2106, koni1, 1980 M&L Liiga (rahvaralli)

2106, koni1, 1980 M&L Liiga (rahvaralli)

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
koni1
Foorumi kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 05 Apr 2016 19:14
Asukoht: Rakvere
Autod: 2106, E53 x5

2106, koni1, 1980 M&L Liiga (rahvaralli)

#1

Postitus Postitas koni1 » 05 Apr 2016 21:53

Tere,

mõtlesin teha teema kuna hakkan auto kallal vaikselt nokitsema, pärast hea vaadata kaugele jõudnud jne.

Sõidukiks siis 2106. Eestis uuena arvele võetud maanteameti andmetel 01.01.1980. Mootoriks 1,6 58kw, 4 käiguga manuaal.

Algul oli plaanis osta talveks rallitamiseks ja siis vaadata edasi mis saab. Kuid see hetk, kui autot oma silmaga nägin muutis mu nägemust. Igatahes ostetud ta sai! Käima läks algul juhtmetest ja uksed lukku ei käinud kuna võti puudus, esimesel ööl käisid kohe maja kõrval venelased ka sees aga võtta polnud neil midagi.
Esimesel võimalusel vahetasin süüteluku ja ukselukud, ostetud sai ka uus aku.
Kerepoolest hästi hoitud, vasakul tagatiivas auk ja parema tagumise rattakoopa serv mõlkis, põhi on väga korras.

Plaanis on auto üleni värvida, nädalavahetusel sai pisemad asjad küljest ära võetud kuid pilte pole jõudnud hetkeseisust teha.

Igatahes pole väga suur kirjutaja, panen rohkem pilte!


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Viimati muutis koni1, 08 Juul 2018 12:21, muudetud 2 korda kokku.


tooming
Foorumi kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 02 Mär 2016 23:24
Asukoht: Tallinn
Autod: 21061, E39
Kontakt:

#2

Postitus Postitas tooming » 08 Apr 2016 00:12

Äge sisu!

PS! Tundub, et BMW-omanikele lähevad siksid peale :)

koni1
Foorumi kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 05 Apr 2016 19:14
Asukoht: Rakvere
Autod: 2106, E53 x5

Re: 2106, koni1, 1980

#3

Postitus Postitas koni1 » 29 Aug 2017 20:56

Noniiii!!! Juba väga pikka aega mõelnud, et ikka peaks kirjutama, rohkem, kui aasta möödas. Kuidagi ikka väga kiireks läks ja siis ununes see foorum täielikult ära. :D

Igatahes värvi ta läks. Ostes oli see värv ikka väga kole. Pleekinud ja roostetäpid ja see auk jne. Lihtsalt RÕVE. Mõtlesin, etproovin pinnakaga siis ise värvida, et julgeks linnaliikusesse sõitma ka minna, enne oleks kuidagi ikka väga häbi olnud.
received_1080635225328074.jpeg
received_1080635225328074.jpeg (79.33 KiB) Vaadatud 1979 korda

IMG_1675.JPG
IMG_1675.JPG (127.08 KiB) Vaadatud 1979 korda




Pisike, pime ja külm aga tulemus jäi 5m pealt vaatades väga hea. :D
Eelmine suvi sai kokku sõidetud kuskil 2000km. mitte küll palju, kuid enamus oli siiski tööle ja koju.
Talvel ei sõitnud ja seisis ''toas''. See aasta sai ka sõita peaaegu piisavalt. Vanatehnika lustisõidul sai ka kaks kord käidud. Juuli keskel hakkas puhkus ja läksin soojale maale minema, enne seda viisin auto Tallinnast Rakverre ja kõik oli korras, järgmine päev sai mindud maale ja kui lõpuks tagasi hakkasin tulema panin auto käima ja kõrin mootoris. Selline heli nagu keegi mängiks kõristiga kapotiall, aga see heli polnud ka koguaeg vaid korra oli ja siis jälle kadus. Ilmselt kukkus mingi seib vms ülevalt sisse.
20170708_165030[1].jpg
20170708_165030[1].jpg (83.33 KiB) Vaadatud 1979 korda

20170714_120319[1].jpg
20170714_120319[1].jpg (96.03 KiB) Vaadatud 1979 korda

20170714_120213[1].jpg
20170714_120213[1].jpg (42.11 KiB) Vaadatud 1979 korda


Hetkel siis mootor puhtaks tehtud ja sisse uute juppide nimekiri järgmine:
*Tihendid- plokikaane, karteri, klapikambri
*kolvid(väikse loksuga) 79
*Rõngad 79
*Raamlaagrid
*kepsu saaled
*raamsaaled
*mootoripadjad(mootorit ära võttes läks või oli padi täitsa katki, pooleks)
*originaal süütepool
*roolikarp
*siduri survelaager
*õli+filter
*võlntvõlli tihendid
Summutil võtan ühe püti vahelt ära ja vaja natukene üks ühendus koht üle keevitada, mida kiunagi ammu tehtud on.

Loodan need asjad enne külmasid ilmasid ära teha, järgmine aasta ehk võtan kere täielikult ette, koos sisuga.
hetkeks kõik. ehk suudan nüüd järgmise postituse teha enne järgmist aastat. :D

koni1
Foorumi kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 05 Apr 2016 19:14
Asukoht: Rakvere
Autod: 2106, E53 x5

Re: 2106, koni1, 1980

#4

Postitus Postitas koni1 » 29 Aug 2017 20:59

lda1.JPG
lda1.JPG (91.82 KiB) Vaadatud 1979 korda

IMG_3460.JPG
IMG_3460.JPG (113.86 KiB) Vaadatud 1979 korda

IMG_1699.JPG
IMG_1699.JPG (84.45 KiB) Vaadatud 1979 korda

IMG_1692.JPG
IMG_1692.JPG (128.83 KiB) Vaadatud 1979 korda

IMG_1669.JPG
IMG_1669.JPG (133.57 KiB) Vaadatud 1979 korda

06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 83
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: 2106, koni1, 1980

#5

Postitus Postitas 06VAZ » 30 Aug 2017 16:46

Ilus kombinatsioon- tumesinine kere ja punane sisu.

koni1
Foorumi kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 05 Apr 2016 19:14
Asukoht: Rakvere
Autod: 2106, E53 x5

Re: 2106, koni1, 1980 M&L Liiga (rahvaralli)

#6

Postitus Postitas koni1 » 08 Juul 2018 11:58

Noniii, Väga pikk aeg jälle möödas ja juhtunud on palju.

Nimelt, pikemat aega on olnud huvi sõita rallit, aga kordagi polnud mõttes rajale minna Ladaga või siis lihtsalt ei tulnud selle peale. Ühel hetkel siis oli müügis üks väga huvitav auto, mille pidin saama rallikaks. Ostetud, tiba nokitsetud ja sõiduvalmis ta oligi:
IMG_2027.JPG
enne sõitu
IMG_2027.JPG (147.31 KiB) Vaadatud 590 korda


Rallil oli kõik ilus kuni juhtus järgmine, V2 läheb üle P3ks, vasakus kadus pidamine ja paremas oli põlvedekõrgune känd. Tagajärg.... autost pole midagi võtta:
IMG_2046.JPG
IMG_2046.JPG (171.92 KiB) Vaadatud 590 korda
IMG_2032.JPG
IMG_2032.JPG (180.38 KiB) Vaadatud 590 korda
IMG_2041.JPG
IMG_2041.JPG (221.13 KiB) Vaadatud 590 korda


Tagantjärgi mõeldes oli see auto täiesti vale otsus. Esiveolise autoga sõidukogemus täielikult puudub, oleks ikka pidanud valima tagaveolise jne jne. Aga nagu öeldakse, et Oleks on üks paha poiss.

Peale seda siis sai tuttavatega räägitud ja M&L liiga kohta uuritud. Lada ju olemas, mis sest, et täis originaal seisus. Pidurid sai korra üle vaadatud ja mindud Kehala Ring Rahvasprindile lihtsalt sõidukogemust saama. Esimesel ringil mingil põhjusel auto ei tahtnud kohe üldse liikuda, kurvides muidugi ikka hullult sai tagasi hoitud, ehk suurest kartusest jälle üle käia vms. Peale esimset ringi sai juba raja ka selgemaks, ja mootoris tiba mõnda asja tehtud ning teisel ringil läksin vajutama, sai esimesed paar kurvi ära sõita kui pidurid poolenisti ära kadusid, ei tea miks, viimases kurvis sai vastu valli sõita ka nii õnnetult, et ees midagi kõveraks läks. Esialgu oli küll tunne, et amort lendas minema koos kõige sinna juurde kuuluvaga, aga pärast vaadates ei saanud väga midagi aru, et oleks üldse midagi juhtunud, ainult rool oli viltu tiba ja üks ratas oli tiba kõveralt all. Kolmandat läksin puhtalt läbi sõitma, sest esimesel sirgel sai asi otsustatud roolisüsteemis mingi hull kala sees, teel üldse püsida ei taha. Sai suht palju driftida ja igasugu muid nalju proovida, pärast isegi ei vaadanud 3 ringi aega. Koju jõudes hakkasin vaatama, et ohh ime viimane ring oli kõige kiirem :D

Peale seda sai võtta vastu otsus, kuna sellel autol nii palju tehtud, et hakkab sõitma Lada rallit. Esmalt sai kohe vaadatud välja jupid mida on vaja uusi. Kõik amordid, mis enne rallit olid terved vajavad nüüd vahetust. järgmisel nädalal saab Bilstein b6 alla, vedrusi ei hakka vahetama. Mootorile teeb niipalju et proovib peale saada 01 karpa. Edaspidiseks, ehk loodan uueks hooajaks saada uue mootori, mis on korralikult ära tehtud vastavalt nõuetele. Tapa Rahvaralli on hetkel eesmärgiks. Kaardilugeja on ka isegi nõus veel minuga sõitma tulema, poodiumit püüdma ei lähe, sõidu- ja kaardilugemise kogemust vaja saada esialgu.


Foorumis ringi vaadates pole selliseid ralli teemasi just väga palju, mõni üksik, seega katsun siia rohkem kirjutada/pilte lisada, et võibolla on kellegil veel huvi ralliga tegelema hakata ja soovib saada teadmisi ralliga kaasnevate kulude või rallil osalemise kohta. Endal ralli sõitmine jäi just selle taha kunagi, et polnud inimest kõrval, kes oskaks minu lollidele küsimustele vastata.

IMG_2239.JPG
IMG_2239.JPG (86.93 KiB) Vaadatud 590 korda

koni1
Foorumi kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 05 Apr 2016 19:14
Asukoht: Rakvere
Autod: 2106, E53 x5

Re: 2106, koni1, 1980 M&L Liiga (rahvaralli)

#7

Postitus Postitas koni1 » 08 Juul 2018 11:59

IMG_2246.JPG
IMG_2246.JPG (77.35 KiB) Vaadatud 590 korda
IMG_2231.JPG
IMG_2231.JPG (175.35 KiB) Vaadatud 590 korda
IMG_2238.JPG
IMG_2238.JPG (130.87 KiB) Vaadatud 590 korda
IMG_2214.JPG
IMG_2214.JPG (121.3 KiB) Vaadatud 589 korda
ROPC3241.JPG
ROPC3241.JPG (101.94 KiB) Vaadatud 589 korda

Vazmjorka
Foorumi kasutaja
Postitusi: 115
Liitunud: 05 Mär 2017 19:03
Autod: Lada Samara 21099 (Samaarik) ja Vaz 21063 (Vasmjorka)

Re: 2106, koni1, 1980 M&L Liiga (rahvaralli)

#8

Postitus Postitas Vazmjorka » 08 Juul 2018 18:59

Kas auto värvikoodi oleks võimalik saada?
Osadel inimestel on mõistust antud lusikaga ja ära võetud kulbiga :)
.... ________
.. /_________\ BA3 2106-2103 ;)
. (OOIIIIIIOO)
. U...............U

koni1
Foorumi kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 05 Apr 2016 19:14
Asukoht: Rakvere
Autod: 2106, E53 x5

Re: 2106, koni1, 1980 M&L Liiga (rahvaralli)

#9

Postitus Postitas koni1 » 09 Juul 2018 09:54

Vazmjorka kirjutas:Kas auto värvikoodi oleks võimalik saada?

