1. leht 5-st

21083, atzkarik, 2002

Postitatud: 29 Nov 2005 09:28
Postitas olaaf
Auto sai siis soetatud, kuna pidevalt pikad sõidud ja kütus nõnna kalliks läinud..
Kolme aasta jooksul on auto juba kokku vuranud teedel 89000.
Autol all originaal 13" valuveljed, karbi ja koopalaiendid, ja antitiivad taga.
helitehnikat esialgu sees pole peale isetehud võimendi ja ilmselt ei tule ka.
järgmine aasta toob autole nn jõulukingiks digitaalse pardakompuutri ja tuha väljalaske. katalüsaatorist peab esialgu loobuma.
kapotialune jääb esialgu samaks.. peale ostu vahetatud ainult küünlad ja küünlajuhtmed.
pildid ka siis:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


[Muudetud: 8-2-2007 olaaf]

[Muudetud: 31-12-2007 olaaf]

Postitatud: 29 Nov 2005 12:58
Postitas taux3
wow...:o

Postitatud: 29 Nov 2005 18:47
Postitas mess
Noh jah, vaadake siis ette, et ta selline ka püsiks, mitte nagu minul :P

Postitatud: 29 Nov 2005 23:35
Postitas PuZuP
Kas saite oma liikurile lõpuks talvekad alla?

Postitatud: 30 Nov 2005 10:49
Postitas doris
Talvekad all ja päris hea nüüd isegi sõita. Tänud Puzupile :)

Postitatud: 08 Dets 2005 15:50
Postitas kaur
Päris tore liikur teil.
Ega kumbki teist kuidagi Mereakadeemiaga seotud pole? Olen seda masinat üsna tihti MA parklas näinud, kuid see võis olla ka eelmise omaniku ajal.
Mootor 1.5?
Edu!

Postitatud: 08 Dets 2005 16:09
Postitas doris
Eelmine omanik parkis oma masinat seal. Ta on selle kooli õpilane - sellest võibolla see, et tuttav auto.
Mootor jah 1,5

Postitatud: 09 Dets 2005 09:09
Postitas olaaf
esimese asjana vahetatud autol datshik polozenija droselnõi saslonki..
ehk siis gaasipedaali asendi andur

115.- ja mured kadusid..
samuti tuli lõpuks venemaalt kohale täielik samara remondijuhend - osade kataloog (441lk) - esialgse pettumise asemel tuli eile siiras rõõm sisuga tutvudes..
püüan ka olulisemastest asjadest skaneeringud teha aja jooksul..
nüüdseks läbitud 2000km ja käes õlivahetuse aeg.. seega saab auto jõuluks sisse uue õli :) mis saab olema nagu tavaks valvoline poolsünt..
samuti pean siin aru kas mitte poleks aeg teha väike hado kuur :)

Postitatud: 06 Apr 2006 20:59
Postitas olaaf
et siis kevad käes ja autole aeg uuenduskuur teha..

esiteks läheb vahetusse sidurisüsteem eesotsas sidurikettaga:
Pilt
pildil ka kergemaks treitud hooratas mis samuti vahele läheb :D

seejärel saab starter uue pendiksi ja harjad (v sbore :P):
Pilt

ning viimaks läheb autole külge ka esipüstakute risttugi :P
Pilt
ilus kollane - originaalne toliattist!

ja loodetavasti esmasp-teisip saab kätte ka sportlikud mootorikinnitused...

samuti on juba olemas tuha torukolle ja sumpa taha välja..
loobume kat-i teenustest ning ka teisest lambda andurist.
aju saab veidi piiratud signaali esimesest lambdast ja loodetavasti petab ära :)

ka aju saab paides väikse uuenduskuuri..

voh

Postitatud: 06 Apr 2006 21:20
Postitas KIX
väga viis auto, nii et ärge päris lajali ka rallitage, aga samas vaadates juba juppe mis vahetusse lähevad on vist raske midagi lubada, pikka vuramist siis teile

Postitatud: 06 Apr 2006 21:37
Postitas olaaf
see siduri vahetus on küll nn ennetav remont - tsehhis oleks totter jääda teele sidurikettaga
mingiks ralliks ei lähe - valmistume tallinna tänavateks - linnavalitsus lubas see aasta rohkesti kvaliteetauke tänavatel..
õhesõnaga kõik mis autol ära laguneb asendub enam mitte originaal jupi vaid tugevdatud või ralli-sport detailidega..

Postitatud: 06 Apr 2006 22:02
Postitas motamees
Algselt postitas: olaaf
see siduri vahetus on küll nn ennetav remont - tsehhis oleks totter jääda teele sidurikettaga
Kõik remondid peavad olema lõpetataud vähemalt nädal enne pikemat sõitu. See nädal jääb testsõitudeks ja puhkamiseks.
Kunagi kaukaasiasse minnes otsustasin veel enne ärasõitu alla panna korralikud kummid.:lol Olid nad jah korralikud.:P 3000km pärast pidin ühe ära viskama. Vanadega oleks kindlasti selle 7000km muretumalt ära sõitnud. Õnneks on grusiinlased kõvad ärimehed. Neil oli ka vene ajal kõike võimalik sebida.

Postitatud: 06 Apr 2006 22:03
Postitas olaaf
seda saab tellida - avahi foorumis - esiveoliste all on teema.
helista talle homme - foorumis käib harva.

Postitatud: 10 Apr 2006 09:44
Postitas olaaf
nii,
jällegi tore nädalavahetus.
kasti mahasaamine oli tükk jebi - tänu Logmanile kes viitsis viljandist kohale tulla ja nii nõu kui ka jõuga abiks olla.
kolmekesi saime asja üpris kiiresti laiali..
esialgsed tulemused olid - hooratas pmst tuksis - ketas täiega sisse söönud vao ning ka hammasvööl olid ilusti hambutud alad neljaks jaotunud..
ligi pool hammastest oli nendes alades ära kulunud :o sellist asja pole enne näinud.. tuha rääkis, et säherdust asja traktoritel kohanud..

igatahes olin päris rahul, et sai kergem hooratas sebitud.
kokku panime asja paar tundi.. kast läks tänu ketta tsentreerimisvõllile alla ideaalselt.. (sobib klassikalise tsentreerimisvõll! siduriketta nuut on 1:1)

tallinnasse jõudsime täpselt 21:19 :)


tulemustest niipalju, et kiirendus läks ikka konkreetsemaks - mootor jõuab möödasõitu teha ka viiendaga vabalt
kasti sai sisse pandud ka hado - tagasisõites märkasin, et tutav vilin on puudu - jube vaikne oli sõita - alles kodus tuli meelde, et hado sai ju sisse pandud..
esialgu tundub, et asi töötab..
ei tea millest aga ka küttekulu vähenes.. 50km läbimiseks kulus vai 2,9L sõit vihmas 100-110 mõned möödasõidud pidurdamised ja hoovõtud.. keskmine kulu maanteel kulgedes pendeldab talvekummide ja raskete plekkvelgedega 5,4 - 5,9 L vahel.

Katalüsaatoris on pragu :) kohe päris korralik..

veelkord tänud Tuha ja Logman.

Postitatud: 10 Apr 2006 10:31
Postitas doris
Ja minu suur unistus - kollane esipüstakute risttugi läks seekord siis Logmanile.. Ei mahtunud see kapotialla nii nagu pidi - oli mõeldud siis karpaga samaarile. Peab uue järgi minema..
Samuti ei õnnestunud starteri remont kuna poest saime valed jupid :)

See nädalavahetus siis tuleb uued mootori kinnitused paika panna ja uuesti starter maha kookida arvatavasti.

Postitatud: 10 Apr 2006 22:12
Postitas motamees
Algselt postitas: olaaf
ligi pool hammastest oli nendes alades ära kulunud :o sellist asja pole enne näinud.. tuha rääkis, et säherdust asja traktoritel kohanud..
Ka autodel on see tavaline nähtus. Olen mitmel hoorattal hammasvööd teistpidi ja 90kraadi ümber tõstnud. Selle tegemiseks peab olema gaasikeevitus.
Minu meelest oli autodel kahe koha pealt hammasvöö kulunud (mitte nelja).

Postitatud: 11 Apr 2006 08:41
Postitas olaaf
kahe kohapealt rohkem kahe kohapealt vähem.
kohad paiknesid suht sümmeetriliselt.

täna saab mootori kinnitused ka kätte - saab neid installima hakata loodetavasti.

tegelt hakkasin mõtlema, et mis neid ikkagi lõhub.
ebapiisav hambumine?
pendiks ei jõua eest ära liikuda kui mootor juba talle pähe laksab?

imelik asi igatahes.

Postitatud: 11 Apr 2006 11:09
Postitas motamees
Algselt postitas: olaaf
tegelt hakkasin mõtlema, et mis neid ikkagi lõhub.
ebapiisav hambumine?
Sümmeetrilise kulumise põhjus peitub survetaktis. Mootor jääb seisma (peale süüte väljalülitamist hooratta hoog raugeb) harilikult enne survetakti. Sealt hakkab starter teda uuesti kruttima. See toimubki tavaliselt kahe survetakti (ühe pöörde peale) ees. Sellepärast kaks kohta rohkem kulunud (pendiksi hambumise kohad). Ju on siis teise kahe koha peal ka midagi raskemat ees, et sealt ka natuke kulutab.
Nii, et imelikku pole midagi. Kõik normaalne kulumine. Tihti käivitatavatel autodel rohkem, maanteel kulgejatel vähem.

Postitatud: 11 Apr 2006 11:25
Postitas logman
No ütlesin Olkule sama ,et liiga palju "starterdatud" ,justkui masinat oleks kasutatud tihedalt eri poodides käimiseks. Teine "linnaauto" omadus oli näha siduri pealt ,kus korvi plaat oli kah päris hästi kulunud. Samas aga esipiduri kettad olid väga kenad. Vahetatud?
Hammasvöö ei ole väga tugevast materjalist tehtud. Mu langetajal sai samuti paar aastat tagasi uue kandi peale keeratud. Seal sama asi ,et teinekord viskab saeketti mitu korda tunnis maha ,eriti kui mingit rämpsu saed. Alati peab selleks mootori seisma jätma. No saab ka seiskamata hakkama ,aga iga mees ei viitsi jännata ja nii ongi starteril päris tugev töökoormus. Hea ,kui turbo jahutamisekski aega leitakse :kuri. Eriti jama on suvel ,kui pumbad kuumad ja kolvid jämedamad.

Postitatud: 11 Apr 2006 11:49
Postitas doris
Auto suht vähe meie käes olnud veel, seega ei oska eriti kommenteerida seda siduri kasutust ja pridurite vahetust. Niipalju kui teame, siis autol enamus osad veel tehase stock.
Aga eks vähehaaval saab asju ära vahetatud kuna auto ikkagi juba 3a teedel vuranud.
Eks nüüd saigi alguse sisse tehtud ja palju tööd ootab veel ees, sest parem ennetada vigu kui asi päris hulluks lasta minna