2105, Valdz, 1983 - Emexis

2105, Valdz, 1983 - Emexis

Eesti Ladaklubi liikmete autod
j
Jan
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 23 Juun 2003 19:59
Asukoht: Est
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Jan »

Seltsimeeste jutus pole tunda entusiasmi?

Et kolbe jahutada tuleb minna turule, osta 4 mustanahalist ja panna nad silindris kolbidele õli peale pritsima:) Eks sa teadsid seda isegi juba.
Kui sa ikka segud ja asjad normis suudad hoida ja paraja cuuleri valid siis ei tohiks see soojus probleem enam olla...
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

:lol

Õlipritsivennad peab ikka panema, aga lihtsalt kui teen siis juba korralikult, et pärast ei tuleks välja et kolvid on sama vastupidavad kui kroomvärvitud puidust isendid :P

Cooler on kindlasti üks aspekt, aga nagu tead et temperatuur tõuseb rõhu tõusuga ja väikse rõhuga ei plaani sõitma hakata...:cool:
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

eks pead mööda newsgruppe kolistama ja mujal netis uurma mis kolbe keegi kasutab.
minuteada fiati mootorit keegi eestis dragiks ei kasuta ja ilmselt jääd sina ka ainsaks..

PS! fiat coupe mootoritel ka turbo peal! esialgu saad ehk fiati originaal turbo kolbidega proovida :) peaksid sobima küll - plokk oli küll jumala samasugune ritmo ja croma 2l plokiga..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1390
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Kas Lancia Delta ja Fiati 2.0 mootorid on erinevad? Kui ei, siis Lanciatele on ju tuunitud 300-400 hj mootoreid. Lancia mootorid juba originaalis puhuriga, seega peaks infot saadaval olema küll.
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Algselt postitas: Mel
Kas Lancia Delta ja Fiati 2.0 mootorid on erinevad? Kui ei, siis Lanciatele on ju tuunitud 300-400 hj mootoreid. Lancia mootorid juba originaalis puhuriga, seega peaks infot saadaval olema küll.
Lancia Delta Integrale on põhimõttselt sama mootor... Aga sealgi on tavalised (Cast) kolvid nagu ka Fiat Croma turbol. Enamus tuunitud Lanciaid kasutab Wiseco kolbe, aga hind on kergeltöeldes :o

Fiat coupe'l on juba teist moodi kolvid sees, küll ka mitte sepistatud. Mu fiatile nad ei sobi...
j
Jan
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 23 Juun 2003 19:59
Asukoht: Est
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Jan »

Ari Haakana käest küsisid juba, mis kolbe tema kasutas?
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Algselt postitas: Jan
Ari Haakana käest küsisid juba, mis kolbe tema kasutas?

Ari Haakana kasutab ka oma FIAT X 1/9 TURBO'l Wiseco kolbe :D
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

2105, valdz, 1983 - Nitrolada

Postitus Postitas Valdz »

Kuna mu 05 oli juba aastakese seisnud ja kui lume ära sulades ei olnud pilt eriti meeldiv siis oli peas väike plaan sellega midagi erilist teha... Ühel õhtul vedelesin diivanil ja telekat vaadates meenus et streetrace.org-is müüb üks tüüp Nitro komplekti - järsku said 2 ja 2 kokku ja tekkiski idee - "NitroLada" :D

Käisime seda vaatamas (Mina, Eve ja Moss). Süsteem tundus enamvähem ok ja saan kasutada seda oma järgmise projekti peal. Müüa chez oli väga asjalik - ei jäänud vastust ühelegi küsimusele võlgu. (Komplekt oli kunagi Maksim Zolotarjov'i oma) Kit moodustus järgnevatest komponentidest.




Pilt

Jets - düüsid Nitrous Express

18 ,018" Part #. 48-17018
20 ,020" Part #. 48-17020
22 ,022" Part #. 48-17022
24 ,024" Part #. 48-17024
31 ,031" Part #. 48-17031
35 ,035" Part #. 48-17035
41 ,041" Part #. 48-17041


Nozzle - pihusti Nitrous Express
Shark/Pro-Shark/Super Shark Nozzle
Part #: NX90016 max. 250hp


Fuel solenoid - kütuse solenoid NOS (Nitrous Oxide Systems)
Part #:16080
Super Powershot Fuel Solenoid, 200 HP Flow Limit, 0.6A Current, 1/8" NPT Inlet & 1/8" NPT Outlet
Designed with the same state-of-the-art technology as the Super Powershot nitrous solenoids, the Super Powershot fuel solenoids offer a fuel flow rate of up to 200 HP at 6 psi. These solenoids draw only 0.6 amps, and feature 1/8 in. inlet and outlet pipe threads with a stainless steel body or polished chrome housing. They come standard in our Powershot, Super Powershot, Sportsman Fogger, and many NOS EFI fuel injection nitrous systems.

NOS solenoid - Nitro solenoid NOS (Nitrous Oxide Systems)
Part #: 16020NOS 16020NOS
Super Powershot Nitrous Solenoid, 150 HP Flow Limit, 8.6A Current, 1/8" NPT Inlet & 1/8" NPT Outlet

Bottle valve - Nitro pudeli kraan NOS (Nitrous Oxide Systems)
Part #: 16140NOS
Hi-Flo Bottle Valve for 10 lb. Bottle
Key features include a large outlet port, CGA #660 outlet threads, an O-ring seal and large internal ports. This valve can support systems to 400+ HP. This version of the NOS Hi-Flo valve are identified by the 45 deg. handwheel, while earlier models had 90 deg. handwheel.

Bottle - Nitro pudel 10lb. NOS (Nitrous Oxide Systems)
Part #: 14745NOS
10 lb. NOS DOT-approved nitrous bottle. The bottles come with an NOS/CGA-approved Hi-Flo valve and built-in siphon tube. For extra safety, NOS has designed an exclusive blow-off venting system. If your bottle is overfilled or if pressure increases beyond the maximum afety level, the vent opens and discharges the nitrous into a safe place.


Kui Nitro ostetud oli vaja auto tallinna saada - vahepeal oli lootus leida garaaz, aga asi venis ja venis. Kere viisin tuttava juurde remonti - keevitati karbid, tõmmati ääred kivikaitsmega üle ja värviti kere värvi.

Kui kere valmis sai siis garaazi ikka polnud. Õnneks Zajets lubas autot tema juures ehitada. Nii et Tan-ilt käru ja auto maalt tallinna.

Kõigepealt oli vaja välja mõelda kuhu nitro/kütuse pihusti karpasse paigutada, alguses oli idee panna see karpa alla eraldi plaadile, aga kuna Lada sisselaskekollektor on täpselt niisugune nagu on - tuli kartus et nitro+kütus ei jagune silindrite vahel eriti vennalikult. :P
Otsustasin et panen karpa ülemise otsa külge (teise kambrisse) - kuna see tundus ka ainuke normaalne koht. Võtsin oma hästipestud karpa kaasa ja läksin Olaafile külla, seal tuli välja et Cillit oli ära sulatanud ujukit kinnihoidva kõrva. Õnneks Olaafil oli karpasid veel ja panime kokku ühe täismehaanilise karpa. Samuti sai ära koristatud tooreklapp.

Õnneks viitsis Moss mulle appi tulla ja hakkasime koos masinat ehitama. Päris mitu nädalat järjest iga õhtu saime Mossiga peale tööd Zajetzi juures kokku ning ehitasime ja ehitasime... Muu hulgas oli vaja tegeleda ka campi ettevalmistamisega. Põhilised auto probleemid olid kinni jäänud sidur, ära kadunud oli pidurivedelik ja olematu pingega aku. Poest uus aku, aku kast ja 50mm2 aku juhe, siduri saime starteriga sõites tööle, piduritega jamasime päris pikalt. Regulaator oli tuksis, esi klotsid läbi, üks tagumine õhutusnippel täiesti kinni. Need asjad saime kõik lõpuks korda. Auto matid jm ülearune mant sai kõik välja visatud.

Karpale Zajetsi isa meisterdas alla 1cm paksusest metallist spaceri, et karpa tõuseks kõrgemale ja pihusti voolikud mahuksid ilusti ära. Kuna lada bensupump ei löö eriti täpse ja konstantse rõhuga, siis installeerisime pagassi Fiati bensupaagi, pumba, uue kütusefiltri ja kapotti alla kütuseregulaatori. Lada paagil on kütuseväljaminek ülevalt ja kuna elektriline kütusepump vaakumit tõmmata ei jõua, sobis fiati paak suurepäraselt. Muidugi sai kõvasti vedada kütusevoolikuid (solenoidi ja ka tagasivool paaki) + kütuserõhu manomeeter. Elektrijuhtmed ja releed paigaldas Olaaf, kuna enda mõistus päris sellest üle ei käinud.

Nitrolada valmimine oli plaanitud nädalavahetus enne campi, et oleks saanud 29-30 juuli teha esimesed katsetused, aga nagu projektidel ikka asjad venisid ja juhtusid ja läksid katki ja voolasid valedest kohtadest jnejne. Nii juhtuski et 4. augustil oli auto ikka veel poolik. Rutjal ajasime kambaga süüte ja kontaktivahe õigeks, vahetasime küünlad jm. Auto ilma nitrota liikus täitsa hästi.

