Kirjutan väheke sündmustest, mis selle autoga juhtunud on.
27.06.2008
Tekkis kinnisidee panna see auto sõitma, käia Põlvas koosolekul ja pärast liikuda peole. Tegin kindlustuse 15 päevaks.
29.06.2008
Kell 1 päeval pidin olema Põlvas koosolekul. Kuna jõudsin alles hommikul kell 8 operatsioonilt "Kainekas", siis ettevalmistus sõiduks sai alata alles kell 11. Ega siis ilma selleta saa pikka otsa ette võtta(20 km Põlvasse).
Otsisin kuurist 2 kroomilukilpi väikese roostega, et vahetada välja pornoplastikilukilbid. Tankisin autosse vene kütust ja näppisin veel mingeid asju. Koduõuest välja keerates ja saavutades kiiruse 50km/h, otsustas vastpaigaldatud ilukilp lahkuda positsioonilt kõva kolinaga ja kaduda võssa.
Roolis oli minu nõbu ja autos muidu kokku 4 inimest. Sõit Põlvasse läks lõbusalt. Tegime ilupilte. Meeleolu oli rõõmus.
Kuna koosolek kestis kaua ja autojuhil polnud sinna asja, sõitis ta tagasi Kanepisse õhtuse peo tarbeks kooki küpsetama. Lugu jätkub hetkest, kui ta meile Põlva piiril asuvasse tanklasse järele tuli(meie=mina ja mu sõber).
Autos istusid mu nõbu ja kaks tema sõbrannat ehk siis sai auto rahvast täis ja hääletajad tee ääres pidid jääma pika ninaga. Tagasi sõites aga ühes lauges kurvis hakas auto pööramisel viskama. Sõimasin veidi juhti, et ta nii ei rooliks. Ütles, et ta ei tahtnud.
Sõitsime umbes 10km edasi ja vahepeal veel tundsin, kuidas auto võnkab. Pistsin pea aknast välja(istusin paremal taga, sõber vasakul taga). Nägin, et esimene parem rehv on pisut tühi, tagumine normis. Ütlesin, et arvatavasti on esimeses rehvis asi, kuid ütlesin sõbrale, et ta ka rehve vaataks korra. Ta pistis pea kaugele aknast välja, et näha. Tõmbas pea sisse tagasi ja ütles, et temapoolsed on korras. Kuid äkki.....
...käis üks kõmakas. Tundsin, kuidas tagumine vasak nurk läks vastu asfaldit ja tagasi vaadates nägin sädemepilve. Mõtlesin, et see veneaegne rehv viskas sussi ja lendas õhku ning edasi kulgeme velje peal. Laksaka hetkel oli kiirust 90km/h.
Õnneks ei tulnud ühtki autot vastu, tee oli sirge ja juht säilitas külma närvi. Parkis siis auto tee äärde ja ma tormasin kohe kaema, mis juhtunud oli. Nägin, et trummel ja rehv koos veljega olid lahkunud auto küljest. Ja siis...
..tuli juhi poolt kommentaar:"Kurat, kõveralt parkisin."
Taga keskel istunud vahendas oma mõtteid:"Teate, et ma päriselt mõtlesin, et nüüd kukkus küll summuti alt ära!" Pärast naeru vaibumist tegime "reidika".
Seejäral läksin sõbraga koos velge ja trumlit otsima. Trumliga läks kergelt, vedeles teine vasakul teeservas.
Velge otsides olin juba peaaegu teise mehe kartulipõllule saabunud, kui tuli idee, et äkki on raibe paremal pool kraavis. Läksin sinna luurama ja avastasin tema puhkepaiga.
Teeveerest leitud varuosadega asusin tööpostile.
Selajal kui põhisüüdlane töötas, pidasid teised pikniku ja tõmbasid pagasnikust välja kilekotid erinevate jubinatega.
Panin kõik jupid külge tagasi, kui sõitma hakates oli kuulda jubedat kriginat ja tagant tuli suitsu. Üle 50km/h ei sõitnud. Kodu jõudes ütles nõbu, et peole lähme Golfiga. Laitsin mõtte maha rõhutades rohelise ?iguli sobivust pungipeole. Teised läks peoks sättima, mina jäin auto kallale.
Kangutasin jupid taas maha ja hakkasin viga otsima. Leidsin, et plekk, mis on tagasilla otstes trumli taga, on haiget saanud ja jääb trumli teele ette. Relaka abiga eemaldasin selle sealt ning installisin jupid. Kiire testisõit näitas, et auto on korras ja valmis peole sõitma.
Panime auto jälle rahvast täis ja läksima pidusse. Autojuht oli sama, kuid nüüd enam üle 80km/h sõita ei julgenud. Jäime ainult 3 tundi hiljaks.
Loo moraal:
Mees, pinguta enne, kui sõitma lähed, rattapolte.
Niisama pildike kah
Nüüd, kui aega saan, pingutan käsipiduritrossi ära ja ajan summuti tihedaks. Kui saan rahasüsti, käin ülevaatusel. Hetkel hea masin puudeveoks ja külavahel tööl käimiseks.
PS:Nüüd iga väiksemgi klõps sunnib autot peatama ja rattapolte pingutama.
[Muudetud: 22-7-2008 ando]