Tahaks oma postituse algusesse panna ühe vanema tekstijupi foorumi sügavustest kuid kõik mis leidsin, oli see viitav killuke kunagi eksisteerinud teema kohta:
Algselt postitas: motamees
Vastukaja..aja..ja..a
Heitgaasid ei riku mootori tööd nii oluliselt kui õli seest eralduv bensiiniaur. See aur teeb küttesegu liiga rikkaks ja tulemuseks mittetöötav mootor.
Loe teemast "overmota" Overspeedi seiklusi #kuda maamees Tallinnas oma Ladaga seikles#:D
Aga alustame siis algusest. Umbes nädalake või vähem tagasi helistas vana kursakaaslane ja küsis kas mul oleks huvi anda oma masinat 13. aprilliks magistrantidele "labori rotiks", nad otsisid masinaid, millel saab ECU't ehk pritse juhtaju seadistada. Mõtlesin et vabalthingavana - miks ka mitte. Saab ehk tasuta rullidel pool päeva põristada ja äkki seadessegi. Vabalthingav vähemasti talub natuke väärkohtlemist enne kui kepsu heitma hakkab.
Auto ise muidugi oli suht pooleli ning mootori kohta teadsin vaid niipalju et käivitub.
Aga kui hakkasin vaikselt asju ette valmistama, tuli välja, et kui pöörded 3200 lähedale jõudsid, läks ajul lugemine totaalselt sassi. Ainult paukus summutisse. Hea uudis reede õhtusse.
Laupäeval esimese asjana siis küünlad maha. 1. ja 4. küünal nagu tutikad, 2. ja 3. olid paksult tahma täis. Pilt selge, esimene süütepool ei toimeta. Tuligi välja et olin ühe juhtmega eksinud ja helekollase valgeks lugenud. Väike näputöö ja nüüd olid 2 silku asemel ikka tõesti 4 neid toimimas. Pöörete jama see ei likvideerinud. Katsetasin veel pööreteanduri juhtmete ümber tõstmisega, harutasin selle juhtme veel igaksjuhuks kimbust välja (muu "müra" vahel hägustab selle signaali). Muutsin ajus ka pihustite eeldatavaid parameetreid suuremaks kuid mootor töötas sama ebamääraselt edasi.
Lõin kahtlema ja helistasin sõbrale, et äkki nad leiavad minu asemel kellegi teise.
Pühapäeva lõuna veedsin sõpradega rõõmsalt Rapla rajal aga vandid ei jätnud mu hinge ikka rahule ja lõpuks sõitsin õhtul ikka Oomi poodi ning ostsin sealt mõned meetrid varjestusega juhtmeid ning laekusin 19:30 paiku garaazi. Ikkagi ~16 tundi oli ju veel aega laborini
Umbes kella 22 ajal võtsin uuesti süüteosa ette ja keskööks sain masina kenasti pöördeid lugema. Ei teagi, kas aitas juhtmevahetus või Fordi andur, mis ajuga ostes kaasa tuli. Emotsioonid kõikusid kuskil eufooria ja meeleheite vahel.
Paigaldada oli vaja veel lairiba lambdaandur, kontrollida ja õhutada pidurisüsteem, korrastada juhtmesikku salongis, vedada SL kollektori rõhu voolik, lõigata parajaks 8 rattapolti, mõelda välja ja valmistada aku kinnitus pagassi, kinnitada kütusepump, täiustada ja paigaldada tagatulede plaadid, paigaldada armatuurlaud, vahetada mootoriõli, magada, süüa ja pesta.
Esmaspäeva kella 13ks ei olnud ma seda kolme viimast veel jõudnud teha. Õlivahetuse järel kähku auto ratastele, garaaz enamvähem kärmelt koristada ning kooli sõita.
Nüüd küsimus suurele ringile: mis te arvate, millist segu mulle segukell näitas?
Sõit Keilast Sauele oli juba nii vaevaline, et loobusin edasisest. Katsun täna õhtul läppari sebida ja siis proovin selle asjaga edasi liikuda.
Laupäeval on Haapsalus võimalik 1/4 miili aega mõõta lasta. Ehk saab selleks ajaks asja....
EDIT: Kuupäeva viga.
[Muudetud: 14-4-2009 Moss]