5 august hommikul tuli üllatus, nitrosolenoid ei tööta. Kunagi oli Zolotorjov selle kokku sulatanud ja see oli uuesti mähitud. Plõks käis aga nitro välja ei tulnud... võtsime solenoidi lahti päris mitu korda, ükskord kaotasime ära veel tihendi. Aku peal proovides klapp tõmbas ilusti, kui panime jälle külge siis nagu tõmbas aga nitrot ei tulnud mitte tilkagi :(
Kui kiirendusvõistlus läbi siis turgatas idee ja proovisime töötava mootoriga - ja kõik oli ok :D Tundub et aku pinge ei olnud piisav et klapp korralikult lahti tõmmata. Solenoid tarbib siiski 8,6 amprit.

35Hj düüsid sisse ja tuld. Nupule vajutusel mingit suurt effekti ei olnud, hääle muutus oli, umbes nagu 1000 pööret oleks silmapilkselt juurde tulnud. 50Hj düüsid sisse ja tartsiga(2101 Fiat 2,0i DOHC mootoriga) joonele. Nupule vajutus oli palju märgatavam. Tarts andis oma masinaga tuld ja läks eest ära, teisel käigul nuppu ja auto liikus märgatavalt järgi, kiire käiguvahetus 6000rpmi pealt kolmandale (koguaeg näppu nupul hoides ja gaas põhjas :P PS: Ärge nii kindalsti kodus tehke) aga 300m lõpus tartsule järgi ei jõudnud, umbes poole autopikkusega sain kotti.

Masin suutis peale paari katsetust ikka keema minna, tagasi laagripaika sõites, töötasid 3 ja vahepeal 2 silindrit. Küünlad maha ja pilt selge - neljanda silindri küünla elektrood ära sulanud :O

Õnneks olid kaasas gramm külmemad NGK küünlad - BP7ES, Olaaf leidis need kuskilt autopoest, kuigi erinevad teised poed olid lihtsalt selle sooviga sinna samusesse saatnud.

Järgmine päev panime sisse 75hj düüsid, kahjuks tuli kurb üllatus - pudel oli tühi ja piisavat rõhku üles ei saanud isegi päikse käes soojendades. :(



Nüüd on pudel jälle täidetud ja tuleb Haapsalus uus nitrolada katsetus, tõenäoliselt koos wilsoni turboladaga :) Kui midagi täpsemat selgub annan siia teemasse teada.



Suured tänud:
Evele, Mossile, Zajetsile, Olaafile ja kõigile teistele kes möödasõites läbi astusid ja juttu puhusid.


PS: Päris hea kalevipoja täis juttu tuli :P Loodan et päris triloogia sellest ei tule :)
PS2: Pildid autost ja süsteemist tulevad hiljem...
w
wilson
Foorumi kasutaja
Postitusi: 534
Liitunud: 13 Mär 2004 19:45
Asukoht: haapsalu
Autod: 21053
Kontakt:

Postitus Postitas wilson »

no nii kaua läks aega et teada saada mida see valdz seal ehitab ja kohe kuidagi rääkida ei taha :D kui mootor liialt kohvi siis saan varustada kas 1.3 või 1.5ga!
põhimõtteliselt aja end kiirelt koos autoga haapsallu saaks siis kaua oodatud asja ära teha :rolleyes
igastahes ootan huviga pilte !
:cool:
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Minu suureks üllatuseks ei andnudki midagi järgi :yllatunud Kõige rohkem kartsin just siduri pärast. Seda on meeldiv kuulda, et pudel uuesti täis on :)

PS. Äkki rahvale üks ülevaatlik pilt ka kapotialusest?
w
wilson
Foorumi kasutaja
Postitusi: 534
Liitunud: 13 Mär 2004 19:45
Asukoht: haapsalu
Autod: 21053
Kontakt:

Postitus Postitas wilson »

oled juba ära lammutanud?
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Algselt postitas: wilson
oled juba ära lammutanud?

Veel mitte, süsteem on veel autol peal. Tõenäoliselt kas järgmine nädal võtan selle ette. Enne lammutamist teen siis pildid ka, ja panen siia teemasse.

Praegu tellisin endale veel 4 raamatut juurde:
*How to Build Hot Rod Chassis
*Chassis Engineering for Hp Cars
*Street Turbocharging
*Forced Induction Performance Tuning

ja hakkan tõsiselt oma teise 2101 projektiga tegelema. Aga selle kohta tuleb siis eraldi teema.
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Administreeriv toiming

Postitus Postitas ando »

 ! Sõnum kasutajalt: ando
Teema on suletud.
Jõud taga, peab minema.
Suletud