21051, Madmur, 1982
21051, Madmur, 1982
- madmur
- Foorumi haldaja
- Postitusi: 191
- Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 2105
- Kontakt:
21051, Madmur, 1982
Sai koju toodud üks 82 aasta 1.2 mootoriga pjatjorka. Auto sõitis ringi Viljandi kandis ja ostetud on ta 1928 aastal sündinud vanaproua käest.
Algselt üritasin leida üht väärt 01, kuid kord ei sobinud hind ja siis jälle auto seisund. Pikapeale laiendasin otsingu kriteeriumeid ja vaatasin 05 ja 06 poole. Konkreetse auto leidsin läbi tuttava tuttava.
Hindan auto üldist olukorda küllaltki heaks. (kui võrdlen teda teiste samast hinnaklassist autodega, mida vaatamas olen käinud)
Esineb mõlke ja autot on värvitud, kuid kere on pealt suurema roosteta ja karbid terved. Samas on salong seest kulunud ja inetu.
Auto oli ostmise hetkeks seisnud üle aasta garaa?is, kuid peale bensiinipumba vahetamist sõitis Keilasse probleemivabalt.
Hakkan auto kallal vaikselt nokitsema ja jagan infot projekti käigu kohta ka siin.
Alustan keretöödest, kuid plaanis mootor puhastada ja kuluosad vahetada. Sisse üritan leida 07 istmed ja muud vidinad.
Olgu siis ka öeldud, et tegemist on minu esimese projektiga ja tihti avastan ennast enne mõnd liigutust pead sügamas ja mõtlemas, kuidas oleks targem... seega pöidlad pihku ja loodame parimat!
Pildid: Mootor Seest
Algselt üritasin leida üht väärt 01, kuid kord ei sobinud hind ja siis jälle auto seisund. Pikapeale laiendasin otsingu kriteeriumeid ja vaatasin 05 ja 06 poole. Konkreetse auto leidsin läbi tuttava tuttava.
Hindan auto üldist olukorda küllaltki heaks. (kui võrdlen teda teiste samast hinnaklassist autodega, mida vaatamas olen käinud)
Esineb mõlke ja autot on värvitud, kuid kere on pealt suurema roosteta ja karbid terved. Samas on salong seest kulunud ja inetu.
Auto oli ostmise hetkeks seisnud üle aasta garaa?is, kuid peale bensiinipumba vahetamist sõitis Keilasse probleemivabalt.
Hakkan auto kallal vaikselt nokitsema ja jagan infot projekti käigu kohta ka siin.
Alustan keretöödest, kuid plaanis mootor puhastada ja kuluosad vahetada. Sisse üritan leida 07 istmed ja muud vidinad.
Olgu siis ka öeldud, et tegemist on minu esimese projektiga ja tihti avastan ennast enne mõnd liigutust pead sügamas ja mõtlemas, kuidas oleks targem... seega pöidlad pihku ja loodame parimat!
Pildid: Mootor Seest
Värv on vist corrida:)
Tegevust jätkub nagu näha ja sa ei ole üksi kes enne pead sügab kui midagi tegema hakkab, mul ka esimene projekt käsil ning mõtlemist kuidas midagi tegema peab tuleb omajagu ette;)
Edu, külma närvi ja paksu rahakotti! (kui viiesajased rahakotis siis sellest aastast ei peagi enam nii paks olema:lol)
Tegevust jätkub nagu näha ja sa ei ole üksi kes enne pead sügab kui midagi tegema hakkab, mul ka esimene projekt käsil ning mõtlemist kuidas midagi tegema peab tuleb omajagu ette;)
Edu, külma närvi ja paksu rahakotti! (kui viiesajased rahakotis siis sellest aastast ei peagi enam nii paks olema:lol)
- madmur
- Foorumi haldaja
- Postitusi: 191
- Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 2105
- Kontakt:
Sansa: Selline plaan jah, praegune oran?-punane värv ei istu üldse.
Reiner: Täna auto kallale ei jõua. Võimalik et pühapäeval. Töö seisab õlirõhu kella puudumise pärast. Tahaks enne mootori mahavõtmist selle ka ära mõõta. Kui esmaspäeval poest ei leia siis ei hakka vaeva nägema ja hakkan lahti võtma. Mootori kompressiooni mõõtsin manomeetriga ära. 1-10, 2-11, 3-11, 4-11 bari.
Margus: Kui suuremad tööd tehtud, siis värvin ka pakiraami üle. Kui üldise "lookiga" sobib siis võimalik et hakkab ka aeg-ajalt külge käima. Minumeelest annab ta meeldivalt aksenti
Reiner: Täna auto kallale ei jõua. Võimalik et pühapäeval. Töö seisab õlirõhu kella puudumise pärast. Tahaks enne mootori mahavõtmist selle ka ära mõõta. Kui esmaspäeval poest ei leia siis ei hakka vaeva nägema ja hakkan lahti võtma. Mootori kompressiooni mõõtsin manomeetriga ära. 1-10, 2-11, 3-11, 4-11 bari.
Margus: Kui suuremad tööd tehtud, siis värvin ka pakiraami üle. Kui üldise "lookiga" sobib siis võimalik et hakkab ka aeg-ajalt külge käima. Minumeelest annab ta meeldivalt aksenti
- madmur
- Foorumi haldaja
- Postitusi: 191
- Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 2105
- Kontakt:
Pole saanud nüüd mõnda aega auto kallal pikemalt nokitseda, kuid nüüd jälle veidi rohkem aega käepärast ja teen ka väikse update mis seni toimunud on.
Salong tühi ja uksed küljest. Kruvid ei tahtnud mitte lahti tulla - 20 kruvist tuli ~12 välja puurida. Kuna alustasin töid uste lahtivõtmisest ja et see selline nöök oli mõjus see motivatsioonile üsna laastavalt, kuid õnneks järgnevate tööde juures pole nii palju vanduma pidanud.
Õnnestus enda kätte saada ka manomeeter õlirõhu mõõtmiseks (rõhk tühikäigul 1-1,5 ja pööretel läks 4 kPa) ja sain alustada mootori mahatõsmisega.
Lähipäevil tuleb ilmselt leida mõni asisem suvepesur ja üleliigne muda ja õli mootoriruumist ja põhjaalt maha pesta ning põhja korrastama hakata.
On üks küsimus ka suurele ringile. Kuidas aknapesuvedeliku "pritse" lahti saada - tundub, et seal pole tegemist tavaliste mutritega.
Salong tühi ja uksed küljest. Kruvid ei tahtnud mitte lahti tulla - 20 kruvist tuli ~12 välja puurida. Kuna alustasin töid uste lahtivõtmisest ja et see selline nöök oli mõjus see motivatsioonile üsna laastavalt, kuid õnneks järgnevate tööde juures pole nii palju vanduma pidanud.
Õnnestus enda kätte saada ka manomeeter õlirõhu mõõtmiseks (rõhk tühikäigul 1-1,5 ja pööretel läks 4 kPa) ja sain alustada mootori mahatõsmisega.
Lähipäevil tuleb ilmselt leida mõni asisem suvepesur ja üleliigne muda ja õli mootoriruumist ja põhjaalt maha pesta ning põhja korrastama hakata.
On üks küsimus ka suurele ringile. Kuidas aknapesuvedeliku "pritse" lahti saada - tundub, et seal pole tegemist tavaliste mutritega.
Kui tahad ära neid võtta, siis kinnitus on neil plasttüüblitega, mingeid mutreid pole. Soojenda neid vähe, enne kui ära võtma hakkad, muidu lõhub mõne naga ära kah. Reguleerimine käib kümnese lehtvõtme ja lapiku kruvikeerajaga.
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=6_440 - siin joonis kah.
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=6_440 - siin joonis kah.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
- madmur
- Foorumi haldaja
- Postitusi: 191
- Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 2105
- Kontakt:
Suvi kohe käes ja auto pole pooltki nii kaugel, kui ostu hetkel arvasin, et ta selleks ajaks võiks olla. Enam ei looda jaanipäevaks valmis saada, SummerCampikski mitte. Tundub et tuleb mõnele kaarti lugema tulla
Eelmine nädalavahetus oligi üks esimestest töisematest nädalavahetustest - varem olen käinud uksi puhastamas ja niisama tilka näppimas.
Nädalavahetusel sai siis auto põhja uuenduskuuriga algust tehtud. Suurema muda pesin survepesuriga maha. Tööd jätkasin elektritrelli ja traatharjaga. Plaan polnudki põhja tervenisti haljaks lasta, pigem eemaldada mastiks kohtadest, kus tundus, et rooste võib all olla. Osadest kohtadest sai isegi veidi liiga julgelt lastud ja mõttetut tööd tehtu (plekk oli ilus).
Ööks jätsime roostesurma peale ja järgmisel päeval lasime lapiga puhtaks ja kandsime paar kihti krunti peale.
Järgmisena tuleks nüüd sillad alt võtta ja koopad ning sildade kohad ära teha.
Reede õhtu: Laupäeva lõuna: Pühapäeva:
Eelmine nädalavahetus oligi üks esimestest töisematest nädalavahetustest - varem olen käinud uksi puhastamas ja niisama tilka näppimas.
Nädalavahetusel sai siis auto põhja uuenduskuuriga algust tehtud. Suurema muda pesin survepesuriga maha. Tööd jätkasin elektritrelli ja traatharjaga. Plaan polnudki põhja tervenisti haljaks lasta, pigem eemaldada mastiks kohtadest, kus tundus, et rooste võib all olla. Osadest kohtadest sai isegi veidi liiga julgelt lastud ja mõttetut tööd tehtu (plekk oli ilus).
Ööks jätsime roostesurma peale ja järgmisel päeval lasime lapiga puhtaks ja kandsime paar kihti krunti peale.
Järgmisena tuleks nüüd sillad alt võtta ja koopad ning sildade kohad ära teha.
Reede õhtu: Laupäeva lõuna: Pühapäeva:
- madmur
- Foorumi haldaja
- Postitusi: 191
- Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 2105
- Kontakt:
Nagu lubatud - Pill jaanipäevaks valmis!
Lõikasime vedrudelt paar keerdu maha, panime mootori peale ja leidsime, et uksed on mõttetu luksus. Või siis mitte...
Tegelikult on asi vahepeal nii kaugele jõudnud, et sillad on alt ära võetu ja puhastan ajaviiteks silla erinevaid detaile.
"Anonüümseks jääda sooviv keevitaja" vedas oma aparatuuri garaaži ja keevitas parema kaalujaotuse saamiseks pagasiruumi põhja paar lisaplekki.
Peaks ütlema, et töö jäi hea, sest nüüd peaks olema välistatud, et varuratas ja pagassi unustatud tarvikud sõidu ajal iseenesest haihtuvad.
Kändki sai tugevdatud. Pilte teen sellest, kui auto taas küllili keeran. Kapoti alt eemaldasin akuraami ja värvisin esialgu krundiga üle. Hammerite värviga tõmbasin hiljem ka mustaks, kuid värvi eripärast tulenevalt jäi see liialt krobeline ja pean endaga aru, kas olen sellega rahul või mitte. Hetkel tundub, et käin veel korra liivapaberiga üle ja tõmban mõne teise musta värviga uue kihi peale.
Hammeritele au andes, pean ütlema, et krobelisusele vaatamata jäi ta tugev - kruvikeeraja väga peale ei hakanud.
Pilt enne musta värviga ülevõõpamist: Ja veel mõni pilt: (eelviimast pildti sissezoomides on vähe kändugi näha)
Lõikasime vedrudelt paar keerdu maha, panime mootori peale ja leidsime, et uksed on mõttetu luksus. Või siis mitte...
Tegelikult on asi vahepeal nii kaugele jõudnud, et sillad on alt ära võetu ja puhastan ajaviiteks silla erinevaid detaile.
"Anonüümseks jääda sooviv keevitaja" vedas oma aparatuuri garaaži ja keevitas parema kaalujaotuse saamiseks pagasiruumi põhja paar lisaplekki.
Peaks ütlema, et töö jäi hea, sest nüüd peaks olema välistatud, et varuratas ja pagassi unustatud tarvikud sõidu ajal iseenesest haihtuvad.
Kändki sai tugevdatud. Pilte teen sellest, kui auto taas küllili keeran. Kapoti alt eemaldasin akuraami ja värvisin esialgu krundiga üle. Hammerite värviga tõmbasin hiljem ka mustaks, kuid värvi eripärast tulenevalt jäi see liialt krobeline ja pean endaga aru, kas olen sellega rahul või mitte. Hetkel tundub, et käin veel korra liivapaberiga üle ja tõmban mõne teise musta värviga uue kihi peale.
Hammeritele au andes, pean ütlema, et krobelisusele vaatamata jäi ta tugev - kruvikeeraja väga peale ei hakanud.
Pilt enne musta värviga ülevõõpamist: Ja veel mõni pilt: (eelviimast pildti sissezoomides on vähe kändugi näha)
- Manused
-
- Lada_23.jpg (87.19 KiB) Vaadatud 28651 korda
-
- Lada_21.jpg (151.68 KiB) Vaadatud 28651 korda
-
- Lada_20.jpg (96.82 KiB) Vaadatud 28651 korda
- madmur
- Foorumi haldaja
- Postitusi: 191
- Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 2105
- Kontakt:
Kuna oktoobris pean oma mugavast garaaziboksist välja kolima, siis eelmisel nädalavahetusel sai käed taskust välja võetud ning autole rattad alla kruvitud.
Õõtsad said uued puksid ja masterspordi sarniirid. Tagumiste varraste pukse ei vahetanud, sest kõik peale ühe olid heas korras.
Alla pandud vedrud on veidi kärbitud ja loodetavasti annavad nad lõpptulemusena soovitud "mõõduka" madalduse.
Õõtsad said uued puksid ja masterspordi sarniirid. Tagumiste varraste pukse ei vahetanud, sest kõik peale ühe olid heas korras.
Alla pandud vedrud on veidi kärbitud ja loodetavasti annavad nad lõpptulemusena soovitud "mõõduka" madalduse.
- Manused
-
- paev2.png (685.24 KiB) Vaadatud 28651 korda
-
- paev1.png (538.42 KiB) Vaadatud 28651 korda
- madmur
- Foorumi haldaja
- Postitusi: 191
- Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 2105
- Kontakt:
Sel nädalal kohtuvad peale pikka ootamist mootor ja kere.
Mootor puhastatud ja värvitud. Homme läheb komplekteerimiseks. Peale tõstan laupäeval.
Peale puhastamist Hooratta hammasvöö pöörasime ümber.
Väike teaser "juudi jõulupuust". Ei kujuta ette kuidas värvid kokku mängima hakkavad, aga kes sinna kapoti alla ikka piilub. Järgmise teen paremini Veerenni tänaval ostlemise tulemus. Pildilt puudu uued piduritorud ja erinevad tihendid. Tundub, et veega sõtimise tulemus. Ka üks plokipunn oli läbi roostetanud. Tänud naaber garaažikoperatiivi peremehele kes vigase detaili tervega asendas!
Mootor puhastatud ja värvitud. Homme läheb komplekteerimiseks. Peale tõstan laupäeval.
Peale puhastamist Hooratta hammasvöö pöörasime ümber.
Väike teaser "juudi jõulupuust". Ei kujuta ette kuidas värvid kokku mängima hakkavad, aga kes sinna kapoti alla ikka piilub. Järgmise teen paremini Veerenni tänaval ostlemise tulemus. Pildilt puudu uued piduritorud ja erinevad tihendid. Tundub, et veega sõtimise tulemus. Ka üks plokipunn oli läbi roostetanud. Tänud naaber garaažikoperatiivi peremehele kes vigase detaili tervega asendas!