2. leht 3-st

Re: 21099, germpz, 2002

Postitatud: 22 Nov 2017 22:13
Postitas germpz
Lõpuks on CO normis ja masin omab taas ülevaatust.
Kogu saaga kronoloogia on järgmine:
-auto suri teepeal bensupumba kaitsme läbi põlemise tõttu
-bensupumba vahetus
-taas sama kaitse läbi
-kogemata avastasin, et kaitsme põletas läbi hoopis peale katalüsaatorit olev lambda, mille juhtme isolatsioon vastu kuuma summutit ära kärssas ja lühise põhjustas.
-uus lambda külge ja auto sõitis kuni ülevaatuseni, kust paigast heitgaasidega tagasi saadeti
-diagnostika näitas veakoodi P1035 ehk mittetoimivat lambdat
-esimese lambda vahetus
-taas põrumine ülevaatusel
-prooviks järgmine lambda
-uus diagnostika näitas endiselt rikkis lambdat ja tester väga madalat pinget
-juhtmestike kontroll
-kasutajalt Zerosix sain 110ne aju millele sai õige soft peale loetud ja peale pandud
-CO paigas ja ülevaatus tehtud :bouncing
-vana aju inspekteerimisel selgus, et tagumise lambda lühis põhjustas massi raja katkemise trükkplaadil

Iagathes on Samara elektriskeem nüüdseks selle pusimise peale pähe kulunud.

PS. Akutule hõõgumist põhjustas katkenud rada näidikute ploki trükkplaadil.

Re: 21099, germpz, 2002

Postitatud: 23 Nov 2017 07:53
Postitas Mikk
Tubli, et viitsitakse süveneda, et mis asjad vigu tekitavad. Liiga tavaline on nähtus, kus lüüakse käega ja öeldakse, et uue asjaga ju töötab.
Ja veel parem, et viitsitakse foorumisse ka lahendused hiljem kirja panna. Jätka samas vaimus ;)

Re: 21099, germpz, 2002

Postitatud: 04 Dets 2017 21:27
Postitas germpz
Rõõmu korras autost ei jätkunud just kauaks. Täna oli üllatus põleva mootori tule näol. Diagnost külge ja koodiks P0141, mis tähendab pärast katalüsaatorit oleva lambda mitte toimimist. Veider, et viga alles nüüd andma hakkas, sest diagnostika ei näidanud tegelikult pinget ka juba varem.
Õnneks sõitu ei sega, aga vigaseid asju auto külge ei taha. Tuleb jälle pusima hakata.
:puzzled

Re: 21099, germpz, 2002

Postitatud: 04 Dets 2017 22:11
Postitas coprone
Ma juba hetkeks lugesin "üllatus põleva mootori näol" aga paistab, et õnneks nii ka ikka ei läinud! :D Hea vaadata kuidas veel üks 21099 siin foorumis edeneb.
Huvi pärast küsin, mis sellest pisikesest puitroolist sai?

Re: 21099, germpz, 2002

Postitatud: 04 Dets 2017 22:15
Postitas germpz
coprone kirjutas:Ma juba hetkeks lugesin "üllatus põleva mootori näol" aga paistab, et õnneks nii ka ikka ei läinud! :D Hea vaadata kuidas veel üks 21099 siin foorumis edeneb.
Huvi pärast küsin, mis sellest pisikesest puitroolist sai?
See rool on endiselt autol küljes ja täidab edukalt oma ülesannet.

