Tänud, Arvi! Prizov osjen '88 siinpool
Tegelikkuses üks väike "aga" selle masina juurde. Olen varjanud tõsiasja, et auto on kuskil 80.-tel üle elanud rohkem, kui ette kujutada oskate. Nimelt kerevahetuse. Ma ei tea, mismoodi on see võimalik, aga näe on, et passis kõik õiged kerega ühtivad numbrid, kuid aastaks jäänud algne '72.
Vanast, päris-päris õigest, on säilinud sisu, mootor ja ülekandeosad. Plekiosadest kapott, pagassi luuk ja kaks ust, mis kõik ka kaasa sain. Värvilt täpselt samad, mis Arvi autolgi. Ju siis lennuväelastele meeldisid tumeda taeva karva autod.
Aga nüüd pildi juurde, mis avanes, kui olin eemaldanud kõik matid ja istmed, et raud pisut hingata saaks.
Esilogariteta sõidust on tekkinud kaks auku, mis kruvikeeraja all kiirelt oma palet hakkasid näitama. Väheke sandim on olukord juhi jalge all, kus ka kondentsi kummipunni suutsin koos ümbritseva plekiga poolraamini läbi lükata (parempoolne suur ilusate servadega auk siis). Teisel pildil on hästi näha, milline peab olema õige punni ümbris tegelikkuses. Kohe seal mädanenud osa kõrval vasakul.
Muud hullu eespool ei avastanud.
Aga tagumine pool oli superilus. Näha on, et masinaga pole eriti talvedes löperdatud, või kui, siis puhastes linnatingimustes.
Need suured kollased lärakad on mädanenud pigivillamatid. Ei soovita mitte kellelgi neid oma auto põrandale panna. Vaatasin, Jonx oli hoolikalt selle asjaga tegelenud. Viska kuskurat, kui vähegi oma tööst hoolid. Nad koguvad hullumoodi niiskust, mis tekib lihtsalt õhust. Ehituses on kasutusel termin "kastepunkt". Nüüd ongi see punkt tekkinud autosse tuppa sinna villa sisse ja kogu krempel vett täis. Pigem tasub panna võimalikult õhukindlalt pigimatt ning peale ohtralt movili, dinitroli vms. korrosioonivastast asjandust piserdada. Et see mögin pealmist, dekoratiivmatti ära ei määriks või läbi ei leotaks, võib osta plastmassist karvast (karedat) vannitoamatti ja paigaldada see karvupidi allapoole vastu põrandat. Nii saab õhk pleki ja pealmise mati vahel liikuda.
Esisein on iseasi, seal tükk maad soojem plekk, mille temp. võrreldes salongiõhuga tükk maad kõrgem, kui põrandal.
Panen pildi, kus väga hästi näha, mis juhtub villamati serva ja plekiga, kui nad põrandal kokku saavad.
See vill siiamaani ligumärg, kuigi auto aastaid garaazis sõitu saamata seisnud.
Pagass esmapilgul lausa võrratu, aga peale pildistamist suutsin lähemal togimisel ikkagi sumpsi kohal oleva kuumakaitse pleki juurest paar auku kruvikaga läbi närida. Põhja all koguneb selle topeltkoha vahele jällegi niiskus ja peagi asi kutu.
Pildil see koht, kus näha värvi paremal kobrutamas.
Veel midagi:
Kas teadsite, et Norma märki kandvate turvavööde metallosad olid Vasaras tehtud? Pildil küll sildid valede detailide küljes (omavahel vahetuses), aga kes sellest nõukaajal hoolis.
"Varaste hirm"
Ja leitud õnnemündid, mille parimaks näitamiseks pidin pilti kõvasti tuunima. Taustaks autokapott. Vahepealse tuuningu käigus saavutasin väga ilusa tumepunase värvitooni, aga siis polnud veel mündikirjad loetavad.
[Muudetud: 10-6-2007 logman]