2108, m6mm, Rallikross
2108, m6mm, Rallikross
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
see tükk oli ilmselt sellest vene tuuning kollest tulnud keevitustraadi tilgake - neid kipub ikka ja jälle aftermarketi asjadel ära pudenema..
Kas tihendil on kenasti tekkinud ringjoon mis süvendisse surutud oli?
Plokikaan ka kõver?
Kas tihendil on kenasti tekkinud ringjoon mis süvendisse surutud oli?
Plokikaan ka kõver?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1473
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107, Niva, VFTS
- Kontakt:
Miks tihend vehkat tegi? muidu tuttav vaatepilt juba. Mina muidugi ei usu et see süvendike plokil midagi juurde annab aga...olaaf kirjutas:see tükk oli ilmselt sellest vene tuuning kollest tulnud keevitustraadi tilgake - neid kipub ikka ja jälle aftermarketi asjadel ära pudenema..
Kas tihendil on kenasti tekkinud ringjoon mis süvendisse surutud oli?
Plokikaan ka kõver?
Mis siin kones s.a. ja kompress. olid?
Festina lente!
Seda tükki, mis seal ringi rändas, ei õnnestunud mul leida. Jälje järgi võiks olla küll keevitussäde või midagi sellist.
Töösse läks OÜ Janimeti.
See soon on näha igalt poolt tihendil, küll oleks võinud see soon olla natuke suurema diameetriga.
Usun et kaan läks sellise temperatuuri juures kõveraks. Eks see tihend läks siis kui mootor oli kuum ja kaane servadest ülesse painutas. Plokikaane polte lahti keerates oli selgelt aru saada, et keskmised poldid olid oluliselt kõvemini kinni. Ehk kaan painutas otsad ülesse ja venitas poldid välja!?
Töösse läks OÜ Janimeti.
See soon on näha igalt poolt tihendil, küll oleks võinud see soon olla natuke suurema diameetriga.
Usun et kaan läks sellise temperatuuri juures kõveraks. Eks see tihend läks siis kui mootor oli kuum ja kaane servadest ülesse painutas. Plokikaane polte lahti keerates oli selgelt aru saada, et keskmised poldid olid oluliselt kõvemini kinni. Ehk kaan painutas otsad ülesse ja venitas poldid välja!?
-
vVFTS3
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 54
- Liitunud: 04 Mär 2004 18:48
- Asukoht: harjumaa
- Autod: vw golf + samara
Tundub nagu oleks mootor detoneerinud , ning sellepärast on tihendi minema lükanud. Palju sul surveaste on, ja süüüte nurk?
Mul samaral viskas ka samamoodi tihendi välja, siis lätlane kes auto ära ostis (Bruninieks) väitis , et võidusõidumootoris see papp tihend samaral ei toimi ja pani sinna metalltihendi.
Mul samaral viskas ka samamoodi tihendi välja, siis lätlane kes auto ära ostis (Bruninieks) väitis , et võidusõidumootoris see papp tihend samaral ei toimi ja pani sinna metalltihendi.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Selle klõbinaga on isevärki lood. Võime ka seda detonatsiooniks nimetada. Ega minagi suuda sellele mingit muud nimetust pakkuda.
Mootor läks kuumaks. Kaas kerkis üles ja jahutusvedelik pääses silindrisse.
Silindrisse sattunud tosooli (või misiganes antifriisi) temperatuur tõuseb survetaktil nii kosmilistesse kõrgustesse, et kolb hakkab sulama, kui kaua jantida. See omakorda suurendab ka mootori töötemperatuuri, mis kutsub esile detonatsiooni (või misiganes lagina, -paukumise - ei oska muudmoodi nimetada).
Lagin tekib ka siis, kui tosooli otse sisselaskesse pihustada. Proovida ei tasu, tosooliga vähemalt mitte. Veega on seda asja küll ja küll tehtud ja ka see lagiseb, kui paljuks läheb. Natuke, vaevukuuldavalt, aga lagiseb.
Detonatsioon on tagajärg, mitte põhjus.
Põhjus peitub mujal.
Miks läks kuumaks? - Sellele küsimusele tuleb vastus leida ja probleem kõrvaldada.
Minu teooria. Pole ümberlükkamatu ja kel suuremad kogemused-teadmised võib omaga üle siluda.
Mootor läks kuumaks. Kaas kerkis üles ja jahutusvedelik pääses silindrisse.
Silindrisse sattunud tosooli (või misiganes antifriisi) temperatuur tõuseb survetaktil nii kosmilistesse kõrgustesse, et kolb hakkab sulama, kui kaua jantida. See omakorda suurendab ka mootori töötemperatuuri, mis kutsub esile detonatsiooni (või misiganes lagina, -paukumise - ei oska muudmoodi nimetada).
Lagin tekib ka siis, kui tosooli otse sisselaskesse pihustada. Proovida ei tasu, tosooliga vähemalt mitte. Veega on seda asja küll ja küll tehtud ja ka see lagiseb, kui paljuks läheb. Natuke, vaevukuuldavalt, aga lagiseb.
Detonatsioon on tagajärg, mitte põhjus.
Põhjus peitub mujal.
Miks läks kuumaks? - Sellele küsimusele tuleb vastus leida ja probleem kõrvaldada.
Minu teooria. Pole ümberlükkamatu ja kel suuremad kogemused-teadmised võib omaga üle siluda.
-
mMikk
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1029
- Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
- Asukoht: Harjumaa, Kose vald
- Autod: VIS 23464-10
Ei ole probleem ei surveastmes ega süütenurgas ega ka mitte tihendis. Kui ikkagi tempreratuuri kell sulle 130 kraadi ja rohkem näitab ei saagi ju tagajärg teistsugune olla. Ehk siis Logman jutt õige.
Põhjused miks kuumaks läks on ka teada ja loodame, et rohkem selle probleemiga tegelema ei pea. Oli teada see põhjus juba ka Missos.
Põhjused miks kuumaks läks on ka teada ja loodame, et rohkem selle probleemiga tegelema ei pea. Oli teada see põhjus juba ka Missos.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Kui päeval põltsu poole suundusin ja Mikule helistasin, ei teadnud temagi veel, et kas, kus, ja mis..., sest oli alles Põltsamaale jõudmas.france2 kirjutas:Ja kuidas täna läks?
Viljandist lahkununa helises Parika raba vahel äkitselt telefon ja peale kuuldud infot ei oskanud ma mingit seisukohta võtta. Kaalusin lausa auto nina kodu poole tagasi keeramist, sest Imre masinal olla kaane tihend end jälle välja pressinud, surve veesärgis ja muud kuumusest tingitud probleemid. Tuju kukkus nullnivoole...
Igaks juhuks helistasin Viljandisse ühte poodi, aga nagu mujal, nii olla nendelgi uute kaane poltide hankimisega raskused rääkimata mingisugusest laost, kust neid hoobilt võtta oleks. Samara ja üldse vene tehnika juppidega varustamine kisub vägagi allamäge minevat .
Põltsamaale jõudes oli pilt üsna nukker, kuid mitte süvalootusetu. Priidic sai Jõgevalt küll uue tihendi, aga poldid läksid needsamad - vanad ja väsinud. Kui ühe sõidugi välja veaks...
Ja nii jõudiski Imre alles kolmandasse ajasõitu, sealt B-finaaligi.
B-finaalist oleks edasi saanud loomulikult vaid kaks paremat.
Aga juhtus nii, et ennem igasuguste finaalide algust suudeti raja äärde jätta niivõrd arvestatav hulk lagunenud masinaid, et B-finaali pääsenuna lõpetasid ka selle sõidu vaid kaks masinat, milledest ühte roolis Imre.
Ei jäänudki muud üle, kui tuli ka finaalis rajale minna .
A-finaal oli põnev. Jällegi üks tugevam plekikolin, palju ebaõnne (Liguril näiteks) ja kogu selles mürglis finišeeris Imre siis neljandana.
Vahva lahing oli ja hea, et alguses poolelt teelt tagasi ei läinud, kuigi tuju oli tol momendil just säärane nagu oli ...
Krt., peab vist Kulbilohu raja äärde ka passima minema .
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1473
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107, Niva, VFTS
- Kontakt:
Eile oli üsna kummaline päev. Juba esimesel trenni sõidul oli näha, et temperatuuri mured ei ole veel lahendatud:(. Teises trenni sõidus oli peale teist ringi temp ~100 ja kui ühe ringi veel sõitsin oli temp tõusnud juba 120+ ja loomulikult viskas mahlad välja:sein. Peale seda, kui olin uue vee sisse pannud ja auto käivitanud, viskas sumbutist korraks auru, kuid hiljem seda enam ei teinud. Mingi hetk panin auto jälle käima, et vaadata mis toimub. Keegi juhuslikult katsus ka vee lõdvikuid mis olid umbes 50 kraadiga täiesti kivi kõvad. Edasi oli asi selge, plokikaane tihend oli jälle viga saanud. Ega midagi, Elts ja Mikk võtsid mootorit lahti. Priidic läks Põltsamaale tihendit otsima, kuna sealt ei saanud, siis põrutas kohe Jõgeva poole ja sai vajaliku tihendi. Selleks ajaks oli mootor juba lahti ja kõik tihendi saabumiseks ettevalmistatud. Peale tihendi saabumist sai mootor kohe kokku kuid umbes 5 minutit jäime teise eelsõidu starti hiljaks. Kolmandaks eelsõiduks oli aga kõik jälle valmis. Nüüd oli vaja kindlasti finiseeruda üks kõik mis tulemusega, et saada punktid kätte ja kohta B-finaali. B-finaalis oli mul viimane ehk neljas asetus, tänu konkurentide ebaõnnele õnnestus mul see finaal suht lihtsalt võita. A-finaali sain seitsmenda asetuse. Start oli päris ok kuid kaheksa autot stardis tekitasid esimesse kurvi paraja tropi ning kuhugi minna polnud ja seitsmenda koha ma ka säilitasin. Edasi läksin kohe esimesel ringil koos Liguriga jokkerisse. Peale jokkerit jäi Ligur mulle täiega jalgu, ise veel mõtlesin, et ei saanud vist käiku sisse või midagi sellist ja jäin nn. ootele, et küll kohe annab minna ja kaob mul eest. Kuid tulemus oli teine, peale järgmist kurvi sõitsin sirge peal lihtsalt mööda. Peale sõitu tuli välja, et Janno sõitis jokkeris ühe ratta vastu betoonplokki kõveraks ja tänu sellele kaotas kiirust. Teisel ringil möödusin Salurist, kes sõitis liidrina olles vastu veoauto rehve ja keeras auto katuse peale. Neljandal ringil möödusin Rebasest kellel vist purunes pooltelg ja Reesist kes käis jokkeris. Selleks hetkeks oli Ligur juba harjunud kolme poole rattaga sõitmisega ja hakkas vähe haaval mind juba püüdma:o, samas minul oli mootori temp jälle natuke üle 100. Seega kaks ringi oli veel jäänud ja ma pidin hakkama sõitma võimalikult madala pöördega, et mootor vähegi jahutust saaks, kuid pidin ka positsiooni säilitama. Seega finisis neljandana, super tulemus arvestades terve päeva seiklusi. Suured tänud jälle Ladaklubi inimestele:)!!!
Kokkuvõtteks saime hunnikuga näpunäiteid jahutussüsteemi ümber tegemiseks. Lisaks on vaja kellelegi konkreetsele inimesele videokaameratega tegelemine ülessandeks jätta. Kameraid nagu on, aga ei kasuta või unustan juba teist sõitu järjest käima panna:yllatunud.
http://www.youtube.com/watch?v=bmuO-J2o ... el&list=UL
http://www.aldistoome.com/poltsamaa-rallikross-5-etapp/
Kokkuvõtteks saime hunnikuga näpunäiteid jahutussüsteemi ümber tegemiseks. Lisaks on vaja kellelegi konkreetsele inimesele videokaameratega tegelemine ülessandeks jätta. Kameraid nagu on, aga ei kasuta või unustan juba teist sõitu järjest käima panna:yllatunud.
http://www.youtube.com/watch?v=bmuO-J2o ... el&list=UL
http://www.aldistoome.com/poltsamaa-rallikross-5-etapp/
Laupäeval toimub Elvas rallikrossi kuues etapp. Auto tundub olema hetkel selle aasta parima minekuga!? Nimelt tekitasime Ladaklubi GPSidega koduse düno stendi. Test on lihtne, gps mõõdab aega kiiruselt 70 – 115kmh (minu autol neljas käik 4200-7000prm). Esimesed tõmbed olid sama seadega nagu oli Põltsamaa rallikrossil ja Haapsalu kiirendusel, aeg oli 6,3. Tänaseks peale erinevate seadete proovimist on aeg stabiilselt 5,7. Peale suurema drosselklapi panemist hakkas kütuse regulaatori vaakum ka õieti näitama. Ehk gaasi vajutades kütuse rõhk nüüd ikka tõuseb mitte ei lange.
PS! Kulbilohu rallikross tõotab tulla selle hooaja huvitavaim. Esiteks on tegemist sõitjate jaoks põhimõtteliselt uue rajaga. Teiseks, kui kõigil tehnika vastu peab, on oodata üle mitmete aastate super1600 klassis C-finaali. Kolmandaks on lubanud sellel hooajal esmakordselt rajale jõuda vanameister Metsare:bouncing:)!!!
PS! Kulbilohu rallikross tõotab tulla selle hooaja huvitavaim. Esiteks on tegemist sõitjate jaoks põhimõtteliselt uue rajaga. Teiseks, kui kõigil tehnika vastu peab, on oodata üle mitmete aastate super1600 klassis C-finaali. Kolmandaks on lubanud sellel hooajal esmakordselt rajale jõuda vanameister Metsare:bouncing:)!!!
-
mMikk
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1029
- Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
- Asukoht: Harjumaa, Kose vald
- Autod: VIS 23464-10
Kütuse regulaator näitas ilmselt ka enne õigesti, seda lihtsalt koormuse all, kui drossel oli maksimaalselt avatud. Kohapeal tuuritades võib kütuserõhk mida iganes näidata. Seda ju tõestas ka see katse kui sulle vaakummeetri külge ühendasime. Täisgaasil oli ju hõrendus 0
NB! Elva suunas sõidan mina Tallinnast 2 vaba kohaga, tagasi sealt ühe vaba koha. Vähemalt praeguse seisuga. Kui keegi soovib võib liituda. Võimalik et vahepeatused on Vaol ja siis kuskil Tartu kandis ühe 06 kere kõrval. Aga klubilisi/foorumlasi ei tohiks sellised peatused segada
NB! Elva suunas sõidan mina Tallinnast 2 vaba kohaga, tagasi sealt ühe vaba koha. Vähemalt praeguse seisuga. Kui keegi soovib võib liituda. Võimalik et vahepeatused on Vaol ja siis kuskil Tartu kandis ühe 06 kere kõrval. Aga klubilisi/foorumlasi ei tohiks sellised peatused segada