2102, motamees, 1973
2102, motamees, 1973
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Selgus nüüd pidurivoolikute kvaliteet.
Tegemise ajal (umbes aasta tagasi) panin mõlemad esivoolikud uued. Voolikud olid erinevat sorti. Üks oli kummikattega ja teine oli nagu kummeeritud siidmaterjaliga kaetud. Siidjas materjal oli nagu poolvintis (nagu isoleeri keeratakse ümber juhtme) ümber vooliku keeratud. See siidivoolik on nüüdseks täiesti praguliseks pakatanud. Auto sõitnud mingi 300km. Enamuse ajast seisnud garaasis. Teine voolik täiesti korralik (nagu eile pandud).
Nüüdseks vahetatud see kummist vooliku vastu.
Enne, kui masin üldse sõitma sai, hakkas tilkuma ka piduri peasilindri salongi poolne mansett. Ilmselt ei olnud ka selle kvaliteet eriti hea. Uute ostmisel avastasin kodus ka nende halva kvaliteedi. Poodi tagasi viies ei teinud poemüüa vahet uuel ja vanal mansetil (andsin talle mõistatada). Valis vana seesolnud ja tilkuva manseti uueks mansetiks. Jätsin karistuseks need ostetud mansetid talle ja teisest poest sain korralikud (sama firma pakend, aga teist värvi).
Tegemise ajal (umbes aasta tagasi) panin mõlemad esivoolikud uued. Voolikud olid erinevat sorti. Üks oli kummikattega ja teine oli nagu kummeeritud siidmaterjaliga kaetud. Siidjas materjal oli nagu poolvintis (nagu isoleeri keeratakse ümber juhtme) ümber vooliku keeratud. See siidivoolik on nüüdseks täiesti praguliseks pakatanud. Auto sõitnud mingi 300km. Enamuse ajast seisnud garaasis. Teine voolik täiesti korralik (nagu eile pandud).
Nüüdseks vahetatud see kummist vooliku vastu.
Enne, kui masin üldse sõitma sai, hakkas tilkuma ka piduri peasilindri salongi poolne mansett. Ilmselt ei olnud ka selle kvaliteet eriti hea. Uute ostmisel avastasin kodus ka nende halva kvaliteedi. Poodi tagasi viies ei teinud poemüüa vahet uuel ja vanal mansetil (andsin talle mõistatada). Valis vana seesolnud ja tilkuva manseti uueks mansetiks. Jätsin karistuseks need ostetud mansetid talle ja teisest poest sain korralikud (sama firma pakend, aga teist värvi).
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Töötava mootori pealt veel süüa ei saa - taldrik kukub maha. Ei ole jõudnud tegeleda veel selle mootori "lonkamisega".
Käigukasti õli vahetades leidsin ka ühe üllatuse. Õli väljalaske avast nägin mingit traati. Keerasin kohe kasti põhja alt ära ja uurisin asja. Selgus, et oma pesast oli irdunud neljanda käigu sünkronisaatori vedru. Vedru hoidjad kõik paigas ja korras. Arusaamatuks jääb, mismoodi ta sealt välja ronis. Sõitmisel mingeid anomaaliaid neljanda käigu juures ei täheldanud. Otsustasin nii selle asja ka jätta. Viies käik nagunii ilma sünkronisaatorita, olgu siis neljas ka.
Peale koostamist ja läbipesu läks sisse täissünteetiline käigukasti õli. Lisasin ka käigukasti jaoks ette nähtud Xado. Viiene kast ju nii hellake.
Sünt õli panekuks ka oma põhjus. Hommikuti külma kastiga ei tahtnud teine käik hästi sisse minna. Ehk nüüd on parem.
Käigukasti õli vahetades leidsin ka ühe üllatuse. Õli väljalaske avast nägin mingit traati. Keerasin kohe kasti põhja alt ära ja uurisin asja. Selgus, et oma pesast oli irdunud neljanda käigu sünkronisaatori vedru. Vedru hoidjad kõik paigas ja korras. Arusaamatuks jääb, mismoodi ta sealt välja ronis. Sõitmisel mingeid anomaaliaid neljanda käigu juures ei täheldanud. Otsustasin nii selle asja ka jätta. Viies käik nagunii ilma sünkronisaatorita, olgu siis neljas ka.
Peale koostamist ja läbipesu läks sisse täissünteetiline käigukasti õli. Lisasin ka käigukasti jaoks ette nähtud Xado. Viiene kast ju nii hellake.
Sünt õli panekuks ka oma põhjus. Hommikuti külma kastiga ei tahtnud teine käik hästi sisse minna. Ehk nüüd on parem.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Nii, mootori lonkamine kõrvaldatud (praak töö parandatud).
Tuli ikkagi välja, et neljanda silindri sisselaske klapp ei pidanud hästi. Diiselküttega proovides ajas see läbi. Ka teisel silindril oli väike imbumine mõlemast klapist. Soveldasin kõik kolm klappi uuesti üle ja kontrollisin diiselküttega ära. Nüüd OK.
Tõmbasin ka näpuga hülsi seinad Xadoga üle. Silindri seinte jaoks ette nähtud spetsiaalne pasta (lilla tuub).
Sama pastaga tegin ka üle klapisääred. Neid peaks määrima bensiini sees olev plii. Nüüd aga kõik bensiinid pliivabad. Nii nendel ehk kergem töötada.
Homme vaja käia ülevaatuspunktis ja karba uuesti ära timmida.
Tuli ikkagi välja, et neljanda silindri sisselaske klapp ei pidanud hästi. Diiselküttega proovides ajas see läbi. Ka teisel silindril oli väike imbumine mõlemast klapist. Soveldasin kõik kolm klappi uuesti üle ja kontrollisin diiselküttega ära. Nüüd OK.
Tõmbasin ka näpuga hülsi seinad Xadoga üle. Silindri seinte jaoks ette nähtud spetsiaalne pasta (lilla tuub).
Sama pastaga tegin ka üle klapisääred. Neid peaks määrima bensiini sees olev plii. Nüüd aga kõik bensiinid pliivabad. Nii nendel ehk kergem töötada.
Homme vaja käia ülevaatuspunktis ja karba uuesti ära timmida.
C
-
mmoosmoosik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 636
- Liitunud: 25 Okt 2003 16:00
- Asukoht: Tallinn/Mustamäe
- Autod: ei ainsatki ladat enam !
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 282
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Ma pakun, et see toru on sinna taha kogunevavee välja juhtimiseks. Originaalis on 02-l seal auk kust saab liiv ja muu praht sisse minna. Ma enda omal sain sealt hunniku liiva kätte. Nüüd tegin sinna plekist "tilad" mis eest kinni (et liiv rataste alt sisse ei lendaks) ja tagant lahti, et vesi saaks välja voolata.
Aga võibolla ma eksin.
Aga võibolla ma eksin.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Tegelikult on torud mõlemal pool.
Torud on ette nähtud salongi ventilatsiooniks (vesi voolab ka peenemat toru pidi). 01 (seega ka 02) ei ole kerel ühtegi kohta väljuva õhu jaoks. 011 juba on tagaakna postil tuulutusribid.
Soendusest salongi tulev õhk peab ka välja kusagilt saama. Nüüd tal see tee olamas. Ka on uste sulgemine kergem. Ust kinni pannes saab õhk mingil määral torude kaudu välja (torudest on õhulöök tunda). Proovige ise ust panna kinni lahtise ja kinnise aknaga. Kindlasti tunnete vahet, muidugi, kui teil keres väga palju roosteauke pole.
Torud on ette nähtud salongi ventilatsiooniks (vesi voolab ka peenemat toru pidi). 01 (seega ka 02) ei ole kerel ühtegi kohta väljuva õhu jaoks. 011 juba on tagaakna postil tuulutusribid.
Soendusest salongi tulev õhk peab ka välja kusagilt saama. Nüüd tal see tee olamas. Ka on uste sulgemine kergem. Ust kinni pannes saab õhk mingil määral torude kaudu välja (torudest on õhulöök tunda). Proovige ise ust panna kinni lahtise ja kinnise aknaga. Kindlasti tunnete vahet, muidugi, kui teil keres väga palju roosteauke pole.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Karba uuesti üle timmitud.
Mootori õlile lisatud Xado tuup (esimene). Kestab mootori sissesõit ja algas kemikaalitöötlus.
Leidsin üles ka ühe pisivea. Nimelt kostus pidurdades vasaku esipiduri juurest häält, nagu oleks piduriklots täielikult kulunud (raud- rauaga). Olen selle ratta võtnud lahti juba kaks korda, viga leidmata.
Nüüd hakkas juba kurves sama häält tegema. Väga piinliku/hoolika otsimise tulemusena leidsin - leegitoru käis vastu mootoripadaja raami. Pidurdades liikus mootor veidi (vahe oli 1mm) ettepoole ja tekitas heli. Sõitmisega (praeguseks 400km tuuris) mootoripadjad pehmenesid ja hakkas juba kergemini vastu käima.
Peksin lihtsalt selle koha pealt kronsteini mõlki. Esialgu (loodan, et jäädavalt) heli kadus.
Mootori õlile lisatud Xado tuup (esimene). Kestab mootori sissesõit ja algas kemikaalitöötlus.
Leidsin üles ka ühe pisivea. Nimelt kostus pidurdades vasaku esipiduri juurest häält, nagu oleks piduriklots täielikult kulunud (raud- rauaga). Olen selle ratta võtnud lahti juba kaks korda, viga leidmata.
Nüüd hakkas juba kurves sama häält tegema. Väga piinliku/hoolika otsimise tulemusena leidsin - leegitoru käis vastu mootoripadaja raami. Pidurdades liikus mootor veidi (vahe oli 1mm) ettepoole ja tekitas heli. Sõitmisega (praeguseks 400km tuuris) mootoripadjad pehmenesid ja hakkas juba kergemini vastu käima.
Peksin lihtsalt selle koha pealt kronsteini mõlki. Esialgu (loodan, et jäädavalt) heli kadus.
C
Mõtisklesin ükskord, et kas sissesõidu ajal on hea mootorile Xadot panna ja arvan, et kui see sissesõidu ajal lisada, siis moodustub metallkeraamiline kaitsekiht enne kui mootor saab korralikult sisse töötada ja siis selle tulemusena ei saa mootor ennast nii pea korralikult sisse töötada.
Aga eeldan, et Sina Motamees arvad teisiti kuna oled juba Xado mootorisse lisanud.
Ise mõtlesin, et oma uuel mootoril kui see valmis saab teeksin sissesõidu ära mingi poolsünt õliga, siis peseks läbi Xado pesuainega ja Xado mineraalõli sisse ja siis see Xado geel ka tuubist. Nii peaks hea saama.
Aga eeldan, et Sina Motamees arvad teisiti kuna oled juba Xado mootorisse lisanud.
Ise mõtlesin, et oma uuel mootoril kui see valmis saab teeksin sissesõidu ära mingi poolsünt õliga, siis peseks läbi Xado pesuainega ja Xado mineraalõli sisse ja siis see Xado geel ka tuubist. Nii peaks hea saama.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Uuele autole pannakse kohe kaks tuupi sisse ja kõik.
Kap remonditud mootorile sama tehnoloogia, mis vanalegi.
Sissetöötamine on pindade lihvimine omavahel. Esimese suure lihvimise (400km) tegin ilma hadota (mõtlesin sama, mis eelpool kirjutatud). Nüüd peaks hado ära täitma järele jäänud ebatasasused ja pind muutub siledaks. Ongi saavutatud sissetöötamine. Samas ka suurem kulumiskindlus.
5W50 õli nagunii algusest saadik sees. Pool paagitäit bena lasin enne kohapeal läbi (lisaks 400 km) ja siis vahetasin õli ja filtri. Esimeseks täieks oli alla miinimum normi (umbes 2L).
Ju elu näitab, mis sest välja tuleb. Ega see 1000eek pole ka "uue" auto juures mingi raha. Seda enam, et ostan neid tuupe ükshaaval, vastavalt vajadusele.
Kap remonditud mootorile sama tehnoloogia, mis vanalegi.
Sissetöötamine on pindade lihvimine omavahel. Esimese suure lihvimise (400km) tegin ilma hadota (mõtlesin sama, mis eelpool kirjutatud). Nüüd peaks hado ära täitma järele jäänud ebatasasused ja pind muutub siledaks. Ongi saavutatud sissetöötamine. Samas ka suurem kulumiskindlus.
5W50 õli nagunii algusest saadik sees. Pool paagitäit bena lasin enne kohapeal läbi (lisaks 400 km) ja siis vahetasin õli ja filtri. Esimeseks täieks oli alla miinimum normi (umbes 2L).
Ju elu näitab, mis sest välja tuleb. Ega see 1000eek pole ka "uue" auto juures mingi raha. Seda enam, et ostan neid tuupe ükshaaval, vastavalt vajadusele.
C