Re: 21099, germpz, 2002

Postitatud: 27 Dets 2017 23:48
Postitas germpz
Tagumise lambda vea põhjus peitus pistikus küttejuhtme klemmis. Uus pistik ja korras:

Pilt

Re: 21099, germpz, 2002

Postitatud: 28 Dets 2017 01:16
Postitas germpz
Miski on hakanud koledat kiginat tegema mootoris rihmaratta juures. Mootori soojenedes hääl kaob.
https://youtu.be/KmpCD-OmA6s

:?:

Re: 21099, germpz, 2002

Postitatud: 28 Dets 2017 09:34
Postitas Vazmjorka
Mul on ka 099 ja mul umbes sama jama ainult ei ole sellist kriginat vaid nagu midagi käiks vasta plastikut ja kui mootor soe siis pole midagi. Ootan ka huviga vastuseid

Re: 21099, germpz, 2002

Postitatud: 28 Dets 2017 12:19
Postitas Jass
Minu kunagisel 1,3l VAZ-2108 hakkas ka mootor sarnast häält tegema. Siis lendas hammasrihm ja paar väljalaskeklappi läksid kõveraks. Põhjuseks oli kuivaks jäänud veepumba laager - lõpuks kiilus pumba täiesti kinni.

Re: 21099, germpz, 2002

Postitatud: 28 Dets 2017 12:43
Postitas germpz
Jass kirjutas:Minu kunagisel 1,3l VAZ-2108 hakkas ka mootor sarnast häält tegema. Siis lendas hammasrihm ja paar väljalaskeklappi läksid kõveraks. Põhjuseks oli kuivaks jäänud veepumba laager - lõpuks kiilus pumba täiesti kinni.
Nii veepump kui rihm üsna äsja vahetatud. Mis muidugi midagi ei tähenda, sest kvaliteet kohati kipub olema varuosadel ju nigel. Aga kõrv tabab häält rohkem ikkagi nuka otsast. Laagrit ju nukal ei ole?
PS. Täna hommikul külmalt oli vaikus. Kigin tuli mõne aja pärast.

Re: 21099, germpz, 2002

Postitatud: 28 Dets 2017 16:01
Postitas Jass
Kuullaagrit pole, on liugelaager. Hea oleks stetoskoop, siis saab täpsemini lokaliseerida:

https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/0 ... oskoop&id=

2101 sai ka kunagi veepumpa vahetatud. Laagris praktiliselt määret polnudki ja töötas väga lühikest aega.
Järgmise lõin süstlaga kruviaugust määret täis ja rohkem veepumbaga probleeme polnud.

Re: 21099, germpz, 2002

Postitatud: 13 Veebr 2018 00:54
Postitas germpz
Kägina põhjustas rihma pingutusrullik. Vana hea Master Spordi "kvaliteet". Paraku läks asemele uus MS-i rull, sest etemat kiirelt võtta polnud.

Aga auto on aja jooksul jupphaaval tasapisi täiustusi saanud:
-Õnnestus leida haakekonks ja katusele käiv antitiiva taoline asi. Liivaprits ja pulbervärv ning külge. Konksu veel vaja pole läinud ning tiiva surujõudu tunnetanud ei ole.
-Pagasniku luugi roostetäppide alt tuli välja, et terve sisemise ja välimise pleki liitekoht on täiesti ära söödud. Kuna korralikku luuki lihtne meie maalt leida ei ole, siis sai põlve otsas teostatud lappimine. Plekivahe makrot täis ja aukude täitmine klaasriide ja klaaskiud pahtliga. Selga läks must Raptor ja tulemus minu jaoks OK. Kuna numbrituled enam oma pesades ei püsinud siis kolisid need alla kere külge.
-Roostetõrje ja kerge pahteldus sai ka kapotile, ning selga taas Raptor.
-Talveks hankisin plekkveljed. Liivaprits ja uus värv peale ning rehvideks Cordianti naastud. Tagadi laadalt leidsin ka ilukapslid.

Pilt
Pilt
Pilt

Kuna peale igat sopakihi maha pesemist tulevad uued roostealged nähtavale siis on kevadel oodata taas kere lappimist. Igav ei hakka :bouncing

Re: 21099, germpz, 2002

Postitatud: 13 Veebr 2018 18:34
Postitas Vazmjorka
[quote="germpz"]Kägina põhjustas rihma pingutusrullik...

Paar päeva tagasi sain ka endal teada. Minu põhjuseks oli liiga lõdva rihm mis käis vasta seda plastikut ja gaasi andes tagus vasta ühte kronsteini. Pingutasin rihma ära ja asi enamvähem korras aga nüüd peaks rihma ära vahetama, sest see liiga välja veninud ja pingutada enam ei anna :x :shock:

Re: 21099, germpz, 2002

Postitatud: 09 Apr 2018 21:26
Postitas germpz
Kuna originaal vedrud olid üsna vedelad ja auto kõrgem kui mõni moodne maastur siis said alla pandud -50mm madaldusvedrud. Tulemus:

Enne
Pilt
delete my linkedin account

Pärast
Pilt
delete my linkedin account

Re: 21099, 2002 ja 4x4, 2008, germpz

Postitatud: 11 Apr 2018 21:24
Postitas germpz
Midagi pole teha. Lada haigus on tabanud ja Samara kõrvale sai hangitud üks 4x4, ehk maakeeli Niva. Pärit Saksamaalt. Varustet gaasiseadmega ja roolivõimendiga.
Esmapilgul hea kere seisukord, mis ka konkreetset isendit ostma ajendas, osutus hetkeseisuga siiski nutuseks. :cry:

Pilt

Re: 21099, 2002 ja 4x4, 2008, germpz

Postitatud: 12 Apr 2018 22:20
Postitas germpz
Nival nüüdseks kogu põrand piuhtaks kraabitud. Paneelide alt avanes selline üsna tüüpiline vaatepilt.
Pilt
Pilt

Ülejäänud põrand paistab enam-vähem. Paraku jäi auto tõstmis üritus katki sest tagumised tungikohad ähvardasid küljest irduda.

Re: 21099, 2002 ja 4x4, 2008, germpz

Postitatud: 12 Apr 2018 22:46
Postitas ando
Soovitan kontrollida tagastange kinnitusi. Ja pikkade varraste kerekinnitust. Ja karbi otsasid. Ja rattakoobaste otsasid. Ja vahekasti ning käigukasti kinnitusi. Ja üle kere jooksva keevitatud tala plekki altpoolt. Ja kindlasti midagi veel milleni ma ise pole veel jõudnud...

Kuidas uksed alt ja ka väljast on?

Re: 21099, 2002 ja 4x4, 2008, germpz

Postitatud: 13 Apr 2018 11:21
Postitas Mel
Ando loetelu on alustuseks täitsa piisav :) Mu Nifkinil said kõik need kohad uue metalli.
Samas seda, et tagumised koopad roostetavad nagu eesoleval pildilt näha, näen mina esimest korda. Ka mu kõige mädamal Nival on sealt kõik kõva ja korralik olnud.

Re: 21099, 2002 ja 4x4, 2008, germpz

Postitatud: 14 Apr 2018 15:55
Postitas germpz
Tänan nõuannete eest! Tegelesin probleemide kaardistamisega:

sisu väljas:
Pilt

Juhiuks:
Kaasõitja poolne korras.
Pilt

Tagumine parem ratta tagune nurk:
Pilt

Tagumine parem karbi nurk:
Pilt

Tagumine parem tõstekoht:
Pilt

Parem esimene nurk:
Pilt

Gaasi mulgu ümbris:
Pilt

Auguke põrandas:
Pilt

Nüüd seisab ees kõige raskem ülesanne: leida meister kes kõik selle korda teeks. :puzzled

Re: 21099, 2002 ja 4x4, 2008, germpz

Postitatud: 17 Apr 2018 14:41
Postitas ando
Ei ole üldse nii hull kui minu '95 aasta Niva. Aga tööd tundub sellegipoolest olema omajagu.
Arvan, et praegu leitud probleemsed kohad sellel autol ära teha läheb nii mõnedki päevad tööd. Kõik oleneb pildist, mis avaneb pärast roostekohtade avamist.. Mis auto eesmärk saab olema?

Ma võtsin endal eest ka bensiinipaagi, kuna suutsin näppude vahel ära murda ka tehase tõstekohad (tungikohtadest tagapool). Gaasipaak põhja all?