kristjan92 kirjutas:suve alguses läks masina pealt mootor remonti ning sai kergelt vabama hingamise , ehk Olku viitsib ise pikemalt kirjutada mis ära tegi.
Mootori kohapealt võin veidi kirjutada:
Kui Kristjan mootori tõi olid lootused kõrged - kap-rem mootor jutu järgi - alumise otsaga pole ilmselt midagi teha vaja.
Kui asja reaalselt lahti võtsin, ilmnes fakt, et remontija on oma tööd teinud kiiruga - blokk pealt freesimata ja kõver, kolvirõngastel puudus paisumispilu mille tõttu oli hülsisein tugevalt kulunud.
Lisaks veel omapära, et kepsusaalede vahele oli panud õlipaberit
Väntvõll raamikaelad olid juba 0,75, kepsukaelad 0,5 lihvimisjäägid puhastamata kanalitest seega vänt utiili..
Kristjan tõi ühe vana 03 mootori seest väga ilusa ja mõõdus vända mis läkski kasutusse...
kepsudest kõige parem oli 0,07 ellips kõige halvem 0,15 - hea oleks 0, lubatud on kuni 0,3. Kaaluerinevus ca 10-15g kepsude vahel mis on täiesti harju keskmine..
Uued kepsud said kaalu aetud, ülemiste silmade järgi valitud nii, et sõrm ikka ilusti sees püsiks..
Kahjuks polnud hülsipaksust piisavalt, et 82mm peale puurida blokki - kollektorite poolel olid hülsid ainult 5mm paksud 79,4 peal - küünalde poolel oli hülsiseina paksus keskmiselt 7-7,2mm kuid ebaühtlaselt.. tuhendipinnal olid hülsid ühel joonel, seega lihtsalt ebatäpne valu..
Mootor läks puurimisse, korralikud vene 2105 kolvid 79,8 blokist sai võetud parasjagu maha, lõigatud üle klapisüvendid(!) sisselasked käisid täpselt süvendi serva pihta!
Plokikaanega oli asi lihtsam, see nn remonditud plokikaas läks riiulisse, seal olid klapitööpinnad 4mm laiuseks soveldatud, midagi oli silindrites rännanud ja tegu oli tavalise 011 kaanega.
Õnneks tõi Kristjan ühe ribidega plokikaane, mis sai võetud toorikuks - kanalid sai üle käidud, maha lihvitud, põlemiskamber ringi tehtud, klapi tööpinnad ringi lihvitud ja klapipesad ringi lõigatud mitme nurga alla.
Klapivedrud sai üle kontrollitud, nukkvõlli valisime pigem tagasihoidliku E10,5 mis annab ühtlase väändegraafiku madalal pöördel. Juhtpuksid jäid malmist, kuna olid kulumata.
Sisselaske kollektor sai kanalitega kokku aetud ning avardatud.
Karburaator sai tehtud mingist Ando poolt saadetud kärakast, välja tuli solex 23x26, esialgne seadistus sai tehtud, kui nüüd kevadel masina uuesti käima ajab saab stendi minna seadistama.
Kompresioonid said üle mõõdetud - kõigis silindrites 14,5 ringis..