21051, Madmur, 1982

21051, Madmur, 1982

Eesti Ladaklubi liikmete autod
Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 151
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#101

Postitus Postitas madmur » 04 Juul 2019 14:53

Jätkusid tööd põhja kallal... vaikselt ja jupi kaupa, et õhtuks puhastatud koht värvi alla saaks.

Põhiliseks tööriistaks oli traathari. Lamellketas tundus kogu töö tegemiseks liiga agressiivne ja kasutasin seda ainult kohtades, kus traadist väheks jäi. Abiks oli ka bensiin, millega ülessulanud ja laialipritsitud mastiksi puhastada kannatas.
Asjaliku liivapritsiga oleks töö muidugi kordades lihtsam. Praegu kasutusel idamaist päritolu liivapritsi püss, mida sisenurkade ja "ruumilisete" roostekollete juures kasutasin. Püss pole teab mis tootlik ning jääb hätta vetruvama/paksema mastikskihiga. Ei löö ta ka roostet viimse terani välja, kuid üldiselt olen väga positiivselt üllatunud. Tellisin hiinast mõned düüsid juurde ja näen ennast seda tulevikus alumiiniumipindade või pisemate projektide juures kasutamas.

Tolle liivapritsi kasutamise tõttu läkski põhja puhastamine "lappesse". Nimelt suutis prits tagaishoidlikule sooritusele vaatamata piisavalt suures koguses mastiksi eemaldada, misjärel oli korrektsem juba kogu pind puhastada ja korraga värvida (happekrunt, krunt, millele lisandub hiljem täiendav kiht, kui kogu töö tehtud)
Põhi.jpg
Põhi.jpg (53.21 KiB) Vaadatud 690 korda


Sama päeva õhtuks sai ka kõik värvitud. Tegemist vajab veel pagasiruumi alune ja juhipoole külg.
Värvitud.jpg
Värvitud.jpg (59.41 KiB) Vaadatud 690 korda


Lanseron ja poolraami ots sai samuti puhastatud. Tugevdusplaadid lisanduvad järgmisel korral.
Esimene-P-koobas.jpg
Esimene-P-koobas.jpg (37.84 KiB) Vaadatud 690 korda


Küljekarbis olevad tüübli augud sai ka täidetud.
Täidetud.jpg
Täidetud.jpg (46.47 KiB) Vaadatud 690 korda


► Näita Spoilerit

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 151
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#102

Postitus Postitas madmur » 08 Juul 2019 15:02

3mm lisaplaat sai nüüd külge. Nagu pildilt näha, siis lähenesin tehase raamatu joonisele väga vabameelselt. Keevitamiseks mõeldud augud asetsevad juhuslikult ja isegi ei üritanud mingit tagasipööret/kanti teha
Plaadi tõmbasin keevitamise hetkel poltidega vastu raami ja keevitasin esmalt läbi aukude kinni. Siis äärest nii ühtlaselt, kui vähegi suutsin.

Plaadid.jpg
Plaadid.jpg (48.37 KiB) Vaadatud 531 korda


Pagasiruumi põhi sai ka mastiikast ja pindmisest roostest puhastatud. Sellega võiks nüüd kõige mahukamad mustad tööd läbi olla :)
Pagasipõhi.jpg
Pagasipõhi.jpg (83.66 KiB) Vaadatud 531 korda


Nurka sai ka mingi hädapärane lahendus tehtud. Ülejäänud alumine äär (va teine nurk) oli väga viisakas ja sai selline kompromiss tehtud, sest ei usu, et suudan tervet tagapaneeli viisakamalt lahendada
Nurk.jpg
Nurk.jpg (35.54 KiB) Vaadatud 531 korda


► Näita Spoilerit

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 151
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#103

Postitus Postitas madmur » 17 Juul 2019 15:58

Käimas tööd juhipoolse küljega. Tegevuste mõttes suuresti kopi-peist.

Enne külje vahetust sai kunde külg üle värvitud, mastiksiga kaetud ja õõnsustesse piserdasin vaha. Enne seda andsin endast parima, et poolraamidest ja juhipoolsest küljekarbist sinna sattunud liiva välja imeda/puhuda.
Esmapilgul võib tunduda küllalt kaootiline tööde järjekord aga kuna läheb veel mõned nädalad aega kuniks auto taas neljal rattal, siis leidsin, et igasugune lisakaitse mastiksi, värvi ja vaha näol on hetkel igati õigustatud.

Mastiksit läks hetkel 3 kg jagu. Põhimass läks peale püstoliga, et pealepintseldatav variant oli ka ostetud, sai seda alla "krundiks" laotud. Püstol võimaldas ka korraliku koguse mastiksist esitiiva ning küljekarbi nurka suunata.

Tunneli viimistlen tõenäoliselt kivikaitsega aga alles siis, kui istmekinnitustele mingi lahendus valmis.
Värv-ja-mastiks.jpg
Värv-ja-mastiks.jpg (65.86 KiB) Vaadatud 364 korda


2.jpg
2.jpg (87.88 KiB) Vaadatud 364 korda


Juhi-koobas.jpg
Juhi-koobas.jpg (44.81 KiB) Vaadatud 364 korda


Läbiroostetanud koht küllaltki "traditsioonilises" kohas.
Põll.jpg
Põll.jpg (30.44 KiB) Vaadatud 364 korda


Stange-toe-auk.jpg
Stange-toe-auk.jpg (25.9 KiB) Vaadatud 364 korda


► Näita Spoilerit

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3909
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#104

Postitus Postitas logman » 17 Juul 2019 18:25

Ilgelt hilja, aga vanasõna ju lubab, soovitan ikkagi seda kraami kah - http://holzprof.ee/et/hp-anti-rust-eesti
Kasvõi proovimiseks ja/või järgmise suurema võitlustöö juures.

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 151
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#105

Postitus Postitas madmur » 17 Juul 2019 23:55

HP anti rust mul tegelikult riiulis täitsa olemas, olen varem kasutanud ja tulemustega rahule jäänud.
Muljetan siis veidi, kui teemaks tuli ja vaba eeter on :roll:

Paar aastat tagasi oli üks võrri projekt, kus oli hunnik kodaranipleid, mis pisut esinduslikumat välimust tahtsid. Ei osanud neid kuhugi tsinkimisse viia ja katsetasin kodus.
Proovisin seda sama HP anti rust-i, õrna hapet äädika näol ja koolat (no igaksjuhuks). Täna läheks nii väikeste detailide puhul ilmselt elektrolüüsi või kangema happe teed, kuid toona andis HP ühtlase tulemuse - suuremad osakesed langesid topsi põhja (uputasin niplid HP-sse ja segasin aeg-ajalt). Hiljem värvisin ja siiani veel kestavad.

vv.jpg
vv.jpg (111.57 KiB) Vaadatud 291 korda

kodaraniplid.jpg
kodaraniplid.jpg (66.67 KiB) Vaadatud 291 korda


Suurematele detailidele panin HP peale pintsliga. Peale kuivamist tekkis mõningatesse kohtadesse pinnast kõrgemad "mustad" laigud, mis tuli enne kruntimist liivapaberiga maha hõõruda, sest paistsid krundikhist muidu läbi (maha lihvides kaob muidugi ka HP toime nendes piirkondades). Kannatlikum inimene võib muidugi proovida protsessi korrata ja loota, et mingi hetk mustasid laike enam ei teki. Muus osas aga paistis, et HP tegi oma tööd hästi ja värv püsib ka hästi peal.
HP-ga pidi arvestama ka seda, et üledoseerides kippus teine väga kaua kuivama. Teinekord oli pind ka veel nädal aega hiljem nätske (varakevadel u. +15 tegin tööd).

paak.jpg
paak.jpg (87.72 KiB) Vaadatud 291 korda

plekk.jpg
plekk.jpg (89.07 KiB) Vaadatud 291 korda


Põhja all need mustad laigud ja ebatasasused muidugi ei häiriks aga läksin esmakordselt happekrundi teed lootes, et ehk töötab sama hästi ja see võimaldas ka protsessi veidi kiirendada (ei pidanud ootama HP kuivamist).
Ei välista, et salongis sees kasutan HP ja happekrundi kombot - Eks siis näis, kuidas nad omavahel reageerivad.



► Näita Spoilerit


Mine “Ladaklubi liikmete autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist