16. leht 20-st

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 12 Okt 2020 20:55
Postitas VäikeMägilane
Mis selle saaremaaga siis sai - ei läinudki sinna?

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 12 Okt 2020 23:34
Postitas atzkarik
VäikeMägilane kirjutas:Mis selle saaremaaga siis sai - ei läinudki sinna?
Ütleme ,et üks keeruline, loll ja samas õpetlik lugu selle saaremaaga. Läksime ja kõik oli ok, auto valmis ja kogu tööde nimekiri tehtud mis plaanis oli ning tunne hea. Raja saime kirja ja ka kontrollitud. Auto EAL-ile ette näidatud ja kiideti,et kõik selline nagu olema peab, ühtegi mittevastavust ei leitud ning isegi pilti tehti tehnilises. Aga kogu asjale tõmbas vee peale üks punkt mis ei tea isegi kuidas aga oli kahe silma vahele jäänud. Punk siis selline, et autos on 1.juht ja 2.juht ning juht tähendab kehtiva juhtimisõiguse oleamsolu. Mida kahjuks minu kaartilugejal ei ole ning tänu sellele meid starti ei lubatud. Proovisime mis me proovisime aga erandit ei tehtud ja nii me reede õhtul juba praami peal olime ning kodutee ootas ees. Selliseks siis kujunes meie esimene ralli :(

Tagasi koduteel praami peal ka üks kurb pilt mälestuseks tehtud.
Tagasi_saaremaalt.jpg
Tagasi_saaremaalt.jpg (177.52 KiB) Vaadatud 15507 korda
Korralikult tõmbas moti maha selline jama ning enda lollus :( Aga kuna kütus ning rehvid alles ja auto terve. Lisaks olen 0 km selle autoga kiiresti sõitnud siis järgmine plaan minna Ahli rahvasprindile. Mis toimub juba sellel nädalavahetusel ja saada see esimene start ikkagi 2020 aastal tehtud.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 12 Okt 2020 23:49
Postitas VäikeMägilane
Paljutki olen läbielanud ja kuulnud, kuid seda ei ole veel juhtunud.
Kuid tegelikult üpriski huvitav juhtum - lihtsalt, ei ole sellepeale kunagi mõelnudki.
Kunagi pidime minema starti, aga teine vend ei saand tervisetõendit, ja sama asi-ei lastud peale, aga õnneks sai asenduse.

Positiivne on see, et saite siiski jala rallimaailma uksevahele ja tehnilisest ka läbi jms.
Auto ka terve:)

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 13 Okt 2020 00:09
Postitas atzkarik
VäikeMägilane kirjutas:Paljutki olen läbielanud ja kuulnud, kuid seda ei ole veel juhtunud.
Kuid tegelikult üpriski huvitav juhtum - lihtsalt, ei ole sellepeale kunagi mõelnudki.
Kunagi pidime minema starti, aga teine vend ei saand tervisetõendit, ja sama asi-ei lastud peale, aga õnneks sai asenduse.

Positiivne on see, et saite siiski jala rallimaailma uksevahele ja tehnilisest ka läbi jms.
Auto ka terve:)
Ega meiegi ei osanud selle peale isegi mitte tulla, et kõrval istujal on ka kehtivaid lube vaja ning ega keegi ei osanud ka sellele tähelepanu juhtida aga nii see kahjuks on. Aga mis siin ikka järgmiseks hooajaks lahendame selle probleemi ja ega see esimene sportralli tulemata jää.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 14 Okt 2020 14:51
Postitas RRisto
Ka rahvarallidel nõutakse kaardilugejatel juhilubade olemasolu ja see on aastaid niimoodi olnud. Võistusjuhendites see alati kirjas ka. Miks see vajalik, vot seda nüüd ei oska küll öelda. :? Ei oleks nagu väga põhjust.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 14 Okt 2020 18:47
Postitas VäikeMägilane
RRisto kirjutas:Ka rahvarallidel nõutakse kaardilugejatel juhilubade olemasolu ja see on aastaid niimoodi olnud. Võistusjuhendites see alati kirjas ka. Miks see vajalik, vot seda nüüd ei oska küll öelda. :? Ei oleks nagu väga põhjust.
See nõue on tegelt juba iidamast aadamast, autoralli kui selline ongi ju kahe juhi (ekipaaž) koostöö ning pikematel võistlustel oli tihti nõnda, et teine juht ehk kaardilugeja, sõitis ülesõitudel ja esimene juht/piloot magas või puhkas. Täna võiks seda nii tõlgendada, et kui juhiga midagi juhtub, nt. ülesõidul, saab teine juht/kaardilugeja masina boksi toimetada vms. selles suhtes oleks hea, kui ka kaardilugejad saaksid aimu auto juhtimisest. Alles hiljuti oli juhus, kus meeskonna liige ei osanud VFTSiga paigalt startidagi-3x võite arvata, miks kohalt ei saanud:)

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 15 Okt 2020 22:13
Postitas RLV
Ilus masin, aga kas tundub või ongi kõrgemas seades kui mõned teised Ladad?
Kahju, et nii algas selle auto sportralli teekond, aga iga asi millekski hea.
0km pealt Saaremaad sõita oleks ikka korralik pähkel.
See hooaeg veel mitu rahvasprinti ja terve rahvaralligi ees, kus hea kõigega algust teha.
Ise alustaks sõitjana sellist teekonda kindlasti kogenud lugejaga, ei peaks kõike kohe omal nahal ja rahakotil ära proovima.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 16 Okt 2020 15:17
Postitas RRisto
FYI: Rahvarallis nõutakse samuti mõlemalt juhilube.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 16 Okt 2020 16:16
Postitas atzkarik
Ilus masin, aga kas tundub või ongi kõrgemas seades kui mõned teised Ladad?
Auto jah võrreldes teiste ladatega natuke kõrgem, ei ole olnud see tahtlikult vaid vedru ja amordi koosmõjust tingitu. Midagi selle vastu ei hakanud ka tegema kuna nagunii tuleb kõige taga alguses sõita ning rööbastes hakkama saada siis parem kui auto ka suts kõrgem ja eks ajapikku läheb ka madalamaks kui asjad natukenegi sisse töötavad.
0km pealt Saaremaad sõita oleks ikka korralik pähkel.
See hooaeg veel mitu rahvasprinti ja terve rahvaralligi ees, kus hea kõigega algust teha.
Nu ega sportrallise minek olegi alati 0 kiiruskatse km pealt. Olgu selleks siis valitud saaremaa, viru, lõuna või mõni mu. Ikkagi kuskilt tuleb alustada ja km hakata koguma. Rahvarallit jne.. olen eelnevalt ikka sõitnud mitte küll selle autoga aga üldjoontes ikkagi tean mis asi on ralli. Ning ega sportralliks sind rahvaralli ette valmista need ikka kaks täiesti erinevast leerist asjad ;)
Ise alustaks sõitjana sellist teekonda kindlasti kogenud lugejaga, ei peaks kõike kohe omal nahal ja rahakotil ära proovima
Minus tekitab see küsimust ,et kui ei soovi omal nahal asja ära tunda siis pole ka mõtet asjaga tegeleda las siis teised teevad ja las kogenud nimesed tegelevad sellega ;) . Millist rahalist kokkuhoidu annab see kogenud kaartilugeja seal kõrvalistmel kui ise oled amatöör. Kuna ise pead ju endale legendi kirjutama ning seda usaldama ja selle järgi ka sõitma mis oled ise ette ütelnud/lasknud kokku kirjutada. Ei aita oma kirjutatud legendi usaldamise juures sind keegi kogenud seal kõrval. Minu arust ongi meeldiv, et meeskond areneb koos ja kui kaartilugeja eksibki siis mis sest, ega ei saa ka selles kindel olla, et ise ei eksinud kirjutamisel ja nagunii alguses kiirust ei ole sest lihtsalt ei usalda oma kirjapandut.

Kuidas need kuldsed sõnad olid `` Ralli on meeskonna sport, rallit võidetakse ja kaotatakse koos!``

Aitab küll sellest saaremaa juhtumist on endale ja teistele õpetuseks ning teadmiseks. Elu läheb edasi ning kõik on alles ees! Lõpetuseks ka üks pilt, autopeal olevast kleepekast, mis võtab hästi kokku meie meeskonna suhtumise!
122011797_1516167445240421_5285421324993907571_n.jpg
122011797_1516167445240421_5285421324993907571_n.jpg (142.36 KiB) Vaadatud 15105 korda

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 19 Okt 2020 10:28
Postitas atzkarik
Sai siis käidud Ahli rahvasprindil ja sõidetud esimesed kiired km-id. Kuig jah selline rahvasprint ikka ei ole see, korralik tünnide vahel sõelumine ja 3+ km katse kilomeetreid selline, et kui hakkab juba tunne tulema on katse läbi :( Ning oota jälle 2,5 tundi oma uut starti.

Auto üle ootuste hea. See, et auto kõrge on ainult kasuks kuna need kohad kus teised lükkasid auto põhjaga valli maha sõitsime meie rahulikult üle. Ainuke asi oli, et viimase vooru rikkus ära õlituli mis põlema läks. Viga arvatavasti anduris kuna kella järgi mis teise anduriga oli 5-6 bar-i õlirõhku. Aga eks vaatame ka logi üle ning siis selgub täpne põhjus selle tule süttimisele.
Ahli_sprint.jpg
Ahli_sprint.jpg (142.2 KiB) Vaadatud 14929 korda
Nüüd tuleb auto üle käija ja siis kuni kevadeni läheb auto talvekorterisse. Et kevadel hakata suures rallis km koguma.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 21 Okt 2020 21:18
Postitas RRisto
Kas talvel siis jääraja karikat vms ei olegi plaanis sõita?

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 21 Okt 2020 21:39
Postitas atzkarik
RRisto kirjutas:Kas talvel siis jääraja karikat vms ei olegi plaanis sõita?
Ei ole plaanis talviseid võistluseid sõita. Lisan ka sise video Ahli sprindist. https://www.youtube.com/watch?v=3hcE8qQ6JgY

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 22 Okt 2020 07:18
Postitas Hulkur
Kuna hommik kiire ja ei jõudnud video lõpuni vaadata... aga kohe paistis välja, et kui ebameeldiv tundub selle kangiga 1 käiku sisse saada.. ok need shikaanid veel aegalsed suhteliselt.. aga kui tuled suure pauguga peale ja kiirelt vaja seda esimest hakkad teda kobama..
Auto kõrgusega on ka teil nõnda, et näha pildilt.. Pole väga keeruline koht aga autol juba 1 ratas õhus...

Aga siit saab ainult paremaks minna! Edu :)

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 22 Okt 2020 18:18
Postitas Hulkur
Vaatasin video lõpuni ja ütlen veel paar mõtet..

Käiguvahetused... Sa lähed 3-andalt alla kohe esimesele shikaani minnes. Lahtisel pinnasel kasuta võimalikult palju käiguvahetusi.. iga allavahetatud käiguga saad korrigeerida tagaotsa tööd... ehks saad auto paremini keerama.
Launch on äge asi. aga see vb pigem driftis äge vms :D Enda autol on ka see funktsioon aga ühelgi ajasõidul pole kasutanud :)
Stardis kohe peeneks vajutamine... Näha, et pill on piirajas... lükkad 2. käigu ja kohe hing kinni. Meelita esimesega ikka hoog sisse.. piirajaga ei kogu see hoog nõnda.. hoiad nõks enne piirajat pööret ja siis kui hoog tagaotsatundejärgi üleval lappad käike ülesse.

Madalama pilliga on kiiretes kohtades endal ka mõnusam lasta... Ok kõrge pilliga rööpas on parem... aga pead vaatama kuda rööpa/kiire osa suhe jääb.. et oleks kiirem seade.

Loodan, et keegi ei solvu :) Tahaks ikkagi rohkem sikse näha meie rallidel ;)

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 23 Okt 2020 09:56
Postitas atzkarik
Hulkur kirjutas:Vaatasin video lõpuni ja ütlen veel paar mõtet..

Käiguvahetused... Sa lähed 3-andalt alla kohe esimesele shikaani minnes. Lahtisel pinnasel kasuta võimalikult palju käiguvahetusi.. iga allavahetatud käiguga saad korrigeerida tagaotsa tööd... ehks saad auto paremini keerama.
Launch on äge asi. aga see vb pigem driftis äge vms :D Enda autol on ka see funktsioon aga ühelgi ajasõidul pole kasutanud :)
Stardis kohe peeneks vajutamine... Näha, et pill on piirajas... lükkad 2. käigu ja kohe hing kinni. Meelita esimesega ikka hoog sisse.. piirajaga ei kogu see hoog nõnda.. hoiad nõks enne piirajat pööret ja siis kui hoog tagaotsatundejärgi üleval lappad käike ülesse.

Madalama pilliga on kiiretes kohtades endal ka mõnusam lasta... Ok kõrge pilliga rööpas on parem... aga pead vaatama kuda rööpa/kiire osa suhe jääb.. et oleks kiirem seade.

Loodan, et keegi ei solvu :) Tahaks ikkagi rohkem sikse näha meie rallidel ;)

Kõik kriitika ainult hea, see ju edasi viiv jõud. Eks see sprint oligi üks test ,et saaks maigu suhu kuidas ja mis moodi auto käitub ning ise käituma peaks selle autoga. Nagu ennemi kirjutasin, et ise autoga rahul ja ega ka ise korralikult roostes kuna viimati sai sõidetud kiiresti kolm aastat tagasi. Aga nuh proovime uuel hooajal seda viga parandada ja võimalikult palju kiireid kilomeetreid koguda. Siit on ainult võimalik paremaks ja kiiremaks minna! ;) Lisaks tuletan meelde ka esimest postitust selles teemas, et soov osaleda erinevadel rallidel ja nautida sõitu ning sellega kaasnevat. Et hambad ristis ei lähe aega sõitma vaid ikka nautima seda, kes siis rahvale teeb kui ise ei tee :D Enne kurvi ikka kontra ette!! ;)Neid kiiresti liikuvaid tramme mis kõik täpselt ühes jäljes ning ühtemoodi sõidavad võib Ralli Estonial vaadata, mis minuarust kui rajaääres olnud töötaja/vaataja seisukohast oli tõeliselt igav tegevus!

Lõetuseks lisan ,et peale seda sprinti on pealtvaatajate seas lahti läinud juba selline küla jutt, et minu autol pidi 300+ hp olema :D :D :D Ju siis on kui jutud sellised :D

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 10 Nov 2020 11:01
Postitas raigovilbiks
Hulkur kirjutas:Vaatasin video lõpuni ja ütlen veel paar mõtet..

Käiguvahetused... Sa lähed 3-andalt alla kohe esimesele shikaani minnes. Lahtisel pinnasel kasuta võimalikult palju käiguvahetusi.. iga allavahetatud käiguga saad korrigeerida tagaotsa tööd... ehks saad auto paremini keerama.
Launch on äge asi. aga see vb pigem driftis äge vms :D Enda autol on ka see funktsioon aga ühelgi ajasõidul pole kasutanud :)
Stardis kohe peeneks vajutamine... Näha, et pill on piirajas... lükkad 2. käigu ja kohe hing kinni. Meelita esimesega ikka hoog sisse.. piirajaga ei kogu see hoog nõnda.. hoiad nõks enne piirajat pööret ja siis kui hoog tagaotsatundejärgi üleval lappad käike ülesse.

Madalama pilliga on kiiretes kohtades endal ka mõnusam lasta... Ok kõrge pilliga rööpas on parem... aga pead vaatama kuda rööpa/kiire osa suhe jääb.. et oleks kiirem seade.

Loodan, et keegi ei solvu :) Tahaks ikkagi rohkem sikse näha meie rallidel ;)
Olen Hulkuriga nõus. Stardis meeletu kräunutamine pole vast mõtekas jah.
Kuid tuleb arvesse võtta, et ikkagi esimene start. Pole häda, ainult edasi...

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 10 Nov 2020 11:04
Postitas raigovilbiks
atzkarik kirjutas:
Hulkur kirjutas:Vaatasin video lõpuni ja ütlen veel paar mõtet..

Käiguvahetused... Sa lähed 3-andalt alla kohe esimesele shikaani minnes. Lahtisel pinnasel kasuta võimalikult palju käiguvahetusi.. iga allavahetatud käiguga saad korrigeerida tagaotsa tööd... ehks saad auto paremini keerama.
Launch on äge asi. aga see vb pigem driftis äge vms :D Enda autol on ka see funktsioon aga ühelgi ajasõidul pole kasutanud :)
Stardis kohe peeneks vajutamine... Näha, et pill on piirajas... lükkad 2. käigu ja kohe hing kinni. Meelita esimesega ikka hoog sisse.. piirajaga ei kogu see hoog nõnda.. hoiad nõks enne piirajat pööret ja siis kui hoog tagaotsatundejärgi üleval lappad käike ülesse.

Madalama pilliga on kiiretes kohtades endal ka mõnusam lasta... Ok kõrge pilliga rööpas on parem... aga pead vaatama kuda rööpa/kiire osa suhe jääb.. et oleks kiirem seade.

Loodan, et keegi ei solvu :) Tahaks ikkagi rohkem sikse näha meie rallidel ;)

Kõik kriitika ainult hea, see ju edasi viiv jõud. Eks see sprint oligi üks test ,et saaks maigu suhu kuidas ja mis moodi auto käitub ning ise käituma peaks selle autoga. Nagu ennemi kirjutasin, et ise autoga rahul ja ega ka ise korralikult roostes kuna viimati sai sõidetud kiiresti kolm aastat tagasi. Aga nuh proovime uuel hooajal seda viga parandada ja võimalikult palju kiireid kilomeetreid koguda. Siit on ainult võimalik paremaks ja kiiremaks minna! ;) Lisaks tuletan meelde ka esimest postitust selles teemas, et soov osaleda erinevadel rallidel ja nautida sõitu ning sellega kaasnevat. Et hambad ristis ei lähe aega sõitma vaid ikka nautima seda, kes siis rahvale teeb kui ise ei tee :D Enne kurvi ikka kontra ette!! ;)Neid kiiresti liikuvaid tramme mis kõik täpselt ühes jäljes ning ühtemoodi sõidavad võib Ralli Estonial vaadata, mis minuarust kui rajaääres olnud töötaja/vaataja seisukohast oli tõeliselt igav tegevus!

Lõetuseks lisan ,et peale seda sprinti on pealtvaatajate seas lahti läinud juba selline küla jutt, et minu autol pidi 300+ hp olema :D :D :D Ju siis on kui jutud sellised :D
Ka selle nautimisega on nii, et kui liiga nautida, siis jäädki nautlejaks. Tuleb ikka võidusõit. Usu mind, hakkad palju rohkem nautima siis :).

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 04 Mai 2021 16:03
Postitas RRisto
Kas Raplas siis plaanis see debüüt ära teha? :roll:

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 06 Mai 2021 10:24
Postitas atzkarik
RRisto kirjutas: 04 Mai 2021 16:03 Kas Raplas siis plaanis see debüüt ära teha? :roll:
Plaan selline on ning ka kirjas aga ennem kui AKP 0 -is ei ole siis ei tahaks väga hõisata sest kes teab mis üllatusi siin veel varuks on.
Rapla_ralli.JPG
Rapla_ralli.JPG (7.83 KiB) Vaadatud 12216 korda

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 06 Mai 2021 12:43
Postitas RRisto
Super! Endal ka see plaan ning samasugune "aga" :)
Auto veel laiali ning ees palju tööd, et jonksu saada.

Ehk rajal siis näeme!