tossu.

Seega..... Kolvirõngad läbi.

hetkel huvitab kas 21011 numbriga blokis on sees 76 või 79 läbimõõduga kolvid..
Jäme huupi pakkumine ütleks et pisema otsa mootor ja pisem kolb. seega 76mm ?

Lähemalt selgub juba lammutamise käigus.
enne rõngaid ära ei osta kui mõõdu peale saan.
Kõige laiem naeratus tuleb ikka Lada roolis olles.

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 156
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 2106, AvtoVazja, 1991

#12

Postitus Postitas madmur » 23 Mär 2017 19:55

AvtoVazja kirjutas:Seega..... Kolvirõngad läbi.
hetkel huvitab kas 21011 numbriga blokis on sees 76 või 79 läbimõõduga kolvid..
Jäme huupi pakkumine ütleks et pisema otsa mootor ja pisem kolb. seega 76mm ?

Lähemalt selgub juba lammutamise käigus.
enne rõngaid ära ei osta kui mõõdu peale saan.


http://www.ladaklubi.ee/leht/images/stories/tehnoandmed.html

MargusR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 243
Liitunud: 20 Apr 2010 21:17
Asukoht: Rakvere
Autod: Subaru Forester 2009

Re: 2106, AvtoVazja, 1991

#13

Postitus Postitas MargusR » 26 Mär 2017 13:07

Piduritorude pikkused saad teada kui vaatad Käigukast ja alusvanker teemat.Seal on alateemana olemas need.
Vene raud on lollikindel iga ilmaga.

ubja47
Foorumi kasutaja
Postitusi: 115
Liitunud: 31 Juul 2015 11:06
Asukoht: Rakvere
Autod: 2106 21011

Re: 2106, AvtoVazja, 1991

#14

Postitus Postitas ubja47 » 11 Apr 2017 17:43

Sul see mõõdik ikka väga valetab. Kui surve külma mootori puhul alla 6 bari siis enam mootor ei tööta. normaalne rõhk umbes 11 bari
kahe käega kapoti all


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist