Mõned aastad tagasi sai mõeldud,et juhul kui praegune
automootor ära väsib,mis siis edasi saab.Kas kap.remontida
praegune,või vaadata mõni teine kasutatud Vaz`i mootor.
Kuid siis tuli meie foorumi varuosade rubriiki kuulutus et müüa
Vaz 2103`me tuttuus mootoriplokk ja väntvõll.Pikka
kokutamist ei olnud ja tehingu tulemus on siin:
Välimuselt ta väga uue moodi ei paista,sest vanal omanukul
oli ta seisnud niiskes garaa?is.Tehtud 1988 aasta oktoobris.
Tähtsad pinnad nagu silindriseinad ja plokikaane tihendi pind
on head.Raamlaagri pukid on ka komplektis.
Siin bensiinipumba kinnitusava kõrval peaks olema mootori-
ploki enda number,kuid seda ei ole.Tean selle kohta ka üht
kuulujuttu:kgb autotele minevaid mootoriplokke ei numm-
erdatud.Noh see kõigest jutt.
Väntvõll samamoodi roostetäpikestega,kuid kaelad on kaitstud tehnilise vaseliiniga.
Kuid see aasta õnnestus saada ühe bartertehingu käigus
veel üks täiskomplektne Lada mootor:1700 cc ja 84 hj karbu-
raatoriga variant,algselt istus Niva 21213`me aiste vahel.
Nüüd oli mõtlemist ja arutamist millist mootorit siis ikkagi
ehitama hakata.
Siinkohal tänud Valdzule,Logmanile ja Messile kes aitasid
valikut lihtsamaks teha.
Nii,1500(õigemini 1452) cc ja 77 hj saab uueks edasiviivaks
jõuks.Plaanis mootor kokku panna ainult uutest osadest.Näis
kuipalju uusi detaile kokku saab.Niipalju praeguseks mootori-
juttu.
Kunagi tuttavaga juttu ajades selgus et temal mõned suuna-
tuleklaasid üle,nüüd on nad minu.Paremalt kaks on tehase
omad,ülejäänud neli koperativt?ikute tehtud.
Nüüd tuuninguosa
.Tahan salongi paigaldada mõned lisa-
näidikud:meh.õlirõhumõõtja,voltmeeteri ja tahhomeeteri.
Näidikuid tootvaid firmasi palju,kuid ükski ei paku mulle vaja-
minevaid kellasi ühesuguse taustaga.Tahsin samasuguse halli taustaga nagu auto spidomeeter.Lõpuks leitsin Auto-
gauge tootevalikust sobivad 52 mm kellad.Kuid häda,maale-
tooja ei too halli taustaga näidikuid sisse.Meh.kütuserõhu
näidiku(mul asendab õlirõhku) leidsin juhuslikult ühest Tartu
kauplusest.
Fotol on küll voltmeeter puudu aga see on hetkel "remondis".
Kuidas nii,uus asi ja juba laiali
Sellepärast et nad hakkavd
samamoodi välja nägema nagu Lada 2103`me omad.
Üheks töövahendiks oli konserviavaja,sellega on hea rõngaid
kätte saada.Siin üks valmis kelladest.
Kas praegu interneti ajastul on raamatud moes ?Minul on,
soetasin "uue" õpiku,1976 "Automobiilid Vaz" täiendatud
trükk.
Mõeldud ainult Vaz autoteeninduste personali jaoks.
Kõikmõeldavad mõõdud,kuidas miski lahti-kokku käib ja iga-
sugused veaotsingud,kõik on sees ja seda 464 leheküljel.
Ühe suure värviraamatu sain ka veel lisaks:telefon annab
aimu suurusest.Samasuur vanem variant oli juba ennem olemas.See räägib igasuguste sõlmede ehitusest suurte
väriliste piltide abil,täpselt nagu murzilka.See on aastast 1987 ja 94 lk.
Ja nüüd kõige värskem uudis.Ostsin autosse uued esiistmed.
Need pärinevad Fiat 131 Suprmirafiorilt,kes omakorda oli
Fiat 124 järglane.Ajalooliselt peaksid sobima küll.Vahetuse
tingib asjaolu et selg väsib originaalistmega ära.Midagi ei ole
teha. Istme kinnituse mõõt sõidusuunas on täpselt sama
nagu ?igulil.
Istmesiinide laius on aga 40 mm kitsam.Niikaua kuni istmeid
koju sõidutasin,valmis ka kinnitusplaan.Alles jäävad ka origi-
naal kinnitused.Kaetud helesinise plüüziga,alumise padja
küljedon kunstnahast.Oli plaan ka tagumised võtta,kuid need olid laiemad ja ei mahtunud ära.
Peale korralikku pesu vaatab kuidas nad välja nägema hakkavad.Keskel olev "padi" on reguleeritav peatugi.Kui kõik
kinnitused teha eeskujulikult ! siis vast ka ülevaatusel ei
tohiks probleeme olla,ma vähemalt loodan!