2108, m6mm, Rallikross

2108, m6mm, Rallikross

Eesti Ladaklubi liikmete autod
Vasta
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

Sai jälle natuke videotega mässatud :P

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... KdLwrjhEl8
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

Väike kokkuvõte sellest aastast http://rally.ee/?a=a009&b=9471
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

Iga mees on oma saatuse sepp ja oma õnne valaja

ehk 2013 siis enne võistlusi natuke trenni km-eid ja auto häälestust, küll siis kergem olema saab...
Noja paksu tengelpunga! ;)
Festina lente!
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

:D
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

tõesti - :D
Festina lente!
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

Rallikrossi puhkus saab aastavahetusega läbi ja varsti on aeg auto lumehangest välja kaevata:P. Uueks hooajaks palju muutust ei tule, auto saab minu rallikrossi ajaloos esmakortselt geneka. Olid teatud kahtlused jahutuse ja toitesüsteemi voolunälga jäämises ja kui eelarve lubab siis peaks ikkagi roolivõimu paigaldama (tarbib 50A). Mootor jääb esialgu sama, võtame lahti, kontrollime ja hooldame. Toitesüsteem saab suuremad pihustid, suurema drosselklapi ja võimsama bensiinipumba. Jahutuse plaanisime mingil hetkel pagasnikusse viia, kuid praegu tõmbame sellele projektile piduri. Lähme lihtsamat ja odavamat teed esialgu, autole tuleb uus 100-seeria radikas ja kaks 10-12" ventikat (oleneb kuidas mahuvad). Vedrustus saab täieliku uuenduse, mis ja kus on veel natuke lahtine. Kindel on see, et eelmine hooaeg kasutusel olnud vedrustus, täpsemalt vedrude valik, oli kindlasti jama (liiga pehmed)! Väljanägemiselt peaks uuel aastal olema auto üsna samasugune nagu oli selle hooaja alguses. Uued plastikust esitiivad on juba käes, Saaremaa poisid (Sinuauto.eu) on väga tublit tööd teinud! Tagumised plastiktiivad on olemas, aga hetkel ei plaani neid veel auto külge panna. Kui aega jääb üle, siis vaatab ka tagumised tiivad üle. Järgmisel aasta suurim tuuning saab olema trenni km ja värske rehv. Nende kahe koosmõjul loodan liidritega võrreldes alla sekundi ringi kohta vahet vähendada !? Isikukaitsevahenditest on saanud uuendust kiiver, mis on nüüd Peltori uusim ja sidega versioon. Originaal side oli väga oluline uue kiivri valiku juures, et kuuleks võimalikult selgelt mida Mikk raja ääres räägib ;).
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

Kes pole Facebookist näinud minu tänukirja siis tänan ka siin teemas kõiki kes andsid oma panuse minu tegemistele rallikrossis sellel aastal!

Pilt
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

On aeg tegutsema hakata! Auto on juba paar päeva garaazis olnud. Hetkel olen tegelenud kõik võimalike vidinate kokku ajamisega. Mõne nädala jooksul peaks suur ehitamine pihta hakkama. Eks siis hakkab rohkem infot tulema.
Väike kokkuvõtte eelmise aasta Laitse üritusest http://www.youtube.com/watch?v=kh3me27E ... e=youtu.be
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

Üleeile toimus esimene talgupäev karukoopas. Et mitte ennast esimese korraga ära venitada;), eemaldasime auto küljest vaid mootori ja käigukasti. Enne eemaldamist mõõtsime surved silindritest 16,0/ 16,0/ 15,5/ 15,0 baari. Väga hullu pole, ehk peab aasta veel vastu. Mootori alumine pool saab tõenäoliselt ainult uued saaled ja uued tihendid. Kontrollime kolvid ja rõngad, et ei oleks silmaga nähtavaid defekte. Kaanega ei tohiks peale siledaks lihvimise midagi vaja teha olla. Lihvimisse saadame ka vaid kindluse mõttes, kuna peale viimaseid keetmisi ei lihvitud kaant üle. Uued tihendid ja poldid ning mootor on valmis. Käigukast läheb samuti juppideks, vaatame kõik üle ja kui kõik korras, siis kokku tagasi. Sidurikorv on juba uus LUK-i toodangust olemas. Siduri kettal vahetame katted ära. Sellega loodan, et kaob ka see naljakas kolin mis tuli sidurist ja mida korduvalt otsisime kui k-kast oli maas, aga mitte midagi ei leidnud. Igal juhul töödega on lõpuks algust tehtud. 10 nädala pärast võiks juba auto testi- ja trennisõitudega alustamiseks stardivalmis olla (mitte nagu eelmine aasta)!
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

Tänaseks on toimunud Karukoopas neli ehituspäeva, täna on viies. Seis on hetkel selline, et mootor on juba kokku tagasi pandud. Midagi erilist mootorist ei leitud (kui välja jätta LEGO mehike, mille mu poeg sinna õlivarda august toppis:P). Läksid uued saaled, tihendid ja plokikaan käis lihvimises. Hoorattal treiti siduri pind üle, kettale pandi uued katted, korv läks uus LUKi originaal. Sisselaskekollektorit kohendasin uue suurema drosselklapi tarvis. Kütuse pihustid jäävad samad, mis olid eelmisel aastal. Pihustid käisid stendis ja olid nii heas/võrdses seisus, et isegi puhastada polnud vaja. Olemas on ka uus 100-seeria radikas, kuhu läksid kaks ventikat, kahepeale kokku 2700m3/h. Lisaks, kui veel mõni aeg tagasi tahtsime radika taha viia, siis nüüd selle aasta tehniliste tingimustega on see super1600 autodel keelatud. Roolivõim jõudis Mägilase kaudu sammuti minuni ja kuna Samara ja 100-seerial on roolikinnitused natuke erinevad, siis eemaldasin originaal kinnituse ja tegin turvapuurilt uue kinnituse. Tagumised tiivad lähevad ikka varsti vahetusse, asemele tulevad plastikud. Põhjus on lihtne, Sinuauto.eu Saaremaalt hoolitseb terve selle aasta minu auto plastikdetailide eest, ega siin midagi enam kokku hoida pole. Nende tagumiste plastiktiibae paigaldamisega tekib üks mure koht, millele ei ole suutnud päris head lahendust välja mõelda. Nimelt kuidas ühendada nn koobas ja tiib (tolm ja vesi rajalt)? Ralliautol oleks asi lihtsam, aga rallikrossi autol, kus on kontaktid??? Ise hetkel panustaks kuidagi plastiku või kummi peale, aga eks näha ole. Vedrustus tuleb sellel aastal väga jäik, vähemalt võrreldes eelmise aastaga. Eelmine aasta olid ees ja taga ~10kg/cm vedrud, siis nüüd tulevad ette 45kg/cm ja taha 60kg/cm :puzzled. Amordid tulevad sellel aastal Koni tootevalikust. Lisaks sai genekas uue rihmaratta - kui vana ratas oli suhtega 2,52 siis uus on 1,43. Selle lükkega peaks geneka eluiga suurenema ja genekalt mootorile liikuv inerts vähenema.


Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
u
uzzac
Foorumi kasutaja
Postitusi: 859
Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
Asukoht: prn/tln
Autod: Volvo S40

Postitus Postitas uzzac »

Väga edev, väga edev. Tore näha et asjad liiguvad. Peaks ka jalad kõhualt välja võtma :)
s
Staze
Foorumi kasutaja
Postitusi: 47
Liitunud: 05 Dets 2012 16:46
Asukoht: Põlva
Autod: vaz 2106,vaz 21013

Postitus Postitas Staze »

Tere! Tahtsin küsida kas veepump on uus? ja kui on siis palju maksis?:)
Vaz 2106,Samara
u
uzzac
Foorumi kasutaja
Postitusi: 859
Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
Asukoht: prn/tln
Autod: Volvo S40

Postitus Postitas uzzac »

 
Staze kirjutas:Tere! Tahtsin küsida kas veepump on uus? ja kui on siis palju maksis?:)
See ju täitsa letikaup. Hinda saad vaadata siit - http://www.ladu24.ee/et/ladu2/0/0,0,0,1 ... 0/L123,154
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

Mnjah - vaata ja vesista tõesti, mis viga samaari ehitada - letist kõik vajalik võtta.
Ses suhtes on krdi kahju, et klassikule kõik nii raskelt kätte tuleb, kui üldse tuleb.

Teemasse, siis lootus on et saad juhtmed ka kätte see nädal.
Edu!
Festina lente!
r
RLV
Foorumi kasutaja
Postitusi: 106
Liitunud: 28 Nov 2009 00:05
Asukoht: Lääne-Virumaa

Postitus Postitas RLV »

Roolikinnituse lahendus on mõistlik, vähemalt jäävad karukäpad terveks kui kõvem mats ette tuleb.
Aga kas eelmine hooaeg oli vana amordi/vedru osas jäikusest tõesti nii palju puudu, numbriliselt tundub
vahe ulmeline pea nelja kordne? Iseasi kuidas see rajal väljendub...
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1029
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

Nu, aga mis siin lisatud piltidel on nn letikaup. Vedrusid saab ju ka klassikule sama moodi tellida, roolivõimu saab samuti ju klassikule külge aretada, amortide saadavusega ei ole ju ka klassikule eriline probleem ja ülejäänud asjad on juba lastud treialil teha.
Kahjuks seekordsest tööpäevakust pean ise haiguse tõttu loobuma, aga ilmselt ei ole hullu, sest asi tundub üsna graafikus liikuvat.
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

See et teil "omamoodi on" on juba teine teema aga
žigulile on valik/võimalused olematud vs. samaar,
alates mootori detailidest kuni amordi püstakuni välja
Festina lente!
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

 
RLV kirjutas:Aga kas eelmine hooaeg oli vana amordi/vedru osas jäikusest tõesti nii palju puudu, numbriliselt tundub
vahe ulmeline pea nelja kordne? Iseasi kuidas see rajal väljendub...
Vedrustus kipub jah ühest seinast teise:P. Arvestades, et Eestis rallikrossi radasi üsna usinasti asfalteeritakse ja rallikrossi autod pidavadki pigem asfalti seades olema, saigi võetud siht, et auto jäigaks teha.
Minu mõõtmine ei ole väga õige (teadlikult), eelmisel aastal sai kasutatud pehmemaid vedrusi ainult selle pärast, et ei suutnud autot oma kerguse pärast madalamaks saada, puudus coilover süsteem. Auto jäi tungi pealt maha lastes amordi peale seisma (amort oli võrreldes vedruga nii jäik, käega tuli auto alla vajutada):(. Ehk eelmine aasta kasutusel olnud vedrud olid 9-10kg, originaalid on 14-15kg ja minul tulevad nüüd ette 38kg ja taha 51kg (need kaalud on ühesuguse kaalumistehnikaga saadud ja ei ole võrreldavad kataloogi kaaludega). Selle aasta vedrustus tuleb asfalti seadesse, need samad kollased vedrud olid enne civic type-r kruusa vedrud. Arvestades autode kaalu vahet ~300kg on need automaatselt minu jaoks asfvalti seade. Ja kui vedrustus ei toimi on võimalik hankida uued pehmemad coilover vedrud.;)
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 612
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

Kuus nädalat on jäänud esimese etapini! Tänaseks on auto mootor juba soojaks saadud, tundub ilusti töötavat :cool:. Sellel nädalal on vaja komplekteerimisega jõuda nii kaugele, et saaks autoga juba esimese proovi ringi teha. Peale seda vaatab millal, mida ja kus vaja teha.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... rnXTh9L93Q
Vasta