Lada 456 acryl hs decklack acryl.
Purgil selline kiri.

koni1
Foorumi kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 05 Apr 2016 19:14
Asukoht: Rakvere
Autod: 2106, E53 x5

Re: 2106, koni1, 1980 M&L Liiga (rahvaralli)

#10

Postitus Postitas koni1 » 12 Juul 2018 12:23

Noniii, väike update. Tulemas on Tapa Rahvaralli, 11.08. Selleks väiksed uuendamised käivad, olen saanud juurde sideboxi koos klappidega ja bilstein amordid. Loodan jõuda veel ära vahetada karburaatori 01 oma vastu ja karteri kaitse vähe kõvema ja suurema tegema.

AB3F7110-38F2-4FBF-98A6-20D66D4F0A83.jpeg
AB3F7110-38F2-4FBF-98A6-20D66D4F0A83.jpeg (68.73 KiB) Vaadatud 339 korda

RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 242
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

Re: 2106, koni1, 1980 M&L Liiga (rahvaralli)

#11

Postitus Postitas RRisto » 12 Juul 2018 13:41

Kas Bilstein B6 Sport? Rally amordid on liiga jäigad, eriti tagumisele sillale.

Tapa krossirada on väga karm auto vedrustusele. Soovitan kõik korralikult üle käia, tugevdada kannud/känd, kõik vardad ja amordipuksid. Mootoripadjad, k-kasti padi. Korralikud šarniirid, rooliotsad + tugevdusplaadid roolikarbile ja pendelhoovale. Lihtsalt soovitus :)

koni1
Foorumi kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 05 Apr 2016 19:14
Asukoht: Rakvere
Autod: 2106, E53 x5

Re: 2106, koni1, 1980 M&L Liiga (rahvaralli)

#12

Postitus Postitas koni1 » 12 Juul 2018 16:28

RRisto kirjutas:Kas Bilstein B6 Sport? Rally amordid on liiga jäigad, eriti tagumisele sillale.

Tapa krossirada on väga karm auto vedrustusele. Soovitan kõik korralikult üle käia, tugevdada kannud/känd, kõik vardad ja amordipuksid. Mootoripadjad, k-kasti padi. Korralikud šarniirid, rooliotsad + tugevdusplaadid roolikarbile ja pendelhoovale. Lihtsalt soovitus :)

B6 sport ja, rally omad esiteks alustuseks liiga kallid. Võibolla edaspidi vaatab b6 rally omi, kuigi jah, targad mehed oskasid öelda, et osad panevad 04 vedrud ka, pidi veel jäigemaks tegema, aga see ikka liig mis liig. Ilmselt Tapa krossirajale ei minda rahvaralliga, see on liiga julm koht tavaralliks. Aga mida täpsemalt tähendab tugevdusplaat roolikarbile? Esisillas sai ka enamus asjad uued alla, kardaaniristid ja tagumine poolass.

Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 239
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Re: 2106, koni1, 1980 M&L Liiga (rahvaralli)

#13

Postitus Postitas teitur » 12 Juul 2018 17:37

Võid vaadata minu teemast pilte, esisosa tugevdused näha. Roolikarbi tugevdus pannakse lanseka peale, kust kinnituvad roolikarbi poldid. Hea oleks ka poolraami läbivad puksid tugevamad panna.

viewtopic.php?f=15&t=11284&start=20

RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 242
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

Re: 2106, koni1, 1980 M&L Liiga (rahvaralli)

#14

Postitus Postitas RRisto » 12 Juul 2018 22:22

Tapal on alati paar korda krossirajalt läbimist. kas siis 1 või isegi 2 katset...mõlemal 2 läbimist. Seega kindlasti ka seekord :)

Teituri mainitud sillatalapuksid on ka olulised jah, originaalis sillatala ju kahe poldiga ainult kinni. Vaata tema teema korralikult läbi, seal head infot.


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: hugovaher, Viin ja 8 külalist