2107 1.7i "Opentracker", Moss, ("Tehtud!") 1985

2107 1.7i "Opentracker", Moss, ("Tehtud!") 1985

Eesti Ladaklubi liikmete autod
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

#141

Postitus Postitas Moss » 20 Aug 2009 22:18

Ma jah argipäeviti sõidan ikka mõlemas suunas korra seal.
Tänud, edu ja eriti kiirust kulub ära.

Krt, masin elab mingit oma elu. Käisin autost tubakat toomas, vaatan - tuli põleb ees. Nupp lahti, kaitsmed välja, ikka põles. Aitas pistiku lahtiühendamine. Tuleb see elektriasi ka üle vaadata kähku, põleb veel maha niiviisi...

Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

#142

Postitus Postitas Moss » 24 Aug 2009 10:49

Paneks siis vahepeal natuke plaane siia kirja. Idee oleks siis praegusele misiganes hj numbrile ca 20 hobust veel juurde leida. Usun et peaks olema tehtav praegust sisse- ja väljalaset kapitaalselt muutmata. Hetkel ütleb tagumikudüno, et peale 5tuh pööret hakkab vääne mootoril langema. Tahaks näha normaalset tõmmet kuni 6500 pöördeni. Minuni on jõudnud ka 3 nukkvõlli mis tuleks nüüd nädala jooksul ära kraadida, üks peaks olema nn Vihuri nukk. Kaanes rohkem muudatusi ei tule, vajadusel vaid viin kanali servad kokku.

Surveastme 9,3 pealt ülespoole viimine teostub arvatavasti ploki freesimise teel. Muidugi lähevad sisse uued rõngad ja ka saaled kuid vaja. Rõngaste kiiremaks sissetöötamiseks tundub mõistlik silindrid korra hooniga üle lasta.

Enne hooaja lõppu tahaks ka dünorullidele jõuda. Kuna esimene mõõtmine vana mootoriga toimus Dynomaxis, tuleks ka seekord parema võrdluse mõttes sinna minna. Loodan näha 90hj tagarattal.

Kui see õnnestub, sihin 26 sept. Opentrackil Audrus ringiaega 1:09.xxx

uzzac
Foorumi kasutaja
Postitusi: 859
Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
Asukoht: prn/tln
Autod: Volvo S40

#143

Postitus Postitas uzzac » 24 Aug 2009 12:50

mudu võrdluseks olen sõitnud stock samaari konega 1.08 pärnus. niiet rehvid/vedrustus ja muu kama on just as important as POWWWER :)

Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

#144

Postitus Postitas Moss » 24 Aug 2009 14:20

Algselt postitas: uzzac
mudu võrdluseks olen sõitnud stock samaari konega 1.08 pärnus. niiet rehvid/vedrustus ja muu kama on just as important as POWWWER :)


If not more important ;)

See vajab ka natuke näppimist jah.

Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

#145

Postitus Postitas Moss » 12 Sept 2009 01:27

Üldiselt sai nüüd tänased nokkimised ära nokitud ja homme varahommikul Tartu poole teele.
Mingit erilist tulemust homsest lootma ei hakka, paljud asjad jäid tegemata, mis plaanitud olid (k.a. mootori putitamine) aga vahepeal tuli elu vahele ja seda peab ka elama - niigi on see "mäng" viimased 10 kuud või nõnda jube ühte väravasse läind. Lähen siis panen homme vaid ennast proovile, kuidas närv suuremal üritusel vastu peab.

Kui masin päris maha ei lagune, loodan ta enne selle hooaja lõppu siiski korra üle veel käia. Tahaks Audrus aega parandada kuid see juhtub hiljem kui XXVII Opentrackil.

EDIT: Et päris ilma eesmärgita kuskil ei käi siis homne eesmärk sõita veerandmiilil aega 16,3...16,5 sekundi vahele.

[Muudetud: 11-9-2009 Moss]

Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

#146

Postitus Postitas Moss » 13 Sept 2009 12:52

Tartus käidud. Masin kestis, probleeme ei valmistanud kuid sõit ise ei olnud ligilähedaseltki see, mida lootsin. Kokku sain teha 5 starti - 3 ajasõitu ning tänu A-klassi osalejate vähesusele ka 2 starti eliminaatoris.
Võiks öelda, et väike närv oli sees küll. Esimeses kahes ajasõidus tegin käiguvahetusvea kuid sellest hoolimata sõitsin kohe alguses välja lõppkiiruseks 126,8 km/h mis on Haapsalu tulemusest parem. Muud ajad see-eest olid masendavad, 60 jalga pidevalt 2,5 sek (Haapsalus parim 2,28sek) ning päevapeale ei suutnud hoolimata kergemast autost kordagi murda 17 sekundi piiri :puzzled Parimaks ET'ks jäi 17,105 vms (vs Haapsalu 16,69). Ilmselt põhjus ongi stardi kehvem pidamine. Haapsalus masin hüppas stardist minema, eile oli tunne nagu sõidaks kruusal. Seekord ei olnud probleemi Toyoga kohapeal burnouti teha.
Teisalt jälle: oleksin ma ka oma aega parandanud loodetud määral, saanuks oma klassis ikkagi viimase koha. Hondad olid kõik 15sek masinad. I ja II koht mõlemad 118kW, III koha masinal 80kW - see vast omas ka mingit tähtsust :P

Muusosas oli üritus mõnus. Päris paljud Ladaklubi sõbrad-tuttavad olid seal. Espetsiell tänud lähevad Evele kes kõik mu sõidud videosse võttis, Zajetzile kes enne viimast starti aitas kiirkorras jäigemad tagaamordid tagasi alla vahetada ja muid mutreid keerata ning Valdzile stardis ja ITinduses abiks olemise eest.

Järgmine aasta proovime korra veel kuskil.

[Muudetud: 13-9-2009 Moss]

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4913
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

#147

Postitus Postitas olaaf » 13 Sept 2009 15:56

tohib uurida miks vahepeal pehmemad tagaamordid kasutusel olid?
kipub ju tagasild nendega stardis ainult ringi põrkama ainult...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

#148

Postitus Postitas Moss » 13 Sept 2009 20:45

Pehmete amortide mõte oli see, et raskus stardis rohkem tagasillale vajuks. Pikemate esivedrudega oleks mõistagi veel parem olnud aga neid polnud käepärast.
Kas ratas põrkas, seda vaatan hiljem kui videod enda kätte saan. Tunda nagu polnud.
Muidu päeva parim 60ft - 2,4 sekundit tuli viimases sõidus aga ärge sellest mingeid järeldusi veel tehke, kuna siis tegin ka burnouti kõige pikemalt, samuti tuli stardialasse kummikihti koguaeg juurde.

[Muudetud: 13-9-2009 Moss]

Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

#149

Postitus Postitas Moss » 13 Sept 2009 23:33

Minu 1000. postitus siin foorumis. Palju kisa, vähe villa :lol

Paar klõpsu viimaselt ürituselt: http://nagi.ee/photos/Moss/12590775/in-set/117623/

Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

#150

Postitus Postitas Moss » 29 Sept 2009 00:13

Kannustatuna selle video taustamölast väike klipp viimaselt Tartu ürituselt :spin : http://www.youtube.com/watch?v=14AJRgNprnM

Ladavend
Foorumi kasutaja
Postitusi: 103
Liitunud: 02 Nov 2008 21:09
Asukoht: Eesti,Harjumaa

#151

Postitus Postitas Ladavend » 02 Okt 2009 15:45

Kahju et sellele riiskale kaotasid,kuid väga napilt!;)

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4913
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

#152

Postitus Postitas olaaf » 02 Okt 2009 16:44

kuidas napilt - aeg oli ju sisuliselt kehvem, kui haapsalus.
miks auto aeglasemaks muutunud? oled isuga soolapekki sisse näost ajanud :P
edaspidi ainult kapsaleht ja hularõngas... :D
Männiku laiali Garage

"90 percent of carb problems are ignition related.."

Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

#153

Postitus Postitas Moss » 02 Okt 2009 21:17

Algselt postitas: olaaf
kuidas napilt - aeg oli ju sisuliselt kehvem, kui haapsalus.
miks auto aeglasemaks muutunud? oled isuga soolapekki sisse näost ajanud :P
edaspidi ainult kapsaleht ja hularõngas... :D


Väga napilt ei kaotanud jah, kriips üle sekundi erinevust on isegi selliste aeglaste masinate puhul mitu autopikkust, video petab ära.

Soolapekk ei ole mu arvates külge jäänd. Kui tagumik istme servadele kandma jääb, soetan endale hularõnga :P

Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

#154

Postitus Postitas Moss » 13 Okt 2009 19:33

Kuigi dünopäeva teema suurt populaarsust ei kogunud, mõtlesin oma masinaga siiski rullidel ära käia. Põhimõtteliselt olen tulemusega rahul ja lootsingi et on üle 80 ja alla 100hj väntvõllilt.

Pilt

Dynomax'i graafikud on tagarattast nagu Maxim mulle ütles. Seega arvutas ta väntvõllilt võimsuseks (transmissioonikadu ca 15%) 91,6hj ja väändemomendiks 143Nm. Eelmine aasta olid need numbrid mälujärgi 66hj ja ~120Nm, seda siis kulunud 1600se mootoriga. Muidugi teada on ka see, et need rullid kipuvad oma andmetes optimistlikuma poole peale kalduma kuid eelmise aasta numbreid kõlbab võrrelda küll.
Graafik on esimeselt tõmbelt, hilisematega hakkas mootor veits enne 5k rpm puterdama. Ise arvan, et see oli kuumusest, mul Saugal ka sama teema kui mootori kuumaks sain. Muusosas olid süüte- ja kütusegraafikud need, nagu exceli tabel ja MS küttekaardi esmane rehkendus andis. Kuna terve suvi sai nii sõidetud, ei tahtnud enne jõumõõtmist ka enam seda muutma hakata. Segu kõikus 11,5 kandis ehk liiga rikas vabalthingavale, süütenurk teadmata (peaks olema 24 kraadi ümbruses). Niiet selles valguses 100hj selles pingis Lada stock mootoriga välja tõmmata peaks olema reaalne, eriti kui põlemiskambrit veidi efektiivsemaks teha.

Muusosas on kõik nagu eelmine kord - ruum pime ja sitane. Keegi kodumaa keelt ei räägi (vähemasti mitte minuoma). Pööretelugemine toimis neil seekord viperusteta kuid rullidele tagurdati oma 10min - Lada on päris kitsas masin. Kogu tegevust saatsid mahlased slaavikeelsed sajatused.

Aga üldiselt võtab selle üritusega vist hooaja kokku. Tulemas on pikk ja külm talv, kas selle aja jooksul ka masinal miskit ümber jõuan teha, selgitab aeg - tööjuures hetkel väga ebakindlad ajad ja tundub et läheb veel keerulisemaks.
Lähemal ajal võib siia autoteemasse tekkida mõni postitus sellest, kuidas suvi mootori sisemusele mõjus. Arendus- ja ehitustööd vaevalt vägapalju sellesse aastasse enam jääb.
Kere vajab korralikku keevitustööd ja turvapuuri tahaks ka...

Aga muidu oli päris kift
;)

Kasutaja avatar
marek93
Foorumi kasutaja
Postitusi: 44
Liitunud: 11 Veebr 2007 20:56
Asukoht: tamsalu
Autod: 2106

#155

Postitus Postitas marek93 » 13 Okt 2009 20:37

Mul siuke küsimus mis asendis on sul thigger wheels nt et mootori vända ja nukkvõlli vända märgid on paigas, kas siis VR andur on thigger wheelsi puuduva hambaga kohakuti we?

Ja kas sul on coil Packi süsteemiga, kas siis coil packi juhtmed lähevd MS DB 37 pistikus järgnevalt 31 teine ja kolmas silinder ja esimene ja neljas 36.
VR andur üks juhe 24 ja teine massi?

Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

#156

Postitus Postitas Moss » 13 Okt 2009 21:33

Algselt postitas: marek93
Mul siuke küsimus mis asendis on sul thigger wheels nt et mootori vända ja nukkvõlli vända märgid on paigas, kas siis VR andur on thigger wheelsi puuduva hambaga kohakuti we?

Ja kas sul on coil Packi süsteemiga, kas siis coil packi juhtmed lähevd MS DB 37 pistikus järgnevalt 31 teine ja kolmas silinder ja esimene ja neljas 36.
VR andur üks juhe 24 ja teine massi?


Ei ole puuduv hammas anduriga kohakuti ÜSS. Ei tohigi olla.

Mul langesid need seaded kokku sellega, mis manualis näitena toodud, 20. hammas anduri all @ ÜSS:

Pilt

Jutt manualist juurde: http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... m#wheeldec

Süüde on jah coilpack'iga, nn "raisatud-säde" variant. Korraga välgub 1-4 ning 180 kraadi pärast 2-3 silindris. Pistiku klemmide kasutus sõltub Megasquirti puhul versioonist. Mul on veidi vanem, V2.2 ja lasin sinna VR-anduri lugemiseks lisakaardi sisse joota. Anduri (+) jookseb 24ndasse, (-) suunatud nr. 2'te. Süütepoolide juhtimine pin'id 25 ja 27, vastavalt 1-4 ja 2-3 silinder. VR hakkas toimima lõpuks Porsche 944 anduriga, enne seda proovisin 2 BMW, 1 Fordi ja 1 Lada enda andurit - ei lugenud puhtalt. Kaabel Noorest Tehnikust, varjestusega. Varjestus tuleb anduri poolt jätta ühendamata, ECU juures (-) ühendada. Ja muidugi absoluutselt kõik aju ja anduritega seotud massid võtta ühest punktist.

[Muudetud: 13-10-2009 Moss]

Kasutaja avatar
marek93
Foorumi kasutaja
Postitusi: 44
Liitunud: 11 Veebr 2007 20:56
Asukoht: tamsalu
Autod: 2106

#157

Postitus Postitas marek93 » 13 Okt 2009 21:46

Tänan sellest oli palju abi!;)

[Muudetud: 12-02-2007 marek93]

Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

#158

Postitus Postitas Moss » 01 Nov 2009 19:47

Sedapuhku sai siis Raplas hooajale kenasti punkt pandud...

Pilt

Pilt

Pilt

Nüüd võtan paarikuulise mõttepausi. Tehnikat on masinaküljes piisavalt et mitte püssi põõsasse visata. Tuleb natuke rahaasjadega vangerdada, siis ehk saab uuel aastal uut kere nokitsema hakata.

Kasutaja avatar
Maku2
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 17 Aug 2009 12:00
Asukoht: Tartu /Pärnumaa
Autod: SEAT Toledo `99
Kontakt:

#159

Postitus Postitas Maku2 » 01 Nov 2009 19:51

Väga kahju :yllatunud
Metallikratt ;)

tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

#160

Postitus Postitas tuhajuhe » 01 Nov 2009 20:00

:yllatunud see katuse värk rapla rajal on nagu tradisiooniks muutunud
56506878


Mine “Ladaklubi liikmete autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist