2102, motamees, 1973

2102, motamees, 1973

Eesti Ladaklubi liikmete autod
Vasta
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Stange alla ma teda küll ei soovi (just Kriisa mainitud põhjusel). Kui siis keskele. Praegu läks nii, kuna vana kronstein (roostevabast teht) oli just selline.
Mul pole mootori sissetöötamisega kuskile kiiret.
Ja kui väga kiireks läheb eks ma siis valan liiva sisse.:DPilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Selgus nüüd pidurivoolikute kvaliteet.
Tegemise ajal (umbes aasta tagasi) panin mõlemad esivoolikud uued. Voolikud olid erinevat sorti. Üks oli kummikattega ja teine oli nagu kummeeritud siidmaterjaliga kaetud. Siidjas materjal oli nagu poolvintis (nagu isoleeri keeratakse ümber juhtme) ümber vooliku keeratud. See siidivoolik on nüüdseks täiesti praguliseks pakatanud. Auto sõitnud mingi 300km. Enamuse ajast seisnud garaasis. Teine voolik täiesti korralik (nagu eile pandud).
Nüüdseks vahetatud see kummist vooliku vastu.
Enne, kui masin üldse sõitma sai, hakkas tilkuma ka piduri peasilindri salongi poolne mansett. Ilmselt ei olnud ka selle kvaliteet eriti hea. Uute ostmisel avastasin kodus ka nende halva kvaliteedi. Poodi tagasi viies ei teinud poemüüa vahet uuel ja vanal mansetil (andsin talle mõistatada). Valis vana seesolnud ja tilkuva manseti uueks mansetiks. Jätsin karistuseks need ostetud mansetid talle ja teisest poest sain korralikud (sama firma pakend, aga teist värvi).Pilt
C
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 853
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Mootori pealt võib lausa süüa ju :o
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Töötava mootori pealt veel süüa ei saa - taldrik kukub maha. Ei ole jõudnud tegeleda veel selle mootori "lonkamisega".

Käigukasti õli vahetades leidsin ka ühe üllatuse. Õli väljalaske avast nägin mingit traati. Keerasin kohe kasti põhja alt ära ja uurisin asja. Selgus, et oma pesast oli irdunud neljanda käigu sünkronisaatori vedru. Vedru hoidjad kõik paigas ja korras. Arusaamatuks jääb, mismoodi ta sealt välja ronis. Sõitmisel mingeid anomaaliaid neljanda käigu juures ei täheldanud. Otsustasin nii selle asja ka jätta. Viies käik nagunii ilma sünkronisaatorita, olgu siis neljas ka.
Peale koostamist ja läbipesu läks sisse täissünteetiline käigukasti õli. Lisasin ka käigukasti jaoks ette nähtud Xado. Viiene kast ju nii hellake.
Sünt õli panekuks ka oma põhjus. Hommikuti külma kastiga ei tahtnud teine käik hästi sisse minna. Ehk nüüd on parem.Pilt
C
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Ma panin uued õõtshoova puksid oma masinale ja umbes 300 - 400 kilomeetriga juba praeguliseks muutunud, umbes sellses seisus nagu vanad olid enne vahetamist. Jube.
Anna siis tulevikus teada ka kuidas käigukast töötab.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Nii, mootori lonkamine kõrvaldatud (praak töö parandatud).
Tuli ikkagi välja, et neljanda silindri sisselaske klapp ei pidanud hästi. Diiselküttega proovides ajas see läbi. Ka teisel silindril oli väike imbumine mõlemast klapist. Soveldasin kõik kolm klappi uuesti üle ja kontrollisin diiselküttega ära. Nüüd OK.
Tõmbasin ka näpuga hülsi seinad Xadoga üle. Silindri seinte jaoks ette nähtud spetsiaalne pasta (lilla tuub).
Sama pastaga tegin ka üle klapisääred. Neid peaks määrima bensiini sees olev plii. Nüüd aga kõik bensiinid pliivabad. Nii nendel ehk kergem töötada.
Homme vaja käia ülevaatuspunktis ja karba uuesti ära timmida.
C
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Kust sa Xadot ostad?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Kuressares on Kalevi tänavas pood (nimi vist "AV varuosad"). Sealt seda ikka ostan.
Eks sina pead vaatama ikka lähemalt poe. Vaevalt sa saarele seda ostma tuled.
C
m
moosmoosik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 636
Liitunud: 25 Okt 2003 16:00
Asukoht: Tallinn/Mustamäe
Autod: ei ainsatki ladat enam !

Postitus Postitas moosmoosik »

vaatasin neid autopilte ja jäi silma üks asi. pilt kus auto on vasaku küljega vaataja poole paistab vasaku tagaratta juurest üks toruke. huvitav mis funktsiooniga see on?

neetud uudishimu on ikka :)
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 282
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Ma pakun, et see toru on sinna taha kogunevavee välja juhtimiseks. Originaalis on 02-l seal auk kust saab liiv ja muu praht sisse minna. Ma enda omal sain sealt hunniku liiva kätte. Nüüd tegin sinna plekist "tilad" mis eest kinni (et liiv rataste alt sisse ei lendaks) ja tagant lahti, et vesi saaks välja voolata.

Aga võibolla ma eksin.:puzzled
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Tegelikult on torud mõlemal pool.
Torud on ette nähtud salongi ventilatsiooniks (vesi voolab ka peenemat toru pidi). 01 (seega ka 02) ei ole kerel ühtegi kohta väljuva õhu jaoks. 011 juba on tagaakna postil tuulutusribid.
Soendusest salongi tulev õhk peab ka välja kusagilt saama. Nüüd tal see tee olamas. Ka on uste sulgemine kergem. Ust kinni pannes saab õhk mingil määral torude kaudu välja (torudest on õhulöök tunda). Proovige ise ust panna kinni lahtise ja kinnise aknaga. Kindlasti tunnete vahet, muidugi, kui teil keres väga palju roosteauke pole.
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Karba uuesti üle timmitud.
Mootori õlile lisatud Xado tuup (esimene). Kestab mootori sissesõit ja algas kemikaalitöötlus.
Leidsin üles ka ühe pisivea. Nimelt kostus pidurdades vasaku esipiduri juurest häält, nagu oleks piduriklots täielikult kulunud (raud- rauaga). Olen selle ratta võtnud lahti juba kaks korda, viga leidmata.
Nüüd hakkas juba kurves sama häält tegema. Väga piinliku/hoolika otsimise tulemusena leidsin - leegitoru käis vastu mootoripadaja raami. Pidurdades liikus mootor veidi (vahe oli 1mm) ettepoole ja tekitas heli. Sõitmisega (praeguseks 400km tuuris) mootoripadjad pehmenesid ja hakkas juba kergemini vastu käima.
Peksin lihtsalt selle koha pealt kronsteini mõlki. Esialgu (loodan, et jäädavalt) heli kadus.
C
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Mõtisklesin ükskord, et kas sissesõidu ajal on hea mootorile Xadot panna ja arvan, et kui see sissesõidu ajal lisada, siis moodustub metallkeraamiline kaitsekiht enne kui mootor saab korralikult sisse töötada ja siis selle tulemusena ei saa mootor ennast nii pea korralikult sisse töötada.

Aga eeldan, et Sina Motamees arvad teisiti kuna oled juba Xado mootorisse lisanud.

Ise mõtlesin, et oma uuel mootoril kui see valmis saab teeksin sissesõidu ära mingi poolsünt õliga, siis peseks läbi Xado pesuainega ja Xado mineraalõli sisse ja siis see Xado geel ka tuubist. Nii peaks hea saama.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Kusjuures ise sama asja üle juurelnud, mis Kriisagi. Kas müüja sellekohta ei osanud midagi rääkida?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Uuele autole pannakse kohe kaks tuupi sisse ja kõik.
Kap remonditud mootorile sama tehnoloogia, mis vanalegi.
Sissetöötamine on pindade lihvimine omavahel. Esimese suure lihvimise (400km) tegin ilma hadota (mõtlesin sama, mis eelpool kirjutatud). Nüüd peaks hado ära täitma järele jäänud ebatasasused ja pind muutub siledaks. Ongi saavutatud sissetöötamine. Samas ka suurem kulumiskindlus.
5W50 õli nagunii algusest saadik sees. Pool paagitäit bena lasin enne kohapeal läbi (lisaks 400 km) ja siis vahetasin õli ja filtri. Esimeseks täieks oli alla miinimum normi (umbes 2L).
Ju elu näitab, mis sest välja tuleb. Ega see 1000eek pole ka "uue" auto juures mingi raha. Seda enam, et ostan neid tuupe ükshaaval, vastavalt vajadusele.
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Välguta pilt.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Esimene pikem reis tehtud. Nüüd teada ka maantee bensiini kulu.
Eelmine paagitäis (põhiliselt linnavahel) oli 10L/100km kohta. Nüüd maanteel (Tallinna ots) oli 7,4L/100km.
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Tagasilla undamine reduktori vahetusega kõrvaldatud.
Kätte juhtus reduktor ülekandearvuga 4,1. Sama, mis eelmine all oli.
Hado undamist ära ei võtnud. Jääb vaid üle uurida välja undamise põhjus (kui selleks aega leian).
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Võrreldes eelmise reisuga bena kulu vähenes. Sellel tallinnas käigul võttis auto 7,2 L/100km kohta.
Auto juures muudatus - tõstsin õhuvõtu toru suveasendi peale. Suvine õhuvõtt loodusliku turboga - esiiluvõre taga.
C
Vasta