1. leht 2-st

21063, robi, 1984

Postitatud: 10 Veebr 2004 23:36
Postitas robi
Pilt


Pilt

Sain siis oma autost ka pildid tehtud ja nüüd siis väike tutvustus ka.
Auto ostsin 2003 augustis, eesmärgiks igapäevane sõiduvahend. Autosid on teisigi, aga need rohkem pühapäeval ilusa ilmaga. Eks see esimene vasikas läheb ikka aia taha ja nii ka minu autoostuga. Maksin 5700.- ja tuli välja, et selle auto eest kohe liiga palju. Eks aeg ka suvine, head pakkumised tulevad sügistalvel. Teinud siis auto juures niipalju: ukseääred ja karbid haljaks ja fiiberplastiga lapitud, kuna endal keevitust pole siis sai sellist pornot aretatud. Põhja alt oli läbi roostetanud juhi ja kõrvalistuja jalgealune ning poolraami otsad või lanseronid või midagi. Need sai siis tuttava pool keevitatud. Tegeleda olen saanud kõvasti mootoriga. Läbi olid klapisääretihentid ja kolvirõngad olid ka kinni-läbi (karteris oli enne surve sees). mootorit olen lahti võtnud 2 korda, peale esimest kokkupanekut jooksis mingi hetk tosool karterisse. Siis lasin plokki ja kaant lihvida ning klapid korda teha. kõik uued tihendid ja valvoline maxlife sisse. Vahetanud olen praktiliselt kogu pidurisüsteemi ja summuti, ka sidur ja sidurikorv olid läbi. Kokkuvõttes võib öelda, et rahaliselt olen selle autoga valusalt mööda pükse saanud. Kogemusi aga küllaga juures (üks helgem asja külg).

Postitatud: 11 Veebr 2004 17:03
Postitas skill125
Muidu mul sama lugu, võib öelda, et teen põhjalikumalt(kõik küljest, mis vaja see vahetusse, auto uue värvi alla, mootor ka ilusti korda, renoo istmed jne)! Algul kui masina ostsin, siis olin nii paar päeva rahul. Siis ilmnesid vead: tagakänd lahti, tagakoobastes augud jne, neid ei osanud kogenematusest algul vaadatagi!!
Praeguseks olen oma masinaga rahul, mis siis, et läinud on koos ostuga ligi 10k(tegemisrõõm jääb ikka silmadesse:) Pole veel poole pealgi oma ehitamisega. Vähemalt saan autoga kogemused ja oskan hooldada. Hiljem on plaanis osta masin, mis ligi 70-80k maksab! Tollele kallaks aind igasugu vedelikke juurde ja vahetaks rehve;)

Postitatud: 11 Veebr 2004 17:26
Postitas robi
mnjah eks ta nii ole et neid vigu ostutuhinas tähele ei pane. Ise võin öelda, et hüppasin peakat.
Eks mul endalgi käed sügelesid auto põhjalikult juppideks kraapida, aga igapäevaseid sõite on vaja teha, ja peab ootama kuni teise autoga sõita saab.

Ah jaa. Küsiks sellist asja, et kas keegi oskab ka seletada kuidas kõrva järgi süüde enam-vähem paika saada.
Õige vahemiku panin kontrolllambiga, aga siis saab veel sättida. Liiga varane hakkab lonkama siis on selline magus urin ja kui hilisemaks keeran siis pöörded langevad. Kui panen sinna urinapiirkonda jäävad pöörded 1200 juurde (karpa kruvid kinni). kas tuleb veits hilisemaks siis keerata või kuda see värk käib.

Postitatud: 11 Veebr 2004 18:17
Postitas motamees
Süütemomendi saab täpselt paika kontrolllambiga. Kõrv võib petlik olla.

Postitatud: 11 Veebr 2004 18:44
Postitas robi
ee vist väljendasin ennast kudagi valesti. Nimelt kui jagajat tagasi panin siis võtsin ühe autolambi (pesaga) ja üks juhe mootori külge, teine süütepooli klemmi. Siis leidsin õige asendi jagajasambale. Siis saab aga jagajat oma pesas liigutada päris palju (mutter lahti). Mis kontrolllampi sina motamees mõtlesid?

Postitatud: 11 Veebr 2004 19:06
Postitas zar
Ma olen siiani märkide järgi süüdet pannud. Rihmaseibil on ju märgid peal...

Postitatud: 11 Veebr 2004 19:14
Postitas effekt
Esialgne postitaja zar
Ma olen siiani märkide järgi süüdet pannud. Rihmaseibil on ju märgid peal...
ehk seletad, kuidas sa töötaval mootoril neid märke näed? kas katsud näpuga? selleks ongi välja mõeldud lamp millega saab süüdet paika panna. see lamp vilgub ja näitab valgust sellel hetkel, kui elektri impulss läheb läbi süütejuhtmete ja sina saad selle järgi vaadata, et mitu kraadi kuhu keerata.

Postitatud: 11 Veebr 2004 19:55
Postitas motamees
No seda lampi mis vilgub (stroboskoop) kõigil pole. Siis tuleb süüde paika panna kontrolllambiga. Kasutades lambi märguannet ja märki rihmarattal. Minuarust peaks pikem seletus kusagil teemas olema. Vist overspeedi kirjutatud. Otsi see üles. Kui ei ole siis ma hakkan uuesti seletama.

Lisan võlusõna: süüte reguleering - overspeed

Postitatud: 11 Veebr 2004 21:35
Postitas robi
no selge sai loetud ja viimane lause polnud just väga julgustav. märgi järgi 5 kraadi stroboskoop ütleb 13 heh.

Kus tallinnas saab stroboskoobiga süüdet paika panna? kellel on?

Postitatud: 11 Veebr 2004 21:40
Postitas motamees
No kui sa enne tahtsid pea järgi panna siis nüüd se märgi järgi juba väga täpne.
Pane ennem lambiga paika ja kui sa sellega siis üldse rahul pole siis hakka stroboskoopi otsima.
Ülevaatuspunktis on meie poistel küll stroboskoop juures (heitgaaside reguleerimiseks). Ehk sealt kõige lihtsam lasta vaadata kui ülevaatuseni välja kannatad.

Postitatud: 11 Veebr 2004 21:42
Postitas põletaja
mina pole veel kunagi strobo kasutanud kõik on saanud märgi järgi paika ja pärast kõrvaga veel häälestus:puzzled

Postitatud: 11 Veebr 2004 21:53
Postitas robi
ülevaatusel võin käia siis kui soovi, nimelt tuttav töötab, aga stroboskoopi tal ei pidanud olema, keeras ise ka mul kõrva järgi , muidu heitgaasid sai paika aetud. Aga ma ise nii rahutu hing, et kipun kruttima ja otsima , kohe on huvi ja tahaks osata

Postitatud: 11 Veebr 2004 22:28
Postitas effekt
üldiselt on olemas igas remondi töökojas selline asi olemas (stroboskoop) ja sellega süüte paikapanemine ei võta kaua aega ja palju raha. mine kasvõi mõnda nurgatagusesse töökotta.

Postitatud: 12 Veebr 2004 17:14
Postitas robi
Nii sai täna siis töökojas käidud, kus keerati paika süüde stroboskoobiga. Siis ülevaatusele, kus krutiti paika karbuss. Väljatrükk anti ka kaasa:
CO 1,34 %vol
CO2 14,7 %vol
HC 182 ppm vol
O2 1,81 %vol

CO correction 1,34 %vol
Lambda 1,035

Lambda on bensiini ja õhu suhe
ideaal on 1,000
CO correction kui on sama mis CO siis on hästi.

Vot sellised tulemused siis. Ainult tühikäiguöörded on nüüd 1200 ligidal.

Postitatud: 12 Veebr 2004 18:38
Postitas motamees
Esialgne postitaja robi
CO 1,34 %vol
CO correction 1,34 %vol
CO correction kui on sama mis CO siis on hästi. .
See näitab et sul sumbuti ei leki kusagilt. Isegi pisike auk muudab seda.

Postitatud: 12 Veebr 2004 19:47
Postitas robi
Jah just see ta oligi. Mulle üks ülevaataja seletas kõik need näidud ära aga liiga palju infot korraga ei jää kõik meelde. Ma just paar nädalat tagasi võtsin summuti süsteemi juppideks, puhastasin otsad ja panin mingit spets pastat paksult vahele mis nüüd on kivistunud.
Auto käitub nüüd ikka hoopis teistmoodi kui varem, palju erksam teine. Probleem oli selles, et süüde oli mul hilisem ja küttesegu lahjem. Süüte panin ise hommikul overspeedi õpetuse järgi paika (5kraadi ja kohe kui kontroll-lamp süttis) stroboskoobi järgi sätiti nõks hilisemaks. Ja voilaa. Nüüd veel sihuke asi, et tühikäigul mõnikord jätab vahele. Peab seda asja ka uurima, võibolla ainult tundub.:yllatunud

Postitatud: 12 Veebr 2004 20:25
Postitas motamees
Esialgne postitaja robi
Nüüd veel sihuke asi, et tühikäigul mõnikord jätab vahele. Peab seda asja ka uurima, võibolla ainult tundub.:yllatunud
Kui üksikud mopsud vahele jätab siis viga ilmselt küünaldes.
Mul sõber kunagi ütles (tal oli siis 2101) - ega auto pole inimene et hingeldama peab. Massina värk peab käima kui siidi.

Postitatud: 12 Veebr 2004 20:33
Postitas robi
Ok siis endal tüürib mõte nii, sai tükk aega sõidetud lahja kütteseguga, kas sellest võib küünla tervis halveneda. Küünlad olid muidu helepruunid.

Postitatud: 27 Veebr 2004 22:48
Postitas robi
Nonii viimaseid uudiseid kah:

1. tegin paar nädalat tagasi esimese avarii. Pöörasin parkimiskohta aga libe ja kiirust rohkem kui vaja olnuks ja märkisin ühe almera ära. Ladal pold viga midagi veits põrkeraud kõver ja almera omanik ütles ka et lada paras tank:D

2. täna tulin linnast koju ja naabritädi tuli rääkima, et päeval 13.00-14.00 olid mingid noored neljakesi minu hoovi astunud ja üks uuris auto ümber. Tema läks iis küsima, et mis nad teevad seal ja jutt oli , et "see auto on müüa, aemad tulid vaatama." Mul hea naaber ütles neile kohe, et poisid ärge udutage. Vedas raisad , ise olin just ära läinud, ei tea kas passisid peale, või joppas neil lihtsalt.:mad:

Postitatud: 20 Mär 2004 01:14
Postitas robi
No ma ei tea, mis mul viga selle autovärgiga, Küünlaid läheb nagu sooja saia. Äkki oskab keegi diagnoosida,
Olukord:
Ostsin uued küünlad, Denso ja sain sõita 200 km kui säde jäi täiesti nõrgaks, küünlad tahmased. Uued küünlad GM (kunagi Baltmotorsist anti) sai päris pikalt sõidetud. Siis
Mootoril vahetasin mingi 1000 km tagasi kolvirõngad, lihvisin plokki ja kaant, koostasin mootori ja siis stendi karbussi keerama, tuli välja, et sõitsin kogu aeg lahja kütteseguga. Segu keerati paika, süüde ka stroboskoobiga. Öeldi, et süütesüsteemis on midagi jama, veits lonkab, ostsin jälle uued küünlav, nüüd vene omad ja töötasid normaalselt mingi paarsada kilti ja jälle sama lugu, säde nõrk ja tahmased. Nüüd puhastasin karburaatori ja puhusin kompressoriga läbi, nühkisin küünlad puhtaks ja ei taha töötada, podiseb nagu traktor, Ma ei saa aru kas viga karpas või küünaldes?