11. leht 20-st

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2016/17/18)

Postitatud: 04 Veebr 2019 14:07
Postitas atzkarik
Kõigile infoks!!! Kehtib ka neile autodele millel olemas juba EAL-i kaart!

Turvapuuri ukserist väljapoole paindega, eesmärgiga suurendada turvalisust külglöögi puhul
ning võimaldada veidi rohkem ruumi sõitjatele. Lubada, kuid teatavate tingimustega:
Kaugus külgsuunas väljapoole algsest peakaare-esikülgkaare tasapinnast maksimaalselt 1,5x
ukseristi toru läbimõõtu.
Lubatud on maksimaalselt 2 samasuunalist painet. Painega ukseristi korral on kohustuslik üks
sirge toru põranda lähedal, peakaare ja esikülgkaare vahel.


Nii , et saan mõlemale poole ühe toru juurde keevitada ning seda saavad veel paljud oma autol teha!!! :(

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2016/17/18)

Postitatud: 04 Veebr 2019 14:35
Postitas VäikeMägilane
Kust see info tuleb?
Kas saan õigesti aru, et on lubatud neil, kes seda tahavad/vajavad, aga ei ole kohustulik kõigile, kes oma puuriga rahul?

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2016/17/18)

Postitatud: 04 Veebr 2019 15:02
Postitas atzkarik
VäikeMägilane kirjutas:Kust see info tuleb?
Kas saan õigesti aru, et on lubatud neil, kes seda tahavad/vajavad, aga ei ole kohustulik kõigile, kes oma puuriga rahul?
EAL Tehnikakollegiumi otsused ja teated
15.04.2016 koosoleku põhjal

Nüüd hakati asja tõsiselt kontrollima ja kellel on paine ja toru puudu neid tehnilisest läbi ei lasta!!! EAL-i poolne vastus. Kuigi kui käidi puuri ülevaatamas siis öeldi kõik ok :sein :flaming Nüüd sattus teine vend männikule EAL-ist ja ütles, et ei ole! :puzzled

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2016/17/18)

Postitatud: 04 Veebr 2019 17:39
Postitas VäikeMägilane
siis ei jää muud üle kui kolmanda käest küsida ja asi lukku panna:)

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2016/17/18)

Postitatud: 04 Veebr 2019 23:28
Postitas RRisto
1.5x toru läbimõõdust ehk siis paine annab toru keskosast juurde max 2cm....on see vajalik? kitsas ju pigem ukseposti juurest, sinna hakkavad käed pihta käima. Puuri tegija peaks ju kõike kehtivaid regulatsioone ja määrusi tundma.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2016/17/18)

Postitatud: 05 Veebr 2019 09:05
Postitas atzkarik
RRisto kirjutas:1.5x toru läbimõõdust ehk siis paine annab toru keskosast juurde max 2cm....on see vajalik? kitsas ju pigem ukseposti juurest, sinna hakkavad käed pihta käima. Puuri tegija peaks ju kõike kehtivaid regulatsioone ja määrusi tundma.
Kui uuesti loed siis saada aru, et paine ei ole kohustuslik! Aga kui on paine siis peab olema ka see lisa toru. Kui painet pole kõik super! Ehk kõik kellel on orupõllu puurid peavad panema selle lisa toru!

Tegelen täna sellega veel, teen pildid ja saadan EAL-i, et saada ka kirjalik ametlik vastus.
Seest_uksepuur.jpg
Seest_uksepuur.jpg (189.43 KiB) Vaadatud 11494 korda

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2016/17/18)

Postitatud: 05 Veebr 2019 21:45
Postitas RRisto
Orupõld paneb lisaks, sest sellisena ta ju juba alates 2016a kehtiv ei ole :)

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2016/17/18)

Postitatud: 05 Veebr 2019 22:06
Postitas atzkarik
RRisto kirjutas:Orupõld paneb lisaks, sest sellisena ta ju juba alates 2016a kehtiv ei ole :)
Nüüd olen jah juba targem, oleks siis öeldud kui EAL-i poolt saadetud spetsialist käis puuri ülevaatamas ( 2016 lõpp ) ning vastavust hindamas oleks õelnud, et puudu oleks tagasi viinud. Aga siis oli kõik super VSA ülevaatuslehel isegi kirjas töö väga hea. Aga vaatame mis EAL vastab, siin palju ka küla juttu ainuke paber mis on, ongi see VSA leht kus kirjas kõik vastab! Aga jah reeglites kirjas, et olema peab! Ise ei pööranud sellele mingit tähelepanu kuna arvasin, et kui käidi ülevaatamas ja väljastab paberid siis ka kõik vastab :( Ainuke asi kas 5mm toru keskosa kõrvale kallet loetakse juba paindeks on omaette küsimus, sest ideaalselt sirget toru ei ole ju ühtegi autos.


Aga torupanek torupanekuks eks ta paras nuss ole aga see tuleb veel värvida jne.... , et viisakas jääks! Oh jah see auto lihtsalt ei taha valmis saada :( niukesed asjad tõmbavad moti korralikult maha!

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2016/17/18)

Postitatud: 05 Veebr 2019 23:30
Postitas RRisto
Külmtõmmatud toru on ikka päris sirge, aga kui ise seda paindesse panna, siis tglt peaks ikkagi uurima, kas see lubatud ka või mitte.
Lihtsalt minu arvamus. Aga see sirge toru sinna panna väga hull ei olegi, sellise pisike värvimise teed ise ka kiirelt ära. Edu ja jaksu!

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2016/17/18)

Postitatud: 06 Veebr 2019 22:08
Postitas Hulkur
Keevitasin ühele katuseristile tugevduskarbid... Väga ei vingunud... Katust maha ka ei võtnud... Pilti ka ei teinud.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2016/17/18)

Postitatud: 07 Veebr 2019 10:37
Postitas atzkarik
Hulkur kirjutas:Keevitasin ühele katuseristile tugevduskarbid... Väga ei vingunud... Katust maha ka ei võtnud... Pilti ka ei teinud.
Nuh jah mis siin ikka vinguda, torud juba ka valmis tehtud ja ootavad nüüd keevitamist, lihtsalt ka teistele hoiatuseks või õpetuseks see asi! Ning näitab kui kõikuv on EAL-i spetsialistide pädevus asjade hindamises ja kontrollis.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2016/17/18)

Postitatud: 08 Veebr 2019 10:11
Postitas atzkarik
Nagu eelnevalt räägitud siis uus puuritoru autos, veel keevitamatta.
lisatoru.jpg
lisatoru.jpg (170.37 KiB) Vaadatud 11047 korda
Ning hakatud ka vaikselt mootorit kokku panema, eilne õhtu läks vahevõlli saale vahetusele ning uuesti paika nikerdamisele, korralik nikerdamise töö aga peaks hea saama!

Lisaks valmis ka klapid, võrdlus siis originaaliga.
Klapid.jpg
Klapid.jpg (126.69 KiB) Vaadatud 11047 korda

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2016/17/18)

Postitatud: 09 Veebr 2019 20:16
Postitas turvapuurid
Tervitus kõigile võidusõitjatele!
Kogu selle kõverate ja sirgete torude teema jätkuks, lõpetuseks lühidalt (kogu tõde ja õigust ei viitsi siia ümber trükkida) niipalju, et reeglid on lihtsalt muutunud, mis oli aastal 15-16 OK või isegi väga hea ei tarvitse täna enam nii olla. Kindel, et paari-kolme aasta pärast peab taas mõne toru või preketi juurde lisama.
Näiteks aastal 05-06 sobis Ladasse puur milleks kulus alla 15m toru, täna paned 2x rohkem ja jääb veel väheks.
Põhimõtteliselt on uksristi pained ikkagi ruumi ja tugevuse suhtes positiivsed, see muidugi minu arvamus. Sirgeid on tegelikult tunduvalt laisem teha!
Probleemide lahendamiseks võtke kindlasti ühendust, ükski prob. pole lahendamata jäänud.

Parimat! ja ikka puuriga puusse!!!
turvapuurid@hot.ee
56488087
Rait Orupõld

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2016/17/18/19)

Postitatud: 24 Apr 2019 10:17
Postitas atzkarik
Tükk aega olnud vaikus foorumisse kirjutamises, aga see ei tähenda, et garaages vaikus. Tegeletud igasugust väikeste ja muude asjadega. Mis siis vahepeal tehtud.

Puuri toru probleem unustatud, paigaltatud, värvitud ( NB! Aga tänu sellele jamale on saanud minust korralik turvapuuri tehniliste tingimuste spets. nii , et kui kellegil tekib küsimusi siis võin hea meelega vastata :D :D ).


Mootori alumine ots koos.
Kolb_keps.jpg
Kolb_keps.jpg (155.7 KiB) Vaadatud 10126 korda
Kolb hakkab natuke kaande käima.

Kolb_kaande.jpg
Kolb_kaande.jpg (147.83 KiB) Vaadatud 10126 korda
Vahevõlli ratas ka kergemaks näritud, kas sellest ka mingi kasu on, on oma ette küsimus aga vähemalt tean , et tehtud. Ringlevast massist -69,3 g
Nukaratas.jpg
Nukaratas.jpg (218.07 KiB) Vaadatud 10126 korda
Ning kogu kupatus autopeale tõstetud ja peale pandud mingi suvaline kaan, et saaks hakata sisselaset välja mõtlema ja ehitama. Mootorile ka lisatugi valminud.
Alumine_ots.jpg
Alumine_ots.jpg (196.04 KiB) Vaadatud 10126 korda
Juba on lootust, et vasti saab auto ka kõik neli ratast tagasi alla. Kui see juhtub siis eks räägin täpsemalt mis ja kuidas.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2016/17/18/19)

Postitatud: 25 Apr 2019 22:45
Postitas robi
Tähelepanek selle mootoritoe kohta. Kinnitub klapikambri kaane külge ühelt poolt ja teiselt poolt vedrupüstaku külge. Seega kogu mootori ülemise osa vibratsioonid ja kõik vedrustuse löögid kantakse üle kümnekonnale hajutatud paigutusega m6 poldile, mis hoiavad klapikambrikaant mootori plokikaane küljes. Samuti kanduvad kõik jõud üle klapikambrikaane tihendile.
Või pole see mingi probleem, nii ehk naa käib kaas tihti pealt maha?

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2016/17/18/19)

Postitatud: 26 Apr 2019 14:39
Postitas twist
On paremaid(keerukamaid) lahendusi, aga tegelikkuses see varras ei põhjusta probleeme.
Aastakümneid on krossi/ralli Ladadel mootori kõikumise piiramiseks seda lahendust kasutatud.
Tavaliselt paigaldati sinna lühemaks lõigatud ülemine reaktiivvarras, millel teadupärast mõlemas otsas kummipuksid.
Olen näinud ka lahendust, kus varda kinnitus on läbivate poltidega plokikaane küljes.

Tänapäeva võimaluste juures oleks muidugi võimalik üle minna polüuretaanist mootoripatjadele. Aga Lada kere väändejäikus on nii madal, et siis hakkab kogu kere mootoriga kaasa vibreerima.

Siin teemas kajastatud autol on vedrupüstak seotud puuriga, seega ei ole nende punktide läbipaindumine ka argumendiks.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2016/17/18/19)

Postitatud: 26 Apr 2019 16:06
Postitas atzkarik
robi kirjutas:Tähelepanek selle mootoritoe kohta. Kinnitub klapikambri kaane külge ühelt poolt ja teiselt poolt vedrupüstaku külge. Seega kogu mootori ülemise osa vibratsioonid ja kõik vedrustuse löögid kantakse üle kümnekonnale hajutatud paigutusega m6 poldile, mis hoiavad klapikambrikaant mootori plokikaane küljes. Samuti kanduvad kõik jõud üle klapikambrikaane tihendile.
Või pole see mingi probleem, nii ehk naa käib kaas tihti pealt maha?
Tähelepanek õige aga nagu Twist kirjutas siis seda lahendust kasutatud juba aastaid, ning siia maani ei ole probleemidest kuulnud, polnud ka walteri jne.. autodel millega kokku oleme puutunud. Tihendi päästab see, et käib ikka päris tihti lahti.

Twist-ile vastuseks, et ega minulgi toorikuna kasutatud ülemist raktiivi ühete puksi ning teises otsas unipool, ainuke erinevus ,et tegin regullitavaks pikkuse kuna kogemus on , et kui oled mootori maha võtnud ja uuesti tagsi pannud siis tavaliselt ei satu ta täpselt samale kohale ning selleks see pikkuse regull hea. Mootori padjana kasutame mingit diisel volvo oma ( täpselt ei mäleta mis mark) aga ka päris hea jäik ning koheselt kaubandusest saada. Ning ennast tõestanud paljudel autodel millega kokku puutunud oleme.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2016/17/18/19)

Postitatud: 28 Apr 2019 15:07
Postitas RRisto
Lätlased müüvad selliseid "patju" (ristipidi puks, kust pikk polt läbi), kus nn kolmnda padja vajadus kaob ära. Ka annab teha poolraamide külge "kõrvad" ja sinna siis mingi vedrustuse puksiga ise vastav kinnitus teha. Ise teen vist sellise Opeli mootorile. Hetkel ka olemas käpad+originaal kohtadesse padjad, kuid mulle tundub, et see liialt vedel jääb.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2016/17/18/19)

Postitatud: 28 Mai 2019 10:02
Postitas atzkarik
UP.

Autol paigaltatud taga aknale ja tagumistele ustele plastik aknad. Olaafi näputööna hakkab vaikselt sisselase ilmet võtma.
Sisselase_2.jpg
Sisselase_2.jpg (160.37 KiB) Vaadatud 9452 korda
Sisselase_1.jpg
Sisselase_1.jpg (150.43 KiB) Vaadatud 9452 korda

Töökäib ka tagasilla ladale sobitamisega, eks kui midagi valmis saab annan ka teada.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2016/17/18/19)

Postitatud: 18 Juul 2019 10:27
Postitas atzkarik
UP.

Uue tagasilla paigaldus on lõpusirgel.

Kuna kaubandusvõrgust saadavad tagasilla vardad tundusid kuidagi mitte väga usaldusväärsed olevat sai ise valmistatud uued vardad ning kui juba teha siis ikka tummised.
Tagasilla_varras.jpg
Tagasilla_varras.jpg (200.88 KiB) Vaadatud 8677 korda
Ühte otsa sai puks ja teise uniball neid omavahel ühendab külmtõmmatud puuri toru. Siin kohal veelkord suured tänud Walterile ja Raldole vajaminevate juppide treimisel.

Lisaks teinud super töö Raldo. Kes tootis Volvo poolteljest lada auguvalemiga poolteljed.
Pooltelg.jpg
Pooltelg.jpg (181.75 KiB) Vaadatud 8677 korda