21063, robi, 1984

21063, robi, 1984

Eesti Ladaklubi liikmete autod
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 492
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

21063, robi, 1984

#1

Postitus Postitas robi » 10 Veebr 2004 23:36

Pilt


Pilt

Sain siis oma autost ka pildid tehtud ja nüüd siis väike tutvustus ka.
Auto ostsin 2003 augustis, eesmärgiks igapäevane sõiduvahend. Autosid on teisigi, aga need rohkem pühapäeval ilusa ilmaga. Eks see esimene vasikas läheb ikka aia taha ja nii ka minu autoostuga. Maksin 5700.- ja tuli välja, et selle auto eest kohe liiga palju. Eks aeg ka suvine, head pakkumised tulevad sügistalvel. Teinud siis auto juures niipalju: ukseääred ja karbid haljaks ja fiiberplastiga lapitud, kuna endal keevitust pole siis sai sellist pornot aretatud. Põhja alt oli läbi roostetanud juhi ja kõrvalistuja jalgealune ning poolraami otsad või lanseronid või midagi. Need sai siis tuttava pool keevitatud. Tegeleda olen saanud kõvasti mootoriga. Läbi olid klapisääretihentid ja kolvirõngad olid ka kinni-läbi (karteris oli enne surve sees). mootorit olen lahti võtnud 2 korda, peale esimest kokkupanekut jooksis mingi hetk tosool karterisse. Siis lasin plokki ja kaant lihvida ning klapid korda teha. kõik uued tihendid ja valvoline maxlife sisse. Vahetanud olen praktiliselt kogu pidurisüsteemi ja summuti, ka sidur ja sidurikorv olid läbi. Kokkuvõttes võib öelda, et rahaliselt olen selle autoga valusalt mööda pükse saanud. Kogemusi aga küllaga juures (üks helgem asja külg).


skill125
Foorumi kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 02 Nov 2003 12:25
Asukoht: Võru
Autod: 1975 VAZ 2103
Kontakt:

#2

Postitus Postitas skill125 » 11 Veebr 2004 17:03

Muidu mul sama lugu, võib öelda, et teen põhjalikumalt(kõik küljest, mis vaja see vahetusse, auto uue värvi alla, mootor ka ilusti korda, renoo istmed jne)! Algul kui masina ostsin, siis olin nii paar päeva rahul. Siis ilmnesid vead: tagakänd lahti, tagakoobastes augud jne, neid ei osanud kogenematusest algul vaadatagi!!
Praeguseks olen oma masinaga rahul, mis siis, et läinud on koos ostuga ligi 10k(tegemisrõõm jääb ikka silmadesse:) Pole veel poole pealgi oma ehitamisega. Vähemalt saan autoga kogemused ja oskan hooldada. Hiljem on plaanis osta masin, mis ligi 70-80k maksab! Tollele kallaks aind igasugu vedelikke juurde ja vahetaks rehve;)
Eks Lada üks tank ole, aga igas asjas peitub võlu;)

Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 492
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

#3

Postitus Postitas robi » 11 Veebr 2004 17:26

mnjah eks ta nii ole et neid vigu ostutuhinas tähele ei pane. Ise võin öelda, et hüppasin peakat.
Eks mul endalgi käed sügelesid auto põhjalikult juppideks kraapida, aga igapäevaseid sõite on vaja teha, ja peab ootama kuni teise autoga sõita saab.

Ah jaa. Küsiks sellist asja, et kas keegi oskab ka seletada kuidas kõrva järgi süüde enam-vähem paika saada.
Õige vahemiku panin kontrolllambiga, aga siis saab veel sättida. Liiga varane hakkab lonkama siis on selline magus urin ja kui hilisemaks keeran siis pöörded langevad. Kui panen sinna urinapiirkonda jäävad pöörded 1200 juurde (karpa kruvid kinni). kas tuleb veits hilisemaks siis keerata või kuda see värk käib.

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2850
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

#4

Postitus Postitas motamees » 11 Veebr 2004 18:17

Süütemomendi saab täpselt paika kontrolllambiga. Kõrv võib petlik olla.

Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 492
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

#5

Postitus Postitas robi » 11 Veebr 2004 18:44

ee vist väljendasin ennast kudagi valesti. Nimelt kui jagajat tagasi panin siis võtsin ühe autolambi (pesaga) ja üks juhe mootori külge, teine süütepooli klemmi. Siis leidsin õige asendi jagajasambale. Siis saab aga jagajat oma pesas liigutada päris palju (mutter lahti). Mis kontrolllampi sina motamees mõtlesid?

zar
Foorumi kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 18 Aug 2003 13:42
Asukoht: võru
Autod: fordiine
Kontakt:

#6

Postitus Postitas zar » 11 Veebr 2004 19:06

Ma olen siiani märkide järgi süüdet pannud. Rihmaseibil on ju märgid peal...
kui huvi on, siis miks ka mitte!?

effekt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 225
Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
Asukoht: kristiine
Autod: 523i sedaan
Kontakt:

#7

Postitus Postitas effekt » 11 Veebr 2004 19:14

Esialgne postitaja zar
Ma olen siiani märkide järgi süüdet pannud. Rihmaseibil on ju märgid peal...

ehk seletad, kuidas sa töötaval mootoril neid märke näed? kas katsud näpuga? selleks ongi välja mõeldud lamp millega saab süüdet paika panna. see lamp vilgub ja näitab valgust sellel hetkel, kui elektri impulss läheb läbi süütejuhtmete ja sina saad selle järgi vaadata, et mitu kraadi kuhu keerata.
jahil

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2850
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

#8

Postitus Postitas motamees » 11 Veebr 2004 19:55

No seda lampi mis vilgub (stroboskoop) kõigil pole. Siis tuleb süüde paika panna kontrolllambiga. Kasutades lambi märguannet ja märki rihmarattal. Minuarust peaks pikem seletus kusagil teemas olema. Vist overspeedi kirjutatud. Otsi see üles. Kui ei ole siis ma hakkan uuesti seletama.

Lisan võlusõna: süüte reguleering - overspeed

Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 492
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

#9

Postitus Postitas robi » 11 Veebr 2004 21:35

no selge sai loetud ja viimane lause polnud just väga julgustav. märgi järgi 5 kraadi stroboskoop ütleb 13 heh.

Kus tallinnas saab stroboskoobiga süüdet paika panna? kellel on?

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2850
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

#10

Postitus Postitas motamees » 11 Veebr 2004 21:40

No kui sa enne tahtsid pea järgi panna siis nüüd se märgi järgi juba väga täpne.
Pane ennem lambiga paika ja kui sa sellega siis üldse rahul pole siis hakka stroboskoopi otsima.
Ülevaatuspunktis on meie poistel küll stroboskoop juures (heitgaaside reguleerimiseks). Ehk sealt kõige lihtsam lasta vaadata kui ülevaatuseni välja kannatad.

põletaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 363
Liitunud: 20 Jaan 2003 12:52
Asukoht: järvamaa
Autod: 2105 vs 21213

#11

Postitus Postitas põletaja » 11 Veebr 2004 21:42

mina pole veel kunagi strobo kasutanud kõik on saanud märgi järgi paika ja pärast kõrvaga veel häälestus:puzzled
ostsid siis sõida

Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 492
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

#12

Postitus Postitas robi » 11 Veebr 2004 21:53

ülevaatusel võin käia siis kui soovi, nimelt tuttav töötab, aga stroboskoopi tal ei pidanud olema, keeras ise ka mul kõrva järgi , muidu heitgaasid sai paika aetud. Aga ma ise nii rahutu hing, et kipun kruttima ja otsima , kohe on huvi ja tahaks osata

effekt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 225
Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
Asukoht: kristiine
Autod: 523i sedaan
Kontakt:

#13

Postitus Postitas effekt » 11 Veebr 2004 22:28

üldiselt on olemas igas remondi töökojas selline asi olemas (stroboskoop) ja sellega süüte paikapanemine ei võta kaua aega ja palju raha. mine kasvõi mõnda nurgatagusesse töökotta.
jahil

Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 492
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

#14

Postitus Postitas robi » 12 Veebr 2004 17:14

Nii sai täna siis töökojas käidud, kus keerati paika süüde stroboskoobiga. Siis ülevaatusele, kus krutiti paika karbuss. Väljatrükk anti ka kaasa:
CO 1,34 %vol
CO2 14,7 %vol
HC 182 ppm vol
O2 1,81 %vol

CO correction 1,34 %vol
Lambda 1,035

Lambda on bensiini ja õhu suhe
ideaal on 1,000
CO correction kui on sama mis CO siis on hästi.

Vot sellised tulemused siis. Ainult tühikäiguöörded on nüüd 1200 ligidal.

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2850
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

#15

Postitus Postitas motamees » 12 Veebr 2004 18:38

Esialgne postitaja robi
CO 1,34 %vol
CO correction 1,34 %vol
CO correction kui on sama mis CO siis on hästi. .

See näitab et sul sumbuti ei leki kusagilt. Isegi pisike auk muudab seda.

Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 492
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

#16

Postitus Postitas robi » 12 Veebr 2004 19:47

Jah just see ta oligi. Mulle üks ülevaataja seletas kõik need näidud ära aga liiga palju infot korraga ei jää kõik meelde. Ma just paar nädalat tagasi võtsin summuti süsteemi juppideks, puhastasin otsad ja panin mingit spets pastat paksult vahele mis nüüd on kivistunud.
Auto käitub nüüd ikka hoopis teistmoodi kui varem, palju erksam teine. Probleem oli selles, et süüde oli mul hilisem ja küttesegu lahjem. Süüte panin ise hommikul overspeedi õpetuse järgi paika (5kraadi ja kohe kui kontroll-lamp süttis) stroboskoobi järgi sätiti nõks hilisemaks. Ja voilaa. Nüüd veel sihuke asi, et tühikäigul mõnikord jätab vahele. Peab seda asja ka uurima, võibolla ainult tundub.:yllatunud

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2850
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

#17

Postitus Postitas motamees » 12 Veebr 2004 20:25

Esialgne postitaja robi
Nüüd veel sihuke asi, et tühikäigul mõnikord jätab vahele. Peab seda asja ka uurima, võibolla ainult tundub.:yllatunud

Kui üksikud mopsud vahele jätab siis viga ilmselt küünaldes.
Mul sõber kunagi ütles (tal oli siis 2101) - ega auto pole inimene et hingeldama peab. Massina värk peab käima kui siidi.

Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 492
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

#18

Postitus Postitas robi » 12 Veebr 2004 20:33

Ok siis endal tüürib mõte nii, sai tükk aega sõidetud lahja kütteseguga, kas sellest võib küünla tervis halveneda. Küünlad olid muidu helepruunid.

Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 492
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

#19

Postitus Postitas robi » 27 Veebr 2004 22:48

Nonii viimaseid uudiseid kah:

1. tegin paar nädalat tagasi esimese avarii. Pöörasin parkimiskohta aga libe ja kiirust rohkem kui vaja olnuks ja märkisin ühe almera ära. Ladal pold viga midagi veits põrkeraud kõver ja almera omanik ütles ka et lada paras tank:D

2. täna tulin linnast koju ja naabritädi tuli rääkima, et päeval 13.00-14.00 olid mingid noored neljakesi minu hoovi astunud ja üks uuris auto ümber. Tema läks iis küsima, et mis nad teevad seal ja jutt oli , et "see auto on müüa, aemad tulid vaatama." Mul hea naaber ütles neile kohe, et poisid ärge udutage. Vedas raisad , ise olin just ära läinud, ei tea kas passisid peale, või joppas neil lihtsalt.:mad:

Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 492
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

#20

Postitus Postitas robi » 20 Mär 2004 01:14

No ma ei tea, mis mul viga selle autovärgiga, Küünlaid läheb nagu sooja saia. Äkki oskab keegi diagnoosida,
Olukord:
Ostsin uued küünlad, Denso ja sain sõita 200 km kui säde jäi täiesti nõrgaks, küünlad tahmased. Uued küünlad GM (kunagi Baltmotorsist anti) sai päris pikalt sõidetud. Siis
Mootoril vahetasin mingi 1000 km tagasi kolvirõngad, lihvisin plokki ja kaant, koostasin mootori ja siis stendi karbussi keerama, tuli välja, et sõitsin kogu aeg lahja kütteseguga. Segu keerati paika, süüde ka stroboskoobiga. Öeldi, et süütesüsteemis on midagi jama, veits lonkab, ostsin jälle uued küünlav, nüüd vene omad ja töötasid normaalselt mingi paarsada kilti ja jälle sama lugu, säde nõrk ja tahmased. Nüüd puhastasin karburaatori ja puhusin kompressoriga läbi, nühkisin küünlad puhtaks ja ei taha töötada, podiseb nagu traktor, Ma ei saa aru kas viga karpas või küünaldes?


Mine “Ladaklubi liikmete autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist