3. leht 4-st

Postitatud: 15 Juun 2007 15:12
Postitas CPX
Kui leiad mulle vanema Niva armatuuri siis võid ka kelladeploki saada. Mul oleks lihtsalt rohkem näidikuid vaja kui seda võimaldab kopika originaal.
Metallist ja kroomitud numbrialuseid olen küll näinud aga hetkel mitte ei meenu kus.

Postitatud: 16 Juun 2007 00:42
Postitas logman
Njahh, paneb mõtlema natuke see Niva armakas, aga eks pean siis leidma .... :)

Veetsin täna teise poole päevast auto seltsis, eesmärgiks kuulda, mis häält see sõbrake ka teeb. Selleks tuli kõigepealt avada klapikambrikaas veendumaks, et kõik ikka omal kohal on ja mootor väga ligane seest poleks. On ikka ligane küll, kaane alla paras kiht saapaviksi kogunenud. Vajab üksipulgi lahtivõtmist ja pesu.
Ei suutnud mind ära võluda ka oma uhkete poltidega, milledel fiati kirjad peal.

Pilt

Pilt

Õli vahetatud, asusin bensiini pumba kallale, millel membraan samuti vahetust vajas (vanal õlil hirmus bentsu hais juures ja muidu kah poolteist normi sees ning kole vedel).
Nii, nüüd juba julgem käivitada. Bentsuseier näitab poolt paaki ja sellest peaks piisama :) Tont võtaks, starter ei vea ringi!
Hea küll, starter maha ja pulkadeks, veendusin, et puksid peaks ära vahetama ja üldise pesu sellelegi loomale tegema, kuid hetkel aitab ka rootori puhastamisest. Aitaski.
Samara aku toeks, sai kopik mõne pöörde järel hoo sisse...
Käis. Ja ilusti käis. Polnudki nii hull ketilagin ja nookurite klõbin, kui arvasin. Ime küll, mingid igivanad vene küünlad ja aastaid seisnud bents paagis. No õigevähe lonkab (sumps mängib mingit tundmatut bassirütmi), aga pole viga.
Survet karteris pole, õlikorgi alt ei suitse ja tagant kah sinist ei viska. Õli kork püsis lahtikeeratud asendis kenasti omal kohal :). Viisakas. Ainult mõned sõelatukid lendasid tagumisest pütist välja nagu koiliblikad :D
http://www.janka.planet.ee/punkopik/Kop ... tor%20.wmv

Sõita ei saa, üks siduri silindritest endiselt kinni roostetanud.
Nüüd võib rahulikumalt hingata ja tegeleda edasi juppide tagaajamise ning selle kõrvalt Samarat vähe sättida. Muidu pole äkki millegagi SummerCambil hullata.

[Muudetud: 15-6-2007 logman]

Postitatud: 27 Juun 2007 23:52
Postitas motamees
Algselt postitas: logman
Kuradima kahju, et ei ole säilinud neid vanu kroomitud metallist numbrialuseid, mis uue autoga "Volga" kauplusest oli võimalik kaasa haarata. Mu vanaisa kolmel said sellised '75. aasta augustikuus külge kruvitud.
Mul selline mäletamine, et need kroomist alusd olid ainult 2103 küljes tehasest. Ja selline kahtlane tunne, et need kroomalused tänapäeva numbrile ei sobi. Vana number oli vist veitsa lühem.

Postitatud: 28 Juun 2007 00:07
Postitas versus
Algselt postitas: motamees
Ja selline kahtlane tunne, et need kroomalused tänapäeva numbrile ei sobi. Vana number oli vist veitsa lühem.
Tõsi. Preagused numbrid ulatuvad ikka paar cm üle servade, niet number on kaardus sissepoole. Aga need plastik-kroom alused on parajalt inetud õigete vazi kroomdetailide kõrval.

Postitatud: 24 Juul 2007 14:24
Postitas logman
Kuu aega vaherahu peetud selle masinaga. Võiks öelda, et 99% vajaminevatest aksessuaaridest on kokku saadud.
Viimane üllatus tabas Summercambil, kui ligi astus Arvi100, käes kingituseks nõukaaegne käigukang kauni nupuga.
Veelkord suur tänu!
Ja tänud kõigile, kes kuidagi on olnud abiks vajaminevate jubinate leidmisel!
Zigulimasuurik, marks, CPX, motamees, viaccess, pavlik, zajetz, hautz ja Ardi Soovik. Vist said kõik kirja.Pilt

Postitatud: 25 Juul 2007 23:18
Postitas masuurik
Mis see 1% endas sisaldab ja millal projekt jalad alla saab? Kas oled ta käima saan muidu koralikult?

Postitatud: 28 Juul 2007 01:09
Postitas GhostRider
1% on äkki viitsimine või pigem aja leidmine

Postitatud: 28 Juul 2007 01:58
Postitas logman
1% ikka käib vidinate kohta. No sellised, millest hetkel puudust ei tunne ja mis paugust pähe ei mahu, aga mis võivad tulevase töö käigus vajalikuks osutuda. Palju asju saab ka ise teha, taastada vanast nodist jne... Vaat see ongi ettenägematu 1%, millega alati arvestada tuleb.

Postitatud: 20 Aug 2007 18:17
Postitas Tercel
on asi ka arenenud?

Postitatud: 26 Aug 2007 17:59
Postitas logman
Seisab kogu see värk.
Olen otsustanud töö otsast otsani ise teha. Seega läheb aega. Vaja sebida üks ematähtis riist - keevitusaparaat. Ja pealeselle ka koht, kus kõik see laat laiali lüüa.
Teine masin ootab oma aega samal põhjusel. Tolle kallal võib rohkem katsetada, seepärast plaaningi esmalt ikkagi samara tugevaks saada ja siis vähe rohkem täpsust vajava klassiku kallale asuda.
Kevadepoole loodan tegevusele "alustalad" alla saada.

Postitatud: 23 Veebr 2008 12:28
Postitas logman
Natuke rõõmu tänasesse päikselisse päeva.
Õnnestus sebida päris-päris õigete tehase mootoripatjade moodi asjandused.
Paras õnnemäng on õigete juppide leidmisega. Pikka aega ei olnud tahtmist ühtegi poodi nina pista, täna tegin väikse haagi linnavahel ja kiikasin Foori poodi. Mitte asjatult. :)
Tõsi, vedru on natuke kahtlase "kujundusega", aga selle saab alati mõne sobiva veoauto klapi omaga asendada.

[Muudetud: 23-2-2008 logman]Pilt

Postitatud: 23 Veebr 2008 18:38
Postitas reiner
Algselt postitas: logman
Tõsi, vedru on natuke kahtlase "kujundusega", aga selle saab alati mõne sobiva veoauto klapi omaga asendada.

Kas Lada enda klapivedru jääb lahjaks? Olen kuulnud, et Lada enda oma pidavat ka väga hästi sobima..:puzzled

Postitatud: 23 Veebr 2008 19:34
Postitas logman
Pole kunagi lada vedru sellise pilguga mõõtnud. Selle kummijunni läbimõõt on 24mm. Mälusoppides tuhnides võisin kunagi ka lada vedru kasutada, no ei mäleta lihtsalt. Ja hetkel pole asja, mille pealt mõõta. Üks vana pekkikeeratud kaas vedeleb 10km kaugusel kuuriall.

Postitatud: 23 Veebr 2008 19:49
Postitas reiner
Kui 24mm siis küll. Lada klapivedru läbimõõt minu mäletamist mööda 32mm..

Postitatud: 24 Veebr 2008 01:42
Postitas hautz
Mul on klapivedrud ja jääb ikka lahaks.Mootor ei taha paigal püsida.

Org.mootoripadi.

Postitatud: 24 Veebr 2008 09:02
Postitas SexSix
Kahjuks teevad koperatiivid,türklased jne.LADA juppe järgi.Kui LADA remondil-taastamisel kasutada orginaal kuluvosi siis need kestavad.Muidugi on aeg teinud oma töö,orginaalosi raske leida (neil hetgel vanust rohkem kui 20 aastat).
Nooruses igasuguste lollustega hakkama saadud:koormaga AVIA koju veetud Valgevenest VAZ-2101-ga.Valgevene-Läti piiripunktis kohaltvõttes lasin kummid vilisema (siduri kärsatab enne muidu läbi kui selle AVIA liikuma saad!).Valgevene piirikas tuli möl..."mis sa tõmbled siin!" aga kui aru sai et, vean teist autot , sügas vaid kukalt.Ei andnud ükski reaktiivvarras järgi,ei purunenud ükski mootoripadi ja sidurgi kestis auto lõpupäevadeni mil Lätis külg maha sõideti.

Postitatud: 24 Veebr 2008 09:50
Postitas logman
Algselt postitas: hautz
Mul on klapivedrud ja jääb ikka lahaks.Mootor ei taha paigal püsida.
Sa kisu see mootor juppideks, pese korralikult puhtaks, vaheta välja kulunud detailid ja pendeldavad ning üles-alla liikuvad kodinad aja tasakaalu.
Vaata, kuidas siinsamas teemas mootor tühikäigul lahtikeeratud õlikorgiga paigal püsib, kuigi see pole veel kaugeltki nii hea, kui on võimalik teha.
Palju asju saab põlve otsas nikerdades paremaks muuta, ideaalse käigu saavutamiseks ei pääse aga tasakaalustuspingist.

Postitatud: 24 Veebr 2008 10:21
Postitas hautz
Mul läheb uus mootor niikuinii peale.Õlikork jääb ilusti paigale,kuigi alumine mootoriosa ei ole korras,sellest on tühikäigu jamad,aga kui kohabeal pöördesse ajada siis juba mootor liigub.Mul lähevad uue mootoriga ka veneaegsed niva mootoripadjad.;)

Saaks kuskilt veneaegseidklassiku mootoripatju siis annaks ära.

Mootoripadi.

Postitatud: 24 Veebr 2008 12:34
Postitas SexSix
Mootoripadjal on valmistamise aasta ja kuu valuga sisse jäätud.Kindel sümbol peab ka olema.
Väike soovitus:mootoripadja peale mineva metallplaadil olevat 10 mm "poldi" võib ligi 10 mm lühemaks teha,lihtsam mootorit paigaldada (klapikambrikaan ei lähe vastu tuleseina).

[Muudetud: 24-2-2008 SexSix]Pilt

Postitatud: 24 Veebr 2008 18:15
Postitas Tegija
Kusjuures kui Sa Jan mu 03 -e mäletad, siis sellel olid üldse niva padjad.... Sellel oli mootor nii ilusti tasakaalus et tühikäigul polnud mingit suurt vibra ega naginaid salongis. Autol oli originaal süüte- ja toitesüsteem samuti gaasijaotus... muidugi peensusteni reguleeritud(reguleerimiseks peab olema aega ja kannatust!). Mootor käis tõesti hästi isegi 400rpm tühikäik oli võimalik ilma suuremate rappumisteta ja tasakaalustuspingist see mootor läbi ei käinud:yllatunud.
Sellised on minu kogemused...