21063, martresc123, 1988

21063, martresc123, 1988

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
martresc123
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 03 Sept 2015 10:53
Asukoht: Võru
Autod: Vaz21063

21063, martresc123, 1988

#1

Postitus Postitas martresc123 » 12 Jaan 2016 21:01

2011 aastal müüsin oma kolm vazi ära vanaraua hinna eest, kuna taastamine oleks läinud üsnagi kulukaks, ning polnud ka kohta kus autot teha. 2015 suvel tuli uuesti tagaveolise igatsus peale. Niisiis läksingi autole järgi Väike Maarjasse, Vao külla. Autot nähes ei tulnud ka teist mõtet, raha kätte ja ostsin auto ära. Jõujaamaks oli peale pandud 06 markeeringuga mootor, mis oli kinni jäänud. Esiklaasis oli ülevalt alla läbiv mõra, tagumine kundepoolne uks ei lukustunud, ning mootori küljes polnud ka kõiki juppe.



Kui auto sai Võrumaale ära toodud, läks järgmisel päeval mootori mahavõtmiseks. Selgus veel et esivõre oli katki, kuid selle oleks saanud uuesti ära liimida. Mootor maas seejärel võtsin mootori lahti, muidu autoga sain kaasa veel teise mootori ka, millel oli keps külje pealt välja jooksnud. Vändaga sai mootori liikuma küll, kuid väga raskelt liikus, karteripõhja ära võttes leidsin sealt seest kõvera torujupi, mis oli vist karterituulutuse üks ära murdunud torujupp. See vist oligi see mis mootoril ringi käija ei lasknud. Lisaks avastasin peale mootoripesu et väntvõll oli korralikult kulunud, ning vaja oleks sinna ka uusi saalesid. Jätsin 06 ploki reservi, et kui tuleb tahtmine hakkan seda tegema. Ostsin oma sõbra käest ajutiselt peale 011 mootori, ning saime ka auto käima ja liikuma. Peale paari kiiremat ringi avastasime et radikas lekib. Tegu oli alumiinium radikaga, ribide vahelt tuli õrnalt vett. Radika sain ühe teise sõbra käest laenuks, seni kuni leian mõne korraliku radika. Vahetasin ka õli sellel mootoril ära, kuid peale 500 km sõitu avastasin et õlikulu on meeletu. Tuli kiirelt leida lahendus. Samas pakuti mulle vahepeal 2107 hea hinnaga, peal oli sellel 05 rihmaga mootor. Ostsin doonoriks selle 07 ära. Mõõtsime ära 05 mootori surveastme, ning peale läksgi rihmaga mootor, kõrged beezi värvi istmed, ning ka käigukast, sest vanal käigukastil ei olnud tagurpidikäigutule andurit. 07 läks pärast seda müügiks, sain selle eest peaaegu sama hinna, mille eest ma selle ostsin.
Sain 21063 ka pika ootamise peale oma nimele teha, ning tegin ka esimese kindlustuse ära. Ülevaatusele minna veel ei julgenud, kuna leidsin esisillas vigasid, mõned laternad ei põlenud samuti.
Tuled sain korda, pidin ära vahetama esirattarummu, sest ühte polti panna sinna ei saanud, vint oli ära kulunud, vahetasime ühe sarniiri, pendelhoob läks samuti vahetusse, asendasin selle kergema laagritega variandi vastu välja.







Pilt
8FfJ8C0 - Imgur.jpg-thumb.jpg


martresc123
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 03 Sept 2015 10:53
Asukoht: Võru
Autod: Vaz21063

#2

Postitus Postitas martresc123 » 29 Sept 2016 09:59

Nüüd olen jõudnud asjaga nii kaugele, et ülevaatus on tehtud, peale panin siis 06 mootori. Mootoris vahetasin ära väntvõlli- uue sain siis foorumist kasutaja Vahurke käest. Saaled ostsin Tartust Ülo ärist. Kolvid ostsin algul turu pealt, kuid need osutusid praagiks, kuna esimese sõidu ajal jäi mootor kinni. Lahti võttes selgus et oli esimese ja neljanda kolvi vastu silindri seina ära hõõrunud- silindrile õnneks midagi ei teinud. Järgmised kolvid ostsin Tartust Mekre ärist. 79,4 oli kolbide mõõt. Rõngad ostsin India omad, samuti panin ka kolvi sõrmed uued. Venemaalt tellisin niva nukkvõlli koos kojaga. Elektroonilise süütesüsteemi sain samuti Venemaalt 40 euroga kätte. Panime mootoril süüte paika ja auto käis ideaalselt. Peale panin 21011 plokikaane mis on lihvitud viimase piirini. Hetkel veel auto vahetevahel ajab välja sinist. Ma arvan et ka see muutub kui sissesõit 1000 km saab sõidetud. Õli panin sisse veel siguli oma, aga peale sissesõitu asendan selle mingisuguse lääne õliga. Pilte ma hetkel ei lisa, kuid varsti tulevad ka need. ;)

Pilt
zUeaUge - Imgur.jpg-thumb.jpg

hevi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 03 Mai 2010 21:07
Asukoht: Pärnu
Autod: vaz 21063`85, zaz 968A`77, azlk 408`67 + igapäeva autod.

#3

Postitus Postitas hevi » 29 Sept 2016 12:52

 
martresc123 kirjutas:...sissesõit 1000 km saab sõidetud. Õli panin sisse veel siguli oma, aga peale sissesõitu asendan selle mingisuguse lääne õliga...

Olen kuulud/lugenud mitmest allikast et esimesed 1000 km on mootori elus tähtsamad kui järgnevad 10 000. Selle järgi peaks ju sissesõidu ajal vähemalt sama hea õli olema kui järgnevalt plaanis kasutada.

Ainus loogiline põhjus miks kehva õli kasutada sissesõidul oleks see et kehvema õliga "kulub" mootor kiiremini paika/ detailide sissesõit toimub kiiremini. Aga kindlasti mootor lõplik eluiga nõnda lühem.

martresc123
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 03 Sept 2015 10:53
Asukoht: Võru
Autod: Vaz21063

#4

Postitus Postitas martresc123 » 11 Okt 2016 15:35

Mõõtsin ära huvi pärast ka kompressiooni, igas silindris näitas ühtlaselt- 13
Ise olen rahul.

martresc123
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 03 Sept 2015 10:53
Asukoht: Võru
Autod: Vaz21063

#5

Postitus Postitas martresc123 » 06 Dets 2016 12:03

Ostsin siis enne ülevaatust ka uue solex karburaatori, tänu millele olid ülevaatusel ka gaasid paigas. Samuti on autol nüüd ka minek äkilisem. Juurde ostsin veel ka hoovastiku süsteemi.

Pilt

Tellisin autole veel uued pidurklotsid, piduritrummlid ja uued silindrid. Piduritega ei olnud ka sel aastal enam ülevaatusel probleeme.

Pilt

Venemaalt sain omale ka lanseronide vahele toru, nüüd peaks veel klapikambrikaane ära värvima.

Pilt

Käisin siis järjekordselt oma ladale juppe toomas. Tagumised vedrud tahtsid väljavahetamist juba eelmisel aastal. Samuti muretsesin uue klaasipesuvedeliku nõu koos tootlikuma pumbaga, mis pritsib vedelikku vanast pumbast mitu korda paremini. Uurisin ka sportsummutite kohta, kuna sõbral oli huvi. Müüja tõi laost 2106 tehtud analoogi- ei saanud ka sellest keelduda.
20161218_210324.jpg-thumb.jpg
20161218_210508.jpg-thumb.jpg
20161218_210348.jpg-thumb.jpg

martresc123
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 03 Sept 2015 10:53
Asukoht: Võru
Autod: Vaz21063

#6

Postitus Postitas martresc123 » 22 Dets 2016 09:35

Eile panin tagasilda ka torseni, auto muutus kohe erksamaks, mis on muidugi ainult positiivne minu jaoks.

martresc123
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 03 Sept 2015 10:53
Asukoht: Võru
Autod: Vaz21063

Re: 21063, martresc123, 1988

#7

Postitus Postitas martresc123 » 13 Dets 2017 10:11

Pole pikka aega midagi postitanud.
Autole on selle aja jooksul juppe juurde lisatud päris palju:
1) Esimesed õõtshoovad kollaste puksidega (õõtsad tugevamast materjalist)
2) Esimene stabilisaatorivarras punaste puksidega
3) Uued sarniirid
4) Uued esimesed amordid (KYB õlikad)
5) Salongis uus must vaip ja keskkonsool
6) Otsisin ka mugavama rooli, ning vahetatud sai roolikarp
7) Armatuuris ja salongis vahetasin välja kõik pirnid LED pirnide vastu
8) 5-ne käigukast sai alla pandud
9) Vahetasin soojendusmootori uue vastu (vana tegi koledat häält)
10) Kergem starter sai külge pandud
11) Uus vaskradikas silikonist lõdvikutega (sinised lõdvikud)
12) Uued logarid
13) Uued esituled

martresc123
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 03 Sept 2015 10:53
Asukoht: Võru
Autod: Vaz21063

Re: 21063, martresc123, 1988

#8

Postitus Postitas martresc123 » 05 Jaan 2018 09:59

http://fotoalbum.ee/photos/martinh1991/sets/1474007
Siin siis rohkem pildimaterjali. Tuleb ka juurde jooksvalt.


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist