Lada Samara Fun, Mel, 1994

Lada Samara Fun, Mel, 1994

Eesti Ladaklubi liikmete autod
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1326
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Lada Samara Fun, Mel, 1994

#1

Postitus Postitas Mel » 10 Mai 2017 15:00

Kuna juba mõnda aega ehk umbes aasta polnud ühtegi autot ostnud ning ka vanatehnika vastased tabletid olid võtmata ununenud, siis lisanduski garaaži uus sõiduk. Ega tegelikult mingit kindlat ostuplaani polnudki, kogemata sirvisin Autoscouti kuulutusi ja silma jäi suhteliselt normaalse hinnaga Samara Fun. Noh, lahtist autot mul pole ka olnud ja tekkis hädavajadus see soetada. Olgu-olgu, tegelikult oli see neoonsinine tagastange, mis tähelepanu köitis. :) Ka jutuajamine Markoj-ga oli igati julgustav.

Seega võtsin ühendust sakslasest omanikuga, kellega õnneks sujus suhtlus ka inglise keeles. Tegelikult pakkus müüja kaasa ka Lada 111, kuid selle transport pole küll kulutust väärt ja sain Funi hinna soodsamaks kaubelda selle arvelt.

Varsti mõtlesingi juba transpordi peale ja selleks võtsin ühendust Mobile.ee-ga. Olen ka varem ühe auto nende kaudu ostnud, seega oli positiivne kogemus all. Tegelikult teen täiesti varjamatult neile ka reklaami (ka esimesed pildid on Mobile.ee tehtud ja nende FB lehelt võetud). Mõlemad ostukogemused on väga positiivsed. Suhtlemine kiire ja meeldiv. Räägid läbi tingimused ja asjad, mida auto vastuvõtmisel kindlasti vaadata tuleb, teed ülekande ära ja siis nii paari-kolme nädala pärast võid minna Kadaka teele vastregistreeritud autole järele. Kui tahta saab valida nende teenuste hulgast ka paketi, kus autole tehakse tema asukoha riigis kõik tehnilised kontrollid jms lisaks üldisele taustakontrollile. Kuna mul mõlemad autod suht odavad olnud, siis pole tehnilist kontrolli lasknud teha.

Auto Eestisse jõudmisega seotud kulud olid: 600€ transport, riigilõiv registreerimisel 219€, mobile.ee vahendustasu 200€ ja lisaks mõned väiksemad summad, nt pangaülekandekulud jms.

Auto ise on pärit Bohse tehasest. Mis on Bohse, saab tänu Markoj-le lugeda siit http://www.bohse.ee/ Tegemist on siis Saksamaale Deutsche Ladale tehtud autoga, omades Lada VIN-koodi ja embleeme (mitte nö päris eraldiseisvat Bohse VINi ja embleeme).

Läbisõiduks pakkus eelmine omanik 124 000, mis on vast ka tõsi auto seisukorda arvestades.
Mootoriks on 1.1 liitrine. Selle toide ja süüde tahab ülekäimist. Esimene sõit Kadaka teel Piritale oli päris vaevarikas. Auto liikus ainult jalaga pidevalt gaasi pumbates ning kiiruse saamine üle 40 km/h oli sisuliselt võimatu.

Katuse riidest osa rändas kõvaks ja kollaseks tõmbunud "klaaside" vahetuseks Tepingusse.

Salong on suhteliselt heas korras, kuid armatuur on lõhki pakatanud nagu ikka Samaradel. Selle osas aitas parema tükiga hädast välja Ivar7.

Kere tahab ka värskendust saada. Otseselt läbivat roostet pole, kuid kobrutavaid kohti ikka jagub. Sellel aastal teen pigem kiire iluravi ja põhjalikud keretööd jätan talve/järgmisesse aastasse.

Põhja alt oli siin-seal kooruvat mastiksit, kuid tüüpilised nõrgad kohad nagu põhi tagasilla kinnituste juurest on kõvad. Ühe pehkinud koha leidsin siiski kõrvalistuja jalge juurest.

Ka summutaja tuleb välja vahetada, vaatamata äärmiselt loomingulisele keevitustööle lekib see mitmest kohast.

Välimuselt läheb auto originaaliks, saades külge tavapärased Samara stanged. Praegused on Saksamaal Samaradele tehtud maaletooja nö tuuningpaketist "TOP", mida Bohsedele ei käinud küljes. Muidugi see tagumise värv...

Lisaks tavapärased hooldused nagu rihmavahetus, uued vedelikud, pidurite ülekäimine jne jne.

Samara Fun.jpg
Samara Fun.jpg (71.83 KiB) Vaadatud 2447 korda
Samara Fun2.jpg
Samara Fun2.jpg (72.67 KiB) Vaadatud 2447 korda
Samara Fun3.jpg
Samara Fun3.jpg (65.07 KiB) Vaadatud 2447 korda
Samara Fun4.jpg
Samara Fun4.jpg (70.24 KiB) Vaadatud 2447 korda

markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 64
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

Re: Lada Samara Fun, Mel, 1994

#2

Postitus Postitas markoj » 11 Mai 2017 09:36

Tore kui sellist omapärast vanatehnikat Eesti pinnale koguneb. Auto on tõesti suhteliselt heas säilivuses ja Bohsele spetsiifilised jupid olemas ja heas korras.
Nüüd tuleb ennast ka tagant sundida, et oma auto kokkupanna ja sõitma saada.
Lada Bohse BD 60L, 1989
VAZ 21083 lahtine, 1991

Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 1923
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102, 2x21063 & Mazda6
Kontakt:

Re: Lada Samara Fun, Mel, 1994

#3

Postitus Postitas Kytt » 11 Mai 2017 10:25

markoj kirjutas:Tore kui sellist omapärast vanatehnikat Eesti pinnale koguneb. Auto on tõesti suhteliselt heas säilivuses ja Bohsele spetsiifilised jupid olemas ja heas korras.
Nüüd tuleb ennast ka tagant sundida, et oma auto kokkupanna ja sõitma saada.



No mõned nädalad on teil mõlemil aega, et Vissuvere näituseks masinad korda seada ;)

markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 64
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

Re: Lada Samara Fun, Mel, 1994

#4

Postitus Postitas markoj » 11 Mai 2017 14:29

Kahjuks samal nädalavahetusel mul teine üritus Lauluväljakul - Minimaailm 2017 ehk 10. juubel.
Lada Bohse BD 60L, 1989

VAZ 21083 lahtine, 1991

ando
Ladaklubi Laekur
Postitusi: 1100
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2102*2; FSO; Niva; Skif; Ford

Re: Lada Samara Fun, Mel, 1994

#5

Postitus Postitas ando » 13 Mai 2017 22:30

Märkasin seda saabumist isegi mobile.ee näoraamatus. Mõtlesingi, et kas Marko jälle murdus või on keegi jätnud tabletid võtmata..

Tee korda ja tule näita Vissuveres.
Jõud taga, peab minema.

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1326
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Re: Lada Samara Fun, Mel, 1994

#6

Postitus Postitas Mel » 17 Mai 2017 15:47

Tegelt oli plaan Vissuverre tulla sellega. Paraku muud tegemised nõudnud aega ja plaanitud töödest vast kümnendik tehtud alles. Kuna laupäeval Põlvamaal Ettevaatust Auto, siis pühapäevaks jääb Vissuvere mugavalt tagasiteele, seega tulen esindussedaaniga kohale.

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1326
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Re: Lada Samara Fun, Mel, 1994

#7

Postitus Postitas Mel » 14 Juun 2017 09:30

Hakkasin lõpuks tõsisemalt autoga tegelema. Stanged ja igasugune väiksem väline pudi-padi tulid kiiresti küljest. Roosteseid kohti leidus, kuid ei midagi hullu. Täpselt paras nö pesuremondiks ehk kiire rooste eemaldus, nende kohta sirgendus ja uus värv peale, et sõitma saaks. Plaan oli hea, kuid ...
20170613_233115.jpg
20170613_233115.jpg (83.87 KiB) Vaadatud 1545 korda

Kuskil Saksamaal oli roostest kobrutama hakanud kohti parandatud valge kleepsuga. Lihtsalt lõigatud valgest kleepsust sobiv tükk ja asetatud roostesele kohale. Samas olid kleepsud üllatavalt kõvasti peal ja rooste lahti polnud lükanud. Veel.
20170613_233128.jpg
20170613_233128.jpg (25.01 KiB) Vaadatud 1545 korda

Esimene mehhaaniline rünnak roostele tehtud.
20170613_235834.jpg
20170613_235834.jpg (63.67 KiB) Vaadatud 1545 korda

Ja järgmisel pildil tuleb see varem mainitud "kuid" - võite ise arvata, kas selline avastus ajab vanduma kell 12 öösel või mitte. Ja seda mõlemal uksepostil. Kiirest pesuremondist sai hetkega suuremahulised keretööd ja auto täielik taastamine. Järgmiseks eraldub autost salong ja cabrio osa plastikud ning võtame keevituse kätte.
20170613_235816.jpg
20170613_235816.jpg (42.93 KiB) Vaadatud 1545 korda

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1326
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Re: Lada Samara Fun, Mel, 1994

#8

Postitus Postitas Mel » 19 Juun 2017 10:44

Pühapäeval sai kulutatud 2,5 tundi auto lahkamiseks. Tagumised lahtise osa plastikud on asetatud auto külge mingi hetmeetikulaadse aine ning kohati kahepoolse teibiga, mis oma olemuselt meenutab toorkummi ning mõnest kohast kinnitatud ka kruvidega. Üldiselt lihtne lahendus ja erilist vastupanu eemaldamisel ei avaldanud.
Kohati on ka plastikud pragulised, seega, kas keegi oskab soovitada, kas üldse ja kus plastikdetaile taastatakse/parandatakse?
Lisavarustus seina ääres:
20170618_144031.jpg
20170618_144031.jpg (68.1 KiB) Vaadatud 1428 korda


Üldiselt oli plastikute eemaldamine vajalik, sest mõnes kohas leidus pindmist roostest ning nüüd saab varakult jaole. Kuna teadaolevalt on silikoon ja makroflex kõige paremad auto ehituse materjalid, siis hollandlased olid vahupudelil lasknud rõõmsalt ringi käia. Tagant maha lõigatud kereosa tühimikud olid sellega täidetud.
20170618_144227.jpg
20170618_144227.jpg (151.66 KiB) Vaadatud 1428 korda


Selline suurem Samara lahkamine on mul esmakordne, seega on ka huvitav vaadata, milliseid lahendusi kasutatakse. Põranda mürasummutus on üsna tummine. Ees tulemüüril ja tagaistujate jalge all vilt tugeva kummeeritud(?) kattega ning keskkel tagaveolistest tuttav lahendus, kuid topelt paksuses. Mattide alused on ilusasti kuivad, valged, rooste puudub. Kerge veega kokkupuute jälg on ainult kõrvalistuja matil. Autot alt uurides leidsin väikese mäda koha kõrvalistuja põrandast, kuid seest polnud minagi märgata. Seega vast konveieri toetuspunkt ainult ühelt poolt pehkinud.

20170618_155922.jpg
20170618_155922.jpg (117.63 KiB) Vaadatud 1428 korda
20170618_155936.jpg
20170618_155936.jpg (88.67 KiB) Vaadatud 1428 korda


Pagasnik oli autol seest üle võõbatud mingi jubeda musta ja kleepuva ainega. Kuna teadaolevalt on Samara koopa/amordikannude sisemised küljed roostele lemmikkoht andsin haamriga nende pihta obaduse. Haamritööst selgus tõde - mädan'd kohad oli filigraanselt paigatud teibi ja eelnimetatud musta ollusega. Õnneks ülejaanud koobas, ühendused põhja ja külgedega olid kõvad, seega väga suurt keevitustööd pole vaja.
Kopp-kopp, kas keegi on kodus? Jah, vedru kodus! Kõrval korteris teine ka!
20170618_161120.jpg
20170618_161120.jpg (298.03 KiB) Vaadatud 1428 korda

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1326
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Re: Lada Samara Fun, Mel, 1994

#9

Postitus Postitas Mel » 19 Juun 2017 10:44

Üks üldisem vaade ka
20170618_161036.jpg
20170618_161036.jpg (102.7 KiB) Vaadatud 1428 korda

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2116
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: Lada Samara Fun, Mel, 1994

#10

Postitus Postitas SexSix » 19 Juun 2017 11:33

No vaevalt, et hollandlased seda teibituuningut tehases tegid. Keegi omanikest on 8-)

markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 64
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

Re: Lada Samara Fun, Mel, 1994

#11

Postitus Postitas markoj » 25 Juun 2017 22:17

Ka minu auto plastikud olid liimitud mingi kummi/silikooni taolise massiga. Lisaks peotäis kruvisid suvaliselt sissekeeratuna. Ilmselgelt Bohse tehase looming, kuna minu autot polnud kindlasti lahti võetud.
Lada Bohse BD 60L, 1989

VAZ 21083 lahtine, 1991

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1326
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Re: Lada Samara Fun, Mel, 1994

#12

Postitus Postitas Mel » 27 Juun 2017 11:03

Mulle isegi tundub, et see silikooni moodi aine võib olla liim, mida kasutatakse auto klaaside ette liimimiseks.

Varem mainisin ka, et auto pagasnik oli seest üle võõbatud mingi hirmsa musta ollusega, mis oli küll tahke, kuid samas kleepuv ja määriv. Sama ainega olid üle plätserdatud ka küljekarbid kuni tihenditeni ja ka uste alumised servad ning hingede ümbrused (viimased kohad on eriti mõnusad puhastada, töö lausa lendab). Eesmärgiks oli kogu see mögin eemaldada. Proovides erinevaid kemikaale, siis bensiin lahustas seda, aga mitte kergelt. Pagasniku, uste ja karpide puhtaks saamiseks kulus julgelt üle viie tunni ja umbes 7 liitrit bensiini. Olemine läks vahepeal juba päris lõbusaks... Tegelikult on see hea näide sellest, mis asjad teevad vana auto taastamise kalliks, kui seda teenusena lasta teha. Esiteks ei taha keegi nii nüri tööd teha ja lõpuks on omaniku silmis ikkagi tegemist mõne detaili pesemisega, mis võttis aega 5 tundi. Pole võimalik!

Mõni pilt võrdluseks kah.
20170624_202055.jpg
20170624_202055.jpg (118.72 KiB) Vaadatud 1209 korda
20170624_202032.jpg
20170624_202032.jpg (101.86 KiB) Vaadatud 1209 korda
20170624_203231.jpg
20170624_203231.jpg (136.42 KiB) Vaadatud 1209 korda
20170627_001502.jpg
20170627_001502.jpg (79.17 KiB) Vaadatud 1209 korda


Tegin ka veidi mõttetööd kere tugevdamise kohalt. Esmaseks arvasin, et mõrad uste postides on kere läbi vajumine. Olles uurinud auto tagaosa täpsemalt tundub mulle, et need on tekkinud pigem väändest.
Kere tugevduseks on pandud toru, mis kinnitub istme seljatoe kinnituste külge.

20170624_165118.jpg
20170624_165118.jpg (82.69 KiB) Vaadatud 1209 korda

Pole just kõige tugevam lahendus - pehmelt öeldes. Juba üksi surudes paindub see seljatoe kinnitus läbi - õhuke plekk ju ainult. Seega risti olev toru on sisult kaasreisija ainult. Kahe mehega väänates annab tagaosa selgelt liikuma. Mõte on amordipüstak ühendada täiendavalt küljega ja püstakud omavahel strut-bari laadse asjaga. Samuti c-piilari kohtades plekid metalliga fikseerida, mida seni tegi ehitusvaht. Ka peaks keskmisele uksepostile mingi seose tagaosaga looma, aga selles osas vaja veel mõttetööd teha.

Muudest tegevustest lahkasin veel esipidureid. Kõik kummidetailid, sh voolikud lähevad vahetusse ja tõenäoliselt torud ka. Ketaste osas tundub, et keegi on need suhteliselt hiljuti uued pannud.

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2116
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: Lada Samara Fun, Mel, 1994

#13

Postitus Postitas SexSix » 27 Juun 2017 12:25

See toru on pandud sirgjoonelise jõu ohjamiseks. Paremalt vasakule näiteks. Aga mitte ülevalt alla. Kas sellest mustast möginast kasu ka on olnud? Roostet nagu eriti ei näe.

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1326
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Re: Lada Samara Fun, Mel, 1994

#14

Postitus Postitas Mel » 27 Juun 2017 15:26

Selle toru kinnitused on nii pehmed, et kere tagumine ots hakkab väänduma (nö vinti keerama) ja sealt edasi hakkab tagaosa väänama juba ukseposti. Muidu hoiab katus selle ära.

Eks see must mögla on miskit kaitsnud küll. Uste servad pole paksuks löönud. Karpidel mõni üksik pindmine roostetäpp. Samas, seda määrimist suht hiljuti tehtud. Tagumiste koobaste järgi vaadates oli teip ja mögla kenasti rooste küljes kinni. Oleks pikalt peal olnud, siis hakkaks juba lahti lööma.

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1326
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Re: Lada Samara Fun, Mel, 1994

#15

Postitus Postitas Mel » 14 Aug 2017 13:11

Tegelikult oli plaan auto Summercambiks valmis saada ja korralikult pingutades oleks see ka tehtav olnud. Samas mingil ajal tegemiseks vaimu peal polnud ja hambad ristis garaažis olla ka soovi pole. Seejärel tuli peale ka puhkus, ringsõidud Eestis jms. Alles puhkuse viimastel päevadel leidsin tee garaaži ja seda isukamalt asusin auto kallale. Keevitasin tagumise otsa tugevdused. Sidusin amordikannud nelikanttoruga. Üllatavalt võimas mõju - kui varem sai külgi väänata jõuga, st tundsid, et need annavad järele, siis nüüd oli peaaegu kõik paigal. Peaaegu, sest külgede ülemised servad andsid liikuma veel amordikannu suhtes. Seega sidusin need omakorda amordikannuga. Enam kahe mehega külgi ei liiguta.

20170813_142816.jpg
20170813_142816.jpg (97.07 KiB) Vaadatud 299 korda

20170813_142802.jpg
20170813_142802.jpg (86.54 KiB) Vaadatud 299 korda


Ühtlasi täristasin kokku maha lõigatud C-piilari kohtades küljeplekid. Tundub parem lahendus kui ehitusvaht, mis seal varem oli.

Ka tagamiste koopaservade otsad (stange juurest) said värske pleki rooste asemele. Mädand oli ka vasaku küljekarbi ots rattakoopast. Tõenäoliselt oli alguse saanud kõik logari kinnituskruvist, mis oli keeratud koopast otse küljekarbi otsa sisse. Ühtlase pehkmise tõttu tuli lappida sisemine küljekarbi ots, vaheleht, välimine karbi ots/tiivakaare jupp ja neid ühendavad koopa plekid. Kokku 5 väikest detaili. Minusugusel väga algajal plekksepal/keevitaja kulus seal nikerdamisele pea neli tundi.

Kõik keevituse kohad katsin ka Terosioni kere liimhermeetikuga. Olen puhastanud ka tagumise poole põhjaalusest. Võtsin lahti tagapidurid, puhastasin JA SIIS JA SIIS pedaali vajutades ei toimu midagi. Silindrid sai käega sisse lükata, st liiguvad, kuid teistpidi õlisurve taha ei jõua. Vaatan alustuseks, kas õli pidurdusjõu regulaatorisse jõuab. Samas kõik torud nii kõvasti kinni, et lasin korduvalt MoS2-te peale, äkki leotab midagi lahti. Käsipidur töötab õnneks laitmatult.

Eks see auto selline kummalise välimuse ja olekuga ole. Kolmesel lapsel meeldib autos sees käia ja siis kui nupud-rool enam huvi ei paku, küsib, kas tohib ka kasti minna. St tagumisse katuseta ossa. Tuleb välja, et veoauto hoopis :D

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3832
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Lada Samara Fun, Mel, 1994

#16

Postitus Postitas logman » 15 Aug 2017 11:21

See on ikka hea üllatus küll, et ostad uue auto ja kui viitsid plastkatte alla jääva osaga hakata tutvust tegema, leiad sealt ohtlikult koleda kirvetöö. Bohses on "taibukas" insener tööl olnud.

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2787
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

Re: Lada Samara Fun, Mel, 1994

#17

Postitus Postitas motamees » 15 Aug 2017 13:51

Mel teeb ikke viisakat tööd, aga tihtilugu on sellised ümberehitused ikka väga hullult tehtud.
Ülevaatuse mees rääkis mulle, et üks limusiin oli käinud ja alt oli tugevdatud raudteerelsiga. Muidu kukuks pikk auto kõhuga vasta maad. Pealt oli väga uhke olnud.
Mulle tekitas asukoht suure küsimärgi, teised ei saa sest märgist muidugi aru. Küll Mel taipab.

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1326
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Re: Lada Samara Fun, Mel, 1994

#18

Postitus Postitas Mel » 16 Aug 2017 10:10

Tõenäoliselt pole Bohses inseneri olnudki. Ikka puhas robustne käsitöö. Uue auto puhul vaevalt, et keegi huvi tundis, mis seal all peidus. Ma olin Markoj-i autot lahatuna näinud, seega polnud plastikute alune üllatuseks.

Asukoha mõttes võtsin eeskujuks Samarale pakutava tagumise strut-bari. Kuid amordikann tundub piisavalt tugev ja ei hakanud nelikanttorule tegema tavapärast strutbari kinnituse kaart, mis kinnitud pealt poolt. Kere külgede sidumisel amordikannuga aga vaatasin, et ei jääks peale tulevaid plastikuid segama. Teisalt on küljel sellel kohal tehase kumer tugevdus stantsitud. Minu lisatud raud on selle tugevduse järgi samuti kumer. Lisaks alumine serv veidi nö tagasi valtsitud, et istuks rattakoopa ülemise ühenduskohaga kokku.

Võimalike pikitugevduste kohalt - proovisin ka sedasi kere tugevust. Tõstsin autot igast nurgast tungidega sh ka diagonaalis. Uksed jäid endiselt käima ning mingit läbipainet ei tundnud olevat. Isegi üllatav oli tulemus mu jaoks. Teisalt on auto tagaosa ikka väga kerge ning tõenäoliselt olemasolev struktuur hoiabki kenasti kere koos. Üksi tagumist otsa päris maast lahti ei tõsta, kuid külgepidi nihutada pole mingi probleem.

markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 64
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Lada Samara Fun
Kontakt:

Re: Lada Samara Fun, Mel, 1994

#19

Postitus Postitas markoj » 16 Aug 2017 10:43

Kuna Johann Bohse oli hariduselt väidetavalt sepp, siis ilmselt autoehitus polnud tugevaim külg. Ma oma autol ei ole väändumisi ja murdumisi tähele pannud, aga ega 3600 km läbisõidu juures neid ei tohiks ka väga tekkida. Igatahes mina keevitamisega vaeva ei näinud. Isegi ehitusvahtu ei likvideerinud, kuna roostet seal all näha ei olnud, siis las olla originaal. Vaadates teiste selliste autode remondilugusid (eriti Venemaal), siis ka seal on keresid ülekeevitatud ja tugevdatud. Eks see kere pikema kasutamise korral muutub päris pehmeks.
Lada Bohse BD 60L, 1989

VAZ 21083 lahtine, 1991


Mine “Ladaklubi liikmete autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist