1. leht 10-st

21011, IngmarSid, 1980

Postitatud: 01 Veebr 2013 11:42
Postitas IngmarSid
Tere

Lisan oma auto ka. Mõneti on tegemist enda võõraste sulgedega ehtimisega, kuid samas olen autot ka ise edasi arendanud. Auto lubasin endale sünnipäeva kingiks juunis 2010. Ostsin ta kasutaja Nymmik käest. Tema on ka masina disaini autor. Välimusest olen nii palju muutnud, et asendasin kerevärvi kapoti mattmustaga. Lisaks vahetasin autol amordid, taha said Bilstein B4 ja ette vene helikoteritehase sportamordid. Juhitavus muutus kohe oluliselt paremaks. Autot olen kasutanud pidevalt nii igapäeva sõidukina kui jää- ja kumeradadel nii võistlustel kui ka treeningutel. Pikka aega kasutas masinat oma sõitudeks ka minu ema, kes jäi nii auto kui ka selllele langeva positiivse tähelepanuga väga rahule. Jääradadel sõitmiseks lubasin 2011 jaanuaris Nokia hkpl 7 rehvid ja Lancia 14 tolli valuveljed. Talvel 2012/2013 muutused: tagasild sai 4.44 ülekande ja ketasluku, jämedad suurte puksidega vardad, madalamd vedrus ja Bilstein B6 amordid, esisild sai lühikesed käändmikud ja B6 amordid. Ette poole viidud sillatala oli juba Nymmiku poolt lisatud. Lisaks ostsin juurde ühed 13 tollised Itaalia päritolu valuveljed ja tänaval sõitmiseks liimitud naeltega Vallai H1 rehvid. Tuleviku plaanidest: kevadel 2013 oleks tarvis tähelepanu pöörata auto kerele, uksed ja tiivad kisuvad vägisi rooste, kandev kere püsib õnneks hea. Selle auto puhul on olnud mulle palju rõõmu ja lusti nii tänaval kui ka rajal.

Pilt Pilt

Postitatud: 01 Veebr 2013 11:58
Postitas Ents1
Kena masin.
Sellel masinal peaks peal olema mondeo generaator. Kas saad sellest mõne pildi teha?

Postitatud: 04 Veebr 2013 10:17
Postitas IngmarSid
Mingi teine genekas on tal tõesti küljes, peale oli kirjutet Hitachi vist. Saan ikka pilti teha, ma lähipäevil poen niikuinii geneka juurde auto alla, siis teen mõned klõpsud ja panen teele.

Postitatud: 04 Veebr 2013 10:59
Postitas ando
Parem klõps hiirega pildil, "copy image location". Vaja on saada pilt ilma igasuguste lisaraamideta. Paned saadud lingi [img]ja[/img] vahele. Auto aus, linnas mingi aeg isegi silma hakanud!

Postitatud: 04 Veebr 2013 11:24
Postitas Ervn
Ilmatsalul tihti näinud, masin on äge!

Postitatud: 04 Veebr 2013 17:02
Postitas vaz05
Ise ka Ilmatsalus kohand autot. Auto tundub igati eht ja truu. Ma ise selle punase 011 omanik ehk oled isegi märgand.

Postitatud: 05 Veebr 2013 16:13
Postitas IngmarSid
Katsetus pildi üleslaadimise osas. Kui õnnestub, siis on pildid näha auto 2013 väga alguses, uute valgete velgedega.




Pilt

Postitatud: 05 Veebr 2013 17:07
Postitas nymmik
Tore näha et mu endine armuke ikka tegus veel on :)
Kere kaebas juba tähelepanu minu käes, sest kõige siledamal kohal olid rooste pesad.

Kuna ma uue masina kallal läksin lihtsamat teed pidi siis on kaks samasugust masinat erinevas värvi gammas.

Ega ma kindel pole et see genekas Mondeo oma oli, kuid meenub nii.

Edu autoga, kindlasti jälgin nüüd seda teemat


Pilt

Postitatud: 12 Veebr 2013 09:58
Postitas IngmarSid
Eile käisin ülevaatusel. Algul oli onu küllaltki skeptiline, uuris kas see masin ei peaks olema arvel mitmevärvilisena ja kas see sportrool seal ikka peab olema. Aga asja uurides jõudis tõdemusele, et tegelikult on ju masin päris heas korras. Esimese korraga siiski päris ei trehvanud, alumised žarniirid tahtsid vahetust. Küll aga sain kõvasti kiita heade pidurite ja suurepäraste tulemuste üle summutitorust. Täna lähen vormistan asja lõpuni.
Neljapäeval ootab autot ees Pihkva sõit.

Nymmikule: see et kaks üheugust masinat on, on igati tore, eriti äge oleks kui kuskil trehvaks ja saaks need kaks masinat ühe pildi peale :)

Postitatud: 15 Veebr 2013 10:14
Postitas IngmarSid
žarniirid vahetatud (sigullale on jupid ikka lõbusa hinnaga), ülevaatus läbitud.

Käidud ka Pihkvas ja ekskurseeritud Petserimaal. Tuleb tõdeda, et nullseitsmeid ja nullkuusi liigub ida naabri juures suurtes kogustes, aga kopikatega on väga kitsas neil igapäeva liikluses.

Pilt

Postitatud: 01 Mär 2013 15:57
Postitas IngmarSid
Tundub, et ees ootab mootori värskenduskuur. Õlirõhk on jäänud väga madalaks. Mõistus nagu ütleks, et tasub asi enne lahti võtta kui juppe hakkab lendama. Lähitulevikus tuleb see töö ette võtta. Kahjuks jäävad nüüd mõned viimased selle aasta plaanitud lume ja jääraja sõidud vist ära :( . Aga pole miskit teha. Tuleb teha uus ja parem mootor :)

Postitatud: 01 Mär 2013 18:10
Postitas Ervn
Kahju, ilmatsalus olid päris kiire. Ehitad uue ja teravama mootori! :)

Postitatud: 01 Mär 2013 20:07
Postitas vaz05
Madal õlirõhk piinas ka minu punast kuni tänaseni. Mul oli kepsukolks sees, aga tolle saime korda ja selle remondi käigus värskendasime õli pumpa, karterit (mis oli vastu õli pumpa mille tõttu ei suutnud pump imeda) ja saigi lõpuks asi ilusti korda. Sul ehk ka karter paugu saanud?! Või on saaled väsind. Plast tiibu pole jõudnud veel vaadata, et mida mul on, aga eks annan siin teemas teada. Ilmatsalu jääb ära, nagu aru sain?!

Postitatud: 01 Mär 2013 21:17
Postitas olaaf
lihtsam on uus mootor kõrvale ehitada kui auto seisma jätta mootori pärast.
sellel oli ju 011 mootor vahel - isegi kui laiali läheb on nende turuhind vägagi taskukohane.

Postitatud: 01 Mär 2013 22:49
Postitas sansa
Sellel isendil on 06e mootor vahel.

Postitatud: 02 Mär 2013 12:39
Postitas IngmarSid
Täna proovin veel külge Autometer õlirõhu näidikut, siis selgus majas.

Autol on jah 06 mootor, seda ei raatsi nagu juppeks lasta. Mõte on seda 06 mootorit remontida ja proovida ka natuke teravamaks teha. Et masin päris seisma ei jää on plaanis 06 mootori tegemise ajaks vahele pista mingi teine mootor. Kahjuks on riiulist kõik sigulla motoorid otsa saanud, seega tuleb otsida üks tagavara mootor.

Postitatud: 02 Mär 2013 16:30
Postitas IngmarSid
Sai vist natuke vara paanitsetud. Panin külge Autometeri elektrilise õlirõhunäidiku. Õlirõhk on ca 2000 rpm juures 25 psid ehk 1,7 bar, 5000 rpm juures oli 50 psid ehk 3,4 bar. Päris tühikäigul kukub madalale, aga gaasivajutusel kell reageerib kiiremini kui tahomeeter :). Seega võib veel sõitu teha küll.

Koos Sansaga pingutasime ka mootoriketi ära. Väga kenasti ja puhtalt hakkas käima.

Postitatud: 02 Mär 2013 21:38
Postitas olaaf
Manuaal ütles, et sooja ilmaga võib tühikäigul (800-900rpm) tuli vilkuda - so 0,5-0,6 baari..
Ise olen nooruspõlves väga pikalt sõitnud mootoriga, millel alla 2000 rpm tuli pidevalt põles ning 4000 peal oli 1,5bar õlirõhku - kuna õli oli korralik siis pidas kuni remondini kenasti vastu.
Viga oli kulunud jaoturvõllis ja nukkvõlli raamis... Need sai vahetatud siis tõusis õlirõhk 3 baari pööretel..

Postitatud: 03 Mär 2013 11:38
Postitas Sm.Molotov
Mina panin aastaid tagasi selle jaoturvõlli õlituskanalid üldse kinni ja võll enda kuullaagritele jooksma. See ju peale pumpa kohe esimene koht kuhu õlirõhk kaob.

Postitatud: 07 Mär 2013 09:01
Postitas IngmarSid
Huvitav seik rubriigist maaailm on ikka väike.

nimelt käisin üks õhtu endale uut juhi ust ostmas. Tuli välja, et müüjaks oli mu kunagise klassivenna isa. Kunagi 13 aastat tagasi andsin klassivennale oma esimese sigulii 1600 mootori, millel keps pooleks läks. Nemad lasid vennaga mootori ära remontida. See mootor seisis siiani remonditud kujul garages. Nii sain endale lubada tagavara 1600 mootori.