1. leht 3-st

21011, zajetz, 1978.

Postitatud: 29 Dets 2011 17:51
Postitas AleksMagi
Tere. Jällegi siis üks uus foorumlane juures. Natuke siis juttu. Oman siis Lada 21011 , aastast 1978. Toodud sai auto ühe vanamehe käest, kellel ta seisis mõned aastad garaažis pukkide otsas. Uurisin mehelt ka natuke auto ajalugu. Sellepeale rääkis mees, et ostis ta selle 1979 aastal. Selleks ajaks oli too masin juba läbi elanud küllaltki suure avarii. ( Vahetatud oli katus, esipõll, vasak esimene poritiib, vasak esiuks, vasak tagumine poritiib, vasak küljekarp ning pagasiluuk).
Selle auto tõin omale 2010 aasta novembris. Maksin masina eest 1500 krooni + 192 krooni veel ka tutika bensiinipaagi eest. Toomise ajast kahjuks pilte pole. Nagu aru saada võis oli toomise ajal talv ja tegu on siiski tagasillaga. Ei läinud kaua aega, kui tagumised nurgad sai ümaraks sõidetud ja siis juba ka esimesed nurgad ümaraks :). Lumi kadus ja alustasin keretöödega. Nurgad sirgeks ja natuke auto ka pilkupüüdvamaks. Uus värv, pigem uued värvid ja lisasin ka esispoileri. Suht ülbe tuli :). Aga eks pildid räägivad endaeest.:
Alguses siis:
Pilt
Pilt
Pilt
Sai natuke keevitatud ka ikka :
Pilt
Pilt
Ja lõpuks tuligi siis eeltööde ja kruntimise aeg peale:
Pilt
Pilt
Pilt
Ja nüüd värvima !:
Pilt
Pilt
Pilt
Nii. Need mehed, kes arvasid, et auto jääb valgeks tuleb nüüd pisike pettumus :D: Katus kaetud ja järgmine värv peale !:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Ja siis algas see kõige lõbusam töö , kokku lappimine :
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Ja siis vaikselt vaikselt valmis saamas:
Pilt
Pilt


Nii, usun, et olen juba piisavalt rääkinud ja veelrohkem piisavalt pildimaterjali siia pannud. Nüüd on sõna teil. Vaadake ja jagage oma arvamust.

Postitatud: 29 Dets 2011 18:30
Postitas reiner
Korralik velg alla ja numbrimärk stange alla paigutada, siis oleks täitsa bueno!

Postitatud: 29 Dets 2011 18:32
Postitas masuurik
Pole paha:cool:

Postitatud: 29 Dets 2011 18:38
Postitas ToM
Madalamaks.

Postitatud: 29 Dets 2011 18:51
Postitas Arvos
Töö on ilus. Aru ma ei saa, mida on selle tagasillaveoga? Mul kõik autod peale ühe tagasillaveoga ja ei ole talveti küll mingeid probleeme täheldanud.

Postitatud: 29 Dets 2011 19:22
Postitas AleksMagi
Velg on sisuliselt täitsa olemas - 15 tolli teine, kuid ei ole sellist ideaalse mõõduga rehvi sinna peale hetkel panna. Madalamaks ta läheb, kuid seda alles peale talve kuna elan külas ja kui peaks juhtuma see aasta veel lumi maha tulema siis võib juhtuda, et lükkamise rõõmu rohkem, kui sõidurõõmu. Nurgad olid ümarad sellepärast, et oma mitu aastat pole kordagi tagasillaga sõitnud ning külade vahelised teed on kitsad. Hoogu oli ikka parasjagi , ja lumevallid olid külmunud. Vahest ikka läks mõni kurv natuke pikemaks, kui oleks pidanud.:D

Postitatud: 30 Dets 2011 01:04
Postitas veljo15
Päris kena kopikas teine :o Kuigi ise oleks värvinud katuse ka kerevärvi aga pole nii ka viga midagi ;) Nagu eespool juba mainitud , et korralik velg alla , number ka madalamale ja võibolla veel kroom peeglid siis oleks juba täiesti kena masin olemas. Kas põhjaalt ka millegagi kokku määrisid ? Jääb igapäeva autoks ? Kas masina väljalaske aasta pole mitte 1978 mitte 1976 aasta :) Mis muud kui edu ja muretuid kilomeetreid.

Postitatud: 30 Dets 2011 17:45
Postitas AleksMagi
Põhjaalt läks ikka mastiks peale ja igapäeva autoks peaks ta jääma ja, liikumas võib teda näha Kuressaare vahel ja muudes Saaremaa piirkondades. Tõesti, käisin täna passi uurimas, esmane registreerimine 02.01.1978. seega kuulus vanamehe jutuke aastasse 1979.

tavapärase Ladaga on vast keeruline muretuid kilomeetreid palju järjest sõita. Täna oli üks kerge probleem juba. Nimelt on paigaldatud masinale juba ammusest ajast mingisugune vargalüliti laadne asi, mis lihtsalt võtab sädeme ära. Sõidus olles jäi masin lihtsalt seisma, armatuuri tuled põlevad, võtit andes veab starter ilusti mootorit ringi, kuid jagajast küünaldele sädet ei lähe. Viga ka siis juba tuvastatud. Tolleaegne juhtmete ühendus viis on olnud niivõrd ebakvaliteetne, et ei andnud vast enam ühendust. Pisike sobramine kätega juhtmepuntras, ja kollane välk oli jälle sõiduvees.

Postitatud: 01 Jaan 2012 21:05
Postitas AleksMagi
Niisiis. Nagu ma loodan kõigile algas ka selle auto uus-aasta pauguga. Täna, just mõni tund tagasi, käisin niisama külavahel kudimas, nö. loodust nautimas. Märkasin et mõnipäev tagasi saadud lõõkaugust on auto kuidagi vedla ja imelik. Täna siis sain teada, mis tal viga oli - žarniir oli kannatada saanud. Umbes 13 km kodust eemal kaugel metsade vahel , kus õiget levi ka ei ole, otsustas ta, et läheb pooleks. Mis seal ikka, otsisin levi, helistasin pooled oma sõbrad läbi, kõik olid hõivatud millegiga, tuli kutsuda ema järgi. Saigi nii tehtud. Teise autoga koju, metsikult palju tööriistu ja žarniir kaasa, ja vend ka kaasa - suundusime metsavahele Siguli juurde. Nüüd on juba asi vahetatud ja uued kiiremad ringid ka tehtud. Aga mõni pilt siis ka :
Pilt

Ja ühest SÜGAVAST sopaloigust sai ka esispoiler kannatada ! -.-

Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 02 Jaan 2012 13:31
Postitas veixx1907
Head uut!
Kahju et masin kannatada sai:(,aga eks oleks pidanud ennem üle vaatama miks auto imelik tundus:)
Nagu näha tuleb nüüd jälle auto alla veidi töötunde panna ja kahjustused korda teha-värviparandused näiteks mis hästi näha!muidu tagajärjed varsti näha:D

Postitatud: 02 Jaan 2012 13:54
Postitas AleksMagi
On tekkinud ÜKS SUUUR SUUR PROBLEEEM !Nimelt on terve auto kollase osaga värvitud detailid üles mullitanud. See on lihtsalt uskumatu. Pisikesed mullikesed, iga poole cm tagant. suuremad mullid (läbimõõduga kuni 5 m) on suuremate vahedega. Kui mulli puruks teen tuleb alt välja õhk. On ehk kellegil sellise asjaga ennem kogemusi ? Kui ilusti pildile saan, panen ehk siiagi mõne näite.

Postitatud: 02 Jaan 2012 13:56
Postitas sansa
Minul on masinal ka mullid uste äärtes, arvan et on kunagi uks pahupidi käind ja on üle värvitud.
Arvan et eeltööd(pahteldamine ja kruntimine) on tehtud niisetes tingimustes ja nüüd hakkab niiskus alt mullitama.

Postitatud: 02 Jaan 2012 14:46
Postitas veixx1907
NIISKUS JA LIIGA KÜLM!
Värvida pole mõtet kui on sooja on alla +10 kraadi,kui on alla selle,siis ei jää värk pidama:( kogemused olemas:D

Postitatud: 02 Jaan 2012 14:55
Postitas AleksMagi
Asi selles, et värvitud sai siin suve lõpu poole. Värv püsis kõik ilusti peal paar kuud oli siin asi kena, ja siis kui masin garaazist väljas oli paar ööd oli kohe mullid peal. Niiet ei usu , et tegemist liiga külma värvimis tempiga. Äkki on asi millegis muus? Tean, et sõbral tulid samasugused mullid peale.

Postitatud: 02 Jaan 2012 14:55
Postitas Arvos
Ilmselt pole värvimisel kasutatud kompressoril olnud vee-eemaldus filtrit. Kogu õhuniiskus mille kompressor sisse tõmbab, on värviga koos autole pihustatud. Need mullid ongi veetilgad.

Postitatud: 02 Jaan 2012 15:34
Postitas AleksMagi
Vee eemaldus filter oli vahel.

Postitatud: 02 Jaan 2012 15:36
Postitas olaaf
viga on selles, et aluspind on hakanud reageerima pinnavärviga.
ega ühekomponentset krunti ei kasutanud või veelhullem aerosoolis mõnda krunti või tsinki???

Postitatud: 02 Jaan 2012 15:58
Postitas masuurik
Üldiselt Motipi spreykrundid kahekomponentse autovärviga reageerima ei hakka.Lahustibaasil värv ja mingi sitt supermetalrostprotectionkiller aerosool või teab mis krunt reageerivad kindlasti,aga tavaliselt momentaalselt.Isegi kui värvida lahustibaasil värviga mistahes spray krundile on tulemuseks "keemine".Kõventi +pinnakas +spraykrunt reageerima ei hakka.
Mina julgeks öelda hetkel pilt nägemata,et on krunditud niiskele metallile ning pahtlile ,kuivanud samuti niiskuses ning värvitud niiske krundi peale.Mingil hetkel sai kere kusil natuke soojemat temperatuuri ning ongi õhk all.Kahju,aga elu on näidanud,et ilma plekki soojaks laskmata tegevusel mõtet pole.10 kraadi peaks ikkagi töödeldava detaili enda temperatuur vähemalt olema...
Mõtle nüüd mismoodi ja kus töö tehtud sai.

Postitatud: 02 Jaan 2012 16:31
Postitas AleksMagi
Spreikrunit sai küll kasutatud, kuid oli Motipi oma ja kasutasin seda ainult tagaluugil, kus probleemi esineb kõigevähem. Pahteldatud sai ta kesksuvel, juuni lõpp juuli algus. Siis auto seisis, Niiet pahtel on ilusti soojas ja pikalt kuivanud. Kruntimise ja värvimise ajal ei olnud ka veel külmad ilmad. Tean, et autot sai veel kokku lapitud nii, et veepudel kõrval , kuna lihtsalt nii palav oli. Seega ei usu, et pahteldamise, kruntimie või värvimis temperatuuri, kuivamise või niiskuse võimistahes säärasega tegu on. Sest krundile sai lisaks pandud peale ka alusvärv (valge) ja siis alles kollane. Äkki on probleem värvis endas ?

Postitatud: 02 Jaan 2012 18:53
Postitas kristjan666
Mis valget värvi kasutasid enne kollase peale kandmist? Kas sama firma või mõni muu?