1. leht 2-st

2104, Mel, 1984

Postitatud: 15 Sept 2011 18:48
Postitas Mel
Polnud juba pea 4 aastat ühtegi Ladat ostnud ja laiemalt viimase auto lisandumisest on ka enam-vähem 3 aastat möödas. Seega oli aeg see viga parandada. Või noh nagu taoliste autodega ikka - tulevad vaat, et ise koju.

Tuttavad, keda tean juba aastaid 04ga sõitvat (õigemini tean seda autot juba poisikesest saati), pakkusid, et vanuse (83 eluaastat) tõttu enam autot ei kasuta ja soovivad sellest lahti saada. Täpsemalt oli auto seisnud juba enam kui 4 aastat. Nii ma siis seadsingi sammud garaaži 04ja vaatama.

Auto ise on 1984. aasta 2104, nn puhas neli, 1300 rihmaga mootoriga. Läbisõitu oli 84 000 - esimene ring ka tegelikult. Autot pole talvel kunagi kasutatud. Meeldivaks üllatuseks avastasin, et kerenumber on alles 881, seega päris alguse otsast.

Viimasel sõidul oli ka midagi mootoriga juhtunud - äkitselt kinni kiilunud. Proovisime autot käivitada, kuid starter ei jõudnud grammigi liigutada. Teise auto järel tõmmates piirdus kogu asi blokeerunud tagaratastega 04ga. Küünlaid maha keerates selgus üllatus, et kõik 4 silindrit on ülemises asendis!!?? Mõte liikus juba jupistunud väntvõlli poole. Kuid kere paistis igati kobe ja põhi roostevaba. Seega sai otsustatud, et võtan auto ära.

STOPP - milleks siiski mulle 04? Loll on see, kes vabandust ei leia. Pole seni veel ühtegi universaal-Ladat olnud. Ta on ikka nii ehedalt 80-ndate kandiline. Siiski ümmarguste tuledega klassiku vastu pole palju panna. Samas salong – no pange selle armatuurlaua (minu silma jaoks täielik käkk) kõrvale 03/06 oma. Ka rihmaga mootoriga kogemust pole. Loodetavasti tekitab 04 siiski paremat emotsiooni kui mul olnud 07 ja kandilised žigulid hakkavad ka omades seda müstilist „miskit“ pakkuma.

Algas mootori osandamine. Midagi nii kummalist pole ma veel näinud 1. ja 4. kolb olid sisuliselt ülemises asendis ning 2. ja 3. silindris pea ülemise servani kuivanud pruunikas “tablett” teadmata päritoluga ainega. Kõige enam meenutas see silindritäide katlakivi, mis jahutussärgis tekib. Samas silindriseinad olid kahjustamata, kui selle sodi eemaldasin.

Samuti polnud ma veel nii õlist mootorit näinud. Arvatavasti olid kõik tihendid lekkinud. Mootor ja kogu mootoriruum olid sellise paksu nõgi kihi all, et kõigi detailide ja auto puhastamisele kulus ikka päevi. Ka sisemiselt pole ma nii määrdunud mootorit näindu (järjest kestvad üllatused, ootan, mida see käru veel pakub:P) – kohati julge sentimeetrine kiht nõgi. Eks eelmine omanik oli ka julgustavalt selgitanud, et õli pealt ta kokku ei hoidnud – töötas autobaasis ja vahetas tihti õli. Ainult selleks õliks oli Kamazi õli. Minu üllatuseks olid aga mootori tööpinnad kulumata. Silindriseinad randita, saaled ideaalses korras. Ka nukk ning nookurid vaid tühiste kulumismärkidega. Seega ladusin kogu kupatuse uute tihenditega kokku. Vahemärkusena olgu öeldud, et esimest korda elus puutusin kokku rihmaga Žiguli mootoriga. Ka siduriketas oli kulunud ning kõver kah veel, läks seegi vahetusse.

Kui juba mootor maas, siis panin ka 4-käigulise asemele 5-käigulise kasti. Viimane oli pärit parempoolse rooliga 07 alt. Seega vajas kasti minev hoob vahetamist. Lootsin oma sinisilmsuses, et sinna asemele sobib 4se oma. Lõppes see sama 5se hoova painutamisega paremale käele sobilikuks. Millega muidugi kaasnes hoovakese ümber olevate plaatide, tihendite ja vedrude siseeluga sügavam tutvumine.

Mootorit kokku pannes tuli järgmine tagasilöök. Alumiiniumist klapikambrikaane nurk murdus küljest ära, kuigi ei pingutanud üldse kõvasti. Tõenäoliselt oli varasemast pinge sees. Teadaolevalt on rihmaga mootori klapikambrikaas detail, mida võid relva ähvarduselgi otsima jääda. Seega ei läinud poodi, vaid esimese asjana keevitaja juurde. Ja varsti Ta elaski:)

Sõitmiseni läheb siiski veel aega. Vaja kõik rattad ära võtta, pidurid, liigendid üle käia. Visata jõledad logarid nii kaugele kui saab. Samuti vajab esimene kapott värvimist, millele olid garaažis riiulit asjad peale kukkunud ja värvi täielikult rikkunud. Siit-sealt vajab värv veel väiksemat parandamist – nagu ikka vanainimese auto, millega on kergelt pihta rihitud värva servadele jms. Salong vajab samuti lahtivõtmist, korrastamist ja puhastamist. Salongi radika pesin juba puhtaks ning panin ka uue soojenduse kraani. Tagaluuk vajab uusi amorte.

Ka mõni pilt hetkel valitsevast korralagedusest.


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 15 Sept 2011 18:52
Postitas Mel
Mis 04l pagasiruumis paremal küljel asuvas augus käib? Järgnevalt pildilt näha see koht:

Pilt

Postitatud: 15 Sept 2011 19:37
Postitas LandDragon
 
Mel kirjutas:Mis 04l pagasiruumis paremal küljel asuvas augus käib? Järgnevalt pildilt näha see koht:
Seal tuleb välja tagumise aknapuhastusvedelikupaagi kork.

Postitatud: 15 Sept 2011 19:44
Postitas reiner
Tore on kohe vaadata, kui inimestel pole mõistusega kõik korras :D
Nagu ma aru saan, siis tulete sellega orienteerumisele 27. september?

Postitatud: 15 Sept 2011 20:38
Postitas Mel
Jep, tahaks sellega orienteeruma tulla. Samas see auto on siiani suutnud alati millegagi üllatada (ja seni mitte positiivselt), siis pole miskit siin kindel.

Postitatud: 15 Sept 2011 21:13
Postitas r6mpsik
Kui tahate ,võin teile paagi müüa ,sest olen ise vana 04 omanik ja see jäi alles:D Aga täitsa kobe masin tundub:D

Postitatud: 15 Sept 2011 21:28
Postitas GTA
Oo kui seksikas pruun salong, rohkem 80-date teema ei saagi enam olla:D Lahe masin ja kena punane.
Ära esimesi logareid kaugele küll viska. Pori kipub 05-l eriti tigedalt tiiva ülemisse nurka ja esitule alla põllepleki liiteõnarustesse kittima, kust enam ei kipu tulema ja niiskust kogub. Lisaks muidugi tiiva alumine nurk ja põllepleki liitekoht aga see juba kõigil probleemne. Ja armatuuri ei pea sa võrdlema mitte luksuslike troikade ja šestjorkadega vaid ikka kopikaga - sugupuu on natuke tagasihoidlikum:).

Postitatud: 16 Sept 2011 10:57
Postitas ToM
See et mootori lekkimine on paiskõlitus kapotialusele - hoiab rooste eemal ja värvi ilusana:rolleyes

Postitatud: 16 Sept 2011 11:41
Postitas olaaf
Kui klapiregull korralikult õnnestub saad sõita väga vaikse lada mootoriga :)
Vajadusel võin assisteerida männiku osakonnas indikaatorkellaga...

Postitatud: 18 Sept 2011 21:30
Postitas Mel
Klappidest ongi üks tiksuma jäänud, kui ise hakkam ei saa, eks tulen männiku osakonnast läbi.

Logaritest jätan ette alles alumiiniumist sisu. Koopaservad viskan minema. Tagumist logarit pole samuti vaja. Pole seni veel ühelgi autol olnud ja kui seest korralikult mastiksiga tehtud ning autot pestes ka koobas puhtaks lasta, siis ei juhtu midagi. Koopad on igatahes logarite all roostest vabad ning mastiks läigib nagu uus.

Avastasin, et püksid olid täpselt kasti külge mineva klambri alt puruks. Uued püksid sain Veerennist - Poola omad. Läksid täpselt otsa, kuid jäid kõvasti vastu sillatala. Terve auto kere vibreerib ja müriseb kui mootor käivitada. Tuleb minna poodi detaili vahetama:(

Tagumise akna paagiga pole probleemi - vastav kott oli kukkunud küljest ära. Huvitav detail on see, polegi varem sellist süsteemi kohanud:


IMGP1453.JPG-thumb.jpg

Postitatud: 18 Sept 2011 21:37
Postitas Mel
Selgus, et ka tagaluugi amordid on selle 04l teistsugused kui kataloog koodi järgi näitas (algus 2121). Tuleb välja, et mul sama algus, kuid tootekoodi lõpp hoopis teine ja amort peaks kasutusel olema ainult paari algusaasta Nival.

Samuti läheb vaja amordikinnitusi. Vasakul pool on puudu. Kellel pakkuda on, siis andke julgesti teada. Samuti võib pakkuda uusi pildil nähtavate otsadega amorte, mis taolistesse kinnitustesse sobib.




IMGP1448.JPG-thumb.jpg

IMGP1451.JPG-thumb.jpg

Postitatud: 19 Sept 2011 12:07
Postitas olaaf
Kui huvitab siis on pakkuda nõuka aegsed originaal püksid - tuttuued, seisavad mul kodus ja ootavad tuld ja tahma. Poe omad kahjuks alla ei sobi, olgu nad tehtud universaalis poolas või venemaal..
PS! kas mõlemad mootoripadjad on korras ja mootor õiges asendis (mitte liiga tuleseina lähedal!).
Mootoripatju saab sillatala sees sendi jagu liigutada radika poole..

Edu!

Postitatud: 19 Sept 2011 16:17
Postitas Mel
Ma viin esialgu poodi püksid tagasi ja vaatan, mida asemel pakutakse. Seni Eestis toodetud Unniversaali toodanguga pole mingit probleemi olnud, alati kõik hästi istunud. Poes saab tellida ka Eesti Universaali püksid (õigemini küll püks). Kohe kollektorist alates üks toru. Hinnaks on sellisel 35 euri. Poola oma oli 28 ja Vene oma umbes sama.
Mootoripadajad korras, lasin kasti ja mootori kinnitustest lahti, aga eemale polnud võimalik liigutada.

NB! Kelle on üle uuema tüübi tagaluugi amordi kinnitusi, siis võib ka neid pakkuda. Minu auto küljes olevaid amorte enam ei toodeta, seega lähen uuematele üle. Ka Venest ei ole selliseid saada.

Postitatud: 22 Sept 2011 22:46
Postitas Mel
Üldiselt soovitan Poolas valmistatud pükstest eemale hoida. Poes olid olemas kolmed Poola püksid, kõik olid erinevate painetaga. Võtsin need, mis kõige vähem ette (sillatala poole) paindes paistsid olema ning flants tundus otse olevat.
Kodus külge pannes oli hea meel, et flants istus hästi ning sillatala ja torude vahel oli ruumi piisavalt. KUID põhja all oli toru kõvasti vastu käigukastipadja tala ning kasti küljes olev klambri kinnitus oli toruga kohakuti. :mad: Esimese hooga tahtsin uuesti poodi minna, aga õnneks oli õhtune aeg ning pood kinni. Peale korralikku vihastamist tagusin ja väänasin püksid ise sobivaks.
Poes olnud Venemaa püksid oli kohutava keevituse kvaliteediga. Flants oli otsa lastud nii, et neljandik toru avadest oli täis keevitatud.
Soovitan veelkord varasema kogemuse põhjal, et tellige Eestis valmistatud sumpa jupid, maksate küll veidi rohkem, kuid seni pole mul kõige vähimatki probleemi nendega olnud.

Vahepeal olen jõudnud 3 rattakoobast korda teha. Logarite all olnud seni puhas ja läikiv mastiks. Täiendava töö põhjustas üks tagumine pidurisilinder, mis lekkis. Õnneks tuli toru küljest ära ilma katki minemata.

Samuti sai keevitada juhiistme põrandal asuvale kinnitusele tugevdused. Praegusel kinnitusel oli juba mõra sees ning minu pikkuse ja kaalu juures oleks olnud ainult aja küsimus, milla kogu kupatus irdub.

Ka iste ise vajas remonti. Nimelt olid istmepõhjas 4 vedru ära murdunud ning ka kadunud. Oi kus ma jõudsin juba kiruda, et hiljuti 4 siguli istet vanarauda saatsin. Siiski õnnestus suht kiiresti vajalikud vedrud hankida. Kui juba iste lahti, siis ajasin ka polstri paremasse vormi. Istmepõhjal oli dermatiin ka veidi umbes 8-9 cm rebenenud. Liimisin nahaliimiga paiga alla. Kahjuks võttis liim dermatiini veidi lokkima. Seega kõige esinduslikum ei jäänud, aga ikka parem kui lõhkisena.

Ja tegemistega lõpp ei paista... hmmm, ma ostin kõigest mootoririkkega auto:P

Postitatud: 22 Sept 2011 23:22
Postitas Mel
Vahepeal olen veidi ka mõelnud, mis täpsemalt 2104 olemus on. Elustiiliauto, tööauto, pereauto? Kui väga soovi on, siis reklaamis leiab vaste neile kõigile. Samas minu jaoks ilmestab 2104 olemust ikka kõige paremini see turul kauba laadimise pilt. Järgmine universaal Ladalt - 111 - on ikka liiga pereauto juba. 04 on kuidagi eriti ehe. Sinna sisse mudaseid kummikuid visates ei teki mingit süümepiina. Samas võid vabalt minna poodi ja ei pea kartma, et hulludelt päevadelt antav wc-paber ära ei mahu. Keerad aga tagumise istme kokku ja laadid kas või 6 suurt pakki sisse ning tunned ennast just nagu 80ndate lõpul - tõelise defitsiidimurdjana. Pärast võid julgelt enda autot imetleda klaasmajade peegelduselt, kartamata, et keegi seda mersuks, tojootaks või mingiks korealaseks peaks:)

Kaks viimast pilti on Signet Wagonist.


Pilt Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 23 Sept 2011 02:18
Postitas viaccess
Aga näiteks see:

Pilt

või see:

Pilt

Või ka see:

Pilt

Ühesõnaga..... Mel, googlis niipalju motivatsiooni et tapab... liitu kasvõi ise ;)

Postitatud: 03 Okt 2011 21:53
Postitas Mel
Motivatsiooni poolest on hetkel nii, et jääb originaalseks. Isegi originaalsed nõukogude kummid all.

Viimasel ajal on peamine aur auto puhastamisele kulunud. Lausa uskumatu kui määrdunud üks auto olla saab. Kõikjalt on vähem või rohkem kleepuva mustusega koos. Pisikeste pragude puhastamine on selline töö, et mingit edasiminekut ei paista, kuid aega kulub tohutult.
Või siis suuremad detailid. Näiteks tagumised istmed olid mingi pool rasvase mustusega koos, mida ei tahtnud võtta ei nõudepesuvahend, plekieemaldid, auto nahksisu puhastusvahend. Appi tuli jällegi nitrolahusti, millega sai üldpildi enam-vähem talutavaks.

Enamus pühapäevast kulus auto pesule, poleerimisel (värv oli äärmiselt tuhm) ja vahatamisele. Hakkab juba auto moodi olema - läigib ja puha.

Kes otsib see leiab - nii leidsin ka mina. Roosteaugu. Selle ainukese 04l. Taga paremal jalge all. Kogu heliisolatsiooni materjal oli ka sealt ära mädanenud. Nimelt vedas eelmine omanik seal kaasreisi istme taga 40 liitrise nõuga vett suvilasse. Ju siis oli vett nii palju maha maha loksunud, et mädandas juba ka pleki läbi. Ega midagi, relaks kätte ja auku suuremaks ning paik asemele.

04ga on sääst ka korralikult kohale jõudnud. Päris koomiline, et põhjavaibast on sellel mudelile jätkunud ainult tuleseina ja kardaanitunneli katmiseks. Ülejäänud augud täidetakse spets kummimattidega.

Pilt Pilt

Ostan

Postitatud: 03 Okt 2011 22:03
Postitas Mel
Auto komplekteerimisel vajan kahte asja , mida kaubandusvõrgust pole leidnud.

1. Plastiku, millega kinnitub armatuuri külge pardatsoki luuk. Allpool pildil näha. Tootekood on 2105-5303034.

2. Eistulede kojamehed, mis sobivad 04 ja 05le. Sooviksin nii paremat kui vasakut. (olemas, Videviku tänava leti alt leiti ja seda alles teisel katsel)

Pilt

Postitatud: 04 Okt 2011 15:50
Postitas ToM
 
Mel kirjutas: 04ga on sääst ka korralikult kohale jõudnud. Päris koomiline, et põhjavaibast on sellel mudelile jätkunud ainult tuleseina ja kardaanitunneli katmiseks. Ülejäänud augud täidetakse spets kummimattidega.
Nali ikka?:D Ma usun et see plastik on mul ka olemas, õhtul vaatan üle kui sa veel saanud pole seda.

Postitatud: 17 Okt 2011 11:20
Postitas Mel
Auto läbis ülevaatuse puhtalt.
Enne seda aga maadlesin tühikäiguga kui kurja. Selgus, et tühikäigu reguleerkruvi korpus oli pooleks murdunud täpselt karpa jala juurest. Seega võisid kruvi keerata kuidas tahes, aga sõiduga loksus paigast ära. Kodus vastavat vaakumiga töötavat mebraaniga kruvi ei olnud, seega asendasin tavalise mehaanilisega.

Auto sõidab üpriski hästi, pidurid toimivad kenasti ning ka suunda hoiab. Viienda käiguga jõuab juba alates 60 km/h kenasti vedada, seega ka linnas täitsa kasutatav. Mootorimüra hoiab maas. Samas halvematel teeoludel kostab universaali tagaosast ikka oluliselt rohkem müra kui sedaanis. Praeguste ilmadega on ainult lateksistmed külmad autosse istuda. (Üldse on igasugune lateks, kunstnahk ja ka päris nahk autoistmete materjalina minu jaoks väga ebameeldiv)
Kokkuvõtvalt on lahe sõita - polegi kaua olnud Ladat, mis täiesti originaal, nt istmed, kummid, peenike rool:)

Samas on paar asja veel, millega vaja tegeleda. Endiselt puudub detail pardatsokiluugi kinnitamiseks.
Segavam on aga see, et sooja mootoriga kipub aeg-ajalt pidurdades mootor välja surema. Ilma pidurdamata vabale käigule lükates on tühikäik ideaalne. Kas sellist jama põhjustab mingi pidurivõimu anomaalia?

Mõni pilt ka:


Pilt Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

IMGP1472.JPG-thumb.